Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, GB napisał:

Czy nie jest piękna?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

________________
Pozdrawiam GB
 

Może i ładna, ale ani roweru nie uczyni, a także wpływ na jego pracę ma już niewielki. Na fullu i grubych oponach piasta się dość odciąża.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Może i ładna, ale ani roweru nie uczyni, a także wpływ na jego pracę ma już niewielki. Na fullu i grubych oponach piasta się dość odciąża.
Sorki, nie zrozumiałem, co miałeś na myśli.

Na pewno:

1. jest łatwa w serwisowaniu i bieżącym, utrzymaniu,
2. łożyska maszynowe lepiej się toczą od kulkowych
3. Lepiej uszczelniona od shimano
4. Nie stęka tak jak xt od shimano.

To są moje personalne doświadczenia. Ostatnia piasta xt od shimano w moim mtb umarła po niecałych 2000km.



________________
Pozdrawiam GB

7 minut temu, GB napisał:

Sorki, nie zrozumiałem, co miałeś na myśli.

Na pewno:

1. jest łatwa w serwisowaniu i bieżącym, utrzymaniu,
2. łożyska maszynowe lepiej się toczą od kulkowych
3. Lepiej uszczelniona od shimano
4. Nie stęka tak jak xt od shimano.

To są moje personalne doświadczenia. Ostatnia piasta xt od shimano w moim mtb umarła po niecałych 2000km.



________________
Pozdrawiam GB
 

W sztywniaku, przy katowaniu, jeszcze jak ktoś używa wysokiego ciśnienia w oponach... a i sporo waży. Cóż, jeden zrobi 20tyś, inny 2tyś. Nie ma problemu. Też potrafię coś zniszczyć jak chcę.

W sztywniaku, przy katowaniu, jeszcze jak ktoś używa wysokiego ciśnienia w oponach... a i sporo waży. Cóż, jeden zrobi 20tyś, inny 2tyś. Nie ma problemu. Też potrafię coś zniszczyć jak chcę.
To prawda, ten co zrobi 20kkm po suchym i płaskim, pewnie będzie się cieszył z shimano długie lata. Na mokre, błotniste, śniegowe warunki się nie nadaje.

Jak zauważyłeś wszystko jest względne, a ja oceniłem to względem mojego użytkowania.

________________
Pozdrawiam GB

Teraz, GB napisał:

To prawda, ten co zrobi 20kkm po suchym i płaskim, pewnie będzie się cieszył z shimano długie lata. Na mokre, błotniste, śniegowe warunki się nie nadaje.

Jak zauważyłeś wszystko jest względne, a ja oceniłem to względem mojego użytkowania.

________________
Pozdrawiam GB
 

Łożysko zaczyna padać przy udarze, czyli w ekstremalnych sytuacjach. Jak ktoś wylatuje przy 40kmh na wielki bruk w górach i ma napakowane w opony 3,5 bar...

U mnie jest z tyłu zwykła piasta mt400, można powiedzieć tania piasta, a ponad 5tyś km mam, nie smarowałem i nic się nie dzieje, jestem ciężki i rower jedzie szybko, ale... opona 2,6cala i ciśnienie 2,0bar z tyłu.

Łożysko zaczyna padać przy udarze, czyli w ekstremalnych sytuacjach. Jak ktoś wylatuje przy 40kmh na wielki bruk w górach i ma napakowane w opony 3,5 bar...
U mnie jest z tyłu zwykła piasta mt400, można powiedzieć tania piasta, a ponad 5tyś km mam, nie smarowałem i nic się nie dzieje, jestem ciężki i rower jedzie szybko, ale... opona 2,6cala i ciśnienie 2,0bar z tyłu.
No to masz szczęście, starsze piasty są bardziej wytrzymałe, ja u siebie miałem nowego XT.

Jest tam taka koronka, która najpierw wydaje dziwne dźwięki, a później ściera się na wiór. Nieudana konstrukcja shimano.

