Skocz do zawartości
IGNORED

30-te urodziny płyty CD


Gość Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Po co generalizujesz? ECM daje dźwięk wysokiej jakości. Tzadik. Płyty P. Barber. Wiele, wiele wytwórni, także małych, np. albumy Joe Henry'ego. Jest mnóstwo świetnie nagranych CD. Chłam też jest, jak wszędzie, w plikach szczególnie. Kupujesz płyty? I jeszcze ta "wiedza" z Wikipedii.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

O jakiej dyskusji jest tu w ogóle mowa skoro nikogo spoza własnego grona klakierów do nie nie dopuszczacie? Jakość muzyki obecnie wydawanej na CD jest żenująco niska.Niektórych płyt nie da się po prostu wysłuchać w całości.Jeśli ktoś mówi,że jest OK to jest to chyba jakieś zaślepienie lub raczej głuchota.16 bitów to stanowczo za mało, aby oddać brzmienie nagrań.Słuchałem studyjnych oryginałów i tego co potem z nich zostało po" wtłoczeniu" materiału w format CD.To jest profanacja muzyki, ale widzę,że (może nieznaczne) jeszcze jakieś grono temu przyklaskuje.

 

Jak ktoś kupuje płyty z kosza po przecenie w MM to z pewnością ich jakość jest żenująca. 16 bitów w zupełności wystarcza, co więcej, maksymalnie 18 można w ogóle osiągnąć a ten Twój szpulak to ma może 12 bitów a może nie i do pasma CD nawet się nie zbliża. Nie zapytam o szczegóły dotyczące tych Twoich studyjnych "oryginałów" bo polemika z Tobą nie ma żadnego sensu.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

 

nota bene

Record companies released their first LPs based on digital audio masters in the late 1970s.

(wikipedia.org)

 

no to gdzie tu jest, to słynne analogowe brzmienie?

 

Pierwsze próby cyfrowego nagrywania w studio to późne lata 70-te (sprzęt firmy 3M). Stąd ten tekst.

Paul:

Owszem, obecnie coraz więcej płyt wydaja nie pasjonaci tylko marketingowcy. Jakość nędzna.

Kocham CD za to że wprowadziła nowa jakość pod strzechy i zdecydowanie spopularyzowała muzykę.

 

16 bitów wystarcza zdecydowanie! Na gęstych formatach masz to samo gówno marketingowe. To nie zależy od formatu. Zależy od ludzi...

Jak ktoś kupuje płyty z kosza po przecenie w MM to z pewnością ich jakość jest żenująca. 16 bitów w zupełności wystarcza, co więcej, maksymalnie 18 można w ogóle osiągnąć a ten Twój szpulak to ma może 12 bitów a może nie i do pasma CD nawet się nie zbliża. Nie zapytam o szczegóły dotyczące tych Twoich studyjnych "oryginałów" bo polemika z Tobą nie ma żadnego sensu.

Takich głupot to już dawno nie czytałem! Studyjny Tascam ma 12 bitów?O czym Ty piszesz??? Trzymasz poziom, tylko tak dalej.Śpij dobrze!

Gość partick

(Konto usunięte)
Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 4 Października 2012 - nie na temat
Ukryte przez Fr@ntz, 4 Października 2012 - nie na temat

Rozpoznajesz siebie na kultowej imprezie informatyków?

Kiedyś stołókowe zgrywusy, dziś miłośnicy plików...

 

post-17029-0-57017800-1349297994_thumb.jpg

 

mógłbym coś więcej powiedzieć na temat tego zdjęcia ale nie w tym miejscu.

generalnie. są jeszcze inne ujęcia :)

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Takich głupot to już dawno nie czytałem! Studyjny Tascam ma 12 bitów?O czym Ty piszesz??? Trzymasz poziom, tylko tak dalej.Śpij dobrze!

 

Piszę o tym o czym Ty jako posiadasz owego Tascama nie masz pojęcia. Rozdzielczość analogu jest o wiele mniejsza niż rozdzielczość cyfry. Niestety. Dochodzą szumy i zjawisko nasycenia taśmy.

btw który to model studyjnego Tascama?

Paul:

Owszem, obecnie coraz więcej płyt wydaja nie pasjonaci tylko marketingowcy. Jakość nędzna.

Kocham CD za to że wprowadziła nowa jakość pod strzechy i zdecydowanie spopularyzowała muzykę.

 

16 bitów wystarcza zdecydowanie! Na gęstych formatach masz to samo gówno marketingowe. To nie zależy od formatu. Zależy od ludzi...

