Skocz do zawartości
IGNORED

CZY istnieje odtwCDgrający jak gramofon?


Zdzislav

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

Bejnik, 23 Sie 2008, 21:56

 

>......sam nie wiem o co tyle zamieszania....dobre cd (takie do 10.000 zł) nie ma wiele do

>powiedzienia przy podstawowym tt z wkładką za 2.000 zl....jak tego ktoś nie słyszy, no to

>trudno....ja słyszę i mam z tego dużo radości....pozdrawiam - A.

 

 

To pewne uproszczenie,ale moim zdaniem nie odbiegajace zbyt daleko od prawdy.Wybór dobrych gramofonów stanowiących entry level manufaktur jest niemały,to samo można odnieść do wkładek,jeśli z głową dobierzemy pre,to sytuacja może byc zblizona do tej,którą opisał Kolega Bejnik.

 

Ja osobiście preferuje dzwięk płyty vinylowej,dla mnie gra piekniej i prawdziwiej od formatu CD i odnosząc się do "razów" rozdawanych przez Kolegę xyzPawla,nic na to nie poradzę.

 

Pozdrawiam

Paweł

nedj, 23 Sie 2008, 21:49

 

>-> żółwik

>"zaczynano rejestrować w bardzo dużych rozdzielczościach 96/24 w DSD i potem w 192/24"

>

>Z tego co mi wiadomo, to DSD jest 1-bitowe...

 

nedj,

 

poniżej wyjaśniona jest różnica pomiędzy PCM (multibit) a DSD (1-bit)

 

"In conventional PCM systems the analog signal is first converted to digital by 64x oversampling delta-sigma modulation. The result is a 1-bit digital signal. Where conventional systems immediately decimate the 1-bit signal into multi bit PCM code, DSD records the 1-bit pulses directly. Using a negative feedback, if the input waveform, accumulated over one sampling period, rises above the value accumulated in the negative feedback loop during previous samples, the converter outputs a digital "1." If the waveform falls relative to the accumulated value, a digital "0" is output. As a result, full positive waveforms will be all 1s. Full negative waveforms will be all 0s. Alternating 1s and 0s will represent the zero point. The resulting pulse trains "looks" remarkably like the analog audio waveform that it represents, this in contrast to PCM. Furthermore digital to analog conversion can be as simple as running the pulse train through an analog low pass filter"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

przepraszam, w powyższym rysunku jest jeden błąd: w systemie DSD nie ma żadnego PCM Recordera, jest DSD recorder, prawidłowy schemat poniżej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

audioholik powstrzymaj sie nieco z holdem dla DSD oraz wszystkich nowych technologii ktorych wyzszosc bezwzgledna uznajesz. Wydaje mi sie (bez urazy) ze jeszcze za malo w zyciu slyszales zeby wyglaszac prawdy ostateczne. Idac dalej mysle ze nikt z nas (takze ja) nie powinien wyglaszac takich prawd.

Trzeba sie zastanowic nad definicja dzwieku owego CD ktore ma grac jak gramofon. Czy chodzi tutaj o owo specyficzne cieplo analogu? Nic bardziej zludnego. Z gramofonami jest tak jak ze wzmacniaczami lampowymi. Powyzej pewnej polki zaczynaja brzmiec bardzo wyraziscie ba potrafia nawet ostro. Oczywiscie nie uzyska sie tego z taniego Ortofona czy AudioTechnica. Zakladam jednak ze chodzi o dzwiek miekki ale detaliczny dajacy wiele przyjemnosci ze sluchania muzyki niemeczacy ale takze w zadnym wypadku nie mulacy. Wydaje mi sie ze wazna jest tutaj cala konfiguracja - nie tylko samo CD. Swietnym przykladem dobrego "analogowego" CD jest Rotel RCD 991 AE niezly bedzie tez Pioneer PD 75. W odpowiednich zestawieniach tez odtwarzacze moga niejednego zaskoczyc. Jesli jednak nie zastosujemy dobrego prezroczystego wzmacniacza czesc szczegolow bedzie nam uciekala.

>Czy chodzi tutaj o owo specyficzne cieplo analogu?

 

No właśnie, mi w średnicy z analogu najbardziej podoba sie płynność. Czym dla mnie jest ta płynność? A jest to pewna harmonia między wypełnieniem, a poszczególnymi podzakresami średnicy i jej harmonicznymi. Jak ktoś gra na np. gitarze to nie słychać osobno tonu podstawowego, harmonicznych, przeszkadzajek w postaci szorowania palcami po strunach, pudła rezonansowego. Wszystko jest podane na raz i tworzy całość. Podobne odczucia mam właśnie w dźwięku z analogu. Cd zaś( z tych które miałem okazje słuchać) odseparowuje te składowe które tworzą całość; niektóre kamufluje, niektóre wyolbrzymia. Brak w tym dźwięku harmonii. Nie sprawia mi przyjemności jeśli słychać najmocniej struny wiolinowe, a basowe wraz z dźwiękiem pudła są lekko kamuflowane, dodatkowo jakoś nienaturalnie słuchać wszystkie szczegóły - totalnie odseparowane. Na pewno robi to wrażenie przez pierwsze 30min słuchania, wrażenie analizy, ale czy to służy słuchaniu muzyki?

troche z boku tematu, ale szukam odtwarzacza o analogowej ladnej barwie,ktory jednoczesnie nie zmuli mi systemu i bedzie wystarczajaco selektywny. co mogloby byc alternatywa do heliosa 3 ,macie jakies sugestie? system jak w o mnie?

Wiele zalet analogu (plynnosc i wypelnienie harmonicznymi), ale nie tylko ma odtwarzacz Accuphase DP-78, ktory goraco polecam, bo sam tez na takim slucham muzyki :)

 

slvn

Jedynie Linn sondek CD12 zbliża się do czaru winylu, lecz tutaj inwestycja pozbawiona jest sensu ze wzgledu na cenę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sondek CD12 gra obłędnie naturalnym dźwiękiem i to może się nie podobać typowym audiofilom, którzy preferują na ogół obłędną i nienaturalną separację instrumentów, przerysowane wybrzmienia trwające w nieskończoność i nierzeczywistą szklistą czystość dźwięku która w naturze nie jest spotykana.Na naszym poziomie wystarczy sięgnąć po Ikemi. Jest to wybitne źródło, grające niezwykle analogowo, tylko wymaga kilku rzeczy.Należy zastosować bardzo dobre kable prądowe, bardzo wysokiej klasy interkonekty. Idealnie pasują do Ikemi kable Siltecha serii Signature G6, również prądowe.Ważną rzeczą jest właściwa polaryzacja urządzenia i koniecznie należy użyć wyjścia XLR. Ikemi podłączony poprzez RCA gra ewidentnie źle( nienaturalnie) i nie wiem dlaczego, mimo użytego bardzo drogiego Siltecha i kilku innych dobrych kabli. Tak oprzyrządowany Ikemi gra świetnie każdy rodzaj muzyki. Dla mnie najlepiej spisuje się w klasyce. Dźwięk nadzwyczaj brzydki ale za to naturalny, a o to właśnie mi chodzi:)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.