Jump to content

Altus A380S... czy więcej znaczy lepiej?

AudioRecki
AudioRecki
Sign in to follow this  

Altus 380 z dodatkiem w nazwie w postaci litery "S" od strony wyglądu nie zmieniły się wcale w stosunku do poprzedniej wersji. Kolumny jak były duże (naprawdę duże) i ciężkie, tak nadal szokują (dosłownie) swoimi gabarytami. Czy w tym szaleńczym pędzie co do wielkości kolumn podłogowych jest jakiś konkretny cel i czy każdy zainteresowany kolumnami A380 z dodatkiem S dzięki temu otrzyma coś więcej, niż daje konkurencja? Dzięki firmie Audiotrendt z Krakowa udało nam się spędzić kilka dni z w/w konstrukcjami, posłuchać ich z (w miarę) szerokim spektrum gatunków muzycznych, jednocześnie zestawiając te kolumny z kilkoma posiadanymi wzmacniaczami. 

Tonsil dla większości już dziś "bardzo dorosłych, ale ciągle młodych duchem" melomanów stanowi powód do westchnień i wspomnień lat swojej (wspaniałej) młodości. Firma na rodzimym rynku w czasach "słusznie minionych" odnosiła sukces z kilku powodów, nie zawsze były to powody wynikające z samych możliwości brzmieniowych ich konstrukcji. Ale takie były czasy, a w dobie "wszelkich braków" słusznie stosowano w życiu zasadę "na bezrybiu i rak ryba". Historię "nowszą" firmy prawdopodobnie zna każdy meloman, więc o niej wspominać nie będziemy w tym teście.Warto tylko wspomnieć o tym, że obecnie firma skupia się na budowaniu (w oparciu o rozpoznawalność marki) konstrukcji dopracowanych, które jak w przypadku A380S przechodzą realne zmiany, mające na celu poprawę brzmienia.

Jakie więc różnice w najnowszym modelu? Rzeczą w zasadzie decydującą o zupełnie nowym i lepszym brzmieniu jest zwrotnica, którą w zaprojektowano od podstaw. Kolejnym ważnym elementem są zmiany w środku kolumn, obecnie prawie każda ścianka została pokryta w sposób staranny wełną syntetyczną. Warto wspomnieć w temacie środka o takiej rzeczy jak o solidnym -  poprzecznym wzmocnieniu, które gwarantuje mn. niesamowitą sztywność całej konstrukcji. To wszystko w efekcie końcowym wpływa nie tylko na zmianę uzyskiwanego brzmienia, ale także na wagę kolumn i jej trwałość.

Głośniki są dokładnie te same, co widzieliśmy we wcześniejszych konstrukcjach. Można więc napisać, że Tonsil stawia na sprawdzone i cenione rozwiązania. W pewnym zakresie można nawet pisać o pewnym "symbolu" marki - tak jak ma to miejsce w przypadku celulozowego stożka, odpowiedzialnego za średnicę.

Zostając jeszcze na moment przy samym wyglądzie (pomimo ogromnych rozmiarów kolumn o czym pisałem powyżej), kolumny wykonane są perfekcyjnie jeśli chodzi o ten przedział cenowy. Jeśli popatrzymy na cennik i porównamy je z konkurencją na rynku, trzeba przyznać wprost, że Tonsil daje sporo więcej w temacie stolarki i jej jakości wykończenia. Kolumny piano black wyglądają naprawdę doskonale, przy czym należy pamiętać o jednym w przypadku tego wykończenia - dbałość o lakier w momencie np.: wycierania kurzu jest podstawą, by kolumny wyglądały zawsze doskonale. Dla osób nie przykładających znacznej uwagi w temacie dbałości o powierzchnie lakierowane - już po pierwszych tygodniach można spodziewać się pierwszych mikrorys, co wpływa negatywnie na wygląd. 

 

 

Wygląd, gabaryty... a co w temacie brzmienia? Nasze testowe kolumny podłączone były do dwóch różnych wzmacniaczy, Moon 250i oraz Cambridge Audio Azur 851A. Wzmacniaczom towarzyszył streamer Ayon S-3, wszystko ze sobą połączone RCA Atlas Cable Element Duo Integra (1.5mb) oraz kablami głośnikowymi Chord Clearway.