 

Miałem ostatnio taśmę matkę u siebie w domu nagraną w studio na Studerze 38,1cm/s i nigdy byś tego nie zamienił na te 16 bitów, gdybyś usłyszał ile ubyło z tego nagrania.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Słuchałem na Tascamie z prędkością 38,1 taśmy matki i porównałem te same nagrania wydane na CD.Tak więc z całą stanowczością mogę powiedzieć,że kompakt to tylko blada kopia oryginału!Ta zwiewność i lekkość wysokich tonów (jak z winyla),głębia i pogłos studia robi piorunujące wrażenie i daje pewność,że CD to bardzo spreparowany dźwięk.Dla mnie nieprzyswajalny..

 

paul_67 gdybyś nam jeszcze wyjaśnił skąd miałeś tą taśmę matkę i z jakim odtwarzaczem porównywałeś byłoby super

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Nie wiem czy mogę ujawniać takie informacje.Odtwarzacz był znajomego, jakiś model Krella.Nie pamiętam modelu.

 

Bla bla bla;-)

 

Tutaj masz parametry swojego Tascama 32:

 

Frequency response: Record/reproduce: 15 speed: 40Hz-22kHz, +/- 3dB at 0 VU (przypominam że 0 VU to -20dB i tak mierzy się parametry sprzętu analogowego ze względu na wspomniane przeze mnie wyżej zjawisko nasycenia taśmy)

No ale jakiegoś DBX`a to ma...?

Z tym uciągnie S/N w przeliczeniu do 13-14 bitów.

Nie kompromisuj się facet!:)

 

Masz rację, Najwyższy czas na Ciebie. Tego Krella to raczej na obrazku w sieci widziałeś;-)

Jasne bo przez moje okulary dostrzec go nie mogłem.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

No ale jakiegoś DBX`a to ma...?

Z tym uciągnie S/N w przeliczeniu do 13-14 bitów.

 

Nie wiem czy 14 z tego będzie.

 

Grzegorzu to dla Ciebie:

 

Tascam 32 Teac Reel to Reel 2 Track Channel Audio Recorder Tape Deck Stereo

 

Tascam 32 Teac Reel to Reel 2 Track Channel Audio Recorder Tape Deck Stereo

(2) Hub-Adaptors are Included

1/4” inch, 1-1/2 mil, low noise or high output tape option

2 Track, 2 channel

Reel-size: Up to 10-1/2 inch

Speed accuracy: +/- 0,8 % deviation

Wow and Flutter

15 speed: +/- 0.06 % peak

7-1/2 speed: =/- 0.09 % peak

Fast wind time: 90 seconds for 2400 feet tape

Start time: Less than 0.8 seconds to reach standard wow and flutter spec's

Capstan-motor: DC servo

(2) Slot less DC motors

Head configuration: 3 heads, erase/record/reproduce x 2

Motion sensing: 0.8 sec. +/-0.15 sec delay time

Frequency response: Record/reproduce: 15 speed: 40Hz-22kHz, +/- 3dB at 0 VU

7-1/2 speed: 40Hz-16kHz, +/- 3dB at 0 VU

Total harmonic distortion: 0.8 % at 0 VU. 3% at 13 dB above 0 VU

Connections: RCA - Input and Output

(2) microphone jacks face panel (1/4 inch)

(1) Headphone jack (1/4 inch)

Remote control jack for RC-71

DBX connection: DX-2D

Punch in/out, RC-30 P (1/4 inch)

Input selector: Line/Mic/Mic ATT (20 dB)

Input impedance: 50k ohms, unbalanced

Maximum source impedance: 2.5k ohms

Nominal input level:-10dBV (0.3 V)

Maximum input level: +18 dBV (8.0 volt)

Mic input impedance: source: 10k ohms or less

Impedance: 10k ohms unbalanced Input

Nominal input level: -60 dBV (1mV)

Maximum input level: -3 dBV (700mV) with Mic ATT(20 dB) engaged

Line output impedance: 1 k omhs, unbalanced

Minimum load impedance: 10 k ohms

Nominal load impedance: 50 k ohms

Nominal output level: -10dBV (0.3 V)

Maximum output level: +18 dB (8.0 volt)

Headphone output: 100mW with 8 ohms headphone

Bias frequency: 150 kHz

Right VU Meter Light Does Not Light Up

Manufactured by: Tascam

Gość partick

(Konto usunięte)

Mam takie życiowe plany, kochać i być kochanym ;)

 

To ważne.

