Skocz do zawartości
IGNORED

Amerykańskie amplitunery lampowe


nickie

Rekomendowane odpowiedzi

"mam pytanie: czy ten Fisher 500B© ma wyjscie pre out czy mi sie zdaje??"

 

jest to wyjście/wejście na "reverb" czyli pogłos. W latach 60-tych nie wszystko co nagrane było stereo, a z wcześniejszych rzeczy napewno było mono. Żeby uzyskać efekt „pseudostereo” stosowano kamery pogłosowe. Wpinało je się w tor sygnałowy, z kamery pogłosowej wychodził mix sygnału wejściowego i opóźnionego. Nie każdy sygnał był opóźniany w ten sam sposób (a były to kamery mechaniczne), współbieżność kanałów była niewielka, a nawet niepożądana. Dzięki temu na głośnikach słychać było taką „wirtualną” przestrzeń.

na zdjęciu widać w którym miejscu sygnał był odbierany z amplitunera – tuż przed regulacjami pasm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 miesiące później...

nickie

zamieściłeś już sporo treści; do niektórych muszę się odnieść

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 1963-64 - większość modeli HH zmieniał co 2 lata

 

 

i na tym koniec porównań wyrobów tych dwu firm bo filozofia dźwięku kompletnie odmienna

 

 

pozwolę sobie mieć odmienne zdanie - ani jedną z wielu ani "native" (w czołowych projektach podpierali się np. Altec'kiem (!))

 

 

i tu pokusił by się o jakąś sensowną kolejność bo stawianie Pilota (taki dawny bardziej Lux - bo drogi) przy Bogenie to nieporozumienie

 

 

EICO, or the Electronics Instrument Company, sprang to life in 1945 as a manufacturer of test instruments in Brooklyn, New York, and later moved to Long Island City

kity sprzedawał też HH scott, Heatch i inne - od 48r. Stany realizowały program radiofonizacji (a PRL elektryfikację wsi i kolektywizację rolnictwa)

 

 

no to trochę historii

Thuras of Bell Labs ( Western Electric ) which held the 1928 patents.

Produkty niemieckich firm dla Klangfilm - od 1932r

The English radio and gramophone maker Peter Lowther was the manufacturer, in association with Voigt. From the late 1940's onwards, Tannoy dual concentric loudspeakers earned a reputation...

Originally released as the "Concentric Dual", but populary referred to as the "Monitor Black" this design was conceived around 1946 by Ronald Rackham.

The 604a Duplex ( yes - 1943)

Also known as the Type H. A 1946 " First " from Jensen.

Harold Leak had released the "Point One TL/12" amplifier in Britain in December 1948

- audio wcale nie powstało w Stanach (mają tak dużo sprzętu jak i samochodów - to duży kraj)

 

 

w vintage US używano lamp US lub Telefunken i Mullard prod. niem., holend. i GB - ONLY

 

 

technologii dot. produkcji lamp elektronowych - TAK ale sprzętu - moje zdecydowane NIE

 

a z ciekawości - sopradyczny (rewelacja!) przykład czystej triody z tamtego rynku - wcale nie SE

Classic push-pull amp, class A, minimal neg. feedback design uses 2A3 triode output tubes.

The Brook amps were manufactured by Caledonia Electronics and Transformer Corp. of Caledonia N.Y. This 10 watt amp design is circa 1947, by Lincoln Walsh.

-:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

nookie736, 12 Sty 2010, 15:00

 

>jak podlaczyc glosniki do fishera 500c?? wiem ze kiedys o tym czytalem ale nie wiem dokladnie gdzie

>:(

 

Może fragment schematu Ci pomoże?

 

GM

post-3254-100005491 1263329438_thumb.jpg

1. przewody wychodzące z chassis (z widełkami) przykręcić do gniazda z odpowiednią impedancją 4, 8 lub 16 ohm (zależy od przyłączanych kolumn głośnikowych),

2. przyłączyć do gniazd "COM" przewody "-" kolumn, a do "SPKR1" przewody "+" kolumn,

3. wybrać odpowiednią opcję na przełączniku "front/rear".

 

"SPKR2" służą do podłączenia drugiej pary kolumn - dlatego też są dwa gniazda "COM". Obydwa zestawy kolumny winny mieć tą samą impedancję zgodną z ustawioną na amplitunerze.

1. "większość modeli HH zmieniał co 2 lata"

- co to jest większość modeli i na czym polegała ta zmiana ?

