Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-End


modrzew47

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sly30

(Konto usunięte)

Witam kolegów. Potwierdzam opinie kolegi Teo na temta TACT-a i powiem więcej. Gdzieś na forum już tu wspominałem. Firmę TACT założył wybitny konstruktor duński Peter Lyngdorf. Firma rozrosła się i w USA dystrybucją zajmował się Serb o nazwisku Bozovich.

Po kolejnych sukcesach wzmacniacza Millenium mk2 panowie mieli różnice zdań na temat dalszego rozwoju firmy i podzielili ją. Bozovich zostawił sobie głównie rynek USA i nazwę TACT a Lyngdorf założył swoją nową firmę i zaopiekował się głównie Europą.

TACT został przy wcześniejszych rozwiązaniach Lyngdorfa, zresztą bardzo dobrych ale sam Lyngdorf nie został z tyłu bo opracował najnowsze algorytmy i najnowszy, jego zdaniem najlepszy system korekty akustyki pomieszczeń pod nazwą Room Perfect.

Ten sam nie dawno jako licencję zakupił od niego McIntosh i ma w swoim procesorze oraz te same rozwiązania wraz z wzmacniaczem ma utra high endowa firma Steinway Lyngdorf.

 

TACT w zasadzie nie ma dystrybucji w Europie, nie ma serwisu i nie ma wsparcia dlatego jeśli ktoś myśli o tego typu sprzęcie to zdecydowanie polecam firmę Lyngdorf.

Nie będzie też problemów że sprzęt nie ma wejść analogowych.

Używam procesora DPA-1 i jest to rewelacja w rozsądnej cenie ok 17000 zł, a co w tym mamy?

 

-Preamp analogowy, high endowy, wysoko oceniany przez niemieckie pisma audio

-preamp cyfrowy z kompletem wszystkich możliwych wyjść i wejść cyfrowych

-procesor akustyki pomieszczenie Room Perfect

-programy brzmieniowe, wgrane jest 7 z puli 30 i sami możemy dowolnie je zmieniać

-dobry DAC 24bit/192mgh

 

Wystarczy podłączyć dowolną końcówkę mocy, nawet lampową i DPA-1 wysteruje wszystko.

Nie trzeba drogiego odtwarzacza CD a wystarczy przyzwoity napęd CD i kabel cyfrowy a DAC jest już w DPA-1. Napęd z nawet wypasionym kablem cyfrowym jest wielokrotnie tańszy niż pełny odtwarzacz CD z wypasionym analogowym interkonektem.

Programy brzmieniowe to bardzo przydatna rzecz bo w końcu mamy różne rodzaje muzyki i różną jakość nagrań.Znika problem że system gra za jasno, za ciemno, że basu jest za mało, albo za dużo.

 

Możemy z puli 30 różnych brzmień wybrać sobie które nam pasują do naszego systemu czy też naszego gustu i wgrać je z laptopa. Na stałe w DPA-1 jest program neutral i 6 innych ale te 6 możemy sobie wymienić właśnie z laptopa.

Są programy poprawiające bas, albo górę, brzmienia jasne, ciemne, pop-owe, bardzie otwarte, do muzy filmowej itd.

 

Procesor Room Perfect to kolejna rewelacja. Wg mnie może nie zrobi super sali odsłuchowej z pustego, fatalnego akustycznie pokoju ale poprawia akustykę o 50%, może więcej.

W przyzwoitym pokoju, który jest jakoś tam umeblowany potrafi poprawić wyraźnie brzmienie całego systemu, poszerza się scena a jednocześnie układa się lokalizacja instrumentów i zapełnia się scena w środku.

Poza tym wyrównuje się charakterystyka pasma dla danego pokoju. Jak basu było za mało to teraz jest więcej a jak średnicy np było za dużo to potem jest tyle ile być powinno.

Do zestawu jest mikrofon i długi kabel i robi się pomiary akustyczne pokoju, procesor uczy się jaki mamy pokój. Pomiary robi się w różnych miejscach pokoju.Trzeba trochę polatać z tym standem z mikrofonem.

Już po 10 pomiarach pokazuje że ma ok 95% wiedzy o akustyce pokoju, ale czym więcej pomiarów tym lepiej.Można dojść do 99%.

 

Jest też wersja która ma to wszystko, wygląda tak samo i ma wbudowany wzmacniacz o mocy 2x200W przy 8omach i 2x350W przy 4omach.

