Skocz do zawartości

Rewolucja na polskim rynku TV w 3D: partnerstwo Canal+ i LG Electronics


CANAL+ przeprowadzi 15 maja br. pierwszą w Polsce transmisję z meczu piłki nożnej w technologii stereoskopowej i standardzie HD. Będzie to również jedna z pierwszych w Europie produkcji 3D na żywo dostępnych dla masowej publiczności – dzięki specjalnym pokazom dla kibiców, organizowanym tego dnia przez CANAL+ i LG Electronics w wybranych miastach w całej Polsce. Relacja z meczu w 3D będzie przeprowadzona bezpośrednio ze stadionu w mieście, w którym rozstrzygnie się walka o Mistrzostwo Polski.

 

„Jesteśmy dumni, że jako pierwsi dostarczymy polskim kibicom sportowych emocji w 3D. CANAL+ po raz kolejny wyznacza standardy produkcji telewizyjnej. Trzy lata temu jako pierwsi zrealizowaliśmy transmisję sportową z Polski w technologii HD, dzisiaj wprowadzamy polski futbol w świat stereoskopii” – powiedział Bertrand Le Guern, Prezes CANAL+ Cyfrowy. „Chcemy, aby jak najwięcej kibiców mogło uczestniczyć w tym wielkim piłkarskim i telewizyjnym święcie i dlatego zorganizujemy dla nich specjalne pokazy w pubach w całej Polsce.”

 

Transmisja w stereo 3D

Dzięki transmisji CANAL+ Polska stanie się jednym z niewielu krajów w Europie (m.in. po Wielkiej Brytanii i Niemczech), w którym kibice mogą doświadczyć rewolucji, jaką stereoskopia wprowadza do piłkarskich emocji. Ekipa CANAL+ przeprowadzi transmisję z meczu piłki nożnej w trójwymiarowej technologii HD prawdopodobnie ze stadionu w Poznaniu, Krakowie lub Warszawie. Możliwe, że pierwszy polski mecz w 3D, w zależności od sytuacji w tabeli Ekstraklasy, rozegra drużyna Lecha Poznań z Zagłębiem Lubin, Wisły Kraków z Odrą Wodzisław lub Legii Warszawa z PGE GKS Bełchatów.

 

Partnerem transmisji jest Eutelsat – przekaz odbędzie się na należącym do operatora satelicie Hot Bird. Ekipa CANAL+ przeprowadzi relację z wykorzystaniem specjalistycznego wozu transmisyjnego wyposażonego w 9 nowoczesnych kamer pracujących w technologii stereoskopowej. Transmisja w technologii stereo 3D będzie niekodowana (sygnał będzie zakodowany dla transmisji tradycyjnej). Abonenci CYFRY+, posiadający dekoder HD i telewizor 3D, będą ją mogli obejrzeć w ramach serwisu testowego CANAL+ 3D test na kanale 28.

 

Otwarte pokazy 3D

Dla pozostałych kibiców CANAL+ wraz z partnerem, LG Electronics, zorganizuje otwarte pokazy 3D w wybranych miastach Polski. W ramach pokazów fani futbolu obejrzą na żywo pierwszy polski mecz w 3D w wyselekcjonowanych pubach w całej Polsce, które firma LG Electronics wyposaży w nowoczesne telewizory LCD Full HD 3D i zestawy specjalnych okularów 3D.

 

„Wspólna inicjatywa z CANAL+ doskonale wpisuje się w globalną strategię LG, której głównym elementem jest ścisła współpraca z nadawcami i dostawcami treści, prowadząca w efekcie do popularyzacji telewizji trójwymiarowej na całym świecie” – powiedział Ireneusz Smaga, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu LG Electronics Polska. „Technologia 3D z pewnością już w tym roku zdominuje światowy i polski rynek telewizyjny oraz, mamy nadzieję, iż z czasem stanie się standardem w każdym salonie. W tym celu LG nieustannie dąży do doskonalenia technologii obrazu, ustanawiając równocześnie nową jakość multimedialnej rozrywki w 3D” – dodaje Ireneusz Smaga.

 

Wraz z dostępnością pierwszego kontentu 3D, LG już w maju wprowadzi na polski i światowy rynek najnowszą linię TV INFINIA, obejmującą m.in. modele Full LED 3D, które dostarczą zupełnie nowych wrażeń na najwyższym możliwym poziomie technologicznym.

 

Technologia 3D zrewolucjonizowała już przeżycia widzów w kinie i zaczyna wkraczać do polskich domów. W sporcie stereoskopia oznacza wyjątkowe emocje. Daje ona wrażenie bezpośredniego uczestniczenia w wydarzeniu, towarzyszenia sportowcom w ich zmaganiach na murawie, bieżni, boisku. Dzięki technologii 3D siedząc wygodnie w salonie widzowie będą się czuć, jakby byli w samym centrum wydarzeń na stadionach.

 

Transmisja sportowa w 3D jest kolejnym już doświadczeniem CANAL+ z technologią stereoskopową. Firma jest koproducentem filmu „Projekt Chopin”, międzynarodowej produkcji, która powstaje w stereo 3D. Ponadto na potrzeby kampanii wizerunkowej CYFRY+ został stworzony pod koniec ubiegłego roku spot w stereo 3D. To pierwsza reklama w stereoskopii, jaka była emitowana w polskich kinach.


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • faq
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.