Skocz do zawartości
IGNORED

Emotiva


omen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ponieważ dostaję pytania na priv jak kupić Emotive, od czego zacząć, jakie koszty itp. postanowiłem wszystko opisać w jednym wątku.

Część informacji będzie przydatna, dla osób, które chcą kupić inny sprzęt w USA, nie koniecznie Emotive.

Rozumiem pytania, ja też byłem w tym wszystkim zagubiony. Dostałem jednak pomoc od innych forumowiczów, wiec i ja chciałbym pomóc.

W tym miejscu wielkie podziękowania dla Darkadz.

 

Krok 1 - Paypal

Zaczynamy od założenia konta Paypal na stronie paypal.pl

Rejestracja jest prosta. Zaczynamy od tego, ponieważ pełna aktywacja trwa 2-3 dni.

Z tego konta zapłacimy w USA. Przelewy z tradycyjnych kont bankowych za granice są często kosztowne.

Paypal jest teoretycznie za darmo.

Po założeniu konta, należy przelać z naszego banku na Paypal niezbędną kwotę.

Robimy na koncie operację "przewalutowanie' w naszym przypadku na dolary - tyle ile chcemy.

I teraz o ile przelew Paypal jest darmowy to przewalutowanie płatne. Z tego, co pamiętam to system bierze 2,5% transakcji wymiany pieniędzy.

Więc nie przewalutujmy więcej niż potrzebujemy.

W systemie Paypal nr konta bankowego zastępuje adres email.

 

 

Emotive można kupić na 2 sposoby. Przez sklep internetowy lub email.

Przez sklep mogą kupić tylko osoby mieszkające w USA.

Po prostu w formularzu sklepu nie ma opcji innych krajów jak USA.

 

Krok 2 - transport

Musimy sobie zorganizować transport do Polski.

Emotiva wysyła na cały świat firmą Fedex, jednak jest to droga usługa.

W przypadku XPA-2 było to 388 $.

Polecam firmę Polamer. Zapłaciłem 120$, więc 3x taniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zakładamy na stronie konto. Wszystko jest dosyć proste.

Nr tel. Polameru w USA, którego nie ma na stronie 0017737748855.

Na stronie Polameru po zalogowaniu możemy śledzić postępy w transporcie naszej paczki.

Polamer oferuje usługę przepakowania - czyli kilka paczek mogą przepakować w jedną dużą - NIE ROBIMY TEGO !

Emotiva bardzo dobrze pakuje swoje produkty i uznaje gwarancje tylko, gdy transport odbywa się w oryginalnym opakowaniu.

 

Krok 3 - zakup

Na stronie Emotiva.com w zakładce Contact znajdziemy niezbędne adresy email.

Jeśli sami nie znamy to będzie nam potrzebny ktoś ze średnią znajomością języka angielskiego.

Piszemy w mailu co chcemy kupić. Na kogo należy wystawić fakturę Paypal - posługujemy się adresem email użytym przy rejestracji Paypal.

Wykorzystujemy fakt, że Emotiva wysyła swój sprzęt za darmo na terenie całych USA kontynentalnych. (tak na marginesie bardzo dogodne warunki dla amerykanów, kto w Polsce tak robi).

Emotiva odpisuje czasami niezwłocznie, a czasami po 2 dniach. Jeśli nie odpiszą po takim czasie warto jeszcze raz napisać.

Są bardzo sympatyczni i pomocni, całkiem inna bajka niż w Polsce - zawsze proszę, dziękuję, pozdrawiamy, w czym możemy jeszcze pomóc itp. na początku sam byłem zaskoczony ;)

Adres wysyłki podajemy do firmy Polimer w Chicago, ale nasze nazwisko i nr klienta w Polamer. Kiedy przesyłka dojdzie do Polameru w Chicago, oni wyślą ją do Polski - do samego domu, po małym przestoju - o tym później.

Zaletą Polameru jest fakt, że mówią tam po Polsku. Przy kontaktach należy pamiętać o przesunięciu czasowym w USA ;)

Kiedy wszystko będzie gotowe Emotiva obciąży nasz rachunek Paypal stosowną kwotą.

 

Krok 4 - formalności w Polsce

Po przybyciu do Polski przesyłka jest kierowana na cło ( w Warszawie). Formalności załatwi za nas agencja celna Polameru - nie za darmo.

Agencja celna przyśle do nas dokumenty, które musimy wypełnić i odesłać. Upoważnienie do dokonania czynności celnych w naszym imieniu, deklarację (co przewozimy i jak drogie itp.) Załączają instrukcję co i jak, nie ma tego wiele.

Towary do 50$ są zwolnione z cła, więc paczka przyjdzie od razu do domu.

Przy zakupach w firmach wymagane jest załączenie rachunku, w naszym przypadku będzie to wydrukowana faktura Paypal.