 

A jak gra? No cóż, trzeba posłuchać. Uważam że super. Zero szumów, potęga dynamiki, piękna góra, dobra średnica i przede wszystkim wpasowuje się w dane pomieszczenie czego inny sprzęt nie potrafi.

Pewnie można dobrać dużo droższy, jeszcze lepiej w pewnych aspektach wzmacniacz ale bez Room Perfect nie pokaże on co potrafi no chyba że ktoś ma super zaadoptowany akustycznie pokój za kupę kasy.

W normalnym, domowym użytkowaniu taki Lyngdorf dzięki Room Perfect i programom brzmieniowym ma ogromną przewagę w zasadzie nad wszystkimi innymi klockami audio.

A cena? przy tym wszystkim wręcz niska bo to przecież cena...dobrego 1m XLR kabla.

 

Pozdrawiam

sly30

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2264380
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem coś takiego dwa lata temu na AudioShow. Zrobiło to na mnie podobne wrażenie. Grało dobrze jako jeden z nielicznych zestawów na wystawie. Super technika. W cyfrze przyszłość.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2264444
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem coś takiego dwa lata temu na AudioShow. Zrobiło to na mnie podobne wrażenie. Grało dobrze jako jeden z nielicznych zestawów na wystawie. Super technika. W cyfrze przyszłość.

 

Tylko-że to granie dla wykastrowanych jest bez emocji,a barwa to nijaka tam jest.

Dajcie sobie siana.Te wzmacniaczyki z klasy D to jest takie Artonowe granko,czyli sranko nie granko.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2264676
Udostępnij na innych stronach

Lyngdorfa DPA-1 można podłączyć do dowolnej końcówki mocy np lampowej i masz wtedy zarówno barwy, emocje i zalety samego DPA-1.

tylko po co skoro korektory oparte o patent Lyngdorfa kosztują 2 tys zl jak juz ktos potrzebuje tego korektora bo mu bas hula

 

a sam Lyngdorf to gadzeciarz

prosze to chyba max_lyngdorf_06.jpgCD za 10 tys zł

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2264969
Udostępnij na innych stronach
Gość sly30

(Konto usunięte)

tylko po co skoro korektory oparte o patent Lyngdorfa kosztują 2 tys zl jak juz ktos potrzebuje tego korektora bo mu bas hula

 

Po to że nie trzeba kupować oddzielnie DAC-a, preampa i programów brzmieniowych.

A poza tym nie wiem gdzie widziałeś Room Perfect za 2000 zł? Na stronie Lyngdorfa nic takiego nie ma.

Poza tym taki Room Perfect nie jest po to żeby niwelować hulający bas tylko na całe brzmienie systemu.

Korekcja basu to tylko część z tego co robi.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265001
Udostępnij na innych stronach

widac czytasz gazety dla audiofila

Lyngdorf sprzedaje swoj patent do sprzetu studyjnego a ci nie maja zwyczaju sprzedawac w sufitowych cenach jak rowniez uczciwie pisza jak to działa i co robi

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265026
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na dzwiek.org tez jest sporo o tym

bardzo prosze Teo mimo ze napisałeś ze delta jest gorsza od cyfrzaka :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265041
Udostępnij na innych stronach
Gość sly30

(Konto usunięte)

widac czytasz gazety dla audiofila

Lyngdorf sprzedaje swoj patent do sprzetu studyjnego a ci nie maja zwyczaju sprzedawac w sufitowych cenach jak rowniez uczciwie pisza jak to działa i co robi

 

w ten sam sposób można stwierdzić że po co komu sprzęt high end skoro w sprzęcie studyjnym najdroższe wzmacniacze lampowe są 10x tańsze, podobnie jak kable i wiele innych urządzeń!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265044
Udostępnij na innych stronach

czyli utrzymujesz ze korektor dla audiofila bo przypominam piszemy o korektorach bedzie lepszy od studyjnego :)

trudo tez aby Lyngdorf na swojej stronie informował komu sprzedaje patent na Room Perfect

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265057
Udostępnij na innych stronach
Gość sly30

(Konto usunięte)

czyli utrzymujesz ze korektor dla audiofila bo przypominam piszemy o korektorach bedzie lepszy od studyjnego :)

trudo tez aby Lyngdorf na swojej stronie informował komu sprzedaje patent na Room Perfect

 

Nie wiem czy będzie lepszy od studyjnego. Na pewno nie będzie gorszy. To pudełeczko które podałeś w linku na pewno trudno porównać np z DPA-1 który poza Room Perfectem ma programy brzmieniowe, DAC, preamp analogowy i preamp cyfrowy.

