Skocz do zawartości

Bayerische Motoren Werke BMW 320i, E46, benzyna wolnossąca 2171cm3, 170KM, skrzynia manualna 5-biegowa, rocznik 2001


kangie

494 wyświetleń

 Udostępnij

Ten "jegomość" ze zdjęcia zrobionego w 2011 roku ma dzisiaj 19 lat. To Daniel - miłośnik niemieckiej motoryzacji, specjalność - marka BMW. To syn kuzynki mojej żony.

To BMW 320i to jego pierwsze auto. Stan licznika potwierdzony 216 000km. Spełnił swoje marzenie, choć twierdzi, że do kolekcji trafi jeszcze co najmniej jeden model E39 benzynowy wolnossący V8 3,5 litra. Potem kabriolet E36 328i wolnossąca benzyna 2,8 litra 193KM. Ewentualnie na tor do upalania E36 Compact 323ti, tutaj rzecz jasna szpera do pospawania.

Jak widać jest pasja, pogłębianie wiedzy z zakresu historii marki, portfolio modeli.

SSA50342.JPGIMG_20231001_111843278_HDR~2.jpg

IMG_20231001_111811810_HDR~2.jpgIMG_20231001_111823314_HDR~2.jpg

IMG_20231001_111859132_HDR~2.jpgIMG_20231001_112057729_HDR~2.jpg

IMG_20231001_111345476_HDR~2.jpgIMG_20231001_111359020_HDR~2.jpg

IMG_20231001_111351669_HDR~2.jpg

 Udostępnij

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Przygodę z bmw zaczęlem chyba w 2011r. Pierwsze E34 miało być Touring 525i w manualu, a skoczyło się na sedanie 520 w automacie. I akurat jeśli chodzi o to ostatnie to był bardzo dobry wybór. Po co się męczyć ze zmianą biegów za własne pieniądze? 🙂

Przez 6 lat posiadania włożyłem w nią sporo dodatków. M in zmieniłem prawie całe wnętrze z drewnem i fotelami w prądzie. 

IMG_0651222.thumb.jpg.1a463982bf9efe398e30df58841710fe.jpg

Drewniana kierownica kupiona za grosze i za grosze oddana dziś chodzi po 4-5tys. Z jednego kawałka orzecha. DSC06725.thumb.jpg.e87e96a97942d8412a5d5d63131a252a.jpg

Potem wpadło 740i. Kupione na szybko, bo nie było czym jeździć. Silnik jeszcze bez vanosow więc tańszy w utrzymaniu. 240km/h kręcił bez problemu 🙂 dokupiłem do niej koła 8 + 9J na tyle. 

2995bb05155328008be4b712fe1d4a48_1.thumb.jpg.23b639cb676435e300adb185b4eb97e3.jpgbfe9d65174fc96315dadc49c61f28e80_1.thumb.jpg.e9dc2a3d26d761a95be4c53aa639d677.jpg

Za długo się nią nie nacieszyłem, bo brat naciskał żeby mu ja "oddać" więc potem wpadło pierwsze E39 523i. Miało super wyposażenie. M. In fotochromatyczne lusterka, servotronic, multifunkcje itd. Ale nie mogłem przeżyć tego manuala. Miałem ja tylko 10 miesięcy. Ale zakup w dobrej cenie przyniósł zysk przy sprzedaży nawet po inwestycji w koła czy sprzęgło. 

e485ae0b445d8a509084fd76fb37be7e_1.thumb.jpg.5b2ffe0fd4040baaf99ec6ec41c8e7aa.jpg78d76c65f11892ce1b6cae889848c51b_1.thumb.jpg.2c1056d8f25fb98e4231ad247955c890.jpg

Po sprzedaży manuala koniecznie musiał być automat. A że nie chciałem jeździć po całej Polsce i wracać z niczym kupilem nie daleko 528iA. Z wyposażenia miała kierownice i fotele 😂 była mega biedna. Poza standardem typu elek szyby miała tylko klimatronik i xenon. A, zapomniałem o najważniejszym. Ktoś kto ją kupował jako nowa dopłacił do zawieszenia M Pak czyli 2cm niżej niż seria. Przynajmniej wyglądała dobrze. fa8c21e3179facef4811c0f446a73ac1_1.thumb.jpg.f7ac4acc4b5dc1fe10b78b0c2ca7ad34.jpg

Wtedy jeszcze mi się chciało więc dołożyłem jej drewna które uwielbiam w autach. Wpadła kierownica po odnowieniu czy drewniany ręczny. Akurat na foto jeszcze go nie ma. Bida ale z klasą 😁IMG_20240428_165357.thumb.jpg.68573e4662808141bf0d299b05e70cc3.jpg

 

Odnośnik do komentarza

W końcu zostałem posiadaczem E39, które mam do dziś. Czyli 528iA, które zakupiłem z przebiegiem 173tys km. Wyposażeniem też nie nadrabia ale nie jest źle. Jest czujnik deszczu, czujniki parkowania czy grzanie zadka więc może być. To moje trzecie BMW w lakierze Calypsorot Metallic, czyli moim ulubionym. Jasny środek robi robotę, choć żałuję że ma czarne listwy, a nie drewniane. Koła wpadły z poprzedniej po kompleksowej renowacji. Dziś BMW ma tylko 190 tys km potwierdzone kwitami i niestety w tym roku będzie już szukać nowego właściciela, bo nie mam jej gdzie trzymać. Na codzień przemieszczam się Hyundaiem😁

IMG_20220919_111158_edit_170171732479761.thumb.jpg.6cf13ff5605f959cad8cd010c66f370c.jpg

IMG20240427102808_copy_4000x3000.jpg

Hyundai też daje rade. Też nie pierwszej świeżości, ale ma mega miejsca i jest niezniszczalny 😁 niestety znów trzeba się męczyć z biegami. Ale przynajmniej nie szkoda jak ktoś oklepie drzwiami pod marketem. 

Taki wołek roboczy. 

20230901_135722_copy_3668x2751.jpg

IMG_20220910_150539_copy_5120x3840.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Redaktorzy

@rafal735r Świetna fotorelacja! Jestem pod wrażeniem. Niechaj cieszą jak najdłużej.

Do E39 523i automat mam ogromny sentyment. Był rok 2002. Miałem wtedy 22 lata i ujeżdżałem taką 2-latkę po Monachium przez miesiąc czasu. Dostałem kluczyki od wujka mojego kolegi z liceum. Mimo, że znał mnie tylko z opowieści - zaufał mi. Wiedział, że auta mu nie skasuję.

Po powrocie do domu i przesiadce do mojej Felicii bylem w szoku. Największa różnica była w masie (wadze) drzwi bocznych. W Skodzie ważą tyle co nic.

Piękne wspomnienia pozostały w pamięci.

Odnośnik do komentarza

No to masz co wspominać. 

Ja pamiętam że przesiadka z wyrwanego z lat '80 E34 do E38 to była przepaść. Siódemka jechała po wszystkim, sensie dziurach, krawężnikach jak lokomotywa. W E34 było czuć że to jest maszyna związana z kierowcą. E38 już wtedy oddzielala człowieka od auta. E34 do dziś wspominam. Była z tego co pamiętam w kalendarzu BMW 5er. Siódemka zresztą też. 

 

def2b204056c94e03d3bcd8aa9843c5a_1.jpg

To było BMW z największym przebiegiem jakie miałem. 260 tys km ale było po remoncie skrzyni biegów. Chodziło jak nowe. Jazda tym automatem z V8 to była bajka. 

Odnośnik do komentarza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.