Francuska firma Micromega projektuje systemy audio i video od roku 1987. Producent znany przede wszystkim z wyjątkowych projektów serii Stage, wraca na polski rynek z całkiem nową linią produktów. Połączenie minimalistycznej, lecz wysmakowanej estetyki z wysokiej jakości dźwiękiem wydaje się determinować sukces, który swego czasu stał się udziałem Micromegi.
W ofercie znajdziemy trzy odtwarzacze CD: CD-10, CD-20 i CD-30, trzy wzmacniacze zintegrowane: IA-60, IA-100 oraz IA-180, a także przedwzmacniacz, dwie końcówki mocy (PW-250 i PW-400), tuner FM10, a nawet gramofon Epure. Najtańsza integra to IA-60, dostępna w cenie 2 390 zł. Zamierzeniem Micromegi było stworzenie wzmacniacza, który powiązałby zalety swojego poprzednika A60 z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi. W rezultacie tego powstał IA-60. Najważniejszą rzeczą, z której konstruktorzy są szczególnie dumni, jest umiejętność przekazania muzycznego komunikatu czyli mówiąc inaczej, stworzenia dźwięku, dzięki któremu słuchacz będzie wciąż i wciąż na nowo wracał do ulubionych płyt.
IA-180 jest najwyższym wzmacniaczem zintegrowanym w serii. Wraz z IA-60 oraz IA-100 dzieli rozwiązania funkcjonalne, które składają się na propozycję ekstremalnie ergonomiczną i intuicyjną, pozwalającą przechodzić między poszczególnymi modelami bez konieczności uczenia się od nowa obsługi. Dzięki zastosowaniu wydajnych mocowo modułów w klasie D, IA-180 pozwala odkryć świat, w którym nie mówi się już o jakości dźwięku, a jedynie o muzyce.
Najdroższym odtwarzaczem jest z kolei model CD-30 (4 990 zł). Jest on zasilany z liniowego zasilacza ACTS® z transformatorem R-Core dla sekcji cyfrowej oraz opracowanym samodzielnie transformatorem UI dla części analogowej, a sygnał użyteczny jest upsamplowany do 132.3 kHz.
Kluczowe daty z historii Micromegi:
1987
Wprowadzenie odtwarzacza CDF1-Hitech, przyczyniającego się do przełomu w gronie producentów zorientowanych na dźwięk najwyższej próby. Ten top-loader przypominający gramofon otworzył nowe perspektywy w dziedzinie obróbki sygnału cyfrowego.
1988
Pojawia się CDF1-DIGITAL, pierwszy w świecie odtwarzacz CD podzielony na dwie osobne sekcje: napęd oraz przetwornik D/A. Skonstruowany w postaci dwóch osobnych obudów, przygotowany był na ewolucję w postaci wymiany poszczególnych sekcji, kiedy tylko zostaną opracowane nowe technologie.
1989
Micromega prezentuje system Trio, będący wynikiem badań dotyczących obróbki sygnału cyfrowego oraz przetwarzania cyfrowo-analogowego. System osiąga sukces bez precedensu w historii firmy i wynosi ją do panteonu kilkunastu niewielkich firm top high-end.
1990-1991
Micromega ponownie wstrząsa podstawami świata audio, a dokładnie zagadnieniami konwersji cyfrowo-analogowej, proponując technologię Bitstream (zarezerwowaną uprzednio tylko dla Trio) we wszystkich swoich produktach. Po raz pierwszy firma proponuje też budżetowy przetwornik D/A o nazwie Duetto.
1992
Kolejny rok, w którym podjęto wyzwanie ulepszenia dźwięku z nośnika cyfrowego. To wówczas na światło dzienne wychodzi jedyny w ofercie rekorder CD, Solo-R.
1993
Uruchomienie nowej fabryki w Conflans Sainte Honorine, o powierzchni ponad 1800 m². Jest ona wyposażona w rozbudowany dział badawczy oraz pomieszczenia odsłuchowe. Dzięki tej przeprowadzce firma znalazła się w „zagłębiu” high-tech, w otoczeniu takich firm, jak: Thales, Sextant, Blommé Automation, Mediadisc, Thomcast, Laser Technique i in. W następnych latach, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, Micromega dokonuje minaturyzacji komponentów bez poświęcania jakości dźwięku, która staje się raison d'être Micromegi.
