Jump to content

Audio Pro A48

Fr@ntz

Dylematów dnia codziennego ciąg dalszy, czyli do poszukiwań odpowiedzi na odwiecznie nurtujące ludzkość pytania co było pierwsze – jajko, czy kura  i być albo nie być, ostatnimi czasy doszło soundbar czy klasyczne stereo. I nie ma się co śmiać, bo cena metra własnego eM spadać nie chce a pułap na jakim się zatrzymała dawno przekroczył granice nie tylko rozsądku, co absurdu. Dlatego też przestrzeń życiową należy szanować, ograniczać jej zagracenie i generalnie stawiać na mniej ale lepiej. Z podobnego założenia wyszła ekipa Audio Pro i wprowadziła na rynek produkt będący rozwiązaniem przynajmniej jednej z powyższych, dokładnie ostatniej, kwestii. Mowa o łączących funkcjonalność większości soundbarów, systemów multi-room i bezprzewodowych, stereofonicznych kolumn aktywnych podłogówkach A48.

Audio_Pro_A48-0001.thumb.jpg.aeda925f59dd5670879de858a6eeb1a5.jpg Audio_Pro_A48-0003.thumb.jpg.cb2db8c2c19c2fe7f130a0e5981d8cca.jpg

Audio_Pro_A48-0004.thumb.jpg.f9ea2791c63c7085fe33c5d42fcbac54.jpg Audio_Pro_A48-0005.thumb.jpg.f3520099ff0efbed022f01a17bd1c45b.jpg

Audio_Pro_A48-0006.thumb.jpg.ae3b86a2825e45e84ab679611b735767.jpg Audio_Pro_A48-0007.thumb.jpg.d159987b989d1a70ac6cc6603ca34ee7.jpg

Audio_Pro_A48-0008.thumb.jpg.ec6eee1bb4e501687d85f458a7cb960b.jpg Audio_Pro_A48-0009.thumb.jpg.80b5025d76f253b5b9f7400887c4a171.jpg

Audio_Pro_A48-0010.thumb.jpg.f2e3fe891f91ac92439ca620d52edb41.jpg Audio_Pro_A48-0011.thumb.jpg.db7003ef512df60745610129711ebb0a.jpg

Audio_Pro_A48-0012.thumb.jpg.7bfd14c30d2dbe3154a57287a0bfbf94.jpg Audio_Pro_A48-0013.thumb.jpg.c7819d72492c0e5d46e730eb60ec4796.jpg

Audio_Pro_A48-0014.thumb.jpg.9753f3884f0c6b60d71bfd4c5c02452d.jpg Audio_Pro_A48-0016.thumb.jpg.c037740e7052c6f492c3bb9eff97f255.jpg

Jak przystało na przejaw skandynawskiej myśli technicznej pierwsze co rzuca się w oczy po wypakowaniu ze wspólnego kartonu 48-ek, to idąca w parze ze wzorniczym minimalizmem zaskakująca filigranowość. Mówiąc wprost tytułowe kolumienki są po prostu niepokojąco małe. Mierzą bowiem zaledwie 86 cm co przy 21,5cm szerokości i 26,5cm (z cokołem!) sprawia, że początkowo zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem zamiast w niemalże 25 metrowym salonie nie powinienem ich wstawić do kilkunastometrowej sypialni, bądź pokoju progenitury, ku jej uciesze. Wątpliwości nie rozwiało zdjęcie magnetycznie mocowanych maskownic zabezpieczających 2” wysokotonowca BMR i parę 5,25” mid-wooferów. No nic, zobaczmy co będzie dalej.
Jak to zwykle w przypadku podobnych konstrukcji bywa jedna z kolumn pełni rolę centrum sterowania i w A48 przypadła ona lewej. I właśnie na kołnierzu jej wysokotonowca zamontowano niewielką diodę dzięki której dowiemy się jakie wejście/sposób komunikacji wybraliśmy i w jest status samych kolumn/połączenia. I tak pulsująca iluminacja oznacza łączenie z siecią bezprzewodową, biała Wi-Fi, czerwona optyczne, niebieska Bluetooth, zielona analogowe wejście liniowe a purpurowa HDMI.
Rzut oka na ściany tylne i jak się domyślacie lewa kolumna może pochwalić się zdecydowanie bogatszą ofertą od prawej. Obejmuje ona nie tylko owalny, ulokowany tuż nad poprawiającym stabilność cokołem wylot układu bas-refleks, lecz również elegancki panel przyłączeniowy z przyciskiem resetu, wyjściem na subwoofer, parą wejść RCA, serwisowym gniazdem USB, wejściem optycznym, i HDM ARC. Nieco niżej umieszczono gniazdo zasilające (popularna ósemka) selektor napięcia i wyjście speakon na prawą kolumnę. Z kolei prawa posiada adekwatne przyłącze i ujście układu bas refleks. Wspomniane cokoły można od spodu podkleić znajdującymi się w zestawie podkładkami, choć jeśli ktoś czuje taka potrzebę z powodzeniem może owe „cywilne” klipsy zastąpić ogólnodostępnymi, również przyklejanymi kolcami, które spokojnie utrzymają 10kg obciążenie. Za wzmocnienie odpowiada zestaw D-klasowych wzmacniaczy – dostarczających po 130 W na średnice i nas, oraz po 30 W na górę pasma.
Sama konfiguracja A48 okazuje się bajecznie prosta. Wystarczy spiąć obie kolumny zaskakująco długim przewodem zakończonym wtykami speakon, podłączyć lewą kolumnę do prądu i uruchomić na tablecie/smartfonie dedykowaną aplikację a potem to już pójdzie z górki. Zostaje bowiem do wyboru określony model z rozwijalnej listy, wyrażenie zgody na dostęp do naszej domowej sieci Wi-Fi i ewentualnie, jeśli takowe posiadamy dodać konta serwisów streamingowych. Jak się z pewnością domyślacie dedykowana apka, jak z resztą i Chromecast w Androidzie a AirPlay w Apple z powodzeniem sprawdzają się do codziennej obsługi, to w zestawie nie zabrakło również eleganckiego, aluminiowego pilota. A właśnie, jeśli dziwnym zbiegiem okoliczności ów ekskluzywny sterownik uległby destrukcji, bądź zapodzianiu to nie ma tragedii, gdyż Szwedzi oferują go również luzem w swoim sklepie internetowym za drobne 60€.

