Jump to content

TOPPING E30

M@rgot

Przed nami kolejna odsłona produktów marki Topping, przetwornik cyfrowo analogowy E30, który posiada certyfikat audio HI-RES z obsługą DSD 512 i 768 kHz / 32-bitowy dźwięk.
Rozmiarem i wyglądem E30 pasuje idealnie do wzmacniacza słuchawkowego L30, razem na biurku prezentują się świetnie.

Przetwornik ma solidną aluminiową obudowę o prostym i minimalistycznym wyglądzie. Na przednim panelu znajduje się jeden przycisk sensorowy, służący do sterowania oraz pomarańczowo-niebieski panel LED, który informuje użytkownika o częstotliwości próbkowania, głośności, wejściu i typie pliku. Jasność wyświetlacza można ustawić na trzech poziomach.

Na tylnym panelu znajduje się: para wyjść RCA, optyczne i koncentryczne złącze cyfrowe, złącze żeńskie USB typu „A” oraz wejście zasilania DC (5V).

DSC_3526.thumb.JPG.2528334234bd9daf90b05ba77f1c3ab1.JPG  DSC_3528.thumb.JPG.fb046d43da95e53be07409c3daefb77e.JPG

 

DSC_3536.thumb.JPG.463da3c837333a5228e87e6c8a621d0e.JPG  DSC_3537.thumb.JPG.b6ed12df737345c8b90fe8948f4e3661.JPG

 

image.thumb.png.6501d43b876ab88eba99707d432b5762.png

 

W komplecie wraz z DAC dostajemy kabel USB typu B, kabel USB typu A na DC, pilot zdalnego sterowania i instrukcję obsługi. Niektórzy mogą się zdziwić, ale Topping nie dołącza zasilacza do E30, możemy go zasilić bezpośrednio z usb komputera lub za pomocą ładowarki 5,5 V.

E30 jest wyposażony w nowy układ DAC Asahi Kasei AK4493, który jest częścią najwyższej linii przetworników cyfrowo-analogowych, które wykorzystują słynną technologię Velvet Sound , czyli technologię niskich zniekształceń, które umożliwiają reprodukcję sygnałów w sposób całkowicie wierny oryginalnemu dźwiękowi, w niespotykanym dotąd stopniu. Układ odbiornika AK4118 został użyty, jako wejście optyczne i koncentryczne. Topping używa tego układu w większości swoich przetworników cyfrowo- analogowych ze względu na niski jitter i stabilność. Na pokładzie jest również najnowszy USB XU208 firmy XMOS, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku i umożliwia E30 odbierać i dekodować 32-bitowe pliki PCM 768 kHz i DSD512 przez USB.

Obsługa przetwornika jest bardzo prosta i intuicyjna. Mamy jeden przycisk sterujący, który pełni rolę ON/OFF oraz selektora wejść. W komplecie mamy również pilot, który oprócz podstawowych funkcji posiada przycisk automatycznego włączania / wyłączania zasilania, przycisk wyciszenia, można wybrać żądany filtr cyfrowy (łącznie 6 filtrów) i zmienić poziom jasności wyświetlacza. E30 ma funkcję automatycznego włączania i wyłączania. Automatycznie wejdzie w stan gotowości, gdy sygnał wejściowy zostanie utracony lub niedostępny w ciągu 1 minuty. Po wykryciu dowolnego sygnału na wejściu włącza się i przełącza na to wejście.

Po przesłuchaniu kilku utworów pierwsze wnioski, jakie wysuniemy to scena, jest ona szeroka, przejrzysta, napowietrzona z niesamowitą głębią. Wszystko jest na niej dobrze ułożone i obrazowane. E30 nie uwydatnia żadnego obszaru częstotliwości, linia basu jest mocna i dobrze kontrolowana, ale bez zbędnego podbarwienia, które niestety często daje efekt kluchy i spowolnienia. Niskie tony nie zalewają niskich średnich, przez co na początku może się nam wydawać, że wokal nie brzmi masywnie, nie wychodzi na słuchacza, ale po chwili dochodzimy do wniosku, że brzmi on właśnie naturalnie, czysto i realistycznie. Góra pasma jest dobrze napowietrzona z dużą ilością szczegółów, ale nie jest ona sucha i męcząca.
Duży plus dla Toppinga za wejście usb, które w tańszych przetwornikach wypada gorzej od coaxiala, tu natomiast w moim systemie okazało się najlepsze, czysto bez jakichkolwiek pyknięć, zakłóceń, a przy tym natywne DSD.
Po kilku dniach słuchania duetu L30 i E30,aż nie chciało mi się wracać do Aune X1S, który przy Toppingu gra po ciemniejszej stronie mocy z podkreślonym basem.
Topping E 30 to kompletny przetwornik cyfrowo analogowy i śmiało można, powiedzieć, iż w tym przedziale cenowym pozostawia konkurencję w tyle.

