Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No to poczekaj aż się szczury o tym dowiedzą.
Kurde jestem zmartwiony, muszę chronić swój rower. Pozakładam wszędzie szczurołapki i nie pozostaje mi nic innego jak tylko głosować na brauna.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Do miasta wydaje mi się dobre rozwiązanie.

W góry?

Nie koniecznie. Napęd i bateria są montowane z tyłu, co zwiększa masę tylnej części roweru.

Nie wiem jak to przełoży się na pracę zawieszenia podczas jady po kamieniach i korzeniach. Dodatkowo, co ze skokami, dropy, gapy? Czy w górze brak nierównomiernie rozłożonej masy nie będzie przyczyną nurkowania tylnego koła?

-----------

A ja planuję testy w weekend.

06cf9293cac88d3960d808ad0d6936cb.jpg
Wracając do testów, na razie pozytywnie zaskoczony. Amortyzacja klei rower do podłoża. Skoki ok, korzenie, kamienie łyka jak oszalała. Muszę pobawić się jeszcze z ustawieniami.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Obecnie mam kone kahuna dl na Alu ramię i nie jestem zadowolony , linki w środku to porażka , przy serwisowaniu czy szybkie zmianie zapomnij , potrafią dzwonić trzeba dodatkowo wytłumiać , sama rama ma zajebista geometrię osprzetowp tez spoko ,ale rama Alu  nie tłumi tak drgań jak stalowa w moim unit , no cóż chyba czas na nowy rower do kolekcji kony 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

powiedzmy to taki wyprawowy mocniejszy gravel  na ramie cromo z geo mtb - niski przekrok dla mnie to podstawowy parametr dla wygody i bezpieczenstwa o klejnoty, pojedzie w ciezszym terenie gdzie gravel juz nie pocisnie ale nie bedzie tez pewnie lekki jak carbon , jego waga to ok 13,5kg , rower z kiera bez baranka - klasyczna mtb do dlugich tras z tym roznie , widzialem na necie ludzie do unita zakladaja i baranki ale najbardziej rozgiete , wyprawowo multum miejsc do przykrecania uchwytow bagaznikow sakw etc, takie retro mtb w nowoczesnym wydaniu  geo na szlachetnej stali  z akceptowalnym dobrym minimum ostrzetu naped deore 12, hample deore, sztywne osie to tez atut, koła obrecze wtb, oppony maxxis recon , piasty z tylu chyba maszynowa ale przod nie wiem, obledny kolor złoty metalic robi robote, bardzo praktyczna sprawa ryrki stalowe maja mniejsze przekroje jak w alu wiec latwo chwycic reka i podniesc co czesto w lesie terenie jest mega praktyczne i dostep serisowey do linek plus brak odglosow dzwonienia  🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mikson

Focal + Naim

Wygląda zacnie. Tylko mnie zastanawia to tłumienie drgań na stali. Moje dwa rowery do mtb: trail i enduro są na ramach alu.

Już wiem dlaczego mają amortyzację. A można było nie ładować kasy w zawieszenie tylko stalowca kupić.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz



🙂 chodzi o mikro drgania ktore zawsze pojawiaja sie podczas jazdy , alu nie pochlania ich wiec nie tlumi samo z siebie , ma inna charkterystyke sprezystosci, te mikro drgania sa obecne gdy sie jezdzie mniej lub bardziej , to sa tez drgania ktore wchodza np na kiere i nadgarstki , chodzi o wibracje ja osobiscie czuje roznice, to nie jest temat bardzo wazny czy najwazniejszy w biku ale istniejący , jezdzilem 7 lat na stali i przez rok znowu na alu i chce wrocic do stali rowniez jest to jeden z powodów, 

odnosnie amorow mozna mu wrzucic jakiego manitou na przod i sztyce dobra na tyl , zrobi sie kanapowo, tak miałem wczesnej w moim stalowym unicie, choc traci sie piekno formy sztywnego stalowego widelca ktory dla ciekawosci wazy chyba 1200gram a to stal 🙂 dożywotnia gwara na rame reynoldsa to tez atut, 

Edytowane przez mikson

Focal + Naim

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, mikson napisał:

niski przekrok dla mnie to podstawowy parametr dla wygody i bezpieczenstwa o klejnoty,

Dla mnie przekrok ma być taki,że jak stoję na światłach całkowicie wypięty z bloków to rama ma być poniżej jajek.

Poza tym wsiadam tak, że trzymam kierę i robię pół kroku na zewnątrz od roweru i wyraźnie pochylam rower do siebie.

Wystarcza wtedy niewielkie uniesienie nogi nad siodełkiem i włala. Daje to radę bez ekwilibrystyki nawet w jeansach.

