Skocz do zawartości
IGNORED

Płyty ścienne akustyczne

mikel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś już stosował na długość całej ściany coś takiego jak płyty ścienne akustyczne? Np:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli tak to z jakim skutkiem?

Mój pokój. Akustycznie niepoprawny kwadrat o wymiarach 4,6 x 4,5 x 2,5. Ściany to cholernie twardy żel beton który odbija chyba każdą częstotliwość a największym problemem był oczywiście bas który zanikał prawdopodobnie przez odbicie i nakładanie na siebie niskich częstotliwości. Ze średnimi i wysokimi nie było tak źle bo te okiełznać mogą meble i wystrój pokoju. Ciekawi mnie czy taka płyta "pomogłaby" w bezkarnym dosunięciu tyłu kolumn do takiej ściany.

Cel jaki chciałbym osiągnąć na stosowaniu takiej płyty to zapobieganie odbiciom i nakładaniu się fal niskich częstotliwości i wysokiemu ciśnieniu akustycznemu które pewnie temu towarzyszy - nie znam się mogłem coś pomieszać :)

Bardzo będę wdzięczny na podzielenie się swoimi doświadczeniami, bo zaczynam tęsknić do zestawu stacjonarnego :)

Ukryta Zawartość

.

Ten kto doświatczył wybitnego zestawu w paskudnym pomieszczeniu i budżeciaka pod akustyką idealną odnajdzie spokój ducha...

https://www.audiostereo.pl/topic/88679-p%C5%82yty-%C5%9Bcienne-akustyczne/

Propozycja dość ciekawa - gęstość wewnętrznej wełnianej warstwy to 120kg/m3 - trochę cena odstrasza - najtańsza (najcieńsza) taka płyta kosztuje 103,51 zł/m2.

Chyba taniej wyniesie Isover PT80 - 2m2 o grubości 10cm kosztuje ok 75 zł.

Czy ktoś już stosował na długość całej ściany coś takiego jak płyty ścienne akustyczne? Np:

Ukryta Zawartość

Radziłbym pomyśleć o perforowanych płytach gipsowych + warstwa wełny.

Te, które znalazłeś stosuje się raczej do budowy ścianek działowych, a nie do adaptacji pomieszczenia.

Ukryta Zawartość