DSC_3524.thumb.JPG.ab31c4e28e6218a098d328527aff65ee.JPG

 

Dziękuję Firmie Audiomagic.pl za udostępnienie sprzętu do testów.

 

Małgorzata Rutkowska-Mamica

 

 

Specyfikacja techniczna:
- Obsługiwane formaty:
  USB :44.1kHz-768kHz 16bit-32bit
  OPT/COAX : 44.1kHz-192kHz 16bit- 24bit
- DSD (natywna)
  USB :DSD64-DSD512
  OPT/COAX: nieobsługiwane
- DSD (DoP)
  USB : DSD64-DSD256
  OPT/COAX: nieobsługiwane
- Napięcie wyjściowe: 2Vrms at 0dBFS
- THD + N:<0.0003% at 1kHz a-ważenie
- Hałas:<2uVrms at a-weighting
- Przesłuch:-130dB przy 1 kHz
- SNR:>121dB przy 1kHz
- Zakres dynamiczny: 119dB przy 1kHz
- Balans kanału:<0.3 dB




User Feedback

Recommended Comments

Bardzo dobry Dac, w tej cenie chyba trudno szukać dźwiękowo lepszego, aczkolwiek mój po Usb lekko trzaśnie czasem przy przewijaniu lub pauzowaniu. Po optyku idealnie. 

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Trudno powiedzieć. D30 nigdy nie trzaskał. E30 (ze świeżej w miarę serii z poprawioną polaryzacją) czasem trzaśnie. Sprawdzałem 2 różne laptopy z win 10, w tym jeden ze świeżą instalacją. Sterowniki Toppinga z ich strony. Jeden w trybie Exclusive przez jakiś czas nie trzaskał. Patrząc na forum ASR wynika że tak bywa.

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Dali IO-12

    Nieco wbrew logice, a tak po prawdzie również wbrew ogólnemu postrzeganiu marki wybierając na testy „coś” sygnowane przez duńskie Dali zamiast spodziewanych kolumn głośnikowych dystrybutor – stołeczny Horn raczył był zaproponować … słuchawki. Niby ostatnimi czasy przysłowiowe nauszniki – na potrzeby niniejszej epistoły pod tym pojęciem pozwolę sobie uwzględnić wszelakiej maści wokół/na/do-uszne słuchawki, mają w swych katalogach jeśli nie wszyscy, to przeważająca większość producentów z audio zw

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Yamaha SR-B40A

    Skoro legendarna „złota polska jesień” postanowiła dopieścić nas swoim nieco bardziej melancholijno-depresyjnym obliczem serwując przeplatany deszczem i śniegiem maraton pluchy a tym samym pozbawiając nas nie tylko złudzeń, co dylematów związanych z ewentualnymi weekendowo – popołudniowymi planami spacerowymi, jakoś trzeba zyskany tym sposobem „wolny” czas sobie zagospodarować. Owo zagospodarowanie jest tym bardziej na czasie, że lepiej – znaczy się cieplej i suszej, już było a na zmianę – powró

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Soundbary

    Bowers & Wilkins 607 S3

    Pomijając systemy wielokanałowe, którym dziwnym zbiegiem okoliczności poświęciłem dwie ostatnie recenzje, podstawkowe monitory są oczywistym wyborem dla wszystkich tych, którzy czy to z własnej woli, czy też zmuszeni prozą życia słuchają w niezbyt imponujących metrażach i/lub z tzw. systemów desktopowych. I choć w większości przypadków powyższa decyzja wiąże się z jakimiś kompromisami, to jeśli tylko podczas wyboru zamiast wywołanego chwilową promocją impulsu pokierujemy się nie tylko logiką, le

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Dali Oberon 5.1 - 1/1/VOKAL/SUB C-8D

    Choć od niepamiętnych czasów uważam się za ortodoksyjnego stereofila, to z biegiem lat nabrałem właściwej „skamielinom” pobłażliwej łagodności i akceptacji dla innych niż moje własne wyborów. Ba, doszło nawet do tego, że okazjonalnie pozwalam sobie na wycieczki w wielokanałowe rewiry i o zgrozo większość takich eskapad bardzo miło wspominam. Co prawda w trakcie takowych eksperymentów salon zaczyna przypominać połączenie biurowego open-space’a przed ukryciem całego okablowania pod podłogą i wojsk

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    BMN Beszele 2 Pro

    BMN Beszele 2 Pro   Kto z nas miłośników sprzętu audio nie marzył kiedyś o głośnikach marzeń przeglądając zagraniczne periodyki z cenami podawanymi najczęściej w DM lub USD? Nie, nie. DM to akurat nie Depeche Mode. To Deutsche Mark, czyli marka niemiecka. Ci bardziej zmotywowani i powiedzmy odważni, zdolni podejmowali się wyzwań i sami budowali swoje zestawy głośnikowe lub też modyfikowali posiadane - w oparciu o części, które można było w tamtym czasie zdobyć. I nie chodzi li tylko tu

    kangie
    kangie
    Kolumny 14
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.