Jump to content

iFi Audio iDSD Diablo

M@rgot

IFI rozpoczął 2021 rok kolejną premierą przetwornika i wzmacniacza słuchawkowego o wymownej nazwie iFi iDSD Diablo. Patrząc na nowy desing, zastanawiamy się, dlaczego Diablo? Bo w kolorze diabelskiej czerwieni, bo gra mocnym diabelskim dźwiękiem, bo jest diabolicznie szybki? A może czerwony jak purystyczne Ferrari, okrojony z ulepszaczy i tak zwanych bajerów, a nastawiony na moc, szybkość, wyrafinowany, idealny dźwięk? Sprawdźmy sami, jaki był zamysł konstruktorów iFi.
Projekt jest odważny. IDSD Diablo jest nieco większy od iDSD Signature, ma wymiary 153 mm głębokości, 70 mm szerokości i 25 mm wysokości i waży 334 gramy. Dłuższe boki metalowej obudowy są wyokrąglone, a całość polakierowana w kolorze intensywnej czerwieni.

DSC_3753.thumb.JPG.c1a61b0be652c1d3d2597be2f26b6a64.JPG  DSC_3754.thumb.JPG.f2f78fe01ae2de2174a5bce2f8eec953.JPG

 

DSC_3756.thumb.JPG.9b1c1c1350f937a2951f3cf8751d427a.JPG  DSC_3759.thumb.JPG.6597b23d4c16ce7ca4a7cc8b1f6ed732.JPG

Na panelu frontowym znajduje się standardowe gniazdo słuchawkowe 6,3 mm, oraz wyjście 4,4 mm Pentaconn dla słuchawek oferujących połączenie zbalansowane.
Obok mamy pokrętło głośności i wybór wzmocnienia z opcjami Eco, Normal i Turbo (niskie, średnie i wysokie). Tryb Turbo zalecany jest do energochłonnych słuchawek o wysokich impedancjach, podczas gdy normalne ustawienie ma zadowolić większość słuchawek nausznych o standardowym poziomie oporu, natomiast tryb Eco, zmniejsza moc, aby lepiej obsługiwać słuchawki o wysokiej czułości. Na froncie nie zabrakło również diody LED sygnalizującej częstotliwość próbkowania odtwarzanego materiału.

  • Zielony - PCM / 44/48/88 / 96kHz
  • Żółty - PCM 176/192/352/384 kHz
  •  Biały - PCM 768 kHz
  • Błękitny - DSD64 / 128
  • Niebieski - DSD256
  • Czerwony - DSD512
  • Purpurowy (Magenta) - MQA

 

DSC_3761.thumb.JPG.9c2dc79d96c48a5ca6344d54116d8a25.JPG  DSC_3762.thumb.JPG.8511d3916b287e58963a51ca0cb03ac2.JPG

 

DSC_3764.thumb.JPG.2dcef678b32e504b227251ea15a7c79c.JPG  DSC_3766.thumb.JPG.430bde0240c4d1fb18abe0a64e8eaaf0.JPG

 

Z tyłu obudowy znajdują się dwa cyfrowe wejścia audio: USB-A i gniazdo S / PDIF, które przyjmuje zarówno sygnały elektryczne, jak i optyczne, pierwsze przez złącze 3,5 mm, a drugie przez dostarczony adapter. Mamy również zbalansowane wyjście 4,4 mm, wejście zasilania USB typu C.
W porównaniu do iFi iDSD Signature Diablo zostało okrojone z przełączników efektów dźwiękowych xBass i 3D, wyboru filtrów oraz IEMatch, na tylnej ściance nie znajdziemy również wyjść analogowych RCA.
W zamian iFi nadrabia wyposażeniem, oprócz standardowych kabli i przejściówek dostajemy: zbalansowany kabel połączeniowy Pentaconn do XLR 4,4 mm, umożliwiający podłączenie iDSD Diablo do wzmacniacza, zasilacz iPower 5 V AC / DC, który poprawia stabilność zasilania, balans tonalny oraz tłumi zakłócenia pochodzące z sieci i wisienka na torcie iFi Audio iPurifier 3 Typ B.
To reduktor szumu przeznaczony do komputerów, który niweluje zbędne zakłócenia w sygnale. Dzięki zastosowaniu technologii ANC (Aktywnej Redukcji Szumów) urządzenie jest w stanie zredukować niepożądane dźwięki.