- zgodnie ze stroną

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) amplitunery na lampach 7591 HH produkował jedynie w latach 1962-1965. Model 340B jest najczęściej oferowanym amplitunerem SCOTT'a na ebaju. Niekiedy trafiają się także model poprzedni 340 (zasilanie na lampie GZ34) oraz 380 (ma dodatkowo zakres AM) i 345 (wykorzystuje lampy kompaktronowe). Na dziesięć 340 B można zauważyć jeden z pozostałych modeli.

 

2. -FISHER-y były jak SCOTT-y – „i na tym koniec porównań wyrobów tych dwu firm bo filozofia dźwięku kompletnie odmienna”

- co to jest „filozofia dźwięku” i jakie to ma zastosowanie do porównania produkcji HH Scott’a i Fisher’a

- czy chodzi o ontologię, prakseologię, metafizykę akustyczną czy też o interakcję kopulatywną?

 

3. Firma Stromberg-Carlson była jedną z wielu "native" amerykańskich producentów sprzętów audio w latach 60-tych zeszłego wieku. - „pozwolę sobie mieć odmienne zdanie - ani jedną z wielu ani "native" (w czołowych projektach podpierali się np. Altec'kiem (!))”

- ta firma była amerykańska – np. w 1955 spółka była własnością General Dynamics. Podstawową dziedzina działalności firmy była technika telefoniczna, ale produkowała też (od lat 30-tych zeszłego wieku) sprzęt radio a później telewizyjny. „Alteck” – chyba Altec-Lansing. Doskonale znana ze sprzętów do nagłaśniania kin. Też stricte amerykańska.

Ilość firm produkujących wówczas SPU (sprzęt powszechnego użytku) jest nieznana. Były olbrzymie firmy, były manufaktury, firmy zmieniały właścicieli, nazwy – to były dziesiątki zakładów.

 

4. .. były jeszcze SHERWOOD, BOGEN, PILOT, HARMAN KARDON oraz topowe MCINTOSH i MARANTZ - „i tu pokusił by się o jakąś sensowną kolejność bo stawianie -Pilota (taki dawny bardziej Lux - bo drogi) przy Bogenie to nieporozumienie”

- wymienione firmy zostały wymienione jak zostały wymienione – nie ma tu żadnej typologii bądź gradacji. Można dopisać jeszcze wiele firm (patrz pkt. 3). I tak BTW, jak się ma SHERWOOD do PILOT’a ?

 

5. “EICO, or the Electronics Instrument Company, sprang to life in 1945 as a manufacturer of test instruments in Brooklyn, New York, and later moved to Long Island City

kity sprzedawał też HH scott, Heatch i inne - od 48r. Stany realizowały program radiofonizacji (a PRL elektryfikację wsi i kolektywizację rolnictwa)”

- USA nie realizowały żadnych projektów radiofonizacji – tam był KAPITALIZM – to dawało zysk.

-kity DIY oferowała (obok swej zasadniczej produkcji) prawie każda znana marka tudzież firmy działające prawie wyłącznie w tym segmencie. A EICO jest współcześnie znana bardziej jako wytwórca „kitów” niźli producent gotowych wyrobów, wiąże się to jeszcze z aktywnością tej firmy na rynku radioamatorskim. Parę informacji o firmach „kitowych” znajduje się na stronie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - ale to tylko parę.

BTW - PRL realizował program „propagandyzacji” kraju. Produkcja sprzętu audio podporządkowana była polityce propagandowej, w PRL-u ważniejsza był produkcja zagłuszarek niźli stacji stereofonicznych. Ale to temat na inny wątek.

 

6. Amerykanie mieli najdłuższą tradycję i w sumie chyba najlepsze technologie produkcji głośników z segmentu o lepszej jakości i większej mocy. Sięgała to początków kina dźwiękowego. ... Kolejnym elementem będącym podstawą dominacji USA w konstrukcjach audio... „no to trochę historii Thuras of Bell Labs ( Western Electric ) which held the 1928 patents. Produkty niemieckich firm dla Klangfilm - od 1932r The English radio and gramophone maker Peter Lowther was the manufacturer, in association with Voigt. From the late 1940's onwards, Tannoy dual concentric loudspeakers earned a reputation...

