Skocz do zawartości
IGNORED

SEAS - kierunek wyboru


saczek_XTRM

Rekomendowane odpowiedzi

Pozamiatać tą szczotką na ch-ka.

Żartuje wcale tak nie myśle , ale tyle się pisało o zniekształceniach , że musiałem.

Czyli budujesz system minimalistyczny , jedna lampa i jeden głośnik oczywiście na kanał:-)

Widzę że nadal mamy pomieszanie pojęć w dziedzinie tworzenia / odtwarzania muzyki.

 

Natomiast w kwestii ceny szerokopasmowego Seasa - dla mnie problem jest ciekawy:

 

- koszty wytworzenia nie usprawiedliwiają takiej ceny. Kosz jest standardowy, 1 funt magnesu alnico kosztuje 20$ tak więc taki magnes dodaje najwyżej 40$ ponad ferryt. Nabiegunniki nie są z jakichś kosmicznych materiałów skoro indukcja to 0.8T. Spieniona guma na zawieszenie chyba też nie jest bardzo droga w produkcji, podobnie jak rzadko pleciony spider.

 

- cena na poziomie 1000$ na pewno wzmacnia argument "nie słyszałeś - nie krytykuj" jako że mało kto będzie gotowy wydać tyle tylko po to żeby sprawdzić czy szerokopasmowce rzeczywiście się nadają

 

- wysoka cena na pewno wzmacnia pozytywną autosugestię, jak i efekt "padania na twarz" na wystawach w rodzaju Audio Show.

 

- jeżeli nawet ktoś stwierdzi że zakupił babola, będzie głośno chwalił żeby nie zaniżać ceny odsprzedaży

 

- taka cena najprawdopodobniej wynika z analizy rynku i dążenia maksymalizacji zysku z przedsięwzięcia pt. "robimy szerokopasmowca". Spece od marketingu pewnie uznali że sprzedają to ludziom wydającym więcej na kable a nawet sieciówki.

 

- cena jest minimalnie niższa niż np. PHY-HP, za to jednak renoma Seasa daje wrażenie że zrobił to wiodący producent z dużym zapleczem laboratoryjnym.

 

W dalszym ciągu jestem ciekawy wyniku eksperymentu "zwolennik szerokopasmowców odróżnia all-passa 4th @ 2kHz od oryginału w teście ABX". Może ktoś kiedyś przeprowadzi takie doświadczenie.

saczek_XTRM

 

Z całym szacunkiem ale nie masz racji.

 

Jeżeli mam instrument, który generuje np. ton podstawowy 1kHz o umownej amplitudzie 1, 2 harmoniczną o amplitudzie 0.1 i 3 harmoniczną o amplitudzie 0.01 to mamy:

 

1kHz - 1, 2kHz - 0.1, 3kHz - 0.01

 

Jeśli teraz cały tor mamy ze zniekształceniami 0% THD to odtwarzamy dokładnie:

 

1kHz - 1, 2kHz - 0.1, 3kHz - 0.01

 

(barwa instrumentu się nie zmienia)

 

czyli niezniekształcone. Jeśli teraz masz głośnik, który wprowadza np. 1% 2 harmoniczna i 0.3% 3 harmoniczna to masz

 

1kHz - 1, 2kHz - 0.11, 3kHz - 0.013

 

(barwa instrumentu się zmienia)

 

Ton 2kHz jest o 10% większy, ton 3kHz o 30% większy.

 

Oczywiscie więcej jest składowych widmowych o wyższych częstotliwościach. Taki dzwięk może robić wrażenie bardziej otwartego z większą ilością szczegółów, itp. ale nie jest zbliżony do oryginału.

 

Pomiar charakterystyki przenoszenia, THD, IMD i odpowiedź na skok jednostkowy o różnych amplitudach (tu materiały miękkie przegrywają na niższych poziomach, tarcie statyczne -> gubienie szczegółów) mówi WSZYSTKO o jakości głośnika.

 

Ucho jest ABSOLUTNIE niemiarodajne.

 

Mi też (subiektywnie) bardziej podoba się dzwięk L18RNX/P od Scana 18 Revelator i 27TBFC/G lub 29TAF/G bardziej od Scana 7100 ale Scany są głośnikami lepszymi pod każdym względzie (obiektywnie).

  • 2 tygodnie później...

