Skocz do zawartości
IGNORED

Taga Harmony HTA-25B po modyfikacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Czy dobrze rozumiem, że te dwa czarne kabelki omijają regulację bass /treble (i nie trzeba rezystorów zamiast regulacji)? 

Czemu tylko dwa opampy? Rozumiem że jeden odpuściłeś słuchawkowy i jeden vmeter, a ten trzeci? 

Mnie irytuje że zawsze po włączeniu paruje się BT (obojętne jakie jest źródło). Czy dałbyś radę ogarnąć, aby tylko na selektorze bt był włączony, bądź przerwać jakoś i dać mechaniczny włącznik (zamiast regulacji tonów nawet by się dało jakiś selektor). 

Jak oceniasz dźwiękowo ten tuning? Ja kończę kolejne kolumny modować i biorę się za Tagę (ale póki co bez lamp) na pewno opampy, elektrolity na zasilaniu i drabinkę log. Chcę też ominąć regulację tonów, więc bardzo jestem zainteresowany twoją modyfikacją. Czy dobrze zrozumiałam, że wymieniałeś też inne kondy? Które i z jakiego powodu? 

@frulik Ten trzeci to wydmuchany z płytki N1 od tone control. Po prostu go usunąłem skoro jest bypass. Dźwiękowo na pewno jest bardziej neutralnie pisałem że kontrola Treble Bass nawet w neutralnym położeniu potencjometrów wpływała na wzmocnienie niektórych częstotliwości.

Co do BT nie używam ale najprościej zrobić zwykły switch który odetnie zasilani modułu BT. Można pewnie użyć tego samego selektora bo ma chyba wolne nóżki. Nie obiecuję ale może w weekend zajrzę bo jeszcze nie skręciłem obudowy.

Edytowane przez CzesioG
7 minut temu, CzesioG napisał:

BT nie używam ale najprościej zrobić zwykły switch który odetnie zasilani modułu BT

Pewnie tak, tylko czy to nie wspólny moduł z usb? Czekam na dobre wieści od Ciebie 🙂

47 minut temu, frulik napisał:

Pewnie tak, tylko czy to nie wspólny moduł z usb? Czekam na dobre wieści od Ciebie 🙂

Raczej nie BT to płytka przykręcona do atrapy osłony trafo i kabelek do niej  idzie na to puste gniazdo u mnie pokazana na ostatnim zdjęciu tam są piny BT left right i zasilanie 3.3v i to zasilanie bym ciachnął przełącznikiem żeby BT nie startowało.

W dniu 3.04.2025 o 21:48, frulik napisał:

Czy dobrze rozumiem, że te dwa czarne kabelki omijają regulację bass /treble (i nie trzeba rezystorów zamiast regulacji)? 

Czy dobrze zrozumiałam, że wymieniałeś też inne kondy? Które i z jakiego powodu? 

Tak bypass idzie prosto do drabinki na odpowiednie piny żadne rezystory potrzebne nie są  potencjometry treble/bass są fizycznie odłączone wywaliłem N1 u rezystory ze schematu przekreślone  czerwono.

Kondensatory poza zasilaczem 2x 4700uF wymieniłem tylko w buforze lampowym. Wszystkie elektrolity wymieniłem na to co miałem z zapasów kondensatorów 1:1. 4x10uF te mniejsze złote na obrazku i 100uF te większe x2. Czy to pomaga? Te 4x 10uF są w torze audio więc raczej nie szkodzi mieć tam lepsze kondensatory. 

14 godzin temu, CzesioG napisał:

Raczej nie BT to płytka przykręcona do atrapy osłony trafo i kabelek do niej  idzie na to puste gniazdo u mnie pokazana na ostatnim zdjęciu tam są piny BT left right i zasilanie 3.3v i to zasilanie bym ciachnął przełącznikiem żeby BT nie startowało.

