Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  494 członków

Sansui Klub

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czubsi

(Konto usunięte)

W sumie mało miarodajne jest podawanie kosztów, które wyszły bo akurat mimo tego że wzmacniacz kosztował 200 euro mniej niż 907 MR to ostatecznie wyszło mnie ... więcej ... Kolejną rzeczą jest fakt, że my mamy już dość mocno zaawansowany kontakt z Panem Kurohiji Munetiką a to nie jest bez znaczenia ... Podawanie cen jest później wykorzystywane na zasadzie : "a Ty dałeś tyle a żądasz tyle ..." Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie... dziś kupując zapłacisz za taką DR już około 7500 - 8000 pomijając fakt, że ostatnim czasem nie ma tych wzmacniaczy nawet w Japonii a do tego są coraz większe problemy formalne z transakcjami. Ja już w tym momencie mam niemałe grono oferujących 10 tys. a to i tak dużo mniej niż ostatania oferta z niemieckiego e-baya ... Nie da się ukryć, ze tym wątkiem obudziliśmy niedźwiedzia - już o tym piszą nawet obcokrajowcy na swoich forach ... alfy 907 są zmiatane na pniu i sądzę, że kupienie późniejszego modelu (od DR) z trafem Tamury i LAPTAMI, Rikenami itp. za kwotę poniżej 10 tys. uznać trzeba za atrakcyjną ....

 

Z drugiej strony pojawia się pytanie : czy warto ??? Jest mi niezręcznie to oceniać - ja gdybym miał dałbym nawet i 15 tys. bo wiem z czym mam do czynienia (Niemcy chyba też bo jeśli taką staruteńką AU-X 1111 MOS Vintage kupują za 2500 Euro to ...). Osoba wydająca tego typu kwotę za niemal 20-to letni sprzęt nie śpi spokojnie co jest rzeczą naturalną ale zapewniam, że gdy przychodzi paczka i wyjmujemy taką np DR z kartonu to cena przestaje razić a wręcz mieć jakiekolwiek znaczenie, natomiast po podłączeniu do prądu i ułożeniu wzmacniacza na twarzy właściciela wystąpi niezniszczalny uśmiech i pytanie : czy warto ? stanie się retorycznym ....

Edytowane przez czubsi

Mam do Was pytanie , co sądzicie o kolumnach marki Sansui zwłaszcza tych , w których głośniki niskotonowe mają po 45 cm. średnicy , czy są równie dobre jak wzmacniacze tej Legendy Audio ?

Piotr

Poczytaj sobie o Kabuki speakers, m.in tu: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=13967&page=2

Krótko mówiac to były takie VK/Audiomegi w latach '60 i '70. Miało grać głośno i tanio, to wszystko.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Czubsi, mnie bardziej chodziło o koszty pośrednie, typu przesyłka , cło.

Zaś co do kolumn Sansui, to uważam, ze tak jak ze wszystkim - NALEŻY POSŁUCHAĆ, bo czytanie o dźwięku, to lizanie cukierka przez papierek :-)

Gość czubsi

(Konto usunięte)

Widzisz właśnie te koszty są najbardziej "niestabilne" ...

 

Hifido wycofało się z operacji w EUR; co automatycznie przekłada się na podwyższenie kosztów w przeliczaniu na jeny a potem USD ... następna sprawa to przesyłka - 907 MR to koszt za 36 kg 420 euro a 907 DR już wyszła grubo ponad 470 euro a jak jeszcze sprzęt jest transportowany wewnętrznie między sklepami to wychodzi jeszcze ciekawiej ... Z cłem to jest najciekawsza sprawa. 907 MR to jakieś 1200 zł zaś tańsza o niemal 200 euro 907 DR zostala oclona w kwocie ponad 1550 zł; ??? i nie wiem dlaczego - wolę jednak nie grzebać bo zaraz mi wrócą do kosztów z wcześniejszej odprawy ... jednym słowem musisz się nastawiać na różne przygody. Ja zawsze zakładam margines do 1500 zł; ... Ja generalnie jak podejmuję tego typu decyzję to jestem zdecydowany nawet na utratę pieniędzy w końcu to moje naskrobane a nie budżet domowy ja ryzykuję ja tracę ...

