Skocz do zawartości
IGNORED

Diora WS 504 - poprawa parametrów i ...


spagat

Rekomendowane odpowiedzi

ok, poleca te kondy z pre na samym poczatku ;))

 

dopiero co wrocilem z gieldy, niestety nic ciekawego nie wyczailem, wiec jestem skazany na allegro...

 

jedynie trafa z Telto, koszt 122zł brutto przy 300VA, napięcia dowolne, podobno w tej cenie można sobie zarzyczyc ekran elektryczny miedzy uzwojeniami oraz zalewanie ;] czyli bez dopłaty...

Po nastepnej analizie nastepne poprawki. Finalnie wazne bedzie zeby przewody sygnalowe i niektore sterujace i zasilajace byly puszczone jak najblizej siebie nawet gdyby mialy byc dluzsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sygnał przechodzi przez dwa potencjometry - jeden z nich, balans, można wg mnie całkowicie pominąć. NE4558 w pre do wymiany na coś lepszego, np. OPA2132, OPA2134, OPA604, OP275. Wzmocnienie można zwiększyć (do 2-3V/V dolutowując 2 rezystoryw nfb), a wzmocnienie końcówki mocy jednocześnie ograniczyć do 20V/V.

Elektrolity w zasilaniu i pre bocznikować pojemnością 3,3-4,7uF/160V min. MKP lub MKT, podobnie C507, C508 (100uF) zbocznikować 100nF MKP. Zmniejszyć liczbę elektrolitów w ścieżce sygnałowej zastępując część zworami lub MKP/MKT.

Molibden

Z tymi pojemnosciami jak napisales to ok mysle jednak ze to kwestia doboru na sluch czyli gustu.Ja bym bym jeszcze przewidzial opcjonalnie szeregowo do dodatkowego R w NFB IC103 mozliwosc wpiecia jakiegos C rzedu 22-100uF.Generalnie dazenie do zmniejszenia wzmocnienia koncowki da o wiele wiecej plusow niz minusow.Tak wogole to mysle ze najlepiej by bylo zeby poty byly pomiedzy selektorem a IC103 co oznacza wysterowanie we. koncowki z nizszej i niezmiennej rezystancji w funkcji wzmocnienia. proponuje tez wyzbyc sie trajtow mutujacych T501,502 na rzecz przekaznika(historia podobna jak na wy.z CD)

Witam ponownie!

 

Widzę, że ostro w tuning idziemy - przynajmniej od strony teoretycznej.

Powtarzam gorąco jeszcze raz moją prośbę: Panowie jak dla laika, nie rozumiem takich pojęć jak NFB itd. Jeśli używacie czegoś takiego to w nawiasie napiszcie o co z grubsza chodzi. Rysunki są git, dość wyraźne, ale dla laika mało precyzyjne - dużo by się poprawiło jakby charakterystyczne punkty wyprowadzeń przewodów, cięcia ścieżek, dodatkowych lutów opisać, lub ponumerować i zaznaczyć na drugim rysunku fabrycznej płytki (po to dałem te fotki).

I może ustalmy co w końcu wycinamy, co dokładnie montujemy - jak na razie to są suche rozważania - bo na prawdę nie wiem za co się brać, moja płytka zatrzymała się na etapie wlutowania nowych mostków prostowniczych.

Ustalmy także na jaką impedancję się nastawiamy, obliczmy to precyzyjnie i się stosujmy, bo jak na razie mamy przedział rozważań w zakresie 4 do 8 ohm, co jest dość mocno rozbieżne. Jeśli trafo z odczepami to super, konretnie jakie napięcia zastosować dla 4, 6 i 8 ohm impedancji?

 

Czytam to wszystko po kilka razy i próbuję zrozumieć... Zobaczymy, może mi sie uda.

 

Tak sobie jeszcze pomyślałem, aby stabilizację napięciową (wyjście na przedwzmacniacz CN 601) oprzeć na stabilizatorach 7815 - dla +15V i 7915 - dla -15V, zmniejszy to liczbę elementów i wyrzuci tranzystory T 602 i T 603.

Prosiłbym o rozpatrzenie pomysłu, czy się nadaje do zastosowania, jeśli tak to czy wrzucać jeszcze jakieś pojemności do odfiltrowania i jakie?

 

Pozdrawiam.

Co do trafo to nie ma sie chyba co rozmnazac i zrobic odczep dla 36V i dla 42-44V za mostkiem co odpowiada kolejno 4 i 8 ohm. Stabilizatory - preferowalbym bardziej LM 317+ i 337-.NFB po naszemu sprzezenie zwrotne.

Przy LM 317 i 337 nie jest czasem tak, że trzeba je wysterować rezystancją?

Jaki jest tego plus (poza możliwością regulacji), w stosunku do stałych wartości na 7815 i 7915, czy może chodzi tutaj o amperaż?

Mnie to bez różnicy który zastosuję, ale chciałbym się dowiedzieć dlaczego akurat te.

 

Pozdrawiam.