Wykręciłem ten moduł BT. Zbudowany na układzie TTK btm98-8aa v4. Schemat znalazłem do v2.0 ale patrząc na ścieżki na pinie 4 jest VREG (Poweron/Off) podpięte pod zasilanie przez rezystor ( a zasilanie BT jednak nie 3.3V tylko 5V). czyli w stanie wysokim = BT always on. Ale...projektanci przewidzieli chyba wyłącznik tego BT 🙂. Na płytce BT jest zworka, która po zamknięciu (trochę cyny) prowadzi do 5 pinu złącza XS7/B na płycie głównej. Ten pin...wisi w powietrzu!    Zamieszczam schemat referencyjny z datasheet  BT (btm98-8aa v2 )oraz zdjęcie płytek z zaznaczeniem pinu 4 (VREG  BT) i zworki oraz pinu 5 na płycie głównej. Teraz trzeba pokombinować bo ze schematu referencyjnego wynika ze pin 4 jest aktywowany przełącznikiem który podłącza go do zasilania. Żeby wyłączyć BT  należałoby przerywać ten obwód jakimś wyłącznikiem. Myślałem że wystarczy dać zworkę  i potem pin 5 przez przełącznik do masy ale wtedy mamy rezystor wpięty pomiędzy +/- zasilania  a to nie jest dobry pomysł. Pomyślę jeszcze nad tym chyba ze ktoś coś na szybko podpowie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

image.png

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez CzesioG

Ech urwało mi internet i poprawny rysunek i opis

Nie zworka tylko miejsce na 1R3  który może mieć 0 ohm  ale dla klarowności poprawny rysunek. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez CzesioG

I kolejny update dotyczący BT switch:

Pin 5 złącza XS7/B na płycie głównej nie wisiał w powietrzu coś słabo mierzyłem 😞

Idzie na selektor i w pozycji innej niż BT zwarty jest do masy! Czyli jednak mój pomysł był dobry i to już projektant przewidział.  Pin 4 BT (VREG) jest podciągnięte do zasilania (5V) przez rezystor 1R6 10k. Zwarcie VREG do masy spowoduje przepływ prądu 0.5mA czyli można spokojnie zwierać 1R3 bo moc na 1R6 wydzieli się marginalna. I tak też zrobiłem. W pozycji BT selektora sparowałem i odtworzyłem muzykę a w pozycji innej niż BT nie wykrywam  BT TAGI :-).

Edytowane przez CzesioG

A z innych ciekawostek TAGI to niebieskie cudo na płycie głównej służy do odtwarzania z USB ale...ma też wbudowany BT i nawet wyjście na antenę! Mam nadzieje ze moduł BT jest odłączony :-)  Układ bazuje na układzie AK1052D  ma BT ver 2.1 i tylko EDR. Generalnie to "zabytkowy" kombajn   z obsługą BT/USB/Pilota IRDA/mikrofonu/Karty SD/Wyświetlacza segmentowego.

Tym razem kwestia wyjścia Pre-out - Masakra w moim modelu jest to wyjście  głośnika przez rezystory. Albo się płytki pomyliły albo to celowe brzydkie zagranie TAGA. Mimo ze złącze XS1/A doprowadza sygnał pre-out z N2 do płytki z chinchami to piny 8/7 (Lout/Rout) kończą się w powietrzu. I tym razem dobrze pomierzyłem bo płytka z chinchami jest jednostronna. Aby mieć prawdziwy Pre-out trzeba doprowadzić sygnał do gniazd Pre-out a wywalić te trzy kabelki które "chamsko" idą z głośników jak na zdjęciu nr 2. Ehhh TAGA. Zrobię sobie tego moda ASAP. Przy okazji jakieś przesłuchy miedzy położeniami przełącznika wyboru wejść  mam miałem chyba na BT  na głośności na max słyszałem b.słabo sygnał z Line-in. Może to wina braku ekranowania -  poprawię przy okazji połączenie  płytki chinch do złącza  XS1/A dam ekranowane kable

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20250409_134948.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 godziny temu, CzesioG napisał:

Tym razem kwestia wyjścia Pre-out - Masakra w moim modelu jest to wyjście  głośnika przez rezystory. Albo się płytki pomyliły albo to celowe brzydkie zagranie TAGA. Mimo ze złącze XS1/A doprowadza sygnał pre-out z N2 do płytki z chinchami to piny 8/7 (Lout/Rout) kończą się w powietrzu. I tym razem dobrze pomierzyłem bo płytka z chinchami jest jednostronna. Aby mieć prawdziwy Pre-out trzeba doprowadzić sygnał do gniazd Pre-out a wywalić te trzy kabelki które "chamsko" idą z głośników jak na zdjęciu nr 2. Ehhh TAGA. Zrobię sobie tego moda ASAP. Przy okazji jakieś przesłuchy miedzy położeniami przełącznika wyboru wejść  mam miałem chyba na BT  na głośności na max słyszałem b.słabo sygnał z Line-in. Może to wina braku ekranowania -  poprawię przy okazji połączenie  płytki chinch do złącza  XS1/A dam ekranowane kable