 

Już od pierwszego moment odsłuchu konstrukcji Tonsila daje o sobie znać średnica, która może śmiało konkurować z większością konstrukcji na rynku w podobnym przedziale cenowym. Kolejnym plusem w temacie brzmienia są wysokie tony. Może nie są na tyle wyszukane czy bogate w swej prezentacji jak w przypadku kilku innych (także znanych) konstrukcji konkurencji, ale współtworzą całość na tyle interesującą, że potrafią swoimi wysokimi zakresami zaznaczyć nawet najdrobniejsze smaczki jaki zostały zarejestrowane w słuchanym utworze. Kolumny Altus A380S posłużyły przy okazji testów do posłuchania m.in.: albumu HAEVN oraz Lalo Schifrina ("Black Widow") i bez przesady trzeba napisać, że jakość odwzorowania poszczególnych instrumentów była na naprawdę wysokim poziomie. 

Przy tej wielkości kolumn nie sposób nie zauważyć niskich tonów w trakcie odsłuchów. Pomimo całkiem sporej ilości niskich, ale co istotne - także ich różnorodności - szczególnie w trakcie odsłuchiwania albumu "Black Widow" (ze względu ja jego charakter i gatunek) całość prezentowała się spójnie, bez szczególnego wychodzenia z którymkolwiek zakresów na pierwszy plan. Poza małym, lecz nie natarczywym zaznaczaniem średnicy.

Nie można też pominąć w ocenie na plus tych kolumn dobrej przestrzeni brzmienia. Niestety na minus należy zaznaczyć fakt, że kolumny te rozwiną się tak naprawdę w pomieszczeniach o znacznej niż nawet średnia wielkości. Jednak stawiając je w salonie o powierzchni znacznie przekraczającej 25m2 nie tracimy nic na szczegółowości czy detalach. A380S zdają się rozwijać skrzydła, nie zapominając przy tym o tym, co w muzyce na odpowiednim poziomie najważniejsze.

Czy Altus A380S oferują coś więcej, niż sentyment do marki i lat minionych? Zdecydowanie tak pomimo faktu, że nie będą przemawiać do każdego melomana. Zapewne w sposób istotny znaczenie przy wyborze tych kolumn będą miały: wielkość pomieszczenia oraz własne preferencje brzmieniowe. Kolumny takie jak w/w opisywane nie przypadną absolutnie każdemu do gustu, bez względu na fakt ich jakości wykonania czy dobrego brzmienia. Można się spokojnie pokusić o sformułowanie zdania, że A380S dają więcej wszystkiego niż konkurencja w tej kwocie, ale nie to stanowi akurat o ich wyborze. Wybór na konkretnie te konstrukcje zostanie w dużym stopniu podyktowany sentymentem, co jest rzecz jasna usprawiedliwione, ale nie tylko to powinno stanowić o "sile" tych kolumn i szczerze... tak naprawdę nie stanowi. Mocną stroną nowych "trzysta osiemdziesiątek" jest też brzmienie (szczegółowość), scena i dobra prezentacja na każdej płaszczyźnie. A im więcej damy przestrzeni - tym więcej kolumny odwdzięczą się w trakcie odsłuchów.

Tonsil zdaje się rozwijać gamę produktów o konstrukcje sprawdzone i pomimo faktu braku rewolucji w obecnych - najnowszych konstrukcjach, małymi krokami decyduje się na ewolucję ku jeszcze lepszemu brzmieniu. A380S pokazują potencjał marki, może nie wynoszący w dalekie rejony High End'u produkty z logo Tonsil, ale nie bójmy się to napisać - A380S to najlepsze, najbardziej dojrzałe i najlepiej wykonane kolumny tej marki, które kiedykolwiek można było kupić. Do tego "wreszcie" można je nabyć bez znajomości, kolejek, zapisów i tego całego uroku sprzed kilku dekad. 

 

AudioRecki

 

 

Sprzęt do testów dostarczyła firma Audiotrendt

https://audiotrendt.com.pl

 

 

       31_max.thumb.jpg.2325a375da35f54a8f23ff8382da85e1.jpg     35_max.thumb.jpg.b4e0371dd096fbe39a92563404b739ec.jpg    15_max.thumb.jpg.c89bc4bddd3c2be9bdf892f8422fc3cc.jpg    

 

 

Moc nominalna: 170 W

Moc maksymalna: 380 W

Impedancja: 8 Ω

Pasmo przenoszenia: 25 - 25 000 Hz

Efektywność: 91 dB

Waga: 50 kg

Wysokość: 1095 mm

Głębokość: 370 mm

Szerokość frontu: 425 mm

Szerokość tyłu: 320 mm

 

 

 