Originally released as the "Concentric Dual", but populary referred to as the "Monitor Black" this design was conceived around 1946 by Ronald Rackham. The 604a Duplex ( yes - 1943)

Also known as the Type H. A 1946 " First " from Jensen.Harold Leak had released the "Point One TL/12" amplifier in Britain in December 1948- audio wcale nie powstało w Stanach (mają tak dużo sprzętu jak i samochodów - to duży kraj)”

- nie powstało także w NRD. Rynek amerykański zdominował rozwój audio od lat 30-tych. Europejskie patenty – np. 6L6 były „na pniu” kupowane przez amerykanów i masowo / błyskawicznie wprowadzane do użytku. Technologie opracowane przy rozwoju kina dźwiękowego zostały masowo wprowadzone do powszechnego użytku w USA, a nie w Europie. Na tej stronce można zobaczyć ile firm a całego świata zajmowało się kinem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i ile spośród nich lokowało się w USA. Poza tym Klangfilmy były zestawami do KIN, podczas gdy Altec-Lansing oferował także kolumny do DOMu. Wynalezienie przez AEG zmiennego prądu podkładu wcz. w magnetofononach skutkowało rozpowszechnieniu tej technologii przez firmę AMPEX i inne w studiach nagraniowych i radiowych w USA. Itd itp. Temat na inny wątek.

 

7. Zawsze stosowało się tzw. "brandowanie" czyli produkcja "made in ..." małymi literami (albo i bez takiego napisu), niekiedy logo producenta (jak nie było wstyd, bowiem firmy nie chciały się chwalić że np. instalowały RFT czy też TESLE, TUNGSRAMY a nawet POLAMY). „ w vintage US używano lamp US lub Telefunken i Mullard prod. niem., holend. i GB – ONLY”

- tudzież Philips produkcji amerykańskiej. Na rynku północnoamerykańskim były jeszcze obecne lampy japońskie, bardzo dobrej jakości, montowane w ich sprzętach pod własnymi markami jak NEC. MATSUSHITA, TOSHIBA, HITACHI, a w innych sprzętach pod różnymi „brandami”. Na tej stronie trochę informacji o pudełkach (i firmach) oferujących lampy -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

 

8. A tak BTW to rozwój technologii lampowej zatrzymał się w latach 60-tych. To, co później to tylko odcinanie kuponów - „technologii dot. produkcji lamp elektronowych - TAK, ale sprzętu - moje zdecydowane NIE”

- racja, rozwój technologiczny sprzętu wciąż trwa – a to więcej niklu na obudowie, a to podświetlenie niebieskim LED-ami, a to „pilocik” i wyświetlacz LCD na froncie. „Rozwijają” się kable zwane bodajże „interkonektami”, zastosowanie teflonu powoduje bardziej laminarny przepływ sygnałów elektrycznych itp itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nice,

Założyłeś wątek w którym chcesz robić za guru vintage z USA; karmisz ludzi fotkami i nie do końca wiarygodną informacją; nie liczysz się z przekazaną faktografią i własną niewiedzę (nikt wszystkich bajek znać nie musi - to nie wstyd) pokrywasz arogancją w zaczepnym stylu.

Ciesz się własnym więc podwórkiem i niech Ci młodzi odpuszczą gdy stwierdzą, że fakty wyglądają czasem inaczej

 

 

 

Bo to panie było dziadostwo; dobrych rzeczy się nie sprzedaje

tylko tyle

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

  • 2 tygodnie później...

Witajcie!

Niesamowicie podobają mi się te amplitunery, szczególnie Scott 340b.

 

Poszukuję takiego sprzętu jak tu opisujecie już od dłuższego czasu, niestety bezskutecznie. Sprowadzanie z USA nie wchodzi w grę bo koszt transportu i ewentualne cło przewyższa wartość samego urządzenia, a ja nie jestem aż tak napalonym audiofilem by wydawać tyle kasy.

W związku z tym czy szanowni Forumowicze znają może jakieś źródło takich amplitunerów w kraju? A może znacie kogoś kto akurat planuje sprzedaż Fisher-a 500 lub Scott-a 340b?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Lampowe amerykańskie stereo pojawia się bardzo rzadko na alle. Bywają FISHERY-y (w ciągu ostatniego roku dwa amplitunery i jedna konsola). Natomiast SCOTT lampowy to wyjątkowa rzadkość. Częściej można kupić coś amerykańskiego na europejskich ebajach. Ale sytuacja jak na allegro, czyli FISHER rzadko, SCOTT w ogóle. Cześć z tych przedmiotów to import indywidualny, druga część zakupy z lat 60-tych w PX. Ceny zarówno w RP jak w EU podobne - od 100 EU w górę. Kolejny element to zasilanie. Amerykanie robili sprzęty wyłącznie na 110-120V, jedynie marginalna produkcja do PX była pod europejskie zasilanie. Inaczej sytuacja wygląda z japońskimi amplitunerami z których większość była dwu lub wielosystemowa (jeśli chodzi o zasilanie).