Będą ruchy cenowe , to tak dla tych co myślą kupować Seasy w madisound.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

troche wiecej o technologii DXT zastosowanej w seasie 27TBCD/GB-DXT:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

off axis response lepszy niz z glosnika bez tubki,

dyskusja o tym modelu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

seas moglby zastosowac taka soczewke akustyczna do 27tbfc:P

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

znieksztalcenia harponiczne po dodaniu konda w szereg LR2 na 2400Hz:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i bardzo ladny off axis response:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wiecej na info:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tak wiec fajny glosnik do LR2 w okolicach 2,5kHz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ceny w polinku sa teraz netto, ale i tak jest taniej, zwlaszcza woofery, np. L18rnx 202,5zl; Er18rnx 208zl; W18nx 464zl; W18ex 474zl

akustyk podniosl ceny, woofery usher byly drogie i sa a polink obnizyl:))

Złotówka ciągle umacnia się względem koszyka walut. Nawet jeśli jest wzrost cen surowców, to kompensuje to umacnianie PLN. Ceny powinny spadać, ewentualnie pozostawać bez zmian.

 

Polink robi to, co powinno być normą. Zmniejsza marże licząc na wyższą sprzedaż. I zobaczycie, że to zaprocentuje. Rynek nie zna próżni i założę się, że w konstrukcjach nowych firm, które się pojawią coraz częściej będą Seasy (a jedna firma, to spokojnie tyle co 50 fanów DIY).

 

Sytuacja, gdzie głośnik jest 50% droższy niż na zachodzie będzie niedługo nie do utrzymania. Z prostego powodu. Kiedyś polskie firmy robiące kolumny miały w tej samej cenie lepszy produkt. Powodem był o wiele niższy kurs złotówki (popatrzcie na funta, który spadł z 7.30 w początku 2004 do 4.60 teraz). Razem z umocnieniem się złotówki nastąpił ruch polegający na wzroście kosztów usług (koszt wykonania skrzynki z mojej poprzedniej konstrukcji do ostatniej przy podobnych wymiarach na przestrzeni roku skoczył o +25%).

 

Kiedyś za 4000 zł otrzymywało się to co w zagranicznej konstrukcji za 16000 zł. Obecnie coraz częściej jest blisko 1:1.

Obniżka w Polinku była dość znaczna, zapłaciłem za ER18RNX 254 zł brutto (wcześniej 300zł) natomiast za 27TBFC/g 130 zł brutto (wcześniej 150zł). Biorąc pod uwagę nadchodzącą podwyżkę cen Seas`ów w Madisound naprawdę zaczyna się opłacać kupować te głośniki na miejscu.

Zupełnie nie rozumiem natomiast polityki cenowej Akustyka - 800 pln za 7' Revelatora? To jakiś kiepski żart :/ Przy takich marżach 7' Illuminator będzie pewnie kosztował 1,5k...

Podwyzka w USA bieze sie z b. niskiego kursu dolara, seas najwyrazniej nie mogl juz dokladac do eksportu.

Polink uczciwie obnizyl ceny, wiekszosc firm potrafi zmieniac ceny tylko w jednym kierunku:P

 

Scan speak i tak bedzie sie sprzedawal, po lekturze naszych gazetek pierwsza rzecz, o ktorej sie marzy to scan speak;) Chociaz ja nie widze za bardzo sensu w budowaniu czegos po cenach akustyka, obudowy tez ma drogie

Podwyzka w USA bierze sie z b. niskiego kursu dolara, seas najwyrazniej nie mogl juz dokladac do eksportu.

Polink uczciwie obnizyl ceny, wiekszosc firm potrafi zmieniac ceny tylko w jednym kierunku:P

 

Scan speak i tak bedzie sie sprzedawal, po lekturze naszych gazetek pierwsza rzecz, o ktorej sie marzy to scan speak;) Chociaz ja nie widze za bardzo sensu w budowaniu czegos po cenach akustyka, obudowy tez ma drogie

Moim zdaniem Scan Speak robi i potrafi zrobić naprawdę znakomite głośniki i według wstępnych informacji woofery z serii Illuminator mogą się okazać bezkonkurencyjne (choć pewności nie ma, zobaczymy ile w tym prawdy jak już niezależni ludzie wszystko pomierzą :)). Natomiast ceny to już inna kwestia, według mnie przed podwyżką w Akustyku były jeszcze akceptowalne, obecnie już raczej nie. Sam wybrałem Seas`y z serii Prestige bo dają naprawdę dużo możliwości za rozsądne pieniądze. Z tego co wiem obecnie nawet niezbyt się opłaca sprowadzać Seas`y z Audiocomponents więc wcale tak drogo w tym naszym kraju nie jest.