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20250409_134948.jpg

Wysyłałem zgłoszenie do TAGA może coś odpiszą dam znać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja oddawałem do serwisu swoją (gdzieś wyżej pisałem o bolaczkach). W zasadzie nic nie uznali, ale dopatrzyli się, że niebieska dioda miga, a nie świeci ciągłym i wymienili na nową sztukę. Człowiek obiecał że sprawdzi przed odesłaniem i..... niczego nie sprawdził 😞

29 minut temu, frulik napisał:

Ja oddawałem do serwisu swoją (gdzieś wyżej pisałem o bolaczkach). W zasadzie nic nie uznali, ale dopatrzyli się, że niebieska dioda miga, a nie świeci ciągłym i wymienili na nową sztukę. Człowiek obiecał że sprawdzi przed odesłaniem i..... niczego nie sprawdził 😞

To naprawdę budżetowa poprawna konstrukcja z...oszczędnościami wiec idealna do modowania ale nie do naprawy niestety Wszelakie mody robię dla własnej satysfakcji. BTW mod do BT o którym pisałeś już jest kilka postów wyżej - proszę spróbuj jedna zworka i ..mamy to🙂 Chyba ze masz inny moduł bo jak widze Chinczyk dla TAGA wstawia co jest vide preamp . 

BTW ramach eksperymentowania zamówiłem sobie wypasiony moduł BT ZK-QCC QCC5125  z ALI będę go wstawiał zamiast tej popierdułki przykręconej do atrapy maskownicy trafo. Miejsca na mody w TAGA jest mnóstwo 🙂.

Edytowane przez CzesioG
  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.04.2025 o 18:48, CzesioG napisał:

Miejsca na mody w TAGA jest mnóstwo 🙂.

I na pewno skorzystam z Twoich doświadczeń 🙂 Co do pominięcia EQ, tak sobie pomyślałem, że można dać przełącznik (zwykły rocker On-Off) i jeżeli będzie chęć/potrzeba skorzystania z EQ to się przełączy. Pytanie, czy to tylko kwestia zwarcia, czy też trzeba coś odłączyć. 

Godzinę temu, frulik napisał:

I na pewno skorzystam z Twoich doświadczeń 🙂 Co do pominięcia EQ, tak sobie pomyślałem, że można dać przełącznik (zwykły rocker On-Off) i jeżeli będzie chęć/potrzeba skorzystania z EQ to się przełączy. Pytanie, czy to tylko kwestia zwarcia, czy też trzeba coś odłączyć. 

 Zerknij w ten post teoretycznie można tak zrobić czyli switch "direct mode" który odetnie kondensatory C47 i C46 od VOL i dać tam sygnał prosto z preampa. Musisz pokombinowac z przecięciem ścieżek za kondensatorami . J

27 minut temu, CzesioG napisał:

Zerknij w ten post

Patrzyłem kilka razy 🙂 widzę tylko że zrobiłeś zwarcie (czarne linie), za to nie rozumiem o co chodzi z wydmuchaniem. 

13 minut temu, frulik napisał:

Patrzyłem kilka razy 🙂 widzę tylko że zrobiłeś zwarcie (czarne linie), za to nie rozumiem o co chodzi z wydmuchaniem. 

Przy pomocy gorącego powietrza usunąłem  te przekreślone elementy anyway tak jak napisałem trzeba zrobić bypass za kondensatory. 

Dodałem zew. zasilanie +/-12V bo było +12.8 i -11.2 albo odwrotnie ale mocno niesymetryczne 😞

Wylutowałem  opisane jako 7912/7812 N5/N6 regulatory i dodałem zasilanie takie jak na obrazku. Płytka jest na allegro regulowane LM337+317 plus DC serwo   (sprzedaje Auden) albo ali (obrazek z ali ok 40PLN) z elementami. Użyłem tej z allegro bo miałem z poprzedniego moda dla innego wzmacniacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez CzesioG

@Czesio38

Potencjometry - u mnie wszystkie w oryginale są B50K.

Volume - wiadomo (smd log)

Do barwy też bym wymienił, ale na jakieś lepsze - jakie firmy są dobre?

Czy przy module BT wystarczy przeciąć ten czerwony i dać na niego włącznik typu ON-OFF? Czy warto zmienić moduł na jakiś lepszy?

Czy wymieniać kondensatory te przy lampach (pamiętasz może wartości) i czy wymieniać jeszcze inne kondy, bądź rezystory?

