Skocz do zawartości
IGNORED

Wada fabryczna?


Piasek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, piszę w sprawie tylko po częsci dotyczącej audio ale jednak. Zakupiłem nowy odtwarzacz CD, sprzet ma dosłownie trzy dni ale ma pewną przypadłość. W pozycji Standby reaguje na piloty od innego sprzętu, sprawdziłem chyba wszystkie piloty od różnych urządzeń również od sprzętu sąsiada. Sprzęt włączy sie i wyłącza samoczynnie np. po podgłaśnianiu telewizora ale właściwie robi to po naciśnięciu dowolnego guzika na dowolnym pilocie. Moje pytanie jest następujące. Czy przed upływem 7 dni od zakupu istnieje możliwość zwrotu urządzenia? czy tylko naprawa gwarancyjna. Nigdy nie miałem podobnego przypadku i nigdy nie musiałem nic oddawać. Może ktoś ma podobne doswiadczenia i czy faktycznie mozna sprzęt zwrócić czy jestm źle poinformowany. Z góry dziękuje za pomoc. PS. awaria pojawiła sięzaraz po pierwszym uruchomieniu sprzętu czyli jak się domyślam musiał miećwade fabryczną.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nagminna "choroba" w dobie nasycenia sterowaniem na podczerwień. Ja też mam przypadek że pilot z DVD steruje funkcjami telewizora.Jedyne wyjście przestrojenie.i ucieczka w inny zakres,maksymalnie skrajny.Lub przysłanianie "oczka " reagujacego na niepotrzebne polecenia.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1221607
Udostępnij na innych stronach

Piasek:

 

> Czy przed upływem 7 dni od zakupu istnieje możliwość zwrotu urządzenia?

 

Jeżeli urządzenie kupiłeś w "prawdziwym" sklepie, to zwrot zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Jeżeli na odległość, np. przez internet, to masz 10 dni na poinformowanie sprzedawcy, że chcesz sprzęt zwrócić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1221799
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt zakupiony jest w "prawdziwym sklepie", mam paragon itp. Będe próbował go zwrócić. Z gwarancją to pewnie bym czekał miesiąc. Sprzęt dźwiękowo i funkcjonalnie mi odpowiada. Pewnie kupie taki sam. No ale jeszcze pozostaje ostatnia bitwa w sklepie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222003
Udostępnij na innych stronach

Teo, 8 Gru 2008, 21:17

 

>Piasek:

>

>> Czy przed upływem 7 dni od zakupu istnieje możliwość zwrotu urządzenia?

>

>Jeżeli urządzenie kupiłeś w "prawdziwym" sklepie, to zwrot zależy wyłącznie od dobrej woli

>sprzedawcy. Jeżeli na odległość, np. przez internet, to masz 10 dni na poinformowanie sprzedawcy, że

>chcesz sprzęt zwrócić.

 

 

Sory ale te bzdury wsadz sobie w d. a pozniej przeczytaj ustawe o prawach konsumenta.

Piasek, masz prawo zwrocic sprzet w ciagu 10 od zakupu bez podania przyczyny o ile sprzet nie nosi widocznych sladow uzywania.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222071
Udostępnij na innych stronach

Piloty mozna wziac do sklepu i sprawdzic.

Jezeli rozne piloty od TV i innych nie uruchamiaja funkcji w obcych urzadzeniach w domu (oprocz wiadomego CD) to spokojnie mozna twierdzic ze sprzet jest niezgodny z umowa kupna sprzedazy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222074
Udostępnij na innych stronach

W kazdym razie nie boj sie walczyc. Jesli dojdzie do sytuacji teoretycznie bezsensownej - zglos sie do urzedu ochrony konkurencji i konsumenta. Ja tak zrobilem w wakacje i nie żałuje. Po 1,5 miesiaca sami zadzwonili z firmy pytajac co wole: zwrot pieniedzy czy wymiane...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222077
Udostępnij na innych stronach

dywan102:

 

>Sory ale te bzdury wsadz sobie w d. a pozniej przeczytaj ustawe o prawach konsumenta.

>Piasek, masz prawo zwrocic sprzet w ciagu 10 od zakupu bez podania przyczyny o ile sprzet nie nosi

>widocznych sladow uzywania.

 

Prawo zwrotu towaru obowiązuje jedynie w przypadku zakupu dokonanego poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, czyli od akwizytora odwiedzającego klientów w domach, przez internet itp. W przypadku kupna w sklepie klientowi nie przysługuje prawo zwrotu z tytułu "widzimisię" - co najwyżej sprzedawca może wykazać dobrą wolę i się na taki zwrot zgodzić.

 

Panie dywan - zanim zarzuci się komuś pisanie bzdur, warto samemu dokształcić się w temacie. W przeciwnym razie wyjść można na idiotę.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222233
Udostępnij na innych stronach

A propos wad fabrycznych ... czy istnieje jakieś prawo regulujące po ilu naprawach (tego samego problemu) naprawę można uznać za nieskuteczną i zażądać wymiany towaru na nowy ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222242
Udostępnij na innych stronach

Elberoth, 9 Gru 2008, 11:17

 

>A propos wad fabrycznych ... czy istnieje jakieś prawo regulujące po ilu naprawach (tego samego

>problemu) naprawę można uznać za nieskuteczną i zażądać wymiany towaru na nowy ?