co do głośników, to nie są tak dobre jak wzmaki.

miałem model sp-9500, to góra była niezła, ale średnica i bas już takie sobie.

mimo, że woofer miał 40cm. (był jakoś mało ruchliwy)

Edytowane przez grzechniks

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Poczytaj sobie o Kabuki speakers, m.in tu: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=13967&page=2

Krótko mówiac to były takie VK/Audiomegi w latach '60 i '70. Miało grać głośno i tanio, to wszystko.

 

Dzięki !

 

co do głośników, to nie są tak dobre jak wzmaki.

miałem model sp-9500, to góra była niezła, ale średnica i bas już takie sobie.

mimo, że woofer miał 40cm. (był jakoś mało ruchliwy)

Dzięki !

Piotr

CZUBSI prosił żeby się chwalić ... a więc chwale sie , właśnie dotarła do mnie 907 NRA , no gra to rewelacyjnie

 

mam jeszcze ochote na AU-AL607NRA II ale niech sie paweł wypowie czy warto ? bo podejrzewam że 907 nie przebije , aczkolwiek późniejszy wypust

Gość czubsi

(Konto usunięte)

Dawaj foty bo zastrzelę !!!!! :-) Dlaczego kupiłeś NRA ??? ona jest taka trochę drewniana ... Ile dałeś i jak ściągnąłeś ???

 

Po pierwsze daj jej pograć z miesiąc i dopiero zobaczysz co to jest warte. ! Po podłączeniu wzmacniacza przez trafo wyrównujące musi sie dopasować do nowych warunków pracy itd ... Trzebaby ją jeszcze zestroić ale ważne, że ją masz ! Ja mialem z nią styczność jakiś miesiąc ale wolałem zarowno 907 MR jak i 907 L extra. Jedno jest pewne - sam zobaczysz, że konkurencji to jej szybko nie znajdziesz i spokojnie możesz myśleć o porównaniu z najwyższą i najdroższą półką !

Cieszę się, że jest kolejna 907 u nas a nie gdzieś w Stanach czy w Niemczech !

 

Mamy już w kraju

 

alpha 907 i

alpha 907 DR

alpha 907 MR x 2

alpha 907 NRA

 

czas na XR (jakoś ciąglę mnie wymija :-))

Edytowane przez czubsi

Młynas.

Gratulacje z powodu fajnego nabytku. Szczerze jestem ciekaw, gdzie wyrwaleś ten wzmak.

Odnośnie 607 Alpha NRA2, nie wiem, czy warto. Mając 907 NRA dziwne jest kupowanie modelu najniższego z serii, pomimo, że

z nowszego wypustu.

Jeżeli już, to była produkowana 707 NRA 2. Tu można by się pokusić o zakup, choć zmiany są pomiędzy NRA do NRA2

raczej kosmetyczne. Dodali jeszcze jedno trafo, oddzielne do bloków korektorów. Nie jest to dual mono na dwa trafa do

końcówek mocy.

Pozdrawiam.

Jan

Gość czubsi

(Konto usunięte)

Sansui w swoich najwyższych modelach stosowało pojedyńcze lecz świetnie separowane trafo wielosekcyjne Tamury. To trafo jest tak skonstruowane,że zminimalizowano negatywy rozwiązania z jednym trafem ale zaosczędzono miejsce i utrzymano symetryczny rozkład mas w urządzeniu. Sansui badało rozwiązania izolowanych traf w układzie podwójne mono jednak żaden z projektów nie pokonal tego trafa, które stosowano od modelu DR do końca produkcji. Jest nie pierwszy przypadek gdy sie okazuje, że praktyka swoje a teoria swoje.