 

DSC_3768.thumb.JPG.36d00217607e0bac1426cc9ae6a7cbea.JPG  DSC_3770.thumb.JPG.0b64fb8c003724de94f6e1845e09e4b1.JPG

 

DSC_3771.thumb.JPG.e890c7b90e567bc9a0fc17969f1b8932.JPG  DSC_3773.thumb.JPG.c73000a0b2052b790cd075d515d8d56a.JPG

 

DSC_3774.thumb.JPG.74ed7e85704d371d76e952b81ae5b044.JPG  DSC_3767.thumb.JPG.2e265e5964ca89dd5c2bf4368e79d8c3.JPG

 

 

Zastosowane technologie: REclock2, REgenerate2 i REbalance2® eliminują drgania, zapewniają płynne przejście sygnału oraz eliminują jego zniekształcenia.
Pod maską Diablo wykorzystano: natywny chipset Burr-Browna, 16-rdzeniowy układ XMOS, który zwiększa moc obliczeniową i szybkość zegara, zrównoważony, różnicowy układ analogowy PureWave.
To jeszcze nie wszystko, iFi zastosowało najnowsze technologie: system ujemnego sprzężenia zwrotnego Optima Loop, eliminację jittera GMT (Global Master Timing), DirectDrive®, czyli bezpośrednią ścieżkę sygnału. A przy tym naszpikowało Diablo komponentami najwyższej klasy: kondensatory Panasonic OS-CON , rezystory Vishay MELF, wielowarstwowe kondensatory sterujące muRata, niskoszumowe układy scalone Texas Instrument.

 

micro-iDSD-DIABLO_PCB_06-1024x550.thumb.jpg.6f33db62d58dcc0ed4dc6a7c6fba75f1.jpg  30137_iDSD-Diablo-component-annotations.thumb.jpg.b2bc45e8836b3d16a20fca8c587c9d0c.jpg

 

IDSD Diablo może obsłużyć pliki do PCM 768, DSD 512 i 2xDXD oraz MQA.

Kodek MQA jest obsługiwany zarówno przez USB jak i S / PDIF i jest to pełne dekodowanie MQA do 384 kHz, a nie tylko render.

A jak brzmi iDSD Diablo ?
Dla mnie zarówno iDSD Signature, jak i Diablo ze względu na swoje gabaryty to wzmacniacze biurkowe i tak je testowałam, mimo iż producent opisuje je jako bateryjne dac przenośne. Główne połączenie za pomocą kabla USB, iPurifier 3 z raspberry z zainstalowanym roonbridge, w połączeniu ze słuchawkami HiFiMan Ananda oraz MrSpeakers Aeon Flow Open. Odsłuchiwane pliki flac, DSD oraz streaming Tidala również MQA.
Szczerze mówiąc miałam mały problem jak opisać brzmienie Diablo, po wszystkich pochwałach i superlatywach dźwieku Signature. Czy może być jeszcze lepiej ? Odpowiedź brzmi – „tak”.
Zastanówmy się, co sprawia, że DAC jest idealnym przetwornikiem cyfrowo-analogowym?
Czystość, brak szumów, zakłóceń czy anomalii z możliwością generowania dźwięku niezmienionego ze źródła i właśnie to Diablo stara się robić podczas konwersji z cyfrowego na analogowy i robi to dobrze. Bez zmian, bez filtrowania i bez manipulacji tonami. Nie ma żadnego wzmocnienia basów ani korekcji DSP.
Zapewnia mnóstwo szczegółów i wgląd w każdy rodzaj muzyki. Czyni to bez najmniejszego śladu zabarwienia czy ciepła. To przezroczyste spojrzenie na każdy utwór, dostarczane z kliniczną precyzją, a jednocześnie wydaje się absolutnie naturalne. To przestrzenny dźwięk, przyjemny wolny od bałaganu i ostrych krawędzi.
Nie ma ocieplenia, które jest jednak charakterystyczne dla pozostałych Dac/Amp IFI, również słyszalne w Signature czy wcześniejszym modelu iDSD Black Label.
To bardzo mocny i wydajny wzmacniacz, który bez problemu wysteruje każde słuchawki.

 

 

DSC_3776.thumb.JPG.1db5b20cdc494a4649e48f6297d6d627.JPG  DSC_3777.thumb.JPG.d3aef3bd098919226cf0bedc52ca6054.JPG

 

DSC_3778.thumb.JPG.d92dbf0a435f249cf3ce4d324cbcefe6.JPG  DSC_3779.thumb.JPG.64477d7814e8adb2a1bddc01257a4b28.JPG

 

 

Specyfikacja:

Wejśca: USB3.0 typu A (zgodne z USB2.0), Coax/Optyczne

Wyjścia słuchawkowe: 6,3 mm niezbalansowane, 4,4 mm zbalansowane

Wyjście liniowe: 4,4 mm zbalansowane

Obsługiwane formaty: PCM do 32/768, DSD do 512, DXD do 512, oraz obsługuje kodek MQA