Problemy z tą piastą mają wszyscy kręcący km. Po 2kkm należy wymienić tą koronkę - i na kolejne 2k będzie ok. Tyle tylko, że to jakaś parodia, aby to wymieniać tak szybko.

Dlatego wymieniłem na DT i mam święty spokój. A jak coś się będzie działo to wymieniam łożyska maszynowe i dalej jazda.

________________
Pozdrawiam GB

11 minut temu, GB napisał:

No to masz szczęście, starsze piasty są bardziej wytrzymałe, ja u siebie miałem nowego XT.

Jest tam taka koronka, która najpierw wydaje dziwne dźwięki, a później ściera się na wiór. Nieudana konstrukcja shimano.

Problemy z tą piastą mają wszyscy kręcący km. Po 2kkm należy wymienić tą koronkę - i na kolejne 2k będzie ok. Tyle tylko, że to jakaś parodia, aby to wymieniać tak szybko.

Dlatego wymieniłem na DT i mam święty spokój. A jak coś się będzie działo to wymieniam łożyska maszynowe i dalej jazda.

________________
Pozdrawiam GB
 

Acha, no firma Shimano powoli staje się parodią, jak będę miał możliwość to kupuję co innego, mówię na bazie ostatniej przygody z moją reklamacją produktu, zwyczajna patologia.

Edytowane przez Piotr_1
  • Redaktorzy

Trzeba wiedzieć jaką piastę Shimano kupić. 😉

W moim Cube Attention SL 2022 z tyłu siedzi ciekawa piasta od Shimano, a mianowicie FH-MT401. Piasta pod kasetę 12-rzędową na łożyskach tzw. maszynowych.

Tutaj na filmiku co nieco od mojego ulubionego "ju tjubowego" serwisanta rowerowego nienastroszonego jak co poniektórzy - celebryci na YT. 😉

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Screenshot_20230213-180634~2.png

Screenshot_20230213-180748~2.png

 

BTW (swoją drogą) mam porównanie z moim Parallaxem STX-RC od Shimano (na łożyskach kulkowych/wiankowych) wyprodukowanym w 1998 r. Siedzi w moim GT Tequesta i ma nalatane w CH kilometrów, wycieczek, wypraw rowerowych z ciężkimi sakwami. Samych wypadów na Ślężę zaliczyłem kilkadziesiąt. I nie wiozłem roweru samochodem, tylko trzaskało się wycieczkę Wrocławski Gaj - Sobótka (Ślęza wjazd na górę i z góry!) - Rynek i z powrotem Gaj Wrocławski. Pykało ponad 100km. Generalnie rowery były u mnie w tamtym czasie MEGA ZAJOBEM! 😄

Ze trzy lata temu wymieniłem konusa. Czekałem kilka dni i zapłaciłem jakieś 45zł. Moim zdaniem ta piasta od Shimano jest nie do zdarcia.

Dodam jedynie, że od dawna nie jeżdżę po błocie, śniegu ani ulewnym deszczu, zatem nie ma porównania z kozacką jazdą naszego @GB

 

A kultura pracy łożysko "wiankowe" vs. maszynowe wg mnie jest podobna, opory podobne. Przepaści wg mnie nie ma. Tylko różnica jest w rozmiarze koła "26 vs. "29 - zatem porównanie 1 do 1 jest trochę przekłamane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kangie
Dopisane słowo

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Redaktorzy
2 godziny temu, GB napisał:

Sorki, nie zrozumiałem, co miałeś na myśli.

Na pewno:

1. jest łatwa w serwisowaniu i bieżącym, utrzymaniu,
2. łożyska maszynowe lepiej się toczą od kulkowych
3. Lepiej uszczelniona od shimano
4. Nie stęka tak jak xt od shimano.

To są moje personalne doświadczenia. Ostatnia piasta xt od shimano w moim mtb umarła po niecałych 2000km.