Fotki będą , wyrwałem od kumpla z Niemiec , sam nie wiedział co ma , fart niesamowity, myśle że cena okazyjna bo dałem 1 tyś Euro

 

acha , Pawle .. też wolałbym MR szczególnie po tym co pisałeś o dzwięku NRA ale darowanemu koniowi ....

Gość czubsi

(Konto usunięte)

1 tys. euro za 907 NRA ??? samą obudowę kupiłeś ??? Daj zdjęcia bo nie uwierzę ! W Japonii chodzą po 1500 - 1700 euro a co dopiero sprowdzić ... Jak kiedyś zlądujesz do mnie to posłuchasz lekko poprawionej 907MR i 907 DR może się pozamieniamy :-) Ja 907 NRA chciałem kiedyś po to by zlustrować budowę i ocenić zakres zmian do 907 MR ale teraz mam nadzieję , że z Twoją pomocą rozwieję swoje wątpliwości !

Witam Kolegów.

Uff, 907NRA za 1000 - ja też tak chcę!!!

A na poważnie, gratuluję . Cena zaś marzenie.

Odnośnie trafa w SAnsui Alpha. W 907 od DR - ki jest jedno trafo ale ma separowane podwójne uzwojenie na końcówki mocy.To samo z zasilaniem pozostałych bloków przedwzmacniaczy - korektorów. Niższe modele nie mają tego . Jest typowe dzielone uzwojenie na każdy kanał. Widocznie inżynierowie Sansui dopatrzyli się jakiś wpływów i w NRA2 dali oddzielne trafo. Jak wiadomo linia NRA2 nie została rozwinięta do końca i produkcję zakończono. ,,Coś,, jednak w tym temacie było, bo model Alpha 999 i Alpha 777 miały też dodatkowe oddzielne trafo torów korekcji i DAC. Te zaś modele w odpowiedniku europejskim Au-X911DG nie mają go. Rynek europejski, i nie tylko, był bardziej po ,, macoszemu,, traktowany. Modele Alpha 907xx były właściwie nie sprzedawane na nasz rynek. Co ciekawe również na Amerykański. Owszem wyszło kilka sztuk, dosłownie sztuk, na te rynki, ale na tym się zakończyło. Szkoda. Sansui w seriach Alpha907 stosowała już bezkompromisowe rozwiązania. Dźwięk dopieszczony do granic możliwości. Elementy wyselekcjonowane , wszystko najwyższej jakości. My poznajemy je dopiero teraz a choć jak pewien kolega napisał, to już leciwe muzeum. Wolę to niż większość teraźniejszych. Sansui będzie czarować jeszcze latadźwiękiem i ponad czasowym wzornictwem.

Pozdrawiam.

Jan

Gość czubsi

(Konto usunięte)

Załączam obiecane fotki. Taki widok powoduje, ze od razu lepiej się czuję :-)

Muszę przyznać, że nie spodziewałem się, iż 23-letni wzmacniacz wyglądać będzie niemal jak fabrycznie nowy !

post-15679-0-53949000-1340561953_thumb.jpg

post-15679-0-48749800-1340561964_thumb.jpg

post-15679-0-00363100-1340562207_thumb.jpg

Edytowane przez czubsi

Witam.

ON to przesunął. Zaręczam zrobił to. By było weselej na Marantzu stał jeszcze Blaupunkt 2990 czyli

SansuiCD-X701i. Aby powiedzieć szczerze, Paweł nie napisał, że nas teraz po odsłuchach szczęki bolą. Jak posłuchaliśmu jak gra TA 907DR to podłoga miała bliski kontakt z naszymi szczękami, a przecież słyszałem już wiele wzmacniaczy To co pokazał 20 letni muzealny relikt - jak twierdzi nasz jeden Kolega

powalił nas na kolana. Mam 900 km za sobą i na dziś już doznań dość. Walę się spać.

Pozdrawiam.