1994
Powstaje seria Concept – kolejna rewolucja w świecie audio. Po raz pierwszy Micromega oferuje filozofię ulepszania swoich produktów, bazującą na otwartej architekturze. Seria ta umożliwia wymianę elementów, pozwalając cieszyć się coraz lepszym dźwiękiem bez konieczności pozbywania się posiadanego sprzętu. Pomysł ten został wielokrotnie nagrodzony, a produkty firmy sprzedawane są już w 27 krajach.
1996
Do sprzedaży trafia druga generacja odtwarzaczy w serii Concept. Modele: Stage 4, 5 i 6 zastępują poprzedników, oferując wybitny dźwięk w tym zakresie cenowym. Pod koniec roku do tej grupy dołącza napęd Drive 3 oraz przetwornik DAC 2.
1997
Na rynku pojawia się seria Minium, za którą stoi koncepcja dostarczenia jak najlepszego dźwięku do jak najniższego przedziału cenowego, wyrażona hasłem: "When the exceptional one becomes accessible".
1998
Micromega przedstawia Premium DVD – pierwszy w świecie odtwarzacz DVD klasy hi-end. W marcu 1998, podczas pierwszego pokazu Paris Porte Maillot, większość firm wciąż nie jest pewna co do przyszłości nowego medium. Wielu broni LaserDisc oraz VCR, wskazując na złą jakość obrazu z płyty DVD i przewidywania dotyczące słabej dostępności do filmów na tego typu płytach. Micromega pozostaje wiernym zwolennikiem CD, jednak zdaje sobie sprawę, że sukces nowych formatów doprowadzi do powstania zupełnie nowego sektora rynku – kina domowego. Okazuje się przy tym, że produkty audio-video francuskiej firmy są jedyną realną kontrpropozycją do japońskich gigantów
1999-2000
Powstaje Premium DVD2, Premium 18 oraz Premium 20. Ten pierwszy jest rozwinięciem modelu Premium DVD i oferuje więcej wyjść video. W Premium 18 i 20 po raz pierwszy w odtwarzaczach Micromegi zastosowano napędy firmy Sony.
2000
Kolejny krok w dziedzinie kina domowego – rozwinięcie serii Minima. Powstaje odtwarzacz DVD oraz amplituner AVP. Po raz kolejny Micromega udostępnia nowe technologie szerokim rzeszom odbiorców.
2001-2002
Powstaje seria Reference, technologiczne wyzwanie, które – co charakterystyczne dla tej firmy – ma zaoferować nowoczesne technologie w najlepszym wydaniu. Seria ta rozpoczyna się od odtwarzacza DVD, wyposażonego w wyjątkowy procesor obrazu: Frame and Line Memory, progressive video dla PAL i NTSC, kontrolę kolorów oraz Adaptive Motion Detection. Wyposażony jest w nie mniej niż 8 wyjść video, cztery cyfrowe wyjścia audio (jedno z nich to AES/EBU) oraz wyjścia stereofoniczne. Niedługo później światło dzienne ujrzał odtwarzacz SACD z tej serii. Micromega wierzy wówczas, że jest to standard, który szybko zastąpi CD, mające wówczas już 20 lat.
2003-2004
Dzięki nowej technologii dyskretnych wzmacniaczy opracowanej przez pion badawczy Micromegi, pod koniec roku 2003 udaje się zaprojektować zintegrowany A-120, oferujący moc 2 x 120 W przy 4 Ω oraz wejście wielokanałowe. Urządzenie to ma możliwości pozwalające napędzić nawet najbardziej wymagające kolumny. Wkrótce potem wprowadzony zostaje kolejny wzmacniacz, A80, nieco mniej wydajny prądowo, lecz równie udany brzmieniowo. Przy jego projektowaniu priorytetem było zachowanie możliwie najmniejszego promieniowania cieplnego. Nowa technologia znalazła drogę do wzmacniaczy mocy S-120 i T-120. S120 to wzmacniacz o mocy 2 x 120 W, a T120 – 3 x 120 W.
W lecie 2004 Micromega przygotowuje nowy odtwarzacz DVD, uzbrojony w ostatnie osiągnięcia w obróbce sygnału video i audio. Jedną z ważniejszych jego cech jest regulacja napięcia wyjściowego dla gniazd stereo i multichannel, dzięki czemu można go podpiąć bezpośrednio do wzmacniacza mocy.
2007
Nazwa Micromega zostaje wykupiona przez nowego inwestora, francuski koncern Audis SARL. Opracowana zostaje całkiem nowa linia produktów.
2008
Tryumfalny powrót na rynek europejski.
Początek listopada 2008: premiera w Polsce podczas warszawskiego Audio Show.
Dystrybucja: Nautilus Hi-End