Skocz do zawartości
Reportaże

Audio Show 2014 część 8 i ostatnia :) Radisson Blu Sobieski

Mnie również w części przypadła relacja z wystawy, która powoli zaczyna przytłaczać swym rozmiarem. Tegoroczne Audio Show ze względu na organizację i rozmach spokojnie można zaliczyć do imprez na światowym poziomie. I nie ma w tym zbytniej kokieterii, bo było naprawdę rekordowo – prawie 100 pokoi w samym Sobieskim! Wnoszę postulat, aby impreza trwała zdecydowanie dzień dłużej, bo brakowało chwili na spokojną rozmowę w pogoni pomiędzy poszczególnymi piętrami i hotelami. Wysoki poziom wystawy nie do końca idzie w parze niestety z mentalnością niektórych zwiedzających, mam na myśli incydent z ordynarnym zwędzeniem pary monitorów, normalnie w głowie się nie mieści...

Na szczęście to tylko niechlubne wyjątki, nie potwierdzające reguły.

Ale zanim przejdę do relacji, chciałabym podziękować kolegom z redakcji za zamieszczenie poniższych relacji – szczęśliwie nikogo nie musiałam terroryzować,jak zawsze na hasło „Pomożecie?” usłyszałam – „Pomożemy!!”. Dziękuję Panowie ? Postaraliśmy się podzielić relacje tak, aby jak najwięcej udało się opisać.

Chciałabym również podziękować wszystkim wystawcom i jednocześnie pogratulować poziomu tegorocznej wystawy, która w moim mniemaniu była od kilku ostatnich lat najbardziej udaną. Szczególne gratulacje należą się pokojowi DIY – po prostu muzyka i sprzęt, którego nie powstydziłby się niejeden wystawca… Panowie, w tym roku było naprawdę bardzo dobrze, gratuluję pasji, pomysłów i wykonania.

 

Wracając zatem do relacji to podobnie jak rok temu zajęłam się dwoma ostatnimi piętrami hotelu Radisson Blu Sobieski, co okazało się ciekawym doświadczeniem, ze względu na wystawców, z którymi spotkałam się tam rok wcześniej.

 

Piętro VII

 

718 Audio Note UK

 

W tym roku Audio Note UK. reprezentował Mario „Supermario” Binner, czyli legendarna postać Audio Note’a, która organizowaniem prezentacji sprzętu na wystawach zajmuje się nieprzerwanie od 15 lat. Cóż, doświadczenie z bagatelka ponad czterystu (!) wystaw robi swoje, bo w pomieszczeniu oprócz sprzętu nie było nawet kawałka ustroju akustycznego, żadnych magicznych korektorów, nic! Jednak skromny wystrój wcale nie świadczy o jakości dźwięk, bo w tym przypadku sam sprzęt i pusty pokój wystarczył, aby grało naprawdę dobrze. Dziwnie co prawda zostały rozstawione kolumny, bo wyglądało jakby lewy głośnik grał do środka stolika, a nie do słuchaczy, ale o dziwo wszystko brzmiało poprawnie i całkiem miło.

Zaprezentowany system składał się z monobloków Quest Silver na lampach 300B, przedwzmacniacza liniowego phono M2, Dac 2.1 Signature i transportu CDT Three, całość dopełniały kolumny Audio Note AN-E. Dźwięk był zwarty, szybki i jędrny. Bez jazgotliwej góry i co najważniejsze z zupełnie spokojnym i opanowanym basem. Trzeba przyznać, ze Supermario zna się na swojej robocie.