 

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

no walsnie mi natura dala za krotkie nogi o 2- 3cm w stosunku do korpusu idealnej proporcji davinci 🙂 wiec przekrok dla mnie domyslny 78 wg zalecen wzrostu jest proszeniem sie o zbieranie klejnotow z ziemi , zwlaszacza jak sie jedzie po terenie gdzie z roznoscia pod stopa roznie , wiec na miasto przekrok 75 to amsolutny maks a w teren 72-73 idealo dlatego dla mnie wszystko co ma rame wyzej odpada lacznie z gravelami nawet najbardziej przyjazdnymi w geo  🙂 odnośnie wsiadania ja wsiadam jak kowboj  czyli zarzucam noge nad siodlem od tylnej opony zaczynajac 🙂 

 

Edytowane przez mikson

Focal + Naim

  • Moderatorzy
5 minut temu, mikson napisał:

odnośnie wsiadania ja wsiadam jak kowboj  czyli zarzucam noge nad siodlem od tylnej opony zaczynajac 🙂 

To poćwicz mój sposób. Krok w bok i pochyl rower.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

image.thumb.png.9080d12f7ec484cf23eb2c4d35c49585.png

mozna sie zakochac w stali 🙂

ciekawe czy bedzie dostepna w pl  i w jakiej cenie

kiedys byly dostepne,   kosztowały   około 3,5tys 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mikson

Focal + Naim

Super stalówki kiedyś tu robili:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy

Wysoka cena wynika też z dodatkowego procesu wyżarzania (odpuszczania stali) ram w piecu po spawaniu. Proces ten zwiększa wytrzymałość ramy ze stali Cro Mo do 40%.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

kona zamawia stalowe ramy u reynoldsa ale nie wszytskie 

ta jest zrobiona z podstawowwej cromo 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ale oni tez robia wyzsze cromo i tytanowe

dla ciekawosci KROSS mial przebłysk w 2017 roku i zrobil na ramie reynoldsa na praktycznie najlepszej stali 853 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

a tu kony rama tytanowa , jakis czas temu mieli w ofercie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

image.thumb.png.7cc49e5aff089b26ac3a09e6dc66c450.png

 

robili tez pod gravele

image.thumb.png.103f15b173b71f51c45d8c4a37397d98.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obecnie nie mja w ofercie TI, to byly drogie, choc pewnie w cenie nie drozsze niz carbonowe, ramy dla naprawde juz zafiksowanych ludzi, ale kupowali i skladali bo czemu nie 🙂

obecnie maja tylko takie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a tak wygladaja spawy na ramie tytanowej, malutkie gladkie, podobnie w stalowych

 image.thumb.png.fc4f4413066fb56cefb8a55803c4dde8.png

nie pokazujcie prosze spawów aluminiowych  bo tam sa szerokie czesto na palec nie polerowane nawet wygladaja jak by ktos nasmarkał na łączeniu 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mikson

Focal + Naim

  • Redaktorzy
Godzinę temu, browarb napisał:

Taka mała uwaga-cienkie rurki z dobrej stali były lutowane,nie spawane (tak robił mistrz Orłowski).

Ale wymagane wtedy jest użycie muf. Mnie to wizualnie nie leży.

Jest jeszcze lutospawanie.

Ja wolałbym pospawanie TIGiem. Ładną spoinę można uzyskać i dobry przetop.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Do dzisiaj mam w bejsmencie ‘włoski’ rower na stalowej ramie Genius. Jak na stal  to bardzo lekki (pełne jeszcze 9spd Dura Ace). Praktycznie nie ma rdzy ale używam wyłącznie do trenazera choć jest w 100% gotowy do jazd. No i na tym kończą się zalety stali - wyście naprawdę powariowali z tymi stalowymi czy nawet tytanowymi ramami. Naprawdę dobrze się zastanówcie  zanim kupicie takiego kloca i za tą cenę. A Tytan? Przez wiele lat ramy tytanowe dostarczał były ZSRR i jakościowo to była cienizna. Jestem ciekaw kto dzisiaj je robi?  Tytan nie ma żadnej przewagi nad innymi materiałami no chyba ze planujemy zakopać ramę w ziemi na lepsze czasy.

Mówisz Pan-kloc...

Zależy,z jakiej stali ramę zrobiono.Jakieś 20 lat temu mój serdeczny kolega zamówił sobie ramę u Orłowskiego,którego powyżej wspominam.Rurki włoski Columbus albo Dedacciai,już nie pomnę,w każdym razie wtedy to był światowy top.W rozmiarze 17 '' rama wagowo była porównywalna z alu serii 6000.Lakier bajka,spawy poezja,zabezpieczenie antykorozyjne od środka,cena kosmos🙂Rama typu hardtail ze skokiem tylnego koła 15 mm dzięki sprężystości materiału(rurki górne tylnego trójkąta wygięte w łuk).

 Ramy tytanowe robił czeski Morati(producent części do Boeinga).Wyrób kuloodporny,kilkanaście lat temu kosztowało to ok 6 tysi.Wagowo blisko alu,wytrzymałościowo jak stal.

A i jeszcze tytanowy GT Xizang był🙂

1 godzinę temu, Szkice napisał:

Da rady jakoś odkręcić wyrobioną śrubkę od kółka przerzutki?

Jak rozjechało się gniazdo pod imbus to wbij torxa,jak się nie da albo nie pójdzie to rozwierć łeb w śrubie i w imadło🙂

Edytowane przez browarb
Ale wymagane wtedy jest użycie muf. Mnie to wizualnie nie leży.
Jest jeszcze lutospawanie.
Ja wolałbym pospawanie TIGiem. Ładną spoinę można uzyskać i dobry przetop.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Ło Panie, na ramy Pan się przerzuca?

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.