Skocz do zawartości
IGNORED

kolumny ProAc 100


deadman

Rekomendowane odpowiedzi

cashlack

 

daj se chłopie spokój, do kultu to szkoda setek!

to ci nie zagra z tego co piszesz

 

setki to wybitne głośniki, ale dla świadomego audiofila-melomana z dobrymi klockami

przy słabym zestawie pokażą gdzie jest kiepsko, a nie dadzą radości słuchania

pzdr

>setki to wybitne głośniki, ale dla świadomego audiofila-melomana z dobrymi klockami

>przy słabym zestawie pokażą gdzie jest kiepsko, a nie dadzą radości słuchania

>pzdr

 

Broy, dokładnie tak jest, dlatego niektórym góra syczała zamiast grać ;-)

Ot i wszystko o setkach, dodając że szczególnie za te pieniądze co kosztują, bez specjalnego kultywowania głośników.

Koledzy,

Argumenty, że powinienem sobie podarować kupno tycg kolumn....bo jestem poczatkujący, nie mam doświadczenie etc etc to żadne argumenty. Czyż w tym wszystkim nie chodzi o to żeby być zadowolonym z dżwięku?! Ja te Proaci słyszałem i mi sie podobało i to bardzo i to jest najważniejsze. Trzeba dodac że słuchałem ich ze sprzętem budżetowym. Oczywiście jest rzeczą oczywistą i bezsporną że z lepszą elektroniką zagrają lepiej i tego nie kwestionuje. Dlatego właśnie zwróciłem sie do Was z konkretnym zapytanie. Jestem świadomy że mogą nie pokazać pełni swoich możliwosci, ale tak dewagując daleko nie zajde bo zawsze do każdych kolumn/elektroniki można dobrać lepszy(droższy) element. Mam taki a nie inny budżet, który rodzi pewne ograniczenia i zdaje sobie z tego sprawe. Swoją drogą pragne podziękować niektórym z Was, którzy w odzewie na mój post zaprosli mnie do siebei na odsłuchy. Jesteście SUPER

100-ki moim zdaniem jedne z lepszych kolumn "klasycznych".

...z tymi kolumnami jets tak jak pisali koledzy powyżej....podłaczysz naturalnie brzmiacą elektronike to masz dxwiek wysokiej klasy w temacie naturalność...a jak sie podłaczy najładniejszy nawet podbarwiacz to dxwiek bedzie taki jak elektronika. Jezeli ktos ma w planach zakup elektroniki za ok 3Kzł to moze sie zawisć...chociaz z tego co czytalem spróbowałbym z atą kase Crimsona z drugiej reki(ostatnio na ebay widziany za 400eurosów)

To nie są kolumny do końca brzmiące jak reszta "zwykłychbananów"...to jest jak dla mnie jeden z pomostów miedzy klasycznym audio a poważnymi systemami grającymi muzykę...

...w stosunku do klasycznego burczybasa ludziom bedzie brakowało "poduszki basowej":))...właczcie kontrabas, organy itp. instrumenty basowe i zobaczcie czy WIDAĆ instrumenty ? ...oczywiscie najnizszych oktaw organów z 100-ek nie będzie pewnie :)...ale chodzi mi o ten bas który jest...czy jest naturalny, czy to moze jakieś buuuu(nawet kontrolowane)....bas w narurze nie występuje w odewaniu od instrumentu z którego sie wydobywa :) ....bas to instrument....to tak dla osób którzy bas 100-ek uznają za mało "podusiowaty" :)

 

annawroc, z tego co pamietam mieliscie Dali GC ? Słuchałem tych kolumn w wersji poprawionej(nie przez jakiegoś magika tylko przez ich twórcę) - Danisch Physics Piont Zero. Wolałbym 100-ki. Zdecydowanie....choc akurat na DP też fajnie sie słucha :)

 

 

Pozdrawiam

deadman, kup 100-ki. Elektronikę sie do nich złoży taka ze bedziesz miał jeden z lepszych dxwieków jakie można wydobyc z klasycznego audio i to za cenę zabawna w stosunku do jakości dźwięku. Jeżeli kupiłbyś do nich w przyszłosci jakąś dobrą szybką lampę, lub dobry piec grający muzykę...np. ten Crimson, czy DNM i sie to zgra - co nei jest pewne bo nei słuchałem, ale powinno...bo e piece raz że sa naturalne a dwa(co w naturze idzie w parze) - dynamiczne. I nie pwoinny mie najmniejszych kłopotow z 100-kami.