Jan

Gość czubsi

(Konto usunięte)

Jednym słowem sam nie rozumiem o co chodzi ??? Zawsze uznawalem DR za "zwykłą" alfę 907 bez fajerwerków. Fakty jednak są takie, ze miałem możność jej słuchać swego czasu w znacznie mniej dopracowanym środowisku (kolumny , kable przed zmianami oraz inne źródło) Na dzień dzisiejszy jest dla mnie wzorcem neutralności analityki i budowania realnej sceny w domowych warunkach. Potęga tego wzmacniacza jest dla mnie zagadką największą bo jego budowa jest niemal identyczna jak MR a dzieli je przepaść w tym zakresie (prądy w obu są na poziomie 14 mV !!!!). Na godz. 9.00 miałem wrażenie , że jesteśmy na realnym koncercie ! Przy 11.00 istniała faktyczna obawa o "wyplucie" membran .... Słyszalem mnóstwo sprzętu i 907 DR także ale ten egzemplarz mnie po prostu rozwalił. Jest potwornie precyzyjny ale nigdy nie pozwala sobie przy tym na przegięcie jakichkolwiek granic przyjemności z odsłuchu. Jeśli ktoś uważa, że nie istnieje sprzęt co zagra każdą muzykę z właściwym klimatem, energią i zarazem delikatnością to jest w grubym błędzie ...

 

W porównaniu do 907MR stwierdzam, że japońskie gusta mocno skręcają w kolor i analogowe klimaty. 907MR tak właśnie gra. Dla mnie znacznie bliżej realności jest 907DR - takiego dźwięku szukałem ! Choć 907MR jest uważana za wzmacniacz lepszy no i znacznie droższy to jednak osobiście bardziej skłaniam się za DR-ką ... Podejrzewam jednak, że zdecydowanie większe grono słuchaczy bardziej polubi 907MR bo jak na tranzystor to gra jak rewelacyjna lampa a takiej pastelowej i czarującej średnicy nie prędko się gdzie indziej doświadczy.

 

Najbardziej jednak szokuje fakt, że tak istotne róznice w sposobie prezentacji osiągnięto zaledwie .... kilkoma częściami .... Oba wzmacniacze są bardzo precyzyjnie zestrojone pod pewien z góry założony model brzmienia. Oba łączy przestrzeń i siła ( w końcu to najlepsze Sansui ...) jednak jeden skupia się na wierności przekazu i materiale a drugi na oczarowaniu materiałem słuchacza :-)

Edytowane przez czubsi

Witam,

 

Gratulacje mlynas , aż miło spojrzeć! 20 letnie relikty... dobre, dobre ;)))

Watek się ożywił, to może ktoś mi pradzi co mam zrobić z prawdziwym antykiem, czyli G-8000 ;)

Dokupiłem Sansui CD-X701i, teraz mam zagwostkę z kablami, które i tak muszę nabyć... czy zwykłe RCA-RCA, czy "kombinować" z kablami XLR do RCA?

Nie wiem czy to ma sens od strony technicznej i finansowej?

 

Pozdrawiam, Andrzej

A_ndy

Edytowane przez A_ndy

SANSUI AU-alpha 707DR | SANSUI SP-L550 | SANSUI TU-X711 | JBL L-110 | OPPO BDP-95 | DENON DP-37F + DL110 | FADEL/SEVENRODS/SONUS OLIVA

Witaj A_ndy.

Daj sobie spokój z RCA na XLR , nie ma sensu. Kabel symetryczny to symetryczny. 707i ma niezłe parametry i może cieszyć ucho i po RCA.

Nie jest tak źle.

Pozdrawiam.

Jan

Dziekuje janvideo24, w takim razie mniej zamieszania :)

A czy ktoś z szanownych forumowiczów ma może instrukcję uzytkownika do tego CD, bo w necie znalazłem tylko serwisówkę.

Pozdrawiam, Andrzej

SANSUI AU-alpha 707DR | SANSUI SP-L550 | SANSUI TU-X711 | JBL L-110 | OPPO BDP-95 | DENON DP-37F + DL110 | FADEL/SEVENRODS/SONUS OLIVA

Czubsi a co sądzisz o tym modelu ????