Co do pure direct - bardzo chcę to mieć 🙂 Rozumiem, że zrobiłeś dwie zworki i wywaliłeś 2 kondy i 4 rezystory (o ile dobrze zrozumiałem schemat). Zamiast ciąć ścieżki wolałbym wylutować element i podłączyć go przez przełącznik (direct), tylko nie wiem z której strony elementu. Czy możesz zaznaczyć na zdjęciach gdzie to jest i co zrobić? Chciałbym to za jednym razem wszystko zrobić, bo zapasowy wzmacniacz, to chiński tranzystor za 200zł.

Jeszcze jedno - dałoby radę podłączyć do tego kolejne dwie kolumny ( jeden jak i rugi zestaw mają po około 6 ohm na kolumnę)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20250421_114954.jpg

20250421_115153.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 18.04.2025 o 14:22, CzesioG napisał:

Przy pomocy gorącego powietrza usunąłem  te przekreślone elementy anyway tak jak napisałem trzeba zrobić bypass za kondensatory. 

Czy coś takiego będzie ok jako direct?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, frulik napisał:

Czy coś takiego będzie ok jako direct?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak

Cytat

 @frulik "Do barwy też bym wymienił, ale na jakieś lepsze - jakie firmy są dobre?"

 

ALPSY tylko że trochę szkoda bo te regulacje tonów są moim zdaniem "skopane" nie  jestem ekspertem ale skoro w pozycji neutralnej już wpływają na dźwięk (piszę to obiektywnie bo widziałem na oscyloskopie) to coś jest nie tak 😞 . 

Cytat

@frulik "Czy przy module BT wystarczy przeciąć ten czerwony i dać na niego włącznik typu ON-OFF? Czy warto zmienić moduł na jakiś lepszy?"

No nie popatrz na moje zdjęcie z postu jak niżej - jak masz tak samo na płytce BT o prosta zworka w miejsce 1R1 i mamy to 🙂

 

Cytat

@frulik  "Czy wymieniać kondensatory te przy lampach (pamiętasz może wartości) i czy wymieniać jeszcze inne kondy, bądź rezystory?"

Wymieniłem bo akurat miałem możesz spróbować wymienić 4x10uF one są w torze audio - wymieniłem na finegoldy nichicon bo miałem. Te większe 100uF są na zasilaniu wiec niekoniecznie.   Proponuje tez mocno skręcić ze sobą 4 przewody od żarzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
16 minut temu, CzesioG napisał:

jak masz tak samo na płytce BT o prosta zworka w miejsce 1R1 i mamy to 🙂

 

Miało być :  jak masz tak samo na płytce BT o prosta zworka w miejsce 1R3 i mamy to 🙂 

Cytat

@frulik "Jeszcze jedno - dałoby radę podłączyć do tego kolejne dwie kolumny ( jeden jak i rugi zestaw mają po około 6 ohm na kolumnę)"

Tak o ile wpakujesz kolejny przekaźnik i sterowanie do niego - na pewno nie podłączamy kolumn równolegle - można też  zastosować przełącznik mechaniczny  w obudowie miejsca z tyło trochę jest a moc wzmacniacza nie powala więc dowolny switch 5A 30V DC powinien dać radę ale...proponuję zainwestować w coś  takiego 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

- w promocji kupiłem 100pn taniej i...jestem zadowolony 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 godzin temu, CzesioG napisał:

ALPSY tylko że trochę szkoda bo te regulacje tonów są moim zdaniem "skopane"

znalazłem Alpha 2x50k/MN. Jeżeli chodzi o to "skopanie", to trochę poczytałem i okazuje się, że to normalne, że bez tonów jest inaczej niż z włączonymi i na środku. Fajnie jak będzie czysty oryginał, ale czasem też fajnie podbić 🙂

6 godzin temu, CzesioG napisał:

prosta zworka w miejsce 1R3 i mamy to

Czyli można dać włącznik ON-OFF pojedynczy. Mimo wszystko nie lepiej na zasilaniu to dać. Rozumiem, że zwora spowoduje nie wysyłanie sygnału, ale moduł wciąż będzie włączony.

Czy warto w BT wymienić ten duży kondensator i układ pt2308l-s na jakiś lepszy?

7 godzin temu, CzesioG napisał:

Wymieniłem bo akurat miałem możesz spróbować wymienić 4x10uF one są w torze audio - wymieniłem na finegoldy nichicon bo miałem. Te większe 100uF są na zasilaniu

Pamiętasz na jakie napięcie 10uf i 100uf?

W którym miejscu są te 100uf?

7 godzin temu, CzesioG napisał:

Proponuje tez mocno skręcić ze sobą 4 przewody od żarzenia

Chyba nie wiem o co chodzi. Możesz wyjaśnić?