No dobrze, a jak z brzmieniem? I tu kolejna niespodzianka, gdyż używane przez samego producenta określenie „soundbar-killer” bynajmniej nie jest na wyrost. Chodzi bowiem o to, że A48-ki grają niemalże wbrew prawom fizyki. Ich dźwięki inaczej aniżeli dużym określić nie sposób. Ponadto zamiast tępego, monotonnego dudnienia znanego z wszelakiej maści boomboxów i tanich subwooferów mamy rasowy, niskoschodzący i dobrze kontrolowany bas świetnie sprawdzający się nie tylko podczas seansów filmowych, ale i klasycznych odsłuchów. Ponadto kreowana scena mile zaskakiwała obszernością, oraz panującym na niej porządkiem. Może w skali bezwzględnej źródła pozorne nie były kreślone jakąś ultra precyzyjną kreską, jednak prawdę powiedziawszy na tym pułapie cenowym już ich przybliżona definicja uchodziłaby za sukces a przy oferowanym przez Audio Pro poziomie rozdzielczości i realizmu śmiało możemy mówić o pełni szczęścia.
Zarówno na śmiało poczynającym sobie w dolnych rejestrach jazzie („Komeda Ahead” Oleś Brothers & Christopher Dell) jak i na soulowo-popowym albumie „Nostalgia” Annie Lennox wręcz fizycznie, na własnych trzewiach, czuć było tak atak, jak i wypełnienie basu zgrabnie przechodzące w soczystą średnicę i przyjemnie zaokrąglone, lecz nadal rozdzielcze i co najważniejsze jedwabiste oraz krystalicznie czyste wysokie tony. Tu nie było drogi na skróty, czy pozorowanych działań, lecz rasowe, pełnokrwiste granie na przysłowiową setkę. A co do organoleptycznych doznań to odsłuch black-metalowego „Aokigahara MMXXII” Harakiri for the Sky da się przeprowadzić na niemalże koncertowych poziomach głośności i to bez zmuszania niewielkich szwedzkich kolumienek do rzucenia ręcznika na ring. A48-kom zupełnie nie robiło bowiem różnicy, czy miały do oddania bezpardonową kanonadę blastów, czy wwiercające się w korę mózgową tnące niczym ognisty lancet riffy. Grały po prostu to, co dostały generując taką ścianę dźwięków, że nie wiedząc o ich „nikczemnej posturze” można byłoby sądzić, że za ww. kakofonię odpowiadają zdecydowanie większe zespoły głośnikowe. W dodatku to jeszcze nie wszystko, gdyż warto wspomnieć, iż po przełączeniu się na wejście HDMI dostępna jest oprócz podstawowej regulacji wysokich i niskich tonów jeszcze wielce przydatna przy hollywoodzkich odmóżdżaczach opcja Virtual Surround dodatkowo uprzestrzenniająca dźwięk. Ponadto korzystając z dobrodziejstw ARC-a odpada konieczność sięgania po firmowego pilota, gdyż głośność regulujemy telewizyjnym „leniuchem”.

W ramach podsumowania nie tylko wypada mi potwierdzić głoszoną przez Szwedów tezę, że Audio Pro A48 bezdyskusyjnie zasługują na miano „soundbar-killerów”, lecz również uznać, iż porównywanie tych niepozornych kolumienek do większości dostępnych na rynku soundbarów jest totalnym nieporozumieniem. A48 to zupełnie inny poziom i skala doznań dający pełnię satysfakcji zarówno podczas seansów filmowych, jak i słuchania muzyki czy to z własnej pliko/płyto teki, czy dowolnego serwisu streamingowego.