 

http://www.hifido.co.jp/KWsansui/G0101/P0/A10/E/10-10/S0/C12-68122-50405-00/

 

nie moge go nigdzie namierzyć , który to rok ? bliżej mu do czego? 907 ? 607?

Gość czubsi

(Konto usunięte)

Mlynas jak Ty szukasz ???? .....

 

http://audio-database.com/SANSUI/amp/au-07anniversary-e.html

 

Jest ich bardzo mało, są bardzo drogie ale to takie dziwne twory. W środku jest mixt 907-ek z większa ilością dobrych części.

Efekt dźwiękowy nie jest adekwatny do ceny. Sądzę, że chodziło o zrobienie czegoś na jubileusz i zabrakło pomysłu , pieniędzy i czasu na ogarnięcie tematu. Wyszedl taki trochę "przekarmiony" potworek ... Jest dla mnie olbrzymią zagadką dlaczego ma tylko 90 WATT (co wskazywałoby, że jest to mutacja 607-ki z filtracją i modułami 907-ki ...) a nie 160 ??? Wszystkie opisy nic nie wspominają na temat tego, że jest na końćówkach MOS (co tlumaczyłoby tą moc). Jak dotąd nigdy go nie miałem okazji oglądać w środku więc nie mogę zweryfikować poglądów o nim.

Młynas.

Pogrzebałem trochę i nie jest to MOS. To tradycyjne tranzystory napędzają tego wzmaka. Moc sinus 90W. wypuszczony w 1996 roku. Wygląda pięknie, jednak jak pisał Paweł, dziwne, że mimo wyglądu i wyposażenia wewnątrz - wskazującego na linię 907, ma małą stosunkowo moc. Cena kosmiczna, czy wart ? Who knows ! Jedyne co, to gy to sprawdzić, trzeba go kupić. Jak masz ochotę, pisz do HiFi-Do, zaloguj się na niego. Jest w nego - więc nic straconego. Jak aktualny nabywca zrezygnuje, będziesz miał szansę Ty. Ale to 2600$ + około 500 do 550 Eur transport i cło !!! Uff, tanio nie będzie, ale ...

 

A_ndy.

XLR-y dają dobrą kon trolę dźwięku i przesyłania sygnałów. ale przejściówka to już taki dziwoląg, jednak gubisz ide po drodze. Lepiej więc zastosować dobre RCA. Do tego wzmaka możesz dać srebrn, bo on kolozuje dźwięk i odrobina ostrzejszych wysokich nie zaszkodzi.

 

Fajnie, że grono Sansujo - Maniaków nie ginie a się rozszerza. To niedocenione piękno i potęga gry. Ceny teraz może i nie są niskie, ale i tak jakość brzmienia i wykonania potrafii przekonać niedowiarków. Trzeba im tylko dać szansę. O kolumny ne ma co pytać, Sansui potrafi zagrać z każdym potworem i poradzi sobie z pewnością. Dobre kolumny pokażą zaś jak wspaniale grają te wzmacniacze.

 

Pozdrawiam.

Jan

A_ndy.

XLR-y dają dobrą kon trolę dźwięku i przesyłania sygnałów. ale przejściówka to już taki dziwoląg, jednak gubisz ide po drodze. Lepiej więc zastosować dobre RCA. Do tego wzmaka możesz dać srebrn, bo on kolozuje dźwięk i odrobina ostrzejszych wysokich nie zaszkodzi.

 

Ok, dziękuję za rady... mamy w Trójmieście Sonus Oliva, których srebrne kable mi polecano... trzeba wypróbować :)

Andrzej

SANSUI AU-alpha 707DR | SANSUI SP-L550 | SANSUI TU-X711 | JBL L-110 | OPPO BDP-95 | DENON DP-37F + DL110 | FADEL/SEVENRODS/SONUS OLIVA

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.