Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tym bardziej że to ewolucja brzmienia jak czytałem w jakimś pierwszym mini teściku a nie jakaś spora zmiana. Jak widać to nadal dwa 7 calowe niskotonowe z metalową membraną, coś tam zmodyfikowane, nadal porządny wysokotonowy i największa zmiana to średniotonowy bo z innego materiału i chyba mniejszy. I cyk 10 tys więcej. Uważam że Opery to niezłe kolumny ale za tą kasę to sprzedaży raczej nie będzie. Schodzące Monitor Audio Gold 300 siódmej już chyba generacji na wyprzedażach widziałem niedawno za 16tys a według mnie charakter średnicy i góry dość podobny bo też taki delikatny w brzmieniu.

5 minut temu, remar napisał:

Tym bardziej że to ewolucja brzmienia jak czytałem w jakimś pierwszym mini teściku a nie jakaś spora zmiana. Jak widać to nadal dwa 7 calowe niskotonowe z metalową membraną, coś tam zmodyfikowane, nadal porządny wysokotonowy i największa zmiana to średniotonowy bo z innego materiału i chyba mniejszy. I cyk 10 tys więcej. Uważam że Opery to niezłe kolumny ale za tą kasę to sprzedaży raczej nie będzie. Schodzące Monitor Audio Gold 300 siódmej już chyba generacji na wyprzedażach widziałem niedawno za 16tys a według mnie charakter średnicy i góry dość podobny bo też taki delikatny w brzmieniu.

Zeby sie przypadkiem nie okazało, że stara seria zagra ciekawiej  od nowej :))))) A tak może się zdarzyć :)))

4 godziny temu, Kris2024 napisał:

https://audioplaza.pl/products/39893-opera-quinta-v2-dab-kolumny-podlogowe-salon-poznan-wroclaw

mam tę nową o waga spadła do 39 kg :))) księgowi odchudzili 

A w tej Quinta też boki PCV czy tu jeszcze drewienko?

W dniu 7.12.2024 o 10:47, Kris2024 napisał:

Kup granitowe płyty podklej je filcem  i na nich postaw Swoje CUDA ;)))) Bedzie łatwiej przesuwać Ci te (potwory) a i  zyskasz na jakości dżwięku ( Ty dopiero usłyszysz za jakis czas jak one grają klekniesz kolego jak to usłyszysz :))))))) i to się stanie nagle 🙂

Remar Ty nie kombinuj masz Quinty z tego co pamiętam i zacznij ich słuchać a nie szukac innych kolumn skup sie na ustawieniu w pomieszczeniu :)))))

Stoją na solidnych płytach z gresu 2cm , pod nimi 2cm wykładziny łącznie z pianomatem , nie wiem czy dotrwam do tego cudownego dnia , na razie próbuję. Do kalkulacji trzeba dołożyć nóżki IsoAcoustic bo drgania idą na płytę metalową i kolce.

22 godziny temu, MagneticFields napisał:

A w tej Quinta też boki PCV czy tu jeszcze drewienko?

Niestety nowa Quinta posiada boki wykonane z plastyku. 😞 Jak to zobaczyłem to pomyślałem, że dobrze zrobiłem kupując w porę dotychczasowy model. Obecnie wszędzie robi się cienko i firmy kombinują z kosztami ale wstawki odlane z tworzywa sztucznego w tym przedziale cenowym to raczej droga donikąd.
Quinta SE to nie tylko wyborne brzmienie ale też nietuzinkowy wygląd dzięki budowie nawiązującej stylistycznie do cennych instrumentów wykończonych drewnem i politurą eksponującą usłojenie. Sprawia to, że nawet w dotyku odbierane są przyjemne. O nowej wersji raczej trudno się będzie tak wyrazić. Cóż, najlepsza imitacja z tworzywa to nie to samo co naturalne drewno. 

13 godzin temu, PG napisał:

Stoją na solidnych płytach z gresu 2cm , pod nimi 2cm wykładziny łącznie z pianomatem , nie wiem czy dotrwam do tego cudownego dnia , na razie próbuję. Do kalkulacji trzeba dołożyć nóżki IsoAcoustic bo drgania idą na płytę metalową i kolce.

