Na targach CES w las Vegas Firma NVIDIA zaprezentowała NVIDIA 3D Vision dla GeForce. 3D Vision to system składający się z bezprzewodowych okularów, emitera podczerwieni (IR) oraz oprogramowania, które przekształca gry komputerowe w stereoskopowe światy.
Cechy NVIDIA 3D Vision:
- Zaawansowane technologicznie, bezprzewodowe okulary z aktywną przysłoną. Zaprojektowane przy użyciu optyki z najwyższej półki, by zapewnić dużą rozdzielczość i szerokie kąta widzenia. Dają swoboda ruchów ich zasięg to do 6,10 m od komputera.
- Oparty na interfejsie USB emiter pola IR. Przesyła dane bezpośrednio do okularów w promieniu 6,10 m i zawiera łatwe w użyciu pokrętło regulujące ustawienia 3D.
- Elastyczność wyświetlania. Zaprojektowane dla 120-hercowych monitorów LCD firm ViewSonic i Samsung, Mitsubishi DLP 1080p HDTV i projektorów 3D DepthQ HD.
- Pełna zgodność z grami. Oprogramowanie NVIDIA od razu konwertuje ponad 300 gier, by współpracowały z trójwymiarową stereoskopią bez potrzeby instalacji specjalnych łatek.
- Wydłużony czas pracy na jednym ładowaniu. Pojedyncze ładowanie przez port USB pozwala na ponad 40 godzin grania. Czujnik wbudowany w okulary automatycznie wyłącza je po 10 minutach nieaktywności.
- Wsparcie dla trójwymiarowych, stereoskopowych fotografii i filmów. Pakiet zawiera bezpłatną przeglądarkę 3D Vision, która pozwala użytkownikom na tworzenie zrzutów z gier i wyświetlanie ich w trójwymiarowej stereoskopii lub importowanie i wyświetlanie stereoskopicznych obrazów i filmów z wielu różnych źródeł przechwytywania obrazu i online’owych galerii zdjęć.
3D Vision dla GeForce będzie dostępne w Europie i Polsce na początku lutego a już od dziś dostępne jest u niektórych dostawców sprzętu za oceanem po sugerowanej cenie detalicznej 100 USD.