Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tego, że nie będzie mistrzem świata w WRC zrozumieli już chyba i jego najbardziej zagorzali fani.

 

Skoro masz szklaną kulę to wytypuj sobie szóstkę w totka i przejdź do zakładki hi-end.

Skoro masz szklaną kulę to wytypuj sobie szóstkę w totka i przejdź do zakładki hi-end.

Nie potrzeba szklanej kuli, by zaobserwować, że Robertowi K. brakuje najważniejszej z cech tworzącej mistrza rajdowego - brakuje mu stałości. By dotrzeć do mistrzostwa potrzebny jest rozwój - progres. Do tej pory każdy mistrz dochodził do granic swoich i swojego sprzętu od dołu. Ze wzrostem umiejętności i doświadczeniem coraz lepiej poznawał granice możliwego i coraz bliżej potrafił zbliżać się do nich. Krok po kroku - ale zawsze od dołu.

Nie koniecznie potrzeba być zawsze najszybszym - potrzeba jednak zawsze być między najlepszymi. Najlepiej udowodnił to Richard Burns, który zdobył tytuł mistrza świata WRC na punkty nie wygrywając ani jednego jedynego rajdu w swoim mistrzowskim sezonie.

Kubica - co nie jest tajemnicą - ma najwięcej doświadczeń rajdowych właśnie z ligi Richard Burns Rally na komputerze. Ale WRC to nie gra komputerowa. Nikt nie wątpi, ze to świetny kierowca i że jest w samochodzie rajdowym niesamowicie szybki. Ale on nie zna do końca granic swoich możliwości - dla tego tak często zbliża się do nich z odwrotnej strony. Tzn. wylotem z trasy. Podchodząc z tej strony - progres albo nie jest możliwy, albo jest wyjątkowo wolny.

Dla tego - żadnego postępu w drodze do mistrzów nie widać.

Brak widocznego rozwoju - to także brak podstawowego warunku, który zapewnił by mu kierownicę w "fabrycznym" teamie. A bez tego nie ma o czym marzyć.

Do końca sezonu pozostają cztery rajdy. Z przyjemnością zmienię zdanie, jeżeli okaże się że nastąpi przełom i Kubica może nie najszybciej - ale za to pełen koncentracji i bez błędów i kraks dojedzie w każdym w pierwszej dziesiątce. Naprawdę mu tego życzę.

Edytowane przez IvanM

Właśnie o to chodzi:)

Trzeba mu dać czas. Minimum 2-3 sezony na naukę .Jeśli po tym czasie, zakładając , że zostanie w rajdach , nie bedzie wyników , zgodę się że jest cienki.Na razie musi się uczyć i szukać limitów a nauka w rajdach bywa kosztowna.Kubek sam mówił , że mógłby się wozić po oesach tak by dokulać się do mety ale to nie jest nauka.W ten sposób nie pozna gdzie leży granica jego możliwości.To ,że potrafi być konkurencyjny pokazał już niejednokrotnie w ubiegłym sezonie gdzie potrafił słabszym autem podróżować tempem wurców.W tym roku na Monte wygrał 2 pierwsze oesy bo jak powiedział:

"Startowałem jako pierwszy i nie wiedziałem za bardzo co robić nie mając odniesienia do czasów innych zawodników, więc jechałem najszybciej jak potrafiłem" ))

Skończyo się jak sie skończyło ale to jest właśnie ten brak doświadczenia , którego nie można kupić ani zdobyć grając na pececie.

Najlepiej nauka wchodzi do głowy przez dupę i Robert jak na razie wygląda na pilnego ucznia.

mógłby się wozić po oesach tak by dokulać się do mety ale to nie jest nauka.W ten sposób nie pozna gdzie leży granica jego możliwości.

Sorry, ale nauka jest wtedy kiedy uda ci się dokulać do celu i następnym razem uda ci się zrobić to lepiej i szybciej. Od tej strony zbliża się do granic możliwości.

Rozbicie samochodu jest oznaką, że że granicę swoich możliwości przekroczyłeś. Akurat tego wchodzenia nauki u Roberta nie widać - a niestety wchodziła mu nie tylko przez dupę, lecz także przez rękę. Można się zachwycac jego tempem - ale rajd kończy się dopiero ostatnim oesem i ważny jest wynik na mecie.

Edytowane przez IvanM

Tu są zawsze aktualne informacje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

“Kejseren er i garderoben!”

  • 2 tygodnie później...