A jak daleko odsunięte są one od ściany? Ten model posiada dodatkowe głośniki wysokotonowe umieszczone z tyłu więc ustawienie tych kolumn może okazać się szczególnie istotne.
Wracając do akustyki pomieszczenia, zasłony nie muszą być wcale masywne i grube jak kotara. Ważne by ich splot był gęsty. One naprawdę robią robotę zwłaszcza jak wystrój pomieszczenia jest minimalistyczny ze sporymi odsłoniętymi płatami ścian i okien. Zasłony w przeciwieństwie do innych akustycznych ustrojów są o tyle wygodne, że można używać ich zaciągając je tylko na czas odsłuchów. Dobrze aby i na podłodze coś leżało, nawet niedużych rozmiarów mięsisty dywan też pozytywnie wpłynie na akustykę. 

Ja mam Quinty SE już jakieś 2 lata i wiele o nich mogę powiedzieć. Są absolutnie wspaniałe! Przerobiłem z nimi wiele ustawień, podstaw pod kolumny, kabli i wzmacniaczy. To w jakim stopniu można z nimi rzeźbić dźwięk jest fantastyczne. Reagują mocno na wszystko co się dla nich robi. Dla mnie są doskonałym odbiornikiem muzyki i pokazują prawdę jak brzmi kolejny komponent naszego systemu. Finalnie mam je zasilane Trigonem Exxceed a najdłużej grały z Roksanem Blak. Miałem też Marantza PM8006 i Musicala M6Si. Z roksanem była przestrzeń, barwa, dynamika i namacalność wszystkiego. Marantz dokładność i prezycja i rozdzielczość ale barwa zbyt zimna. Musical znów dał mi niesamowity wykop i kontrolę, przestrzeń i namacalność dźwięku, absolutnie najlepszą barwę instrumentów i wokali. Teraz trigon i tutaj z wszystkich wzmaków najwieksza liniowość dźwięku, topowa stereofonia i kontrola, rozdzielczość i dokładność. Bas jest z wyżyn hi-endu. Analogowa barwa. Niewiem czy będzie to ostatni wzmacniacz ale kolumny lubiały się z wszystkim co przytargałem do domu. Quinta zasługuje na dobre okablowanie w systemie i komponenty audio. W quintach drzemie dynamika, rytm, barwa, detal, stereofonia, przestrzeń, dokładność, subtelność i moc. Bardzo ważne jest dla nich dobre posadowienie do podłogi i baza stereo. 

Edytowane przez Rafaellozr
59 minut temu, Rafaellozr napisał:

Ja mam Quinty SE już jakieś 2 lata i wiele o nich mogę powiedzieć. Są absolutnie wspaniałe! Przerobiłem z nimi wiele ustawień, podstaw pod kolumny, kabli i wzmacniaczy. To w jakim stopniu można z nimi rzeźbić dźwięk jest fantastyczne. Reagują mocno na wszystko co się dla nich robi. Dla mnie są doskonałym odbiornikiem muzyki i pokazują prawdę jak brzmi kolejny komponent naszego systemu. Finalnie mam je zasilane Trigonem Exxceed a najdłużej grały z Roksanem Blak. Miałem też Marantza PM8006 i Musicala M6Si. Z roksanem była przestrzeń, barwa, dynamika i namacalność wszystkiego. Marantz dokładność i prezycja i rozdzielczość ale barwa zbyt zimna. Musical znów dał mi niesamowity wykop i kontrolę, przestrzeń i namacalność dźwięku, absolutnie najlepszą barwę instrumentów i wokali. Teraz trigon i tutaj z wszystkich wzmaków najwieksza liniowość dźwięku, topowa stereofonia i kontrola, rozdzielczość i dokładność. Bas jest z wyżyn hi-endu. Analogowa barwa. Niewiem czy będzie to ostatni wzmacniacz ale kolumny lubiały się z wszystkim co przytargałem do domu. Quinta zasługuje na dobre okablowanie w systemie i komponenty audio. W quintach drzemie dynamika, rytm, barwa, detal, stereofonia, przestrzeń, dokładność, subtelność i moc. Bardzo ważne jest dla nich dobre posadowienie do podłogi i baza stereo. 