...i słuchasz muzyki zamiast gonić królika :)))

 

Pozdrawiam

zildjian

No tak, nick mówi sam za siebie. Skoro jesteśmy już przy zildjian'ach, na pewno wiesz jak brzmi hi-hat 13" formuły Z, albo np główka ride'a Z...słuchając tego na żywo, aż ręce wędrują na uszy.

He he dzisiaj mialem przyjemnosc porownac Vienna Acoustics Bach Grand, Mozart Grand i ProAc 130. Brzmienie ProAca nasuwa mi skojarzenia z dzwiekiem, ktory wydaje zardzewialy mlotek uderzajacy w kartonowe pudelko po telewizorze Rubin ;-)

Morven widze ze masz wielki problem nie tylko z czytaniem ze zrozumieniem, ale w ogole z czytaniem. Czy dyskusja toczy sie na temat ProAc 130 czy ProAc 100?? I kto napisał ze ProAc 100 sa wybitne? Jak kazde kolumny w pewnych zestawieniach graja dobrze, w innych gorzej.

houek, myśle za każdy powinien przeżyc to sam bo i tak nie uwierzy :))))

...Prosze Państwa to jest miazga...chyba ze wexmiemy do porównań jakiś wzmak dobrany pod dynki...który nie zgra sie na dodatek z ProAc...z prostej przyczyny....jak coś jest dobierane pod dynki a nie pod muzykę to muzyki nie zagra :)

Z dobrym wzmakiem ProAc Studio100 koszą te dynki z jakimkolwiek wzmakiem....ile azy można to pisac, ze dxwiek zmulony nudzi się juz w momencie wyjmowania kolumn z pudełka :D

...znajomy miał Dynaudio serii C !...takie z dwoma ESOTARAMI na kolumnę...zgadnijcie jak to grało przy Lowtherze w dobrej obudowie ?:)))) koc, koc koc, umcyumcy, koc :))))

...można pisać i pisać, ale najlepiej porwnajcie sobie to sami....co własne doświadczenie to nie cudza recenzja.

 

Pozdrawiam

Morven, już dawno proponowałem zeby debili kalibry DeBilXa-a banowac :)

 

dbx, autorowi wątku spodobały sie kolumny, słuchał ich w kilku systemach i zawsze było OK. Pyta więc z czym powinny dobrze zagrać...a pzecież słyszał z czym dobrze grały :) .... moze wkleic mu listę urzadzeń w kolejnosci alfabetycznej ? Skoro wskazówki co do Crimsona, DNMa i naturalnie brzmiacych wzmaków lampowych nie sa dla Ciebie inspiracją ? Co myslisz ? I co porabiasz w tym wątku ?

Masz racje, sledzilem ten watek wczoraj i zuwazylem, ze brzmienie ProAcowe wywolalo sprzeczne opinie wsrod forumowiczow. Chcialem dorzucic swoje trzy grosze, jakkolwiek rzecywiscie w sytuacji jasno sprecyzowanych preferencji i prosby o porade, moj wpis jest troche nie na miejscu. Sorry! (Ale ProAci i tak mi sie nie podobaja :P )

deadman ,

 

Witamy w audiofilskim piekełku :-(

Audiostereo powoli przestaje być miejscem gdzie można spotkac kompetente wypowiedzi.