Moim zdaniem Scan Speak robi i potrafi zrobić naprawdę znakomite głośniki i według wstępnych informacji woofery z serii Illuminator mogą się okazać bezkonkurencyjne (choć pewności nie ma, zobaczymy ile w tym prawdy jak już niezależni ludzie wszystko pomierzą :)). Natomiast ceny to już inna kwestia, według mnie przed podwyżką w Akustyku były jeszcze akceptowalne, obecnie już raczej nie. Sam wybrałem Seas`y z serii Prestige bo dają naprawdę dużo możliwości za rozsądne pieniądze. Z tego co wiem obecnie nawet niezbyt się opłaca sprowadzać Seas`y z Audiocomponents więc wcale tak drogo w tym naszym kraju nie jest.

Moim zdaniem Scan Speak robi i potrafi zrobić naprawdę znakomite głośniki i według wstępnych informacji woofery z serii Illuminator mogą się okazać bezkonkurencyjne (choć pewności nie ma, zobaczymy ile w tym prawdy jak już niezależni ludzie wszystko pomierzą :)). Natomiast ceny to już inna kwestia, według mnie przed podwyżką w Akustyku były jeszcze akceptowalne, obecnie już raczej nie. Sam wybrałem Seas`y z serii Prestige bo dają naprawdę dużo możliwości za rozsądne pieniądze. Z tego co wiem obecnie nawet niezbyt się opłaca sprowadzać Seas`y z Audiocomponents więc wcale tak drogo w tym naszym kraju nie jest.

Mam prośbę, czy posiada ktoś może jakiś fajny 3drożny projekcik na SEASach Prestige? Albo co myślicie na temat tego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ? Nie liczę na to, że ktoś słyszał tą kombinację ale może ktoś się wypowie na temat poszczególnych głośników oraz na temat zwrotki czy jest poprawna. Obudowę planowałbym jednak trochę inną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cos ekstremalnego, tuning seasa L18rnx:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tylko dla osob o mocnych nerwach;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...

Programu visatona nie znam, ciekawe jak wprowadza się do niego takie parametry jak szerokość odgrody.

 

Do tego AL130 różni sie nieco od W15CY - efektywnością (Visaton 0.24%, Seas 0.17% a więc o 1.5dB mniej) jak i zachowaniem powyzej 1.5k gdzie Seas ma lekki roll-off lowpass.

to bardzo prosty program... ale ma jedną wadę zawiera parametry tylko dla głośników Visaton :(

Jest po niemiecku ale obsługa jest intuicyjna i nie wymaga znajmości języka

można go pobrać stąd:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

no i jest za free.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No ale właśnie żeby uzywać go świadomie (położenie głośnika na odgrodzie, rozmiary odgrody, offset centrów akustycznych czy też wyciągnięcie faz akustycznych celem wstępnego doboru rzędów filtrów) trzeba by pewnie przegryźć się przez dokumentację dość solidnie.

 

A mój niemiecki jest na poziomie hande hoch i w ogóle kreskówek "Generał Italia".

Misiomor:

 

Ten program jest prosty jak konstrukcja cepa. Ma wszystko co SoundEasy (w zakresie projektowania) a jest o wiele bardziej przyjazny.

 

I to nie jest prawda, że tylko głośniki Visatona. Można każdy inny (podając parametry TS) albo jeszcze lepiej importować pliki SPL i Z.

 

Ja robię tak.

 

Dla Seasa wysokotonowych pomiar jest w odgrodzie 0.6m na 0.8m (odgroda standaryzowana DIN). Za pomocą programu SPLTrace zciągam charakterystykę SPL i Z (modułu). Mam dwa pliki tylko z modułami. Robię import do SoundEasy i trasformację Hilberta. Zapisuję to do nowych plików gdzie mam już i moduł i fazę zarówno dla SPL jak i Z.

 

Robię import do BoxSima. Ten ma możliwość wyboru gdzie charakterystyka była mierzona. Do wyboru jest odgroda nieskończona, standaryzowana 0.8x0.6, pomieszczenie modelowe Visatona typu 1 i 2 oraz pomiarowa w obudowie aktualnie projektowanej (jak ktoś pomierzy). Wybieram 0.8x0.6 i po sprawie.

 

Da niskotonowych np. Scana gdzie mierzą zamontowane w ścianie wybieram odgroda nieskończona i po sprawie.

 

Gorzej jest dla Seasów, bo ci mierzą niskotonowe w kilku standaryzowanych swoich obudowach (dokładnie znane pojemności i wyniary ze strony Seasa). Ale można odtworzyć na ich podstawie charakterystykę w odgrodzie nieskończonej tylko jest mnóstwo z tym zabawy niestety, ale się da.

 

A tak poza tym BoxSim Visatona ma prawie wszytsko.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.