 

Bodajże 3 razy

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222246
Udostępnij na innych stronach

farad, 9 Gru 2008, 11:18

 

>Elberoth, 9 Gru 2008, 11:17

>

>>A propos wad fabrycznych ... czy istnieje jakieś prawo regulujące po ilu naprawach (tego samego

>>problemu) naprawę można uznać za nieskuteczną i zażądać wymiany towaru na nowy ?

>

>Bodajże 3 razy

 

na pewno nie 3 razy,

dużo wiecej - 5 albo 6

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222250
Udostępnij na innych stronach

oj, nie. To zależy z której drogi korzystamy: czy dochodzimy naprawy od gwaranta gdzie obowiązuje nas dana umowa gwarancyjna czy też dochodzimy swoich praw u sprzedawcy powołując się np. na niedogodności konsumenta.

Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222253
Udostępnij na innych stronach

"Towarem" w moim przypadku jest samochód, a usterkę naprawiano na gwarancji już 9 razy w ASO VW. I nic :-(

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222274
Udostępnij na innych stronach

Elberoth:

 

>A propos wad fabrycznych ... czy istnieje jakieś prawo regulujące po ilu naprawach (tego samego

>problemu) naprawę można uznać za nieskuteczną i zażądać wymiany towaru na nowy ?

 

W przepisach nie jest to określone, ale taki zapis może znaleźć się w gwarancji (która jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta/dystrybutora/itp). Jeśli gwarancja nie pomaga, są przepisy dotyczące niezgodności towaru z umową - zapoznaj się. Sporo zależy od tego, czy wada jest "istotna" (bo jeśli to jakaś popierdółka, to nie ma o czym mówić), oraz czy serwis wady w ogóle nie usuwa, czy też usuwa, ale po pewnym czasie wada występuje ponownie.

 

A tak w ogóle to lepszym miejscem do zadawania pytań będzie Federacja Konsumentów, a nie forum o tematyce audio ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1222319
Udostępnij na innych stronach

anastazy, 9 Gru 2008, 11:26

 

>farad, 9 Gru 2008, 11:18

>

>>Elberoth, 9 Gru 2008, 11:17

>>

>>>A propos wad fabrycznych ... czy istnieje jakieś prawo regulujące po ilu naprawach (tego samego

>>>problemu) naprawę można uznać za nieskuteczną i zażądać wymiany towaru na nowy ?

>>

>>Bodajże 3 razy

>

>na pewno nie 3 razy,

>dużo wiecej - 5 albo 6

 

 

ani 3, ani 5, ani 6. nie ma juz czegos takiego. dowiedzialem sie o tym oddajac telefon do naprawy po raz 3 (razem bylo z 6 tych napraw). zapis o wymianie towaru na nowy po 3 razie nie istnieje juz. nie pamietam juz szczegolow ale sprzedawca uzasadnial to konkretnymi ustawami i paragrafami...

natomiast kupujacy w wypadku niezgodnosci towaru z umowa ma prawo do wyboru naprawe lub wymiane(wg.wyboru). jesli naprawa bedzie zbyt droga i sprzedawca to udowodni a wymiana nie bedzie mozliwa przysluguje zwrot pieniazkow :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1223778
Udostępnij na innych stronach

Teo, 9 Gru 2008, 11:02

 

 

 

>

>Prawo zwrotu towaru obowiązuje jedynie w przypadku zakupu dokonanego poza lokalem przedsiębiorstwa

>lub na odległość, czyli od akwizytora odwiedzającego klientów w domach, przez internet itp. W

>przypadku kupna w sklepie klientowi nie przysługuje prawo zwrotu z tytułu "widzimisię" - co najwyżej

>sprzedawca może wykazać dobrą wolę i się na taki zwrot zgodzić.

 

Jakis czas temu byla kampania w mediach o europejskich prawach konsumenta, wszystko mozna zwrocic bez podania przyczyny do okresu bodajze 7 dni moze wiecej, Za granica jest to rzecz normalna i nikt nie robi problemow, ale "tu jest Polska, tu sie ciezko oddycha"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1223827
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo do 10 dni oddać sprzęt bez żadnej przyczyny jeśli nie nosi widocznych śladów użytkowania. Mówiąc krótko, śpiesz się!

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1223847
Udostępnij na innych stronach

Tench:

>Jakis czas temu byla kampania w mediach o europejskich prawach konsumenta, wszystko mozna zwrocic

>bez podania przyczyny do okresu bodajze 7 dni moze wiecej

 

DawidM:

>Masz prawo do 10 dni oddać sprzęt bez żadnej przyczyny jeśli nie nosi widocznych śladów

>użytkowania. Mówiąc krótko, śpiesz się!

 

Panowie Tench i DawidM - przed napisaniem kolejnej bzdury proponuję lekturę kilku aktów prawnych, od tych traktujących o "ochronie niektórych praw konsumentów" oraz o "szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" poczynając. Tekst z cudzysłowów wpisać można w google, dalej pójdzie już z górki, zachęcam.

 

A ewentualnych innych "znafców", którzy mieliby ochotę pozapewniać autora pierwszego wpisu o przysługującym mu jakoby prawie zwrotu towaru kupionego w "realnym" sklepie, wzywam do rzeczy prostej: do zacytowania (wraz z podaniem źródła) paragrafu, na podstawie którego miałoby to być możliwe. Miłego szukania.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47558-wada-fabryczna/#findComment-1224179
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.