Na samym początku rada - możesz spokojnie olać wszystkich użytkowników którzy wypowiadają się o dźwięku w sposób kategoryczny. Autorów wypowiedzi typu "X kosi ( ew. rozjeżdża ) Y" należy z daleka omijać. Należy tez omijać polemiki posiadacza urzadzenia X z posiadaczem urządzenia Y w której obie strony obrzucają się epitetami. Mądrzy ludzie mówią , że muzyka łagodzi obyczaje , więc najwyraźniej tacy osobnicy o muzyce nie mają pojęcia. Osobna grupa to osobnicy którzy przy każdej okazji bedą starali się udowadniać , że tylko urządzenia firmy X lub jakieś konkretne rozwiązanie techniczne jest najlepsze na świecie. Do tego sporo tu analfabetów którzy nie umieją czytać ze zrozumieniem i stąd tak mało odpowiedzi na konkretne pytania.

 

Wróćmy do Twojego posta:

 

"Od razu zaznaczam że jestem początkujący. Jestem na etapie kompletowania swojego pierwszego zestawu stereo. Uczestniczyłem juz w kilku odsłuchach, gdzie przesłuchałem sporo elektroniki i kolumn. "

Brawo , skoro uczestniczyłeś już w kilku odsłuchach to wcale nie jesteś taki początkujacy :-)

Początkujący to są tacy którzy nigdy nie uczestniczyli w odsłuchach, a wiedzę mają wyłącznie gazetową.

 

"Zdecydowałem sie na ProAc 100"

No i znakomicie. To Twój wybór i najważniejsze , że jesteś tego zadowolony !!!

 

"Z czym powinny zabrzmieć dobrze te kolumny?"

Wzmacniacze bardzo różnią się brzmieniem. Jak już będziesz mieć kolumny to umów się na odsłuchy kilku wzmacniaczy i opisz

co Ci się podobało, a co nie. Wtedy będzie mniej więcej wiadomo jakie cechy dźwieku Ci się podobają i łatwiej będzie doradzić.

Koniecznie posłuchaj Studio 100 z jakimś wzmacniaczem lampowym - Studio 100 z lampą potrafią zabrzmieć bardzo ciekawie.

Z tego co piszesz wynika , że słuchałeś tylko z Marantzem. Jeden odsłuch to zdecydowanie za mało aby zdecydować się ostatecznie na konkretny wzmacniacz.

 

"Mam do wydania około 6k (na cd i wz) Myśle sobie że warto na poczatku zainwestować w porzadny piec natomiast cd jakiś z drugiej reki (w przyszlości przyjdzie czas na lepszy) "

Zanim zaczniesz dzielić kwotę to najpierw umów się na odsłuchy. Studio 100 to dość łatwe do wysterowania kolumny. Ty w 15m nie potrzbujesz dużo mocy więc może się okazać, że jakiś wzmacniacz o niezbyt dużej mocy Cię zadowoli.

A może jednak odsłuchy pokażą, że usłyszysz "to coś" co mają w brzmieniu mocne tranzystory albo lampy. Jeżeli jakiś wzmacniacz bardzo Ci się spodoba to kupuj i nie martw się o odtwarzacz. W cenie poniżej 1000zł jest sporo możliwości zdobycia całkiem przyzwoicie grającego źródła ( CD z drugiej ręki lub niektóre odtwarzacze DVD ) dobrego na początek przygody.

 

Powodzenia i udanych odsłuchów :-))

 

pozdrawiam

Arkadix

Arkadix, 8 Gru 2007, 17:52

 

>Na samym początku rada - możesz spokojnie olać wszystkich użytkowników którzy wypowiadają się o

>dźwięku w sposób kategoryczny. Autorów wypowiedzi typu "X kosi ( ew. rozjeżdża ) Y" należy z daleka

>omijać.

 

witaj w wątku guru Acadix'ie, po tym, pierwszym wpisie, widać że masz moralizatorskie ciągoty :)

 

wypowiedź banana o nicku lancaster:

 

lancaster, 6 Gru 2007, 15:50

 

>Panowie, do ProAc studio 100 jest potrzebny bardzo naturalnie brzmiacy wzmacniacz. Podpinając jakąś

>mizerię dostanie sie mizerię, bo 100-ki mało podbarwiają i "zasłaniają" sobą. To jest cecha

>najlepszych konstrukcji w temacie głosniki....i na tym polega świetnośc Studio100. 100-ki widziałbym

>z solidną lampą....solidną to nie zawsze znaczy PP na KT88 50W :) ... słuchałem już chńczyka na tej

>lampie którego rozjechał bez szemrania gainclone :) ...