Z tym "na pewno" to tak jak z podatkami i śmiercią. Na pewno będziesz płacił i na pewno kiedyś umrzesz. Z pozostałymi rzeczami tak raczej nie jest. Możesz mieć własne odczucia, jednak mechanika ruchu, potoczystość kulki na bieżni, opory ruchu, luzy i przede wszystkim praca kulek gdy rower jest pochylony - tutaj cudów nie ma. Łożyska maszynowe nie są szczytem techniki. Dla każdego obytego inżyniera mechanika jest to dość oczywiste. Wystarczy przestudiować klasyczny rozkład nacisku na łożysku kulkowym, by zrozumieć gdzie jest wąskie gardło każdego łożyska opartego na kulkach. Przedmiot Podstawy Konstrukcji Maszyn, drugi rok Politechniki lub dobre technikum.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Trzeba wiedzieć jaką piastę Shimano kupić.
W moim Cube Attention SL 2022 z tyłu siedzi ciekawa piasta od Shimano, a mianowicie FH-MT401. Piasta pod kasetę 12-rzędową na łożyskach tzw. maszynowych.
Tutaj na filmiku co nieco od mojego ulubionego "ju tjubowego" serwisanta rowerowego nienastroszonego jak co poniektórzy - celebryci na YT.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Screenshot_20230213-1806342.thumb.png.b4cb4aace5c82e75bfcdceb2439d05ca.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Screenshot_20230213-1807482.thumb.png.6f4cc91524d0b4a3a58f0241b4de6497.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
BTW (swoją drogą) mam porównanie z moim Parallaxem STX-RC od Shimano (na łożyskach kulkowych/wiankowych) wyprodukowanym w 1998 r. Siedzi w moim GT Tequesta i ma nalatane w CH kilometrów, wycieczek, wypraw rowerowych z ciężkimi sakwami. Samych wypadów na Ślężę zaliczyłem kilkadziesiąt. I nie wiozłem roweru samochodem, tylko trzaskało się wycieczkę Wrocławski Gaj - Sobótka (Ślęza wjazd na górę i z góry!) - Rynek i z powrotem Gaj Wrocławski. Pykało ponad 100km. Generalnie rowery były u mnie w tamtym czasie MEGA ZAJOBEM!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy
3 godziny temu, GB napisał:

Czy nie jest piękna?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

________________
Pozdrawiam GB
 

Piękna jest!

Pamiętam jak w latach 90-tych DT SWISS robiło wrażenie. Cieniowane szprychy 2,0-1,8-2,0mm. Wtedy poza zasięgiem. Dzisiaj stać mnie na to, ale rozważę jej zakup po zajechaniu "szimanowskich".

@GB nie mogę czytać Twojego postu. Sam zobacz.

Może nie cytuj mnie. Po prostu pisz. 😉

 

Screenshot_20230213-184915~2.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.



Z tym "na pewno" to tak jak z podatkami i śmiercią. Na pewno będziesz płacił i na pewno kiedyś umrzesz. Z pozostałymi rzeczami tak raczej nie jest. Możesz mieć własne odczucia, jednak mechanika ruchu, potoczystość kulki na bieżni, opory ruchu, luzy i przede wszystkim praca kulek gdy rower jest pochylony - tutaj cudów nie ma. Łożyska maszynowe nie są szczytem techniki. Dla każdego obytego inżyniera mechanika jest to dość oczywiste. Wystarczy przestudiować klasyczny rozkład nacisku na łożysku kulkowym, by zrozumieć gdzie jest wąskie gardło każdego łożyska opartego na kulkach. Przedmiot Podstawy Konstrukcji Maszyn, drugi rok Politechniki lub dobre technikum.


Może nie dopisałem, łożyska maszynowe w dt swiss zainstalowanych w moich nowych kołach toczą się na pewno lepiej od tych jakie były zainstalowane w starych z shimano opartych na łożyskach kulkowych.

________________
Pozdrawiam GB

Piękna jest!
Pamiętam jak w latach 90-tych DT SWISS robiło wrażenie. Cieniowane szprychy 2,0-1,8-2,0mm. Wtedy poza zasięgiem. Dzisiaj stać mnie na to, ale rozważę jej zakup po zajechaniu "szimanowskich".
[mention=73957]GB[/mention] nie mogę czytać Twojego postu. Sam zobacz.
Może nie cytuj mnie. Po prostu pisz.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Nie wiem co się stało, też to tak widzę.