Nie znaczy to że nie można tego studyjnego używać do domu. Podobnie robi wielu używając w domowym systemie studyjnych wzmacniaczy czy pre lampowych.

Jest kilka modeli sprzętu lampowego który ponoć gra rewelacyjnie a kosztuje grosze w porównaniu z podobnym sprzętem audiofilskim.

Gdzieś czytałem recenzję preampa lampowego firmy...chyba EAR, model 912, który jest sprzętem studyjnym a jest jednym z najlepszych lampowych preampów na świecie i za ułamek ceny najlepszych sprzętów high endowych.

Podobnie z lampowymi wzmacniaczami.

W ogóle sprzęt studyjny jest dużo tańszy tyle że mało dostępny na testy i porównania więc kupować można w zasadzie tylko w ciemno.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265087
Udostępnij na innych stronach

Dla wielbicieli korekcji :)

Jedyne 3500EU i pomyśleć że analogiczny audiofilski powinien kosztować 10 x tyle ;)

 

 

 

Passeq_front.jpg

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265101
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znana rzecz. Miałem nadzieję, że coś nowego zobaczę... ;)

 

Porównanie tego urządzenia z korektorami TacTa czy Lyngdorfa nie jest na miejscu. Po pierwsze, KRK obsługuje jedynie zakres do 500Hz. TacT/Lyngdorf działają w całym paśmie. Pominę tu rozważania, które rozwiązanie jest lepsze, stwierdzę jedynie że to dość duża różnica. Po drugie, w KRK brakuje wyjścia cyfrowego - czyli rzeczy dość podstawowej w całym tym naszym "zaawansowanym home audio".

 

Gdyby nie ta ostatnia wada (i gdybym nie używał korektorów TacTa), sam bym się zapewne tym wynalazkiem zainteresował.

 

BTW, to wszystko? Nie podsuniesz niczego innego "za dwa tysiące z Room Perfect"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265124
Udostępnij na innych stronach
Gość sly30

(Konto usunięte)

Znana rzecz. Miałem nadzieję, że coś nowego zobaczę... ;)

 

Porównanie tego urządzenia z korektorami TacTa czy Lyngdorfa nie jest na miejscu. Po pierwsze, KRK obsługuje jedynie zakres do 500Hz. TacT/Lyngdorf działają w całym paśmie. Pominę tu rozważania, które rozwiązanie jest lepsze, stwierdzę jedynie że to dość duża różnica. Po drugie, w KRK brakuje wyjścia cyfrowego - czyli rzeczy dość podstawowej w całym tym naszym "zaawansowanym home audio".

 

Gdyby nie ta ostatnia wada (i gdybym nie używał korektorów TacTa), sam bym się zapewne tym wynalazkiem zainteresował.

 

BTW, to wszystko? Nie podsuniesz niczego innego "za dwa tysiące z Room Perfect"?

 

A to nawet nie wiedziałem że to pudełeczko za 2000zł działa tylko w zakresie basów! To nie ma to zbyt wiele wspólnego z RoomPerfectem który jest pełnozakresowym systemem korekcji akustyki pomieszczeń!

To jeśli taki KRK ma cenę 2000 zł to Lyngdorf DPA-1 za 17000 zł przy tym co oferuje wydaje się tani.

To już kolega CIR chyba wie po co to komu bo poddał w wątpliwość sens zakupu np DPA-1 skoro można niby to samo mieć za 2000 zł, ale jednak nie można.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265136
Udostępnij na innych stronach
Gość sly30

(Konto usunięte)

rozumiem ze u was wszystko brzmi zle i całe pasmo wymaga nieustannej korekcji:)

 

Nie. U mnie brzmi dobrze ale z RoomPerfectem brzmi jeszcze lepiej o ok10% bo pokazuje że tyle poprawia czyli nie wiele poprawia ale jednak to wyraźnie słychać.

Nie jest to sprzęt który musi być. Ja nikogo nie namawiam. Jak ktoś nie chce tego mieć to jego wybór.

Wiem na własnej skórze że to rewelacyjny sprzęt który może poprawić brzmienie systemu lepiej niż najlepsze okablowanie.