Tel. do Polameru w Warszawie 22 643 0444 - tu pytamy jak przesyłka będzie już w Polsce

Tel. do agencji celnej Polameru 22 644 0265

 

Gwarancja:

No i tu jest trochę pech. O ile gwarancja oczywiście jest, to reklamowany sprzęt musimy dostarczyć im na własny koszt.

Możemy także oddać nieuszkodzony produkt w ciągu 30 dni, jeśli np. nie podoba się nam - też na własny koszt.

Ogólnie warunki dla osób mieszkających w Stanach - żyć nie umierać.

 

Zrobiło się późno, więc jutro rozpiszę koszty i poprawię ewentualne błędy ;)

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/86300-emotiva/
Udostępnij na innych stronach

Koszty:

Ja kupiłem końcówkę mocy XPA-2 trochę taniej , w promocji z okazji amerykańskiego święta 4 lipca.

Zapłaciłem 719 $, normalnie 799$

Koszt zakupu: 719$ x 2,87 = 2063 zł

Koszt transportu: 120$ x 2,87 = 344 zł (kalkulator kosztu na stronie Polameru)

2063 + 344 = 2407 zł – od tej kwoty naliczane jest cło 4,5% = 106 zł

2407 + 106 = 2513 zł – od tej kwoty naliczany jest VAT 23% = 568 zł

Do tej pory mamy 2513 + 568 = 3081 zł

Opłata za usługę agencji celnej 310zł

Opłaty manipulacyjne bankowe 20zł

Opłata za przewalutowanie zł na $ w Paypal 2,5% od przewalutowanej kwoty = 52zł

Finalnie 3463 zł

Cennik za usługi odprawy Agencji Celnej Polamer:

do 100$ = 131zł

101-150 = 150zł

151-300 = 200zł

301-500 = 275zł

501-700 = 310zł

701-900 = 350zł

Powyżej 900$ = 395 zł

 

Specjalnie tak rozpisałem, żeby każdy mógł sobie wyliczyć swój przypadek.

Na odtwarzacze CD/DVD cło wynosi 10%. Nie wiem jak na inne rzeczy, można spytać w agencji celnej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/86300-emotiva/#findComment-2267715
Udostępnij na innych stronach

Co do platnosci to na PayPal wplaca sie PLN lub nalezy powiazac z rachunkiem PayPal karte Visa, Maestro, AmEx. Natomiast robiac platnosc wybiera sie inna walute USD i nie zauwazylem dodatkowych kosztow przewalutowania. Chyba, ze PayPal ma tak dobre kursy walut, ze przewalutowanie znika dla naszego oka...

 

 

 

Gwarancja:

No i tu jest trochę pech. O ile gwarancja oczywiście jest, to reklamowany sprzęt musimy dostarczyć im na własny koszt.

Możemy także oddać nieuszkodzony produkt w ciągu 30 dni, jeśli np. nie podoba się nam - też na własny koszt.

Ogólnie warunki dla osób mieszkających w Stanach - żyć nie umierać.

 

 

Co do Gwarancji nie ma z tym problemu. Po analizie problemu z dzialem servisu Emotivy (telefon lub email) przesylaja na swoj koszt uszkodzony element, plytke. Wymiane nalezy wykonac samemu.

 

Wylamalem gniazdo w XPA-2. Przeprosili mnie za to, ze mam problem i ze do tego doszlo i w 3 dni mialem nowe gniazdo w skrzynce... 3 dni z USA !!!

 

To samo bylo z nowym panelem do DACa. Zmienili tryb sterowania glosnoscia. Poprosilem o nowy panel i w kilka dni mialem go w reku...

 

Jak sobie to porownam z postawa naszych dystrybutorow co wmawiaja ze suby Velodyne bucza z natury to plakac sie chce gdzie zyjemy...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/86300-emotiva/#findComment-2267765
Udostępnij na innych stronach

Co do platnosci to na PayPal wplaca sie PLN lub nalezy powiazac z rachunkiem PayPal karte Visa, Maestro, AmEx. Natomiast robiac platnosc wybiera sie inna walute USD i nie zauwazylem dodatkowych kosztow przewalutowania. Chyba, ze PayPal ma tak dobre kursy walut, ze przewalutowanie znika dla naszego oka...

Tutaj cytat ze strony Paypal:

 

"Opłata za przeliczenie waluty

Jeśli transakcja obejmuje przeliczenie waluty, zostanie ona zrealizowana z zastosowaniem detalicznego kursu wymiany określonego przez firmę PayPal i regularnie aktualizowanego na podstawie warunków rynkowych. Kurs ten zawiera opłatę w wysokości 2,5%. Kurs wymiany dotyczący transakcji w wielu walutach zostanie wyświetlony w chwili dokonywania transakcji."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W sumie jest to zapisane w takim miejscu, że ciężko znaleść.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/86300-emotiva/#findComment-2268398
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.