czyli szanowni Koledzy sugerują aby z Panią Grand Callas przetrwać trudny dźwiękowo okres niemowlęcy, być może zacząć eksperymenty z doborem preampa i będzie WOW

jest gruba wykładzina, sufit 5m , 60cm od ściany, pomieszczenie otwarte na salon , łącznie około 30-40m2 , czemu ona tak marudzi w sopranach 🙂 może zła , że wykorzystuję ją również w kinie domowym a nie tylko w stereo? Kto zrozumie artystę?

W dniu 9.12.2024 o 19:43, remar napisał:

Tym bardziej że to ewolucja brzmienia jak czytałem w jakimś pierwszym mini teściku a nie jakaś spora zmiana. Jak widać to nadal dwa 7 calowe niskotonowe z metalową membraną, coś tam zmodyfikowane, nadal porządny wysokotonowy i największa zmiana to średniotonowy bo z innego materiału i chyba mniejszy. I cyk 10 tys więcej. Uważam że Opery to niezłe kolumny ale za tą kasę to sprzedaży raczej nie będzie. Schodzące Monitor Audio Gold 300 siódmej już chyba generacji na wyprzedażach widziałem niedawno za 16tys a według mnie charakter średnicy i góry dość podobny bo też taki delikatny w brzmieniu.

nie miałem okazji posłuchać MA Gold na spokojnie ale też miałem oferty na poziomie 16k PLN , Opera w porównaniu Twoim zdaniem jest "lepsza"?

9 minut temu, PG napisał:

czyli szanowni Koledzy sugerują aby z Panią Grand Callas przetrwać trudny dźwiękowo okres niemowlęcy, być może zacząć eksperymenty z doborem preampa i będzie WOW

jest gruba wykładzina, sufit 5m , 60cm od ściany, pomieszczenie otwarte na salon , łącznie około 30-40m2 , czemu ona tak marudzi w sopranach 🙂 może zła , że wykorzystuję ją również w kinie domowym a nie tylko w stereo? Kto zrozumie artystę?

Ile godzin mają przegrane te kolumny ?

 

1 minutę temu, PG napisał:

realnie około 30-50h , niedużo , wiem o tym

No to niema się co dziwić że wysokie syczą 😉.Z pół roku się pomęczysz.Pózniej przygasną a w końcówym etapie wygrzewania wszystko się wyrówna. Cierpliwości kolego cierpliwości😉😉

No nie wiem, te Grandy mają wysokotonowe z przodu i z tyłu, ja nie byłbym tu takim optymistą że ten dźwięk aż tak się zmieni w tym kierunku na jaki tu wszyscy liczcie.

Co do Monitor Audio Gold, porównywałem w kwestii ceny do nowej Quinty, co lepsze to już zależy od danego systemu i preferencji słuchacza.

1 minutę temu, remar napisał:

No nie wiem, te Grandy mają wysokotonowe z przodu i z tyłu, ja nie byłbym tu takim optymistą że ten dźwięk aż tak się zmieni w tym kierunku na jaki tu wszyscy liczcie.

Co do Monitor Audio Gold, porównywałem w kwestii ceny do nowej Quinty, co lepsze to już zależy od danego systemu i preferencji słuchacza.

Tylni w grand Callas służy jako dipol dzięki temu jest lepsza przestrzeń.A Soprany za każdym razem w każdych nowych kolumnach zachowują się tak samo.😉

 

6 minut temu, remar napisał:

co lepsze to już zależy od danego systemu i preferencji słuchacza.