Mój pokój jest niezły akustycznie, 55m2 i częściowo zaadoptowany akustycznie więc u mnie taki Lyngdorf ma mniejsze pole do popisu a jednak z nim gra jeszcze lepiej.

 

Oczywiście można sobie go podarować i za 50 000 zł zrobić dobrą adaptację akustyczną. Dla każdego coś miłego.

Zresztą taki Lyngdorf nie zastąpi całkowicie dobrej adaptacji akustycznej ale mając go to już na adaptacje można wydać znacznie mniej i pokój nie będzie zawalony wieloma skrzyniami,

gąbkami itd.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2265171
Udostępnij na innych stronach

Co wy ostatnio tak z tą adaptacją akustyczną?Wszędzie,w każdym niemal wątku?Nie w każdym pomieszczeniu trzeba ingerować w akustyke.

Co do KRK i jego pasma to oczywiście jest sens stosowania go w przypadku ingerencji tylko w bas.

Znam takich kolegów co mają tylko problem basu i zastosowanie go miałoby sens,ponieważ pozostałe pasmo jest na najwyższym poziomie.

 

sly30 Napisz prosze jak wyliczyłeś te 10%.

 

EAR produkuje również systemy stereo do domowego użytku.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2267259
Udostępnij na innych stronach
Gość sly30

(Konto usunięte)

Po obliczeniach jak Lyngdorf już nauczy się akustyki pomieszczenia i włączy się tryb korekcji Room Perfect to w menu można wejść w info na ile musi korygować czy też ingerować. U mnie to 10% ale są pomieszczenia gdzie musi się starać bardziej...hehehe..i koryguje np 30%.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2267309
Udostępnij na innych stronach

Przypominam. To cudo jako jedno z nielicznych zagrało na AudioShow. A tam prawie nic nie chce grać.

dodaj ze to twoja osobista opinia ,jesli sie komus chce znajdzie w stosownym watku AS2010 opinie bedące całkowity zaprzeczeniem Twojej opinii

krążysz po watkach tylko aby prowokować z premedytacja

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2267349
Udostępnij na innych stronach

Przypominam. To cudo jako jedno z nielicznych zagrało na AudioShow. A tam prawie nic nie chce grać.

 

Komu to przypominasz i kogo chcesz przekonac do swych opowieści???

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2267511
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Tylko-że to granie dla wykastrowanych jest bez emocji,a barwa to nijaka tam jest.

Dajcie sobie siana.Te wzmacniaczyki z klasy D to jest takie Artonowe granko,czyli sranko nie granko.

powiedz proszę czy choć raz tego słuchałeś? czy negujesz bo masz taką osobistą urodę? Dlaczego odmawiasz w taki... niewybredny sposób innym ich własnej drogi. Tu chodzi o przyjemność, a nie obrażanie, i kwasy. Ludzie szukają, ludzie czasem nie mają takiej kasy, czasem doświadczenia, ale mają wspólną cechę - szukają. Daj więc im szukać i błądzić, a rady (bo nie wątpię, że coś wiesz) dawaj w formie taktownej. tak myślę. Piotr

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2274402
Udostępnij na innych stronach

Są różne gusta słuchania muzyki i różne szkoły. Jedna mówi, że wzmacniacz powinien być w pełni przezroczysty inni, że mieć ładną barwę. Ja uważam, iż powinien jak najmniej od siebie dodawać. Ma grać to co jest i jak jest na płycie. Piękne barwy wokali, w dobrych studiach nagraniowych, są nagrywane z użyciem przedwzmacniaczy lampowych i to tam jest miejsce na kreacje dźwięku. Nasz sprzęt ma to jak najmniej ułomnie odtworzyć. A upiększanie dźwięku jest odstępstwem od oryginału.mf_headphones.gif

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2274427
Udostępnij na innych stronach
Gość sly30

(Konto usunięte)

Arton a na temat coś wiesz?O wzmacniaczach klasy D?

Jak nie wiesz,to nie bajdurz...tutaj.

 

Chyba wie jeśli nie pomyliłem go z innym foumowiczem.

On zna dobrze Lyngdorfa TDAI2200 a ja znów znam Lyngdorfa Millenium kiedyś znanego jako TacT Millenium.

Świetne sprzęty!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/82305-hi-end/page/7/#findComment-2274612
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.