Marcin Olszewski

Dystrybucja: Sieć Salonów Top HiFi & Video Design
Cena: 5 499 PLN

Dane techniczne
Wbudowane wzmacniacze: Klasa D - 2 x 130 W + 2 x 30 W
Zastosowane przetworniki: 2” BMR; 2 x 5,25”
Pasmo przenoszenia: 32 – 25 000 Hz
Częstotliwość podziału: 700 Hz
Obsługiwane formaty audio: MP3, WMA, AAC, FLAC, ALAC do 24 bit/96 kHz
Kompatybilność z aplikacjami: Audio Pro Control; Spotify Connect; Tidal Connect; Apple AirPlay 2; Google Cast
Łączność: Wi-Fi 802.11 b/g/n/ac (2,4 GHz/5 GHz); Bluetooth 4.2
Wejścia: para RCA, optyczne, HDMI ARC
Wyjście: Subwooferowe (RCA)
Dostępne warianty kolorystyczne: biały, czarny
Pobór mocy: 1,85W (standby)
Wymiary (W x S x G): 870 x 215 x 265 mm
Waga: 10,5kg/szt.




User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Guest
This is now closed for further comments

  • Yamaha SR-B40A

    Skoro legendarna „złota polska jesień” postanowiła dopieścić nas swoim nieco bardziej melancholijno-depresyjnym obliczem serwując przeplatany deszczem i śniegiem maraton pluchy a tym samym pozbawiając nas nie tylko złudzeń, co dylematów związanych z ewentualnymi weekendowo – popołudniowymi planami spacerowymi, jakoś trzeba zyskany tym sposobem „wolny” czas sobie zagospodarować. Owo zagospodarowanie jest tym bardziej na czasie, że lepiej – znaczy się cieplej i suszej, już było a na zmianę – powró

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Soundbary

    Bowers & Wilkins 607 S3

    Pomijając systemy wielokanałowe, którym dziwnym zbiegiem okoliczności poświęciłem dwie ostatnie recenzje, podstawkowe monitory są oczywistym wyborem dla wszystkich tych, którzy czy to z własnej woli, czy też zmuszeni prozą życia słuchają w niezbyt imponujących metrażach i/lub z tzw. systemów desktopowych. I choć w większości przypadków powyższa decyzja wiąże się z jakimiś kompromisami, to jeśli tylko podczas wyboru zamiast wywołanego chwilową promocją impulsu pokierujemy się nie tylko logiką, le

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Dali Oberon 5.1 - 1/1/VOKAL/SUB C-8D

    Choć od niepamiętnych czasów uważam się za ortodoksyjnego stereofila, to z biegiem lat nabrałem właściwej „skamielinom” pobłażliwej łagodności i akceptacji dla innych niż moje własne wyborów. Ba, doszło nawet do tego, że okazjonalnie pozwalam sobie na wycieczki w wielokanałowe rewiry i o zgrozo większość takich eskapad bardzo miło wspominam. Co prawda w trakcie takowych eksperymentów salon zaczyna przypominać połączenie biurowego open-space’a przed ukryciem całego okablowania pod podłogą i wojsk

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    BMN Beszele 2 Pro

    BMN Beszele 2 Pro   Kto z nas miłośników sprzętu audio nie marzył kiedyś o głośnikach marzeń przeglądając zagraniczne periodyki z cenami podawanymi najczęściej w DM lub USD? Nie, nie. DM to akurat nie Depeche Mode. To Deutsche Mark, czyli marka niemiecka. Ci bardziej zmotywowani i powiedzmy odważni, zdolni podejmowali się wyzwań i sami budowali swoje zestawy głośnikowe lub też modyfikowali posiadane - w oparciu o części, które można było w tamtym czasie zdobyć. I nie chodzi li tylko tu

    kangie
    kangie
    Kolumny 14

    iFi iDSD Diablo 2 - najnowszy, transportowalny przetwornik c/a ze wzmacniaczem

    iFi Audio to brytyjska firma założona w 2012 roku przez Thorstena Loescha oraz Vincenta Luke’a. Przez ten czas zdążyła ona solidnie zapaść w pamięć wielu fanom słuchawek i sprzętów mobilnych dzięki swoim produktom, które nie tylko świetnie brzmią, ale i prezentują bardzo wysoką jakość wykonania. iFi iDSD Diablo 2 - najnowszy, transportowalny przetwornik c/a ze wzmacniaczem iFi iDSD Diablo 2 to nowa odsłona bardzo lubianych przetworników cyfrowo-analogowego ze wzmacniaczem słuchaw

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    News | Tests | Others
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.