Skocz do zawartości
IGNORED

Fonica GS 464- Problem


zybel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje pomocy w naprawie gramofonu.

Otóż nie wylacza się i nie podnosi ramienia po skończeniu plyty. Zmiezyłem napięcie na fotorezystorze: jeśli świeci na niego żarówka jest 9.46V (okolo) po zaslonieciu równo 10V. Co powinienem zrobić (wymienić ), żeby gramofon dzialal poprawnie. Może ma ktoś schemat tego gramofonu?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26089-fonica-gs-464-problem/
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem zasłaniająca fotorezystor klapka musi dość dokładnie zasłonić "oczko". Najlepiej metodą prób i błędów. Z tego co pamiętam da się położenie klapki regulować bez problemu, acz to ustrojstwo mało precyzyjne jest :)

  • 2 lata później...

Mam inny problem z GS 464, po wymianie paska obroty nadal są niestabilne, gdzie interweniować, co zmienić? silnik? z góry dzięki za odpowiedzi

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

Nasmarować gniazda osi w silniczku.

Wymienić smar na osi podtalezyka .Na lekki,olej może być syntetyk ,aby nie wazelina czy maszynowy

Potraktować KontaktemPR potencjometry

Sprawdzic osadzenie rolki na osi silniczka

dzięki, z slniczkiem będzie lekki problem bo jest tak szczelnie zamknięty, że ciężko się tam dostać z jakimkolwiek smarowaniem

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

no to jest jakaś koncepcja z tym wierceniem:-)

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

Na allegro taki silniczek kosztuje 5 zł.

To chyba łatwiejsze rozwiązanie od wiercenia i kombinowania, skąd wziąć smar.

Oryginalne silniczki nie były zbyt żywotne, zdarzało się że gubiły obroty po kilku latach pracy i były do wymiany. Lub miały problemy ze startowaniem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.