 

ccs-25257-0-43245000-1416163479_thumb.jpg ccs-25257-0-54559400-1416163483_thumb.jpg ccs-25257-0-36219000-1416163487_thumb.jpg

ccs-25257-0-73142000-1416163491_thumb.jpg ccs-25257-0-46340300-1416163495_thumb.jpg

716 Szemis Audio Konsultant

 

U Wojtka Szemisa zawsze jest jakoś trochę po szamańsku i co roku pojawiają się inne audio voodoo gadżety. Tym razem brzmienia pilnowała audiofilska mysz (to chyba była mysz..). Tak czy inaczej, zaprezentowano zestaw Sugdena z serii Masterclass- najtańsza końcówka mocy w klasie A, przedwzmacniacz liniowy i gramofonowy, dopełnieniem tego był gramofon Helius Alexia z ramieniem Omega (całość w cenie ok. 40tys zł) z wkładką ANIQ3 w cenie, i tu niespodzianka, 3500zł! Model ten to nic innego jak znany wszystkim Goldring 1042 ze zmodyfikowana cewką i innym diamentem. Ciekawostka pokoju były niewątpliwie kolumny ze średnio – niskotonowym głośnikiem Goodmansa z 1957 r. i głośnik wysokotonowy, który pozostał tajemnicą Wojtka Szemisa. Pokój ten odwiedzałam kilkukrotnie, bo sobotnie strojenie trwało prawie do południa, ale w miarę upływu czasu grało coraz lepiej i chyba nawet ciekawiej niż rok temu, miło było posłuchać nawet dłuższą chwilę.

 

ccs-25257-0-70487300-1416163796_thumb.jpg ccs-25257-0-77126400-1416163812_thumb.jpg ccs-25257-0-15738100-1416163817_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-03910700-1416163808_thumb.jpg ccs-25257-0-94450900-1416163837_thumb.jpg ccs-25257-0-86180800-1416163802_thumb.jpg

715 Studio 16Hz/Cayin Polska/Pure Power Audio/Steal Audio

 

W przeciwieństwie do zeszłego roku pokój nie został wyładowany ustrojami akustycznymi po sam sufit, ale mnogość urządzeń była podobna. I podobnie było z jakością prezentowanego dźwięku, bo to jeden z pokoi który zawsze trzyma poziom.

Tym razem zaprezentowano zestaw urządzeń kilku marek, których połączenie okazało się udanym pomysłem.

Na podłodze stały dwa monobloki Spark 9021D na lampach 211, do tego lampowy przedwzmacniacz liniowy Cayin SC- 6LS i tej samej firmy lampowy przedwzmacniacz gramofonowy Phono -1. Źródłem był zarówno gramofon jak i serwer muzyczny Pure Power Audio -Pure Power PC (S) z zasilaczem, do tego lampowy przetwornik cyfrowo-analogowy Dac-06 firmy STELaudio, pana Andrzeja Stelmacha.

 

ccs-25257-0-14854300-1416163926_thumb.jpg ccs-25257-0-93580300-1416163930_thumb.jpg ccs-25257-0-71537100-1416163920_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-33954000-1416163953_thumb.jpg

710 Audiomagic.pl/SWS Audio/Lime Ears

 

Ten pokój był ewidentnie królestwem dla wszystkich wielbicieli słuchawek. Ja do nich nie należę (jeszcze), wiec rozpisywać zbytnio się nie będę. Dodam tylko, że ceny wyglądały przyzwoicie, a pokój cieszył się dużym powodzeniem odwiedzających co raczej dobrze o nim świadczy.

 

ccs-25257-0-85104700-1416164052_thumb.jpg ccs-25257-0-18002400-1416164067_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-05004700-1416164058_thumb.jpg ccs-25257-0-76158300-1416164071_thumb.jpg

708 Premium Sound

 

Oferta firmy okazuje się dość szeroka, bo zawiera zarówno sprzęt muzyczny, czyli elektronikę i kolumny głośnikowe jaki i akcesoria audio szwedzkiej firmy Solid tech. W tym pokoju znalazłam sporo ciekawostek, a wszystkie o europejskim rodowodzie. Można było zobaczyć znane już z ubiegłorocznej wystawy litewskie kolumny AudioSolutions Rhapsody 80, jednak tym razem w nowym i bardziej nowoczesnym wykończeniu.