A tu się zgadzam w 100 procentach 😉😉

Oj dlugo się quinty wygrzewają. Pamiętam jak miałem z tannoyami XT8 drogę przez mękę. 300 godzin jak nic potrzebowały. Ale w pewnym momencie wszystko zagra. Wtedy można kontynuwać zabawę z ustawieniami, klockami itp

W dniu 12.12.2024 o 20:18, remar napisał:

No nie wiem, te Grandy mają wysokotonowe z przodu i z tyłu, ja nie byłbym tu takim optymistą że ten dźwięk aż tak się zmieni w tym kierunku na jaki tu wszyscy liczcie.

Co do Monitor Audio Gold, porównywałem w kwestii ceny do nowej Quinty, co lepsze to już zależy od danego systemu i preferencji słuchacza.

Największy "rattle and hum" był z kompaktu, zamieniłem kable zasilające na Ricable custom U4P plus Viborg rodowany, zaczyna to brzmieć obiecująco. 60 cm od ściany też pomaga.

ciekaw jestem czy dadzą coś panele akustyczne - ktoś z Was próbował, testował?

Rodowane wtyki podobno lekko wyostrzają przekaz, pozłacane łagodzą, więc w Twoim przypadku ten Viborg rodowany to może nie być ten kierunek. Ale to już kosmetyka i dopieszczanie, wtyki czy kable zasilające nie zmienią charakteru brzmienia kolumn. A swoją drogą mam Ricable ale głośnikowe, jak ten zasilający? Przeszedłeś ze standardowego czy już z czegoś lepszego? 

6 minut temu, remar napisał:

Rodowane wtyki podobno lekko wyostrzają przekaz, pozłacane łagodzą, więc w Twoim przypadku ten Viborg rodowany to może nie być ten kierunek. Ale to już kosmetyka i dopieszczanie, wtyki czy kable zasilające nie zmienią charakteru brzmienia kolumn. A swoją drogą mam Ricable ale głośnikowe, jak ten zasilający? Przeszedłeś ze standardowego czy już z czegoś lepszego? 

zobaczę jak się to poukłada, na razie wszystko dla mnie jest nowe 🙂 planuję przesiadkę z Opticon 8 MKII które bardzo lubię, oczywiście Callas to inna liga ale nie zawsze coś 4x droższe zagra 4x lepiej. W tym przypadku jest lepiej i nareszcie słychać muzykę a nie atak.

Sam jestem zmianą dźwięku zaskoczony, nie znam się aż tak bardzo aby szukać co tam się wydarzyło ale dźwięk jakby się obniżył , mniej kłujących sopranów , więcej basu i środka. Przełączyłem na Ricable / Viborg 502R z Furutecha 3TS20 na "bazowych" złoconych wtykach.

O proszę, ja mam do wzmacniacza Furutecha tego oliwkowego TCS31 chyba to jest model, na wtykach Neotecha złocone. Muszę kiedyś te Ricable zasilające sprawdzić. Do źródła mam jakiś kabel na wtykach Oyaide, 2 razy zamieniałem miejscami zasilające wzmacniacz i źródło i od razu wracałem. Jak widać kable też "grają"

Edytowane przez remar

Z wiekiem słuch się przytępi i będzie ok! 😉 A tak serio to problem może leżeć w akustyce pomieszczenia. Jak dobrze zrozumiałem pomieszczenie 5m wysokie i w dodatku otwarte połączone z innym? Można pokombinować jeszcze z kablami głośnikowymi ale tu raczej nie spodziewałbym się jakichś drastycznych zmian. Próbowałem jakiś czas temu RIcable Dedalus Elite ale w moim przypadku dźwięk był metaliczny, męczący. Prawie 4 tygodnie z nimi walczyłem  i w końcu odesłałem do sklepu. Skończyło się na stosunkowo niedrogich Atlasach Hyper 3,5, które wygrały lepszą barwą i lepszą przestrzenią. Można oczywiście poeksperymentować z innym przetwornikiem czy źródłem ale tak jak wcześniej pisałem zacząłbym od akustyki pomieszczenia. Kiedyś jak marudziłem na zbyt ostre brzmienie handlowiec zaproponował mi eksperyment, polecił mi umieścić w pomieszczeniu odsłuchowym wszystkie kwiaty jakie w domu posiadam 🙂

