Skocz do zawartości
IGNORED

Ramię do Philips F7213

G3ronimo76

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy post więc Witam serdecznie wszystkich.

Przechodząc do tematu to sprawa wygląda tak. Jakiś czas temu dostałem używany gramofon firmy Philips model F 7213. Gramofon działa tzn wszystko gra ale ramię tego gramofonu jest skrzywione tak jakby się ktoś o niego oparł. Skrzywienie jest dokładnie w miejscu podparcia ramienia w spoczynku.

a>

Niby mi to nie przeszkadza ale przez to skrzywienie cała wkładka z igłą nie idzie równolegle do płyty.

a>

Pytanie czy należy wymienić ramię i jeżeli tak to na jakie?? W tym temacie narazie jestem zielony i nie mam pojęcia jak się do tego zabrać.

Generalnie chciałbym na tym gramofonie słuchać Rocka i Jazzu ale bez przesady z wydatkami. Jeżeli nic się nie da z tym zrobić i lepiej na śmietnik z nim to piszcie odrazu żebym sobie tym głowy nie zaprzątał.

Dodatkowe pytanie moje odnośnie takiego pokrętła Sphericall/Elliptical

a>

Co to jest i do czego to służy?

Pozdrawiam

https://www.audiostereo.pl/topic/91883-rami%C4%99-do-philips-f7213/

Nie próbuj odtwarzać płyt przy pomocy tak uszkodzonego ramienia. Musisz je wymienić, w zasadzie jedynym wyjściem jest pozyskanie drugiego gramofonu z identycznym ramieniem, bo nie sądzę, żeby części były dostępne. Z drugiej strony pytanie w ogóle o opłacalność takiej naprawy, bo jeżeli jesteś "zielony", to raczej małe szanse na powodzenie samodzielnej reperacji. Mam Philipsa z podobnym ramieniem i go lubię, bo działa, ale gdyby się poważnie sypnął, to nie naprawiałbym go chyba...

Pokrętło z napisem SPHERICAL/ELLIPTICAL to regulacja antiskatingu dla igieł sferycznych lub eliptycznych, zależnie od rodzaju igły wybierasz na odpowiedniej skali wartość równą naciskowi igły w gramach. U mnie działa bez zarzutu, u Ciebie w chwili obecnej nawet nie warto próbować sprawdzać.