Pasmo przenoszenia: 10 Hz - 80 kHz

SNR zbalansowany wyjście: 120 dB

SNR niezbalansowane wyjście: 114 dB

Maksymalna moc na wyjściu zbalansowanym słuchawkowym: 19.2V/611 mW (@ 600 Ohnn), 12.6V/4,980 mW (@ 32 Ohm)

Maksymalna moc na wyjściu niezbalansowanym słuchawkowym:9.6V/153 mW (@ 600 Ohm), 8.8V/2,417 mW (@ 32 Ohm)

Bateria: 4800 mAh

Czas pracy: 12 h na zwykłym wzmocnieniu, 6 h na wysokim wzmocnieniu

Wymiary: 166 x 72 x 25 mm

Waga: 330 g

 

 

 Małgorzata Rutkowska - Mamica

Za dostarczenie wzmacniacz do testów dziękuję Firmie audiomagic.pl

 

System testowy:

Pliki: Raspberry PI4 + Allo DigiOne Signature z wgranym Moodeaudio, Roon Bridge oraz laptop z programem Foobar 2000
DAC/AMP: Chord Hugo TT, RME ADI-2 DAC FS
Interkonekty: Haiku Audio, Albedo Flat One
Kabel USB:  Lucarto Audio, Taga Harmony TUD

Sieciówki: Lucarto Audio PC -2EVO

Słuchawki: HIFIMAN Ananda, MrSpeakers Aeon Flow Open, Aune E1

 




User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Guest
This is now closed for further comments

  • Nowy, flagowy gramofon Rega Naia

    Nowy, flagowy gramofon Rega Naia Tym razem zaprezentowali oni nowy flagowy gramofon, Rega Naia, który nazywają ostatecznym. Powstał on dzięki latom żmudnych badań i testów, które były konieczne do stworzenia słynnego gramofonu Naiad. Model Naia wykorzystuje wszystko to, co było najlepsze i przenosi to do gotowej wersji produkcyjnej. Przełomowe funkcje, materiały, technologie. Wszystko opracowane przez Regę w ciągu ostatnich lat, by osiągnąć nowy poziom w jakości przy odtwarzaniu płyt

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    News | Tests | Others 2

    Yamaha MusicCast R-N800A

    Śmiało możemy uznać, że co jak co, ale wyraźny podział segmentu konsumenckiego na stricte stereofoniczne, purystyczne urządzenia pozbawione jakichkolwiek „wodotrysków” i ich naszpikowaną elektronicznymi nowinkami wielokanałową konkurencję śmiało możemy uznać za niebyły. Oczywiście tu i ówdzie jeszcze da się upolować jakieś niedobitki, jednak coraz częściej widok stereofonicznego amplitunera / wzmacniacza pozbawionego wejść cyfrowych (w tym również HDMI) i niewspierającego łączności bezprzewodowe

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Wzmacniacze

    Bowers&Wilkins 603 S3

    Tym razem wstępniak do niniejszej recenzji zacznę dość nietypowo, gdyż od cytatu z „Psów” Pasikowskiego. Pamiętacie scenę z weryfikacji Franca Maurera i nader trafne podsumowanie „Czasy się zmieniają, ale pan zawsze jest w komisjach”? Zakładam, że tak, więc z pewnością zrozumiecie mój punkt widzenia dotyczący naszych dzisiejszych bohaterek. Chodzi bowiem o to, że z biegiem lat zauważamy pewne prawidłowości i elementy, bez których otaczająca rzeczywistość byłaby może nie tyle lepsza, czy gorsza,

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Denon PerL Pro

    Choć dla większości szkolnej dziatwy i tej części studenckiego grona, którą czeka kampania wrześniowa wakacje właśnie dobiegły końca, to nie da się ukryć, iż jednostki niepodlegające już/jeszcze obowiązkowi edukacyjnemu śmiało mogą korzystać z dobrodziejstw letniego lenistwa i sprzyjających okoliczności rodzimej, bądź też zamorskiej przyrody. Abstrahując jednak od tego co kto musi i jakie ma plany ekipa Denona przygotowała nie lada gratkę dla miłośników stricte spersonalizowanych doznań nausznyc

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Musical Fidelity BBC LS3/5a | TEST

    WERSJA KOLUMN BBC LS3/5a zaproponowana przez Musical Fidelity jest doskonała. Jej dźwięk nie jest podbarwiony na niskiej średnicy, a jednak skala jest porywająca. Także i scena dźwiękowa ma precyzyjnie lokowane źródła dźwięku. Kiedy trzeba w stereofonii przed nami, a kiedy indziej wokół nas i za nami. Kolumny znikają z pomieszczenia i nie jest to banalna „klisza”, a fakt. Choć maleńkie, potrafią oddać potęgę nagrania, przede wszystkim dzięki wyższym harmonicznym. Bas jest lekki, ale wcale t

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Recenzje
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.