Edytowane przez Zbigg
W dniu 16.12.2024 o 20:15, Zbigg napisał:

Z wiekiem słuch się przytępi i będzie ok! 😉 A tak serio to problem może leżeć w akustyce pomieszczenia. Jak dobrze zrozumiałem pomieszczenie 5m wysokie i w dodatku otwarte połączone z innym? Można pokombinować jeszcze z kablami głośnikowymi ale tu raczej nie spodziewałbym się jakichś drastycznych zmian. Próbowałem jakiś czas temu RIcable Dedalus Elite ale w moim przypadku dźwięk był metaliczny, męczący. Prawie 4 tygodnie z nimi walczyłem  i w końcu odesłałem do sklepu. Skończyło się na stosunkowo niedrogich Atlasach Hyper 3,5, które wygrały lepszą barwą i lepszą przestrzenią. Można oczywiście poeksperymentować z innym przetwornikiem czy źródłem ale tak jak wcześniej pisałem zacząłbym od akustyki pomieszczenia. Kiedyś jak marudziłem na zbyt ostre brzmienie handlowiec zaproponował mi eksperyment, polecił mi umieścić w pomieszczeniu odsłuchowym wszystkie kwiaty jakie w domu posiadam 🙂

jest coraz lepiej z dźwiękiem , uszy te same

wkraczam pomału, nieśmiało do klubu z Opera Grand Callas mahoń z nową energią na 2025

  • 3 tygodnie później...

Gdyby ktoś zainteresowany był nową wersją Quinta. Nie wiem jak to gra ale wygląda jak budżetowy produkt. Połączenie sztucznej skóry z imitacją drewna za 27 tys.? Dziękuję postoję 🙂 

 

 

2 godziny temu, Zbigg napisał:

Gdyby ktoś zainteresowany był nową wersją Quinta. Nie wiem jak to gra ale wygląda jak budżetowy produkt. Połączenie sztucznej skóry z imitacją drewna za 27 tys.? Dziękuję postoję 🙂 

 

 

rewolucja klasycznego brzmienia - wszystkie rewolucje potrzebują kasy 🙂

Nie słyszałem nowej Quinty natomiast powtórzę: moze zdarzyc sie tak iż stara zagra Ciekawiej od nowej :))))) Dodam jeszcze ze stara Seconda SE gra Cieplej  i aksamitniej niz stara Quinta (to informacja dla tych którym Quinta gra jasnoscią a wszystko sporwadza sie do róznicy w zastosowanym głosniku wysokotnowym ) Powtórzę tu nie mozna rozpatrywać aspektu co gra lepiej bo to wszystko jest uzaeznione kto czego lubi słuchać. Wszystkie kolumny Opery sa swietne i wyjątkowe AMEN 🙂

Wszystkie opery muszą pograć miesiące zeby zagrały ostatecznym dzwiękiem :)))

Edytowane przez Kris2024
7 minut temu, Kris2024 napisał:

Wszystkie kolumny Opery sa swietne i wyjątkowe AMEN

Jak większość kolumn w podobnym przedziale cenowym..😉

Edytowane przez pawel k

Co mi sie rzuciło w oczy w Quincie 2 to pojedynczy biedny terminal do podłączenia przewodów......uuuuu Panowie dla mnie lipa ....( Tu juz sie nie poszaleje z kombinacjami przewodami a tym samym kupujący jest skazany na narzucone z góry brzmienie) Księgowi zajęli się rewolucją klasycznego brzmienia......

Edytowane przez Kris2024

Osobiscie wykorzystuję i gram przy podłączniu bi -wire i dla mnie osobiscie to gra najlepiej (separacja i równowaga tonalna) ja to słyszę i inaczej juz nie chcę słyszeć (jestem giga zadowolony z tego dzwięku) i nie uzywam żadnych zatyczek piankowych  ps nie zapomne jak próbowałem górę i doł innym przewodem (tego dramatu nigdy nie zapomnę)  🙂

Edytowane przez Kris2024
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.