Muzyka to tylko może otulić...

 

Muzyka jest tą kochanką, która zawsze czeka i która nigdy cię nie zdradzi - choćbyś nie wiem co robił, to zawsze do niej wrócisz, a ona zawsze będzie czekać.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Nie kompromisuj się facet!:)

 

Ty już bardziej skompromitować się nie możesz. I pozwól że nie będę wypytywał o Krella bo to co napisałeś traktuję jako żart.

Gość partick

(Konto usunięte)

Nie wiem czy 14 z tego będzie.

 

Grzegorzu to dla Ciebie:

 

Tascam 32 Teac Reel to Reel 2 Track Channel Audio Recorder Tape Deck Stereo

 

Tascam 32 Teac Reel to Reel 2 Track Channel Audio Recorder Tape Deck Stereo

(2) Hub-Adaptors are Included

1/4” inch, 1-1/2 mil, low noise or high output tape option

2 Track, 2 channel

Reel-size: Up to 10-1/2 inch

Speed accuracy: +/- 0,8 % deviation

Wow and Flutter

15 speed: +/- 0.06 % peak

7-1/2 speed: =/- 0.09 % peak

Fast wind time: 90 seconds for 2400 feet tape

Start time: Less than 0.8 seconds to reach standard wow and flutter spec's

Capstan-motor: DC servo

(2) Slot less DC motors

Head configuration: 3 heads, erase/record/reproduce x 2

Motion sensing: 0.8 sec. +/-0.15 sec delay time

Frequency response: Record/reproduce: 15 speed: 40Hz-22kHz, +/- 3dB at 0 VU

7-1/2 speed: 40Hz-16kHz, +/- 3dB at 0 VU

Total harmonic distortion: 0.8 % at 0 VU. 3% at 13 dB above 0 VU

Connections: RCA - Input and Output

(2) microphone jacks face panel (1/4 inch)

(1) Headphone jack (1/4 inch)

Remote control jack for RC-71

DBX connection: DX-2D

Punch in/out, RC-30 P (1/4 inch)

Input selector: Line/Mic/Mic ATT (20 dB)

Input impedance: 50k ohms, unbalanced

Maximum source impedance: 2.5k ohms

Nominal input level:-10dBV (0.3 V)

Maximum input level: +18 dBV (8.0 volt)

Mic input impedance: source: 10k ohms or less

Impedance: 10k ohms unbalanced Input

Nominal input level: -60 dBV (1mV)

Maximum input level: -3 dBV (700mV) with Mic ATT(20 dB) engaged

Line output impedance: 1 k omhs, unbalanced

Minimum load impedance: 10 k ohms

Nominal load impedance: 50 k ohms

Nominal output level: -10dBV (0.3 V)

Maximum output level: +18 dB (8.0 volt)

Headphone output: 100mW with 8 ohms headphone

Bias frequency: 150 kHz

Right VU Meter Light Does Not Light Up

Manufactured by: Tascam

 

ło matko, gdybym wiedział o co ci chodzi, to by pewnie mi stanął.

 

(rozrusznik, rzecz jasna - to info dla Mederacji)

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Lepszy od mojego kaseciaka...

Niewiele.

 

A od mojego wcale nie lepszy hahaha;-) Nie no żartuję, szpula to szpula ale nie demonizujmy jej.

 

Żegnam towarzystwo wzajemnej adoracji.Ignorant z Ciebie discomaniac z takich co nie widzieli,nie słyszeli a wiedzą.Bzdurami sypiesz jak rękawa, ale taka Twoja rola zawodowego błazna.Kiedy następne baty na Analog? Przepędzili bidule dziada, rozumzjada.

 

Jasne, zawsze można komuś przypisać swoje cechy jak nie ma się innych argumentów. Baty na analog? Nigdy. Mam gramofon, mam kaseciaka a szpulak już niedługo. Revox PR-99 albo Pioneer RT-909. Po prostu słucham i nie robię z siebie idioty.

Gość partick

(Konto usunięte)

Mam gramofon, mam kaseciaka a szpulak już niedługo. Revox PR-99 albo Pioneer RT-909. Po prostu słucham i nie robię z siebie idioty.

 

Krell KAV 280 CD (czasem SACD Standard)

Krell KRC-3

Krell FPB-200

Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Kenwood

KX-9010 Sennheiser HD-600

 

poka cyce, poka cyce...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.