Taki to typ ze potrzebne rezystancje tylko wg mnie lepiej sie nadaje do zasilenia torow audio (wiesz... brzmieniowo ;]) ijakos lepiej z nimi "wspolgra"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i cacy.

W poniedziałek zakupię te elementy i biorę się do roboty. "Dobrać wartość według danych z aplikacji" - rozumiem, że to znaczy aby stabilizator miał na wyjściu 15V?

 

Pozdrawiam.

Według schematu to jest filtracja wejścia przed STK, dobrze, że to wycinamy? Czy nie będzie to miało wpływu, że dźwięk będzie zbyt twardy? Zależy mi na ciepłym, wciągającym, miłym, miękkim dźwięku.

 

Pozdrawiam.

O ktorej filtracji mowisz? O pikofaradach na wejsciu czy 10 uF na zasilaniu?

Za jadnym razem dodaje ugrzeczniona wersje tego conalezy zrobic na plytce od dolu. W razie watpliwosci pytaj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-Artuch-

Jakbyś jeszcze mógł zobaczyć skąd wyjść najlepiej na gniazda głośnikowe z lewego i prawego kanału (zamierzam wywalić seryjne porty głośnikowe - z wiadomych powodów), więc nie będą mi potrzebne podwójne gniazda na 4 kolumny, tylko na dwie.

Jak to dobrze zdziałać z przekaźnikami, tak aby miało to ręce i nogi?

 

Pozdrawiam.

Jeszcze jedno pytanko:

 

-Artuch-

W tym wzmaku co go przerabiamy, kiedyś upaliły mi się końcówki mocy, było to spowodowane jak sądzę ich nieoryginalnym wykonaniem i podłączonym subwooferem Tonsil'a 3.3 o impedancji 6 ohm.

Efekt był taki, że grały do pewnego ranka bezbłędnie. Owego ranka po włączeniu i daniu na maksa basu, włączeniu loudnes'a i zgłośnieniu na ok. 1/3 skali zatrzeszczało i coraz ciszej zaczęło grać. Po ok. 3 sek. przestało grać.

Pamiętam, że paliła wtedy bezpieczniki na zasilaniu (te 4 po 3,15A) i okopcony jest rezystor R518 - 100 ohm.

Wylutowałem rezystory R517, R518, R519, R520 i zamierzam je zmienić na wartości 1% metalizowane.

Co jeszcze mogło się upalić podczas tego niefortunnego poranka? Czy po prostu tamte końcówki zaczęły się wzbudzać i stad okopcenie tych rezystorów.

Pytam dlatego, żeby nic się nie upaliło w momencie wlutowania nowych STK'ów.

 

Pozdrawiam.

Te 10uF w tym miejscu gdzie sa raczej nie pomagaja a przeszkadzaja i nie elektrolity maja byc a ceramiki lub jak to pisal Molibden MKT lub MKP w uF-dach podlutowane pod 10000uF jak na rzucie plytki.Przewod do "-" gniazd glosn. podlutowujesz pod masowa gire 10000 uF blizszego gwiezdzie danego kanalu , przeprowadzasz go na gore plytki jednym z otworow( na focie zaznaczone zoltym kwadratem ,przepraszam kolege p.f.pawlikowskiego za naruszenie praw autorskich :] ) i gdzies tam w poblizu jest wyjscie "+" sygnalu ze wzmacniacza. Analogicznie w drugim kanale.

jakbys jakies fotki potrzebowal chetnie porobie, a rozbierane zdjecia kolo wtorku... ;))

te uklady NE5558 jak widze zasilane sa napieciem 15V, w sumie mozna tam wstawic kazdy inny podwojny opamp co wytrzyma to napiecie...?

Raczej glownym winowajca bedzie tu subwofer. Wzmacniacze tak ni z gruchy ni z pietruchy sie nie wzbudzaja . musialo dojsc do przeciazenia wzmacniacza . Tylko dziwne bo ma wlasnie zabezpieczenie antyprzeciazeniowe

No to nie zadziałało... Co może być przyczyną tego, że nie działa? I czy wobec tego śmiało po wymianie tych rezystorów mogę zapodawać STK'i? I co z tymi przekaźnikami? Przejście sygnału robić przez nie, czy tak jak piszesz bezpośrednio?

 

Pozdrawiam.

spagat

Hm... z zabezpieczeniami to jest tak ze nie zawsze zabezpieczaja. jesli na przekaznikach jast tez realizowane opoznienie zalazcania glosnikow to moze warto by ten uklad zostawic i zlikwidowac tylko ta nieszczesna wersje zalacznia pary wyjsc A+B.

No właśnie jest to opóźnienie załączania kolumn przez te przekaźniki realizowane. Osobiście wolałbym to zostawić, jedynie jakieś lepsze jakościowo wstawić.

Tak jak mówiłem ja nie chcę tego pseudo dual stereo, interesuje mnie tylko poczciwe stereo. Więc u mnie możemy bez skrupułów ciąć to włączanie głośników A i B.

 

Więc jak to najlepiej zrobić i z czego najlepiej wyjść?

 

Pozdrawiam.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.