- Mimo tendencji do uplastyczniania przekazu, dobra ogólna równowaga tonalna (minimalna ekspozycja średniego i niższego basu dodająca „substancyjności”),
Dobra rozdzielczość, w całym paśmie.
Mimo, ww. plastyczności, barwy (różnicowanie barw) oddane są rzetelnie,
Rozciągnięcie pasma (zwłaszcza w dół),
Góra gładka - kiedy trzeba ekspresyjna i dźwięczna,
Średnica – plastyczna, wciągająca, komunikatywna, z bogactwem „tekstur”. Wokale zmysłowe, głębokie, obecne.
Bas – rewelacyjny - schodzi niebywale nisko a w dodatku, w zasadzie do samego (głębokiego) końca, nie traci definicji,
Dobre oddanie "powietrza" i detali,
Znakomite walory przestrzenne - głębia, szerokość i wysokość sceny są trudne do podrobienia. Wspomniany wcześniej rozmach dynamiczny jeszcze pogłębia wrażenia związane z kreację przestrzeni. W efekcie świetnie wypadają nagrania koncertowe i muzyka filmowa.
Precyzyjna definicja i lokalizacja źródeł, w 3 wymiarach, chociaż nie są one malowane tak "żelazną" kreską jak w przypadku ZCmkII,
Bardzo dobra makrodynamika,
Dobra mikrodynamika. Dobra rozdzielczość, niewielkie wyeksponowanie basu wpływają na dobry odbiór, przy niskich poziomach SPL.
Jak wszystkie produkty AriniAudio, przygotowany ze szczególną dbałością o estetykę i jakość montażu.
- Jak pisałem wcześniej, raczej nie będzie dobrym wyborem w przypadku systemów wymagających chłodnej dyscypliny, nadmiernie ciepłych i gęstych (np. niektóre źródła na kościach Sabre), z podkreślonym, słabo kontrolowanym basem,
Dość sztywny (choć w przypadku kabli zasilających, to nic szczególnego).
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?:
od 1 miesiąca do roku
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?:
Bezpośrednio w AriniAudio
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?:
Po odsłuchach. Najlepiej zgrał się z twardo, motorycznie, konturowo grającym wzmacniaczem Moon 340i d3px.
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?:
Kilkanaście modeli krajowych i zagranicznych producentów (Cardas, AQ, Nordost, Ziggy, Shunyata, Synergistic Res, Furutech, inne). W przypadku wzmacniacza zdetronizował Ziggy Cheetah MkII.
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt:
żródło: Moon 280D Mind 2, wzmacniacz: Moon 340i d3px, kolumny: Amphion Argon 3LS
Opinia:
Ocena ogólna: Znakomity kabel do systemów ze średniej-wyższej i wyższej półki.
AriniAduio Magnatron.
Potencjalny właściciel: posiadacz dobrego, zrównoważonego systemu, najlepiej o nieco technicznym, sterylnym, skupionym brzmieniu. Magnatron, bez utraty rozdzielczości i przejrzystości doprawi je szczyptą plastyczności, nasycenia i gęstości. Rozciągnie bas (chodzi bardziej o długość niż ilość) i wprowadzi większą swobodę dynamiczną (koncertowy rozmach). Przestrzeń to jedno z dań popisowych.
Z jego wyborem raczej powinny uważać osoby dysponujące komponentem(ami) o zbyt gęstej, nadmiernie ocieplonej lub ciemnej prezentacji oraz o zbyt obfitej, niezbyt dobrze kontrolowanej podstawie basowej. Jego "antagonistyczny" typ to Ziggy Cheetah Mk II (szybki, dźwięczny, chłodny, skupiony, o płytkim basie). W moim systemie ZCmkII wypadł lepiej zasilając gęsto grający streamer 280DMind2 Moon'a. Jednak już w przypadku "żylastego", wzmacniacza 340i d3px, Magnatron okazał się lepszym wyborem. To podobna (IMO wysoka) półka, mimo, tak istotnych różnic w podejściu do prezentacji.
Generalnie polecam do wzmacniaczy o większym apetycie na prąd.