Z dzisiaj....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Kubica wyjechał poza drogę na jednym z dohamowań 12. odcinka specjalnego rajdu w kraju kangurów.

Miał go rozkojarzyć testowany w rajdach system elektroniczny, przekazujący załogom informacje o niebezpieczeństwach na trasie. - Rozproszyłem się systemem żółtej flagi w samochodzie - tłumaczył się niezadowolony."

 

"Polak narzekał nieco na układ kierowniczy. - Na wolnych sekcjach nie ma problemu z kierownicą, ale na szybkich zakrętach wyjeżdżam z linii. Myślę, że skręcam, ale nie skręcam wystarczająco."

 

Oprócz 12tego odcinka..." Początek piątkowego ścigania nie zapowiadał się dla polskiej załogi udanie. Kubica zanotował powtórkę z poprzedniego dnia, gdy podczas odcinka testowego stracił kontrolę nad samochodem. Ford Polaka znów zrobił piruet, ale na szczęście, jak dzień wcześniej, skończyło się na strachu i stracie paru cennych sekund."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cały,w jednym kawałku,miejsce niezłe,gdyby nie karygodne błędy mogło być nieco lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...

Wysypac sie na ostatnim odcinku trasy majac 4 miejsce w generalce....

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Okropny wypadek miał dziś Jules Bianchi w Japonii. Rozległy uraz głowy z krwiakiem, był operowany . cholera wie jak to się skończy dla niego . Lewym bokiem wjechał pod traktor obsługi toru

W F1 są takie restrykcyjne przepisy, a tu i tak...

 

---

Wracając do Kubicy, robi się to tak:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

“Kejseren er i garderoben!”

Przepisy przepisami, ale mózgu też trzeba używać, a nie przy żółtych flagach za***rdalać jak opętany i to w deszczu na dodatek.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

Mały OT ale rajdowy czyli jak dostać drugie życie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I wracając do RK

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Patrząc na te onboardy Roberta - to stwierdzam, że osobiście nijak mi się jego styl nie podoba. Jedzie kwadratowo jak na dzikim ogierze którego zmusza pejczą lub młotem do zakrętu. Coś podobnego do Kuzaja.

W każdym drugim zakręcie jest na zewnętrznej granicy ratując auto na ostatnim promilu przyczepności. Nerwowość i ciągle korekty kierownicą.

Naciska - i nie ma wątpliwości, że i z takim stylem jest szybki. Ale to ciągle poruszanie się na górnej granicy ryzyka - i kiedy tego ostatniego promilu przyczepności lub minimum koncentracji zabraknie ... jest wylot.

Oczywiście - to tylko moje osobiste zdanie.

Ale kiedy patrzy się na przykład na onboardy Loeba - to jest wrażenie, że auto już ustawione jest pod zakręt, który przyjdzie dopiero po następnym. Płynne i poluzowane - dla tego szybkie, ale równocześnie z takim zapasem bezpieczeństwa, że ani razu nie zatrzymuje się oddechu w strachu czy się uda.

IvanM

Zgadzam się. Nie "podoba" mi się styl jazdy Kubicy w rajdach. Nie rozumiem go. Oczywiście piszę z perspektywy widza, który kilka onboardów widział oraz gracza.

Ale to nie jest od podobania sie. Chodzi o to kto będzie NAJSZYBSZY.

Rzeczywistość przesądzi czyj styl jest najszybszy(najlepszy). Po to oglądamy cokolwiek. :)

Edytowane przez mqy

“Kejseren er i garderoben!”

Całkowita zgoda. Tylko jak na razie rzeczywistość pokazuje, że styl Kubicy nie jest na poziomie WRC najszybszy i już na pewno nie najlepszy.

Nasuwa się pytanie - czego więc się uczy - gdzie zbiera to doświadczenie? I jakie są rezultaty tej nauki?

Power Stage Forêt de La Petite Pierre - nie był przecież odcinek dla niego nowy i nieznany! Była to powtórka i sam skomentował, iż wydawało mu się, że poprzednio jechał "za ostrożnie". Wiec tym razem bardziej naciskał i zaskoczyło go, że asfalt był brudny i takie tam... jak z resztą zawsze.

Niestety - Kubica nie dostarcza onboardów w których widzielibyśmy pracę kierownicy. Przy takich lepiej widać jak kierowca precyzyjnie ustawia auto do zakrętu tak by z niego wychodził na prosto - i wbrew braku przyczepności wystrzelił jak rakieta.

  • 2 tygodnie później...

Jest nieżle:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.