________________
Pozdrawiam GB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytuje co napisałem wcześniej:

"To prawda, to co stare działa i pewnie będzie działać jeszcze długi czas. Zresztą co ja ekonomista będę tłumaczył inżynierowi.

Mogę podzielić zdanie tego serwisanta, że te nowe piasty SLX/XT to jakaś pomyłka.

Super, że Twoja piasta ma łożyska maszynowe. Jedyny minus jaki ja w niej widzę to system zapadkowy w bębenku.

System rachet z dt swiss jest niesamowity swoją prostotą i łatwością serwisowania."

________________
Pozdrawiam GB



  • Redaktorzy

I co z dzisiejszej rozmowy wynika?

@GB co chciałeś osiągnąć? 😉

Nadal podjarany łożyskami maszynowymi? Toż to zwyczajne łożyska toczne, kulkowe jednorzędowe. Tanie w produkcji. Kupę chłamu produkują. Takie łożyska są w rolkach, hulajnogach, sprzęcie AGD. Bieżnie łożysk i kulki często wykonane z gównolitu. Dobrze gdy mają osłonki boczne uszczelnjające - tyle dobrego.

Mnie to nie jara. Klasyczna piasta Shimano, dwa klucze i samodzielna wymiana smaru. Luzy ustalane przeze mnie. Czysta flanelowa szmatka, świeży smar i nie ma chuya we wsi, żeby łożysko maszynowe lepiej śmigało!

Szkoda, że nie udzielają się tutaj wytrawni kolarze szosówek na piastach Campagnolo. Nie udziejają się, bo jeżdżą i czasu nie mają na jakieś fora rowerowe.

@GB fajna ta Twoja piasta.

 

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Redaktorzy

P.S. Luzik, żeby nie było że zazdrość mnie zżera od środka. Ciekawe jak dyskusja się toczy na drugim forum audio. Czy jest tam ktoś kto podejmie dyskusję w sprawie piast  rowerowych? Merytoryczną. Pewnie są, ale co piszą? Oczywiście przydaliby się posiadacze piast DT Swiss - praktycy, a nie teoretycy sprzętowi jak ja. 😉 Zawsze pozostaje porównanie tzw. "łydy". To łyda pcha rower do przodu. Chyba że ktoś woli zjeżdżać z górki. 😉

 

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Panowie piekna DT piasta to jest 190. A jesli chodzi o Shimano to ja mam inny poglad. Mam takie baaaaardzo stare kola Dura Ace (9spd) ktore kupilem w 1998 (?) roku z pierwszym rowerem i do dzisiaj piasty chodza jak zloto - nigdy ich nawet nie serwisowalem nawet nie wiem ile na nich przejechalem ale bedzie co najmniej 40kkm od wielu lat tych kol juz nie uzywam na zewnatrz ale wylacznie na trenazer. DA dla mnie to byl zawsze pancerny sprzet - mowie o calych grupach.

  • Redaktorzy
7 godzin temu, jackk napisał:

DA dla mnie to byl zawsze pancerny sprzet - mowie o calych grupach.

Popatrz ma moją przednią piastę od GT. Można rzec jak puszka od Coca-Coli. Pancerna budowa. Dobre uszczelnienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Panowie to potwierdza jedną rzecz, współcześnie projektowane sprzęty są jak to napisać papierowe - przynajmniej część z nich.

Na nowe piasty shimano, narzekam nie tylko ja, w linku jaki podał Kangi - jest podtwierdzenie od serwisanta rowerów. Jest też inny film z jego udziałem, gdzie o nich mówi.

Ja porównuje współczesne piasty, bo takie w moich nowych rowerach są zainstalowane. Natomiast w wyborze zamienników bazuje na doświadczeniach kolegów i serwisie, który w głównej mierze zajmuje się rowerami mtb.