Ceny osiągane na aukcjach są relatywnie niskie biorąc pod uwagę wartość użytkową oraz zabytkową tych przedmiotów. Współcześnie bowiem za byle podświetlany badziew z jednym potencjometrem i z lampą (mocy) z radiostacji trzeba zapłacić parę tysięcy złotych, a amplituner to wzmacniacz zintegrowany (z preampem gramofonowym, regulacją pasma, filtrami) i tuner (niekiedy o doskonałych parametrach). I jeszcze jeden element - te urządzenia mają kilkadziesiąt lat i są sprawne (no, ewentualnie do uruchomienia). Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że za następnych kilkadziesiąt lat będą wciąż pracować. A badziewy - no cóż - trzeba poczekać.

 

Za granicą jest większy wybór - oferta z ebaju

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Brałem udział w tej aukcji z AL, niestety cena minimalna okazała się poza zasięgiem.

 

Na niemieckim EB rzeczywiście można trafić na Fishera znacznie częściej niż na AL , tyle, że sprzedawcy zazwyczaj nie chcą wysyłać do PL a dodatowo ja niemieckiego prawie nie znam. Wolałbym uniknąć kupowania na zagranicznych aukcjach. Nie mam w tym żadnego doświadczena a w grę wchodzi jednak niemała kwota.

 

Chiński "badziew" używany można kupić na Al już za kilkaset zł, ale jak sami zauważyliście to tylko końcówka mocy. No i kwestia jakości - wystarczy poczytać jakiekolwiek forum o lampach aby się przekonać ile trzeba w tym sprzęcie nagrzebać żeby działał prawidłowo - zaczyna się od wymiany lamp bo się palą po kilkudziesięciu godzinach pracy a kończy na przewijaniu trafo sieciowego (bo daje złe napięcia) zmieniając w trakcie połowę elementów biernych.

 

Jeśli te Fishery są rzeczywiście taką rzadkością w polsce to wychodzi na to,że muszę się uzbroić w dużo cierpliwości (chyba że wcześniej sam coś zmontuję).

Mimo wszystko dziękuję za odzew.

  • 2 tygodnie później...

Witam

Wspaniały sprzęt .Od kilku tygodni myślę o tunerze lub amplitunerze lampowym ,faktycznie w Europie niema praktycznie nic do kupienia . Natomiast w USA wybór duży i ceny przystępne więc zamierzam tam coś zakupić .Nieraz kupowałem na ebay.com i małe przedmioty i naprawdę bardzo duże , zakupy tam to czysta przyjemność . Tutaj bym chciał od znawców tematu lampowego porady co wybrać jaki model , firmę ewentualnie pomocy przy problemach gdy coś nie zadziała w sprzęcie . Na początek zamierzam użyć przetwornicy 220>120 a później coś dorobić dokupić. Jeszcze nurtuje mnie sprawa deemfazy innej w usa (czy w Kanadzie jest tak jak w usa ?) ale myślę że dla osoby obeznanej z elektroniką nie będzie to wielkim problemem (ja się do nich nie zaliczam choć lutownice znam) a może w ogóle nie będzie problemu ..

Wybór modelu zależy od kupującego. Musisz sam zdecydować co ci się podoba, bowiem prócz elektroniki ważne są wrażenia estetyczne. Czy sprzęt ma być bardziej stylu z lat 50-tych czy też 60-tych. Oczywiście ważna też jest elektronika np. typ lamp końcowych (EL84, 7591 czy też inne). Wpływa to na moc wyjściową i koszt "utrzymania" sprzętu. Istotne też jest sprawdzenie czy wybrany egzemplarz ma wyjście słuchawkowe, czy obsługuje kolumny 4 ohm (nie wszystkie tak miały). Możesz też wybrać firmę znaną np. FISHER'a lub też GROMMES;a - u nas kompletnie nieznanego. Kwestia zasilania jest bardzo istotna, bo wcześniej czy później zirytuje cię buczący transformator 230/110V. A do przewinięcia trzeba specjalisty, tych teraz coraz mniej (trzeba się ─spieszyć :) ). Chyba że sprzęt japoński który najpierw trzeba uruchomić ale za to może być na 230V.

