Skocz do zawartości
IGNORED

Glośność w Pioneer VSX 515 (cicho gra)

mst14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem raczej amatorem w dziedzinie sprzetu audio wiec prosze mnie odrazu nie krytykowac. Sprawa wyglada nastepujaco. Zakupilem wczoraj amplituner Pionner VSX 515. Wczesniej posiadalem Yamaha RX 396RDS. I co zauwazylem... Mimo wiekszej mocy Pioneera (5x100w) gra bardzo podobnie do Yamahy, ktora miala wzmacniacz 2x50W. Kolumny te same (stereo nie 5.1). Wprawdzie kolumny maja 70W mocy i z yamaha graly bardzo dobrze, to z Pioneerem graja jakby ciszej. Dziwk jest zdecydowanie lepszy, ale gdzie sie podziala ta moc? Przeciez to 2 razy wiekszy wzmacniacz. 100w w pokoju 25m2 raczej powinno byc nie do zniesienia. Nie slucham muzyki bardzo glosno, ale ta sprawa mnie troche niepokoi. Moze cos nie tak z tym amplitunerem? Albo ja cos zle odbieram. Kolejna sprawa to kwestai wejscia cyfrowego i analogowego. Do poprzedniego sprzetu (Yamaha) mialem podlaczony komputer (kablem analogowym). Teraz mam podlaczonego Pioneera tym samym kablem i sygnal jest jakby slabszy. Aby sluchac muzyki (tak nie za glosno), trzeba potenciometr w ampli ustawiac pond polowe zakresu. Lepiej jest przy polaczeniu cyfrowym z karta muz. Dlaczego tak sie dzieje. Czyzby rekulacja glosnosci w Pioneerze nie byla proporcjonalna. I pod koniec zakresu wzmacniacz gra zdecydowanie glosniej? moze ktos mi to wyjasnic? Dlaczego tak sie moze dziac? To cos ze mna nie tak...

Moc to nie to samo co wzmocnienie.

Moc okresla wzmocnienie sygnalu do pewnego poziomu znieksztalcen (clipping). Wzmacniacz moze miec duze wzmocnienie przy malej mocy - rezultatem tego jest na przyklad to, ze przy niewielkim juz odkreceniu galki masz znieksztalcenia.

Grac glosno to jedno, grac glosno bez znieksztalcen drugie.

Zastanowisz sie nad powyzszym, a wszystko stanie sie proste. Wszystko u Ciebie jak mniemam jest w najlepszym porzadku.