Łukasz, tak jak kolega pisał, wszystko jest względne. Pewnie gdybym kupił rower przejechał w miesiącu 20km po suchym prostym asfalcie to te piasty przetrwały by lata. Jednak nie do tego stworzone są te rowery, a wraz z nimi osprzęt w nich zainstalowany.

PS. Ładna ta srebrzana piasta.

________________
Pozdrawiam GB













Myśl produkcyjna polega na tym, by sprzęt wytrzymał mniej więcej określoną długość czasu. Nie opłaca się firmom robić "niezniszczalnych" części. Chyba że zapłacisz grube tysiące jak np za kasetę eagle. 

A jeszcze dochodzi kwestia wagi to już w ogóle, wszystko się gnie po jednym uderzeniu jak zapałki 

Muszą doić klientów jak się da. Ja na rower wydaję więcej niż mój tata na samochód. 

Myśl produkcyjna polega na tym, by sprzęt wytrzymał mniej więcej określoną długość czasu. Nie opłaca się firmom robić "niezniszczalnych" części. Chyba że zapłacisz grube tysiące jak np za kasetę eagle. 
A jeszcze dochodzi kwestia wagi to już w ogóle, wszystko się gnie po jednym uderzeniu jak zapałki 
Muszą doić klientów jak się da. Ja na rower wydaję więcej niż mój tata na samochód. 
Święte słowa, jakbym powiedział rodzicom ile wydałem ostatnio w serwisie rowerowym to by pomyśleli żem wariat.

________________
Pozdrawiam GB

4 minuty temu, GB napisał:

Święte słowa, jakbym powiedział rodzicom ile wydałem ostatnio w serwisie rowerowym to by pomyśleli żem wariat.

________________
Pozdrawiam GB
 

Mając Twój rower to bym płacił z 3 razy więcej. A tak mam zwykły górski a i tak wszystko się zużywa szybko i sporo kosztuje 

 

A rowery sprzed lat z 30 lat temu, jeżdżą teraz i często na oryginalnych częściach.

 

Swego czasu jeździłem z kumplem, który miał stary stalowy rower - jakiś trekking - i nie był z nim w serwisie od lat, jakieś tam mniejsze naprawy sobie robił ale nic nie wymieniał a robiliśmy sporo kilometrów.

Edytowane przez Szkice
Zależy ile kosztuje... można powiedzieć że są 3 rodzaje.
Na lekkość, albo na wytrzymałość, albo na średniość (to i to). Do elektryka?
 
Do analoga, chodzi o wytrzymałość. Tu jest test tej obręczy:



________________
Pozdrawiam GB

Tu masz dobrą cenę, to jest realnie z 400zł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

mam ją założoną z tyłu w miejskim

chyba że ktoś nie patrzy na kasę

asymetryczność fajnie wygląda

po naplecieniu dość znacznie się ułożyły nyple i musiałem dość mocno skorygować naciąg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Tu masz dobrą cenę, to jest realnie z 400zł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
mam ją założoną z tyłu w miejskim
chyba że ktoś nie patrzy na kasę
asymetryczność fajnie wygląda
po naplecieniu dość znacznie się ułożyły nyple i musiałem dość mocno skorygować naciąg
Do elektryka się nada? Bo chyba będę musiał w nim też wymienić.

________________
Pozdrawiam GB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 minutę temu, GB napisał:

Do elektryka się nada? Bo chyba będę musiał w nim też wymienić.

________________
Pozdrawiam GB
 

W elektryku miejskim mam i chodzi ładnie, na oponce 2,8 grubej krzywdy nie ma, ładnie się komponuje.

Jedyne co, to zluzowały się szprychy na początku, ale wszystkie częsci i piasta i nyple i szprychy były nowe.

Parasol szprych się robi symetryczny, a nad kasetą i tak jest rant.

Potem musiałem kupić drugą na przód 29 cali i już musiałem dać 380, nie było zmiłuj, także cena jest bomba.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.