Deemfaza to najczęściej wymiana jednego kondensatora, dla niektórych modeli są na ten temat informacje w necie.

Czy chcesz kupić amplituner czy też zestaw tuner + wzmacniacz ? To też jest opcja, bowiem wiele z amplitunerów miała rodzeństwo w postaci jw.

Stan zakupionego sprzętu to wypadkowa wielu elementów - czy stał przez kilkadziesiąt lat gdzieś na strychu czy też w piwnicy, czy został uruchomiony i lampy się "zajarzyły" i wg sprzedającego sprzęt jest sprawny (ale mogło dojść do uszkodzenia jakiś elementów) czy też wg sprzedającego nie był załączany. Dostępne zdjęcia mogą natomiast wskazywać na talenty fotograficzne sprzedawcy a nie ukazywać stanu urządzenia. A może jest sprawny w 100% a sprzedawca nie ma pojęcia jak go sprawdzić. Loteria. Jak dokonasz wyboru napisz na pw.

ja bym chetnie kupil takie starocie:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

do tego jakis tuner fishera :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...

podlaczylem wkoncu fishera 500B do elektrostatow quada. Zadziwiajace ze sprzet ktory ma 50 lat, zagral bez rzadnych stresow bez potrzeby jakiejkolwiek reanimacji czy remontu. Kolega z forum krotko go sprawdzil i wszystko dziala jak nalepiej. W tej chwili sie rozgrzewa w zacnym towarzystwie quadow esl57. Dodam ze quady to kolumny ktore weszly na rynek w 57 roku wiec kombo raczej zabytkowe.

Charakter dzwieku opisze po dluzszej sesji odluchowej z lepszym zrodlem...

 

 

cdn

tak wiec pierwsze koty za ploty. Sprzet gra. Ladnie. Z tym ze rzucilo mi sie to co pisal jeden z poprzednikow, srednica cos jakby wycofana. W wyzej wymienionym zestawie dzwiek nie oszalamiajacy, bardzo neutralny, "malo lampowy" ze tak tu ujme. Pamietam ze quady II na lampach kt66 graly zdecydowanie bardziej melodyjnie.

Nickie, do ciebie glownie kieruje to pytanie: czy lampy 7591 ogolnie, czy raczej ten sprzet cechuje sie takim charakterem prezentacji? spodziewalem sie bardzo wypchnietej do przodu sceny z duzym 3D i slodkiego lampowego brzmienia. Uslyszalem raczej spokojny prawie ze tranzystorowy wzmacniacz z neutralnym dzwiekiem. Nie wiem co o tym myslec. Poradzcie cos. Przypomne ze w moim egzemplarzu lampy mocy to jeszcze stare RCA, 12ax7 w preampie nie sa nawet sparowane, do tego kazda z innej firmy. Sluchalem tego wzmaka u kolegi na jego papierowych sabach alnico i bylo podobnie. Z tym ze jak nie do konca tak lubie...pomocy

cofam ostatni wpis...sprzet sie rozgrzal. I moj kolega ktory byl fanatykiem tranzystorow tez. Zostawilem mu fishera 500b na odsluch. Napedza kolumny triange (nie pamietam modelu ale dosyc efektywne i drogie). Kolega dotad mial elektronike tranzystorowa niemieckiej firmy T+A.....tylu telefonow od niego w ciagu jednego dnia nie pamietam od wielu lat. Byl zdruzgotany jakoscia dzwieku jaki dotychczas sluchal. Po pierwsze nie mogl zrozumiec jak to mozliwe ze sprzet majacy 35 wat na kanal, ma taka kontrole basu. Potem pytal jakim cudem jego tranzystory (bi amping) majace damping factor ponad 1000, traca kontorle w pasazach z ktorymi fisher radzi sobie bez zajaknieca :) Przyklad: Metallica. dalej byla rozmowa na temat prezencji srednich i wysokich, muzykalnosci, 40 lat postepu technicznego, brzmienai vinylu etc etc...byl tak podekscytowany ze nie moglem sie powstrzymac od smiechu :)))) A byl taki sceptyczny w tym wzgledzie :) skowitowal to tylko stwierdzeniem ze nie dziwi sie ze tyle osob slucha lamp. Mnie tylko dziwi fakt, ze tak malo osoba na forum interesuje sie takim sprzetem. Ludziska sciagaja masowo sprzet z Chin, czesto gesto badziewie ktore bez totalnego tuningu nie zagra lepiej niz boombox, malo kto jest na tyle orginalny zeby sie wybic z tlumu i poszukac czegos po pierwsze orginalnego, po drugie wartosciowego z punktu widzenia kolekcjonera, po trzecie brzmiacego jak prawdziwe hifi. Mam nadzieje ze to sie zmieni, bo ten sprzet oferuje za te pieniadze naprawde duzo...