Z cech kolumn i opisu brzmienia moznaby spróbowac do nich końcwek Crimsona, DNMa - obu niestety nie słuchałem,

 

z twoich wywodów wynika jasno, że banan lancaster nie ma pojęcia czym są i jak grają ProAc, nie wiesz też jak grają inne urządzenia, które polecasz.

Doradzasz coś, czego nie słyszałeś i nie znasz, więc banan jest banan.

...................

 

"Najgorsze" wzmacniacze i CD z jakimi grały ProAc 100 : rotel 06, MF XT100, CA 840A, plus CD CA840, rotel 06, MFA5 ; w każdym przypadku ProAc grały bdb, jednak różnice brzmieniowe wynikłe z podłączenia różnych zestawów wzm+cd było słychać.

dbx, jezeli Ty podpinałeś Studio100 do CA i ampa Rotela to faktycznie jestes owoc o którym piszesz...i to zielony...

Jak można wspominać o tego typu urzadzeniach w kontekscie brzmienia naturalnego ???

...może i od strony "audiofilskiej" są to dobre maszyny bo dynamika cośtam i rozdzielczosc costam, bas tez taki a siaki...szkoda sie męczyć z takim tematem do Studio100...

...podoba mi se jednak ze nieco złagodziłes ton swego napadywania :)))

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W zasadzie zgodził bym się z wypowiedzią Arkadixa w całości.

A dlaczego w zasadzie?

Bo jest małe "ale"

Arkadix twierdzi, że Studio 100 są łatwe do napędzenia, z czym absolutnie się nie zgadzam, aczkolwiek rozumiem że może się tak wydawać. Dlaczego? Bo Studio 100 nawet zasilone wzmacniaczem o niewielkiej wydajności prądowej zawsze grają szybkim, konturowym, świetnie kontrokowanym basem, który jednak nie ma za dużo masy, "ciała", jest raczej szczupły i niezbyt głęboki (stąd zresztą biorą się często powtarzane opinie o tym że Studio 100 mają szczupły, nieschodzący nisko bas). Może się wydawać, że skoro kolumny nie tracą kontroli i tempa, to wzmacniacz sobie z nimi radzi, tak?

Ano nie do końca. Bo dopiero gdy do Studio 100 podłączymy jakiegoś mocnego, wydajnego smoka ten szybki bas nabierze ciała, pojawi się niższe (choć i tak nie subsoniczne) zejście, i coś, co niektórzy zwą "mięchem". Dopiero wydajny wzmacniacz będzie w stanie wydobyć te cechy ze Studio 100.

Dlatego twierdzę, i będę się przy tym upierał, że Studio 100 są trudne do napędzenia. Podłączanie ich do cherlawego wzmacniacza, choćby i grającego pięknie przypomina wykorzystywanie Mazdy RX7 wyłącznie do dojazdów do pobliskiego supermarketu na zakupy. Tak postępując nigdy nie poznacie prawdziwych możliwości tego sprzętu, nigdy nie obudzicie drzemiącej w nim bestii.

lancaster, 8 Gru 2007, 19:01

 

>McGyver, z tego co czytałem mieliscie 4 miesiace u siebie 100-ki ? Z jakim wzmakiem wypadły

>najlepiej ?

>

>Pozdrawiam

 

 

moze ja odpowiem, z wlasnorecznie tuningowanym chinskim lampowcem Music Angel.....

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Z lampowcami.

Na KT88 dynamika, werwa, szybkość i precyzja.

Na triodach potężny bas bez utraty tempa, dość barwna średnica, przestrzeń i detaliczność.

A, no, i jeszcze Audionet SAM. Tego najtrudniej scharakteryzować. Odniosłem wrażenie że po prostu nie zaznaczał swojej obecności w systemie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.