Skocz do zawartości
IGNORED

wytlumaczy ktos schemat (GC) laikowi...?

Wajman

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie. jestem dosc zielony... rozrozniam podstawowe elementy i wiem co robia.... bardzo podstawowe.... chce zbudowac tego GC... nie musze zrozumiec kompleksowo wszystkiego..... ale czesc chociaz by wypadalo..... gdyby ktos mial troche czasu i checi bylbym wdzieczny za opis KAZDEGO elementu w tym schemacie.... z gory dzieki! licze na cierpliwosc w stosunku do pytan zadawanych przeze mnie.... :)

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

https://www.audiostereo.pl/topic/24198-wytlumaczy-ktos-schemat-gc-laikowi/

Ja ci chetnie wytlumacze. Wiec jest to wzm zbudowany na ukladzie scalonym zaprojektowanym do wzm w telewizorach. Pamietasz takie wielkie telew. z lat 80-90? stereo? to wlasnie do tych bydlakow zostal ten uklad scalony wymyslony. Ma on moc tak ze 20w ciaglej a usrednionej bardzo nawet 60W. Ale dlugo tak obciazony nie pociagnie bo sie spali. No i co dalej. Dzwiek ma dobry ale na krotkich drutach bo ten scalak objety strasznie glebokim nf sklonny jest do wzbudzen a szczegolnie wtedy gdy mu sie podlaczy nasze ulubione kable glosnikowe o wielkiej pojemnosci wlasnej. Mamy wtedy dzwiek chropowaty i nieprzyjemny. Na schemacie ktory podales brakuje kilku elemntow a szczegolnie cewki w szereg z glosnikiem bo bez niej i kilku innych elementow ten scalak robi sie nadajnikiem. No, to chyba wszystko.

Patrząc na schemat od lewej: mamy włącznik, bezpiecznik, transformator, dwa mostki prostownicze zrobione z 16 diód, tam gdzie jest IN to jest gniazdo chinch, te "zygzaki" to rezystory (oznaczenie amerykańskie), ten trójkąt to symbol wzmacniacza operacyjnego, tutaj nim oznaczono LM'a, na końcu po prawej głośnik. Nad i pod LM znajdują się kondensatory.

LM - wiadomo, to jest prawie kompletny wzmacniacz.