6 godzin temu, CzesioG napisał:

można też  zastosować przełącznik mechaniczny

Nie chodzi mi o zmianę przełącznikiem, tylko aby cztery grały jednocześnie (jeżeli nie, to nie) 🙂

P.S. Ciekawe, że u mnie w oryginale na VOL jest B50k - chyba tylko u mnie tak jest (jeszcze przez chwilę) 🙂

@frulik  4x10uF/25V 2x100uF/16v - te są na zasilaniu patrz obrazek:

Kondensatory są już po wymianie, u ciebie będą mniejsze i czarne. Jakbyś wymieniał 100uF to nie daj za dużych moje są na styk - potem płytka jest przykręcana i te kondensatory nie mogą wystawać ponad podstawkę lampy!

Kabelki mocniej skręcić i małym stripem zacisnąć żeby się nie rozwijały -  pokazałem tylko które to przewody - mam już skręcony wzmacniacz wiec nie ma tego "moda" na obrazku. To może nie jest niezbędne ale warto skręcać tam gdzie mamy przewody z zasilaniem żeby nie "siało" śmieciowymi sygnałami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@frulik 

Cytat

Czyli można dać włącznik ON-OFF pojedynczy. Mimo wszystko nie lepiej na zasilaniu to dać. Rozumiem, że zwora spowoduje nie wysyłanie sygnału, ale moduł wciąż będzie włączony.

Czy warto w BT wymienić ten duży kondensator i układ pt2308l-s na jakiś lepszy?

Zwora prowadzi przewodem do płytki głównej jeśli selektor wejść jest na innej pozycji niż BT zwiera wejście VREG modułu BT do masy co efektywnie wyłącza cały moduł ta kto przewidział konstruktor nie ja więc  nie kombinowałbym z wyłączaniem zasilania od modułu BT bo tam jest na płytce jeszcze ten pt2308l-s do którego jest osobne zasilanie 3.3v. 

Wymiana tego drivera słuchawkowego pt2308l-s sensu nie ma bo sam moduł BT jest bardzo budżetowy szkoda zabawy z szukanie m czegoś lepszego bo  ma naprawdę przyzwoite parametry patrząc na notę katalogową : 

• Excellent power supply ripple rejection
• High signal-to-noise ratio, S/N=110dB
• Low harmonic distortion, THD=0.001%

Co do zasady służy do dopasowania impedancyjnego słuchawek i pewnie jest ustawiony tylko jako bufor wiec nic nie wzmacnia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@frulik Co do łączenia kolumn to tutaj jest to opisane dosyć przystępnie i ...dlaczego nie warto tego robić jeśli chcemy mieć  stereo a nie hałas 🙂  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  . Dodatkowo w Twoim konkretnym przypadku wypadkowa Impedancja kolumn wychodzi poza zalecane parametry wzmacniacza czyli 4-8ohm. Albo będzie za mało 3ohm (równolegle) albo za dużo 12ohm (szeregowo).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez CzesioG
2 minuty temu, frulik napisał:

Czyli zwykły ON-OFF na 1R3. ON - nie działa BT, OFF - działa BT. 

No raczej nie -  jak tam zrobisz zworkę (kropla cyny)  to za on/off BT odpowiada tak naprawdę selektor wejść sprawdziłem tak to działa u mnie wiec zrób najpierw ten prosty "mod" ze zworką bez przełączników. Samo on/off w tym miejscu nic nie zmieni jeśli przewód który potem idzie na pin 5 gniazda płyty głównej będzie wisiał w powietrzu. Patrz tutaj opisałem to raczej łopatologicznie 🙂

 

4 minuty temu, frulik napisał:

To dam rezystor 1R 🙂

Daj dużej mocy 🙂 i proponuje w zimie to będzie przy okazji ogrzewał pomieszczenie - a poważnie eksperymentować możesz bez tego rezystora - impedancja kolumn mocno zależy od częstotliwości sygnału - nie mylić z rezystancja ta jest stała i niezależna od częstotliwości.  Najwyżej nie wysterujesz albo przesterujesz kolumny ale jak masz na nich zapas mocy tzn mają minimum 30W każda to raczej nic złego się nie stanie jak je połączysz równolegle poza potencjalnym pogorszeniem efektu stereo i generalnie "udziwnieniem" dźwięku :-).  Ale o gustach się nie dyskutuje a tym bardziej o gustach muzycznych bo każdy słyszy jednak inaczej.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.