 

Nowinką okazał się przetwornik DSD - BLACK DRAGON, rumuńskiej manufaktury Audiobyte, która na wystawie miała swój polski debiut. Przyznam, że zapowiada się ciekawie, bo wyposażony jest także we wzmacniacz słuchawkowy, a na dodatek jego cena oscylować będzie w okolicach 6500zł. Dystrybutor deklaruje, że będzie to hit w swoim przedziale cenowym. Cóż, posłuchamy, ocenimy...

Kolejną nowością była elektronika włoskiej firmy Audia Flight, zaprezentowano wzmacniacz zintegrowany FL Three i przyznam, że mam cicha nadzieję testować ją niebawem, bo zapowiada się wyjątkowo ciekawie.

Pokazano także znany już szerzej odtwarzacz plików Lumin T1, a także najnowszy wzmacniacz zintegrowany Hegel H160, który akurat nie grał i stal grzecznie z boku.

 

ccs-25257-0-64468200-1416311807_thumb.jpg ccs-25257-0-30871600-1416311830_thumb.jpg ccs-25257-0-13596300-1416311832_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-98654100-1416311830_thumb.jpg ccs-25257-0-50313000-1416311831_thumb.jpg

707- Studio HiEnd Pełne Brzmienie/Avcon

 

W tym roku Avcon postawił tylko na ustroje akustyczne, co moim zdaniem jest niezłym pomysłem. Producent - Przemysław Nieprzecki nie prezentował w tym roku żadnych sprzętowych nowości, ale mogę uchylić rąbek tajemnicy – powstają nowe kolumny, które wzornictwem i brzmieniem będą sporym zaskoczeniem.

W tym roku graniem zajęło się Studio Pełne Brzmienie i właśnie takie brzmienie zaoferowało. Zaprezentowano znany już gramofon Systemdek 3D, pre gramofonowe i Dac-1.00SE firmyTriode, a także szkockie kolumny Art Loudspeakers Prestige 8, które w połączeniu ze wzmacniaczami zintegrowanymi TRIODE VP-300BD i Art Audio Argento również na 300B stanowiły duet nieomal doskonały. Zresztą wzmacniacz Art. Audio został przechwycony do testów zaraz po wystawie przez jednego z redakcyjnych kolegów. Niewiele opinii słyszałam na temat tego pokoju, a szkoda bo wart był uwagi.

 

ccs-25257-0-01902300-1416311806_thumb.jpg ccs-25257-0-59265100-1416311806_thumb.jpg ccs-25257-0-05943200-1416311807_thumb.jpg

702 Premium Sound/Moje Audio

 

Tu z kolei swym, pięknem urzekały włoskie kolumny Albedo Aptica, które czarują dźwiękiem i raczej zapadają w pamięć nie tylko z powodu grania, ale także pięknego wzornictwa i jakości wykonania. Połączono je z premierowo zaprezentowanym systemem WowAudioLab złożonym z przedwzmacniacza L1 i końcówki mocy M1. Wzornictwo tych urządzeń co prawda kojarzyło mi się z bardzo brutalistyczną wersją Jeffa Rowlanda, ale trzeba oddać świetną jakość wykonania.Poza tym można było jeszcze podziwiać i posłuchać odtwarzacz plików LUMIN S1.

 

 

ccs-25257-0-36359100-1416311799_thumb.jpg ccs-25257-0-99081000-1416311799_thumb.jpg ccs-25257-0-39340200-1416311800_thumb.jpg

701- HiFi Elemenst/Moje Audio

 

Mam wrażenie, że Moje Audio było na tej wystawie chyba wszędzie, bo co i rusz natykałam się na jakieś elementy systemów pochodzące od tego dystrybutora, który swoich pokoi na tej wystawie miał co najmniej kilka. W tym konkretnym było na co popatrzeć, bo cały pokój cieszył oko oprócz cieszenia wyłącznie ucha. Pod ścianą stały efektowne Gradienty model Helsinki, który swoim wzornictwem zawsze powodują znaczne poruszenie. Grały natomiast podłogówki Trenner&Friedl - model Pharoah w bardzo eleganckim,błyszczącym wykończeniu. Napędzał je wzmacniacz Trilogy 925, pokazany premierowo na tej wystawie. Źródłem systemu był gramofon The Funk Firm LSD (Little Super Desk - żeby nie było wątpliwości).

