Skocz do zawartości
IGNORED

Nierównomiernie grzejący się wzmacniacz Rotel RB-970BX

ineluki7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem parę dni temu końcówkę mocy (jak w temacie) oraz przedwzmacniacz RC-970BX w komisie.

Dopiero po podłączeniu w domu zauważyłem, że grzeje się on znacznie z jednej strony (prawej, patrząc od czoła wzmaka) z drugiej natomiast jest minimalnie podgrzany. Nie znam się na tego typu sprzęcie ale wydaje mi się że coś jest nie tak. Przez żeberka na górnej częsci obudowy przez które widać cały układ wewnątrz widać że wszystko w środku jest rozłożone symetrycznie łącznie z radiatorami które są na zewnątrz (przy prawej i przy lewej krawędzi; właśnie ten prawy nagrzewa się strasznie). Głośniki sprawdzałem i są ok (B&W DM 603 s2).

Moje pytanie:

Czy jest to normalny objaw, czy też powinienem reklamować ten sprzęt czym prędzej, a może jakieś inne sugestie?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Witam.

Kupiłem parę dni temu końcówkę mocy (jak w temacie) oraz przedwzmacniacz RC-970BX w komisie.

Dopiero po podłączeniu w domu zauważyłem, że grzeje się on znacznie z jednej strony (prawej, patrząc od czoła wzmaka) z drugiej natomiast jest minimalnie podgrzany. Nie znam się na tego typu sprzęcie ale wydaje mi się że coś jest nie tak. Przez żeberka na górnej częsci obudowy przez które widać cały układ wewnątrz widać że wszystko w środku jest rozłożone symetrycznie łącznie z radiatorami które są na zewnątrz (przy prawej i przy lewej krawędzi; właśnie ten prawy nagrzewa się strasznie). Głośniki sprawdzałem i są ok (B&W DM 603 s2).

Moje pytanie:

Czy jest to normalny objaw, czy też powinienem reklamować ten sprzęt czym prędzej, a może jakieś inne sugestie?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Obawiam się iż jest to skutkiem za dużego prądu spoczynkowego tranzystorów końcowych w owym kanale ew. nieodpowiednio wykonanej (co jest oczywiście założeniem)naprawy pod warunkiem oczywiście takim że wzmacniacz nie zniekształca w prawym kanale.