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

Zapraszamy na odsłuch do Krakowa ul. Sołtysowska 35a  🙂

Zapraszamy od poniedziałku do piątku między 11:00 – 19:00, sobota 10:00-14:00

tel 126861015 , kom 509 188 477

 

spacer.png

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

jak babciny mebel, chyba nie wydałbym na nie kasy bo w tej cenie można kupić lepsze i zgrabniejsze

choć pewnie są ludzie którzy kupią lub już kupili

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

W Altusach dopracowanie zwrotnicy, czyli filtrowanie II i III order to istotna poprawa odtwarzania

muzy HIFI,   , w pełnym pasmie czest, poczynjac od subbasów , sterefonii, przestrzeni/poprzeczne usztywnienia obnizaja pasozytniczne drgania obudowy/ , 

naprawde ładne brzmienie, tego sie chce naprawde słuchac 

jedynie kasa, coz 3,5kzl za sztuke , czyli 7 klockow zestaw stereo  , ale to zakup naprawde na lata 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Troche szkoda ze odeszli od korekcji stosowanej w modelach altus 140,110.Pamietam ze korzystalem z tej mozliwosci.Piekne czasy.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Audiolab M-DAC+

    Audiolab został stworzony latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, przez Philipa Swifta i Dereka Scotlanda. Podbili rynek i serca słuchaczy, zintegrowanym wzmacniaczem, modelem Audiolab 8000A. Wzmacniacz cechował prosty, lecz schludny design, mały rozmiar, relatywnie niska cena i… fantastyczny dźwięk jaki kreował. Wzmacniacz ten okazał się olbrzymim sukcesem komercyjnym. Dodatkowym atutem było wyposażenie go w bardzo udany moduł przedwzmacniacza gramofonowego, który w tamtych czasach,

    plastik1989
    plastik1989
    Źródła 4

    „Mr. Bad Guy” Freddiego Mercury’ego już w przyszłym miesiącu.

    Można przyjąć jako pewnik, że stare to jest dobre wino i skrzypce oraz... muzyka Freddiego Mercury’ego. Wiedzą o tym praktycznie wszyscy melomani, nie tylko fani Queen czy nieżyjącego wokalisty. W przyszłym miesiącu do sklepów trafi nagrany w 1985 pierwszy solowy album frontmana zespołu Queen. Album o tyle interesujący, że każdy zawarty na wydawnictwie utwór został poddany procesowi remasteringu. Dodajmy przy tym, że proces ten odbywał się przy użyciu oryginalnych taśm matek, tak więc zgodnie z

    AudioRecki
    AudioRecki
    Muzyka 2

    Denon DRA-800H. Czy amplitunery stereo wracają na dobre?

    Firma DENON od lat znana jest z solidnych konstrukcji sprzętu stereo, bez względu na zawirowania i zmiany w samej firmie - DENON pozostaje dla wielu synonimem dobrej jakości i często przystępnej ceny. Rzecz jasna na przestrzeni ostatnich lat tak produkty tej firmy (ale też i innych firm audio) jak i oferta zmieniały się w sposób diametralny. Firmy często ogłaszały definitywne rozstania z produktami stereo i zwiększenie udziału na rynku w kinie domowym... by po pewnym czasie wrócić z mniej l

    AudioRecki
    AudioRecki
    Wzmacniacze 3

    Pidżama Porno rusza w trasę!

    Ciężko wśród nastolatków czy tzw. "milenialsów" dopytywać o zespół jakim jest Pidżama Porno. Czas niezmiennie pcha do przodu dokonując zmian pokoleniowych. Jednak dobre czy wręcz kultowe zespoły pozostają w świadomości nazwijmy umownie "starszego pokolenia" i słusznie, bo pomimo upływającego czasu (jak wspomniałem powyżej), dobre kapele zawsze mają swoje miejsce i rzeszę swoich fanów. Takim właśnie zespołem jest Pidżama Porno, która od ponad trzech dekad (z małymi przerwami) koncertuje, wydaje n

    AudioRecki
    AudioRecki
    Muzyka

    Synthesis Metropolis NYC 200i

    Po upamiętniającej początek panowania pierwszego cesarza rzymskiego - Oktawiana Augusta integrze Roma 27 AC i koronację Nerwy - pierwszego z tzw. pięciu dobrych cesarzy  zaskakująco bogato wyposażonego i zarazem niezwykle przystępnego cenowo Romie DC96+ przyszła pora na zawodnika chodzącego w całkowicie odmiennej kategorii wagowej i jakby nie patrzeć adresowanego do zupełnie innego grona odbiorców. Bowiem o ile obie, właśnie wymienione Romy, wydawać by się mogły klasycznymi przykładami współczes

    Fr@ntz
    [email protected]
    Wzmacniacze
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.