 

ccs-25257-0-89765000-1416311800_thumb.jpg ccs-25257-0-41180300-1416311801_thumb.jpg ccs-25257-0-18261900-1416311805_thumb.jpg

Piętro VI

 

602- GFmod Audio Research

 

Jeśli po wejściu do pokoju ujrzycie audio szczury to możecie być pewni, że trafiliście do wrocławskiego GFmoda kojarzonego także z pięknymi, włoskimi kolumnami Zingali. W tym roku grał znany już z ubiegłorocznej wystawy model w Zingali Home Monitor 2.8 Ferrari, który rok temu cieszył tylko oko, a teraz udowodnił, że gra tak samo dobrze jak wygląda. Towarzyszył mu również włoski wzmacniacz zintegrowany Galactron MK2225 i serwer muzyczny Aria o hiszpańskim rodowodzie. Były jeszcze małe monitorki Zingali, ale niestety zostały uprowadzone przez lepko-łapkiego zwiedzającego.

 

ccs-25257-0-62645700-1416164500_thumb.jpgccs-25257-0-04281100-1416164505_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-95144700-1416164508_thumb.jpgccs-25257-0-71229600-1416164512_thumb.jpg

608-Eter Audio

 

Już drugi rok krakowski Eter stawia na bezprzewodowość urządzeń. W zeszłym roku pokazano zestaw węgierskiego Heeda i kolumny z serii Xeo. W tym roku Xeo pojawiło się ponownie z tym, że w najnowszym wydaniu aktywnych podłogówek, ale największa atrakcją były aktywne monitory Fokus 200, które grały przez większa część wystawy.

Pokój wyglądał dość purystycznie, ale robił wrażenie. Na ciekawym wzorniczo stoliku stały trzy małe, czarne pudełeczka, wzbudzające ciekawość i pytania zwiedzających, ale pełniły one tylko funkcję ozdobną i nie były częścią grającego systemu. Grano cyfrowo z Ayona S-3 - muzyka była podawana naprzemiennie z plików zawartych na twardym dysku oraz kilkukrotnie z odtwarzacza Ayon CD-3SX, który był połączony wejściem analogowym do S-trójki. Muzyka była również puszczana bezpośrednio z telefonów słuchających (Iphone,Samsung,Nokia), które były podłączone jackiem do Huba (transmitera), ale możliwe jest także granie źródłem analogowym - odtwarzaczem, czy gramofonem po podłączeniu do wejścia analogowego w kolumnach lub bezprzewodowego huba (transmitera).

 

ccs-25257-0-04735300-1416164585_thumb.jpg ccs-25257-0-80362200-1416164588_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-88476100-1416164592_thumb.jpg ccs-25257-0-16220300-1416164597_thumb.jpg

615- Fonica

 

W tym pokoju można było pooglądać gramofonowe cudeńka reaktywowanej niedawno marki Fonica. Specjalnie napisałam o oglądanie, bo niestety żaden z prezentowanych gramofonów nie grał, a muzyka wydobywała się z jakiegoś urządzonka grającego rachitycznie za zasłonką w pokoju. Szkoda wielka, ale przynajmniej było na co popatrzeć.