 

 

pozdr

.. czyli jest jak miało być. Dobrze zaprojektowane i wykonane sprzęty lampowe dostarczają znacznie bardziej detalicznego dźwięku niźli "tranzystory" (zwłaszcza te współczesne). A jakie mogą być najlepiej zaprojektowane i wykonane sprzęty lampowe jeśli nie te z lat ich totalnego panowania na rynku audio ? A gdzie wtedy był największy i najbardziej wymagający rynek audio ? (w ZSRR, we Francji, nie - to było w USA).

I jeszcze HIFI - normy określane tym pojęciem zostały zawarte w niemieckim opracowaniu/normie DIN45500 z roku 1973 (wzorowano się na nich także w innych krajach). W latach 60-tych norm tych nie znano (choć określenie HiFI pochodzi z tamtych lat), ale znakomita większość sprzętów z tego segmentu i tej klasy ze znacznym naddatkiem te normy wypełniała. Natomiast używane współcześnie określenia "hajend, topend" itp nie mają żadnego umocowania naukowego (jak określenie HiFi). Ich stosowanie to wyłącznie przejaw działalności marketingowej. Śmiem przypuszczać, że produkcja z lat 60-tych mogłaby by być dzisiaj oklejana stikerami z napisem "hajend" i byłoby to uzasadnione ich parametrami.

Jeszcze inny element to stosunek ceny do mocy/jakości/"zabytkowości" sprzętu. Ceny "vintage" idą systematycznie w górę, ale koszt 1 W wciąż nie jest wysoki. Jakość częstokroć lepsza niźli współczesne wyroby. Wygląd i wartość kolekcjonerska to dodatkowa zaleta tych sprzętów. To są bardzo ładne przedmioty. Trzeba to zobaczyć na żywo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...

czym wyczyscic i wypolerowac obudowe?? zaczelem to robic ale nie moge dostac sie do zakamarkow. Swieci sie i wyglada jak nowy ale potrzebowalbym jakis silniejszy srodek bo poki co robilem to mechanicznie.

Pozatym mam maly problem. Z moimi wysokoefektywnymi glosnikami na magnesach alnico, sprzet gra tak glosno ze maksymalny poziom halasu jaki moge zniesc osiagam na godzinie 10tej. Zeby sluchac cicho musze go praktycznie maksymalnie sciszac i wtedy jeden kanal gra ciszej niz drugi. Co sugerujecie? Trysnac potencjometr sprayem kontaktowym??

ponizej pare fotek procesu czyszczenia 40 lat kurzu..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4563-100007347 1271111581_thumb.jpg

post-4563-100007348 1271111581_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tutaj brudas przed zabiegiem..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4563-100007344 1271111666_thumb.jpg

post-4563-100007345 1271111666_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... nieliniowo pracujący potencjometr stereo mieści się w tolerancji uznawanej wówczas za poprawną. Na pociesznie to współczesne potki też tak mają, tylko teraz prawie nikt nie używa głośników o dużej skuteczności. Czyszczenie niewiele zmieni, ono likwiduje głównie "trzaski".

Czyszczenie chassis to długotrwała praca. Lepiej stosować środki mniej inwazyjne kosztem czasu wydatkowanego na "błysk". Niektórych miejsc (szczeliny, łączenia) nie da się szybko wyczyścić. Trzeba pracować metodą "benedyktyńską".

Ale warto.

Muzg, 13 Kwi 2010, 23:58

 

>Te lampy w końcówce to chyba masz na skończeniu, co?

 

ano niestety..zabieram sie do zakupu nowych. NIe wiem do konca na co sie zdecydowac bo alternatywy sa w sumie trzy:

1. JJ

2. EH

3. NOS

 

Ostatnio na ebay.com bywaly NOS Sylvania za 180 dolarow z tego co pamietam. JJ i EH to koszt okolo 80 dolarow wiec rzadna tragedia. Chce to kupic pakietem razem z tym kitem do upgrade:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Potem pare sztuk ecc83 telefunkena i to by w sumie bylo na tyle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jak forum czytasz po łebkach to zainstaluj sobie ten czerwony las;

(niby dla tego bo gra każdy element)

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.