 

ccs-25257-0-56669600-1416164665_thumb.jpg ccs-25257-0-64885300-1416164669_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-52196700-1416164674_thumb.jpg ccs-25257-0-22028200-1416164679_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-30918800-1416164686_thumb.jpg ccs-25257-0-00232600-1416164767_thumb.jpg

616-Eter Audio

 

Drugi pokój krakowskiego dystrybutora onieśmielał bogactwem prezentowanego tam sprzętu, choć cena zestawy nie została ujawniona, moim zdaniem pół miliona jak nic, ale za to świetnie grające pół miliona.

Zaprezentowano zestaw elektroniki japońskiego Accuphase’a : przedwzmacniacz liniowy C-2820; transport DP-900; korektor akustyki / DAC DG-58 i kondycjoner sieciowy PS1220.

Do tego wzmacniacz mocy Leben CS-1000P z przedwzmacniaczem liniowym Leben RS-28CX, jako drugie źródło gramofon Transrotor Dark Star Silver Shadow z wkładką Merlo Reference i przedwzmacniacz gramofonowy Phasemation EA-1. Najpiękniej jednak prezentowały się podstawkowe Spendory SP-100R2 w wersji Vintage Edition - specjalnie na tę wystawę, w przepięknym ciemnym fornirze z oryginalnymi wzorniczo maskownicami. Ten vintage’owy look naprawdę się podobał, jednak klasyka jest i pozostanie ponadczasowa.

W sobotę oprócz wzmacniacza Lebena grał zestaw Accuphase i choć korektor zrobił swoje i słuchało się tego z przyjemnością to gdzieś w moim odczuciu elektronika przyćmiła brzmienie Spendorów. Mam tu na myśli granie z płyt CD, bo z analogiem było już zdecydowanie inaczej. Jednak następnego dnia, przy zestawie Lebena i w wersji z gramofonem brzmiało rewelacyjnie – kto nie słyszał niech żałuje.

 

ccs-25257-0-89079100-1416164838_thumb.jpg ccs-25257-0-83001300-1416164850_thumb.jpg

 

ccs-25257-0-38492300-1416164847_thumb.jpg ccs-25257-0-24168000-1416164843_thumb.jpg

Aleksandra Chilińska

Tekst i zdjęcia

 

Zdjęcia pokoi 708-701

Zygmunt Jerzyński

http://www.hiend-audio.com

Data dodania




Audio Physic Midex 2

Przeglądając oferty z rynku wtórnego trudno nie odnieść wrażenia, że wszystko starsze niż dekadę i w dodatku jako-tako działające niejako z automatu zasługuje na miano klasyki, etykietę vintage a i z reguły wzmianki o High-Endzie nie może zabraknąć. Niestety sytuacja na rynku pierwotnym również nie nastraja optymizmem, gdyż pojawienie się każdej kolejnej inkarnacji danego modelu związane jest z zauważalnym wzrostem cen a jeśli tylko spece od marketingu wpadną na pomysł jego limitacji, bądź sygno

Fr@ntz
Fr@ntz
Kolumny

Pink Floyd, Radio Łódź i Q21

Kolejny odsłuch z Radiem Łódź i salonem Q21 odbędzie się już w najbliższą niedzielę! Jako partner techniczny salon Q21 ma ogromną przyjemność zaprosić Was na kolejny wielokanałowy odsłuch. Tym razem na miejscu będzie możliwy odsłuch legendarnej płyty Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII. Nie można jej nazwać zwykłym albumem koncertowym – to zapis wyjątkowego występu w ruinach starożytnego amfiteatru, pełnego improwizacji, psychodelii i brzmieniowych eksperymentów. Utwory takie jak „Echoes”,

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Newsy

Kaliber 44 – Pionierzy psychorapu i głos pokolenia lat 90.

W połowie lat 90., gdy Polska na dobre weszła w burzliwy okres transformacji, na obrzeżach głównego nurtu kultury zaczęły rodzić się nowe formy ekspresji. Kapitalizm pukał do drzwi z obietnicami dobrobytu, kolorowe reklamy i zachodnia popkultura zaczęły wypierać szarość PRL-owskich blokowisk, ale w wielu domach nadal panował chaos, bieda i niepokój. Młodzież wchodziła w dorosłość bez mapy, w rzeczywistości, która była jednocześnie obiecująca i przerażająca. W tym właśnie klimacie zadebiutował ze

AudioNews
AudioNews
Felietony 3

Eurowizja 2025: Tydzień do wielkiego finału w Bazylei

69. Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w dniach 13, 15 i 17 maja 2025 roku w nowoczesnej hali St. Jakobshalle w Bazylei. Po emocjonującym zwycięstwie Nemo z utworem „The Code” podczas konkursu w Malmö w 2024 roku, Szwajcaria po raz trzeci w historii stała się gospodarzem wydarzenia. Wcześniej miało to miejsce w 1956 roku, kiedy zorganizowano pierwszą edycję, oraz w 1989 roku. Wybór Bazylei jako miejsca organizacji nie był przypadkowy – to miasto znane z wielokulturowości, bogatej sceny arty

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Felietony

Nowe nośniki czy stare dusze? Audiofilskie rozterki na dziś

Siedzę sobie wieczorem, lampka się grzeje, z głośników sączy się „Kind of Blue” na oryginalnej szpuli, i myślę: czy ja się przypadkiem nie zatrzymałem w czasie? Bo świat idzie do przodu – nie ma zmiłuj. Młodzież odpala Spotify w jakości „super hyper lossless”, ktoś tam testuje nowego DAC-a z chipem rodem z NASA, a ja... ja znów kombinuję jak podpiąć starego Teaca do lampy, żeby nie buczało. No właśnie. Gdzie my dzisiaj jesteśmy jako audiofile? Czy jeszcze próbujemy gonić nowinki, czy j

AudioFelek
AudioFelek
Newsy


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

'szczęśliwie nikogo nie musiałam terroryzować ani przyduszać do ziemi kolanem'

Mysiu, nie za bałdzo rozumiem te kwestię, dla mnie nie jest w niczym gorsze Twoje pisanie od np. towarzysza paltonowicza czy przyszłego docenta józwy marynowicza, a biorac pod uwagę jak miłą w zakresie estetycznym osóbką jesteś mogłabyś robic relację ze wszystkich pięter.

ps. rozumiem, że wielu chce tutaj zarobić te 200 czy 300 pln i jest to niemożliwe, ale dla mnie możesz zapełnić wszystkie szpalty tego zapomnianego przez Boga forum relacjami i recenzjami....

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"... Grano natomiast ze źródeł cyfrowych (tablet, iphone), ..."

Nieprawda. Więcej profesjonalizmu.

 

dziękuję za uwagę, dla porządku jeszcze dopytałam chłopaków z Eteru, którzy grali w tym pokoju. Grano tylko cyfrowo, bo wszystko szlo przez transmiter, nie uwzględniłam Ayon S-3 - muzyka była podawana naprzemiennie z plików zawartych na twardym dysku oraz kilkukrotnie z odtwarzacza Ayon CD-3SX który był połączony przelotką(((wejściem analogowym))) do S-3-ki. Muzyka była również puszczana bezpośrednio z telefonów słuchających, które były podłączone jackiem do huba , więc nadal jest to źródło cyfrowe. Tak czy inaczej dziękuje za komentarz, bo dopisałam brakujące informacje.

Edytowane przez mysioperz

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie S3 miałem na myśli. Chyba tylko marketingowy samobójca jako źródła do głośników za jakieś 20kzł używałby tableta lub iphona :)

Poprosiłem też aby na moment podłączyć i porównać podłogowe XEO chyba to były piątki do grających Focusów. Zaszokowała mnie przepaść jaka dzieli te konstrukcje. Szczerze mówiąc (pisząc) nie słyszałem jeszcze tak słabo grających Dynaudio (podłogowe XEO).

Pozdrawiam, Paweł

Edytowane przez paweljazz

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.