Jump to content

Bowers&Wilkins Px7 S2

Fr@ntz

Kiedy blisko pięć lat temu Bowers&Wilkins wprowadzał do swojego portfolio pierwsze PX-y jasnym stało się, że dział słuchawkowy zamiast być marginalnym dodatkiem do stricte kolumnowej oferty, jak to ma miejsce u części konkurencji, niejako na starcie dostał zielone światło do światowej ekspansji. Przesadzam? Bynajmniej, gdyż od tamtego momentu to właśnie B&W awansowało do grona marek pierwszego wyboru, przynajmniej jeśli chodzi o konstrukcje bezprzewodowe i choć, przynajmniej na razie, nie może pochwalić się tak szerokim wachlarzem modeli, jak daleko nie szukając nader często goszcząca na naszych łamach Audio Technica, to z dokanałowymi PI5 i PI7 oraz wokółusznymi Px7 z powodzeniem mogła budować całkiem spore grono wiernych użytkowników. Jak jednak wszem i wobec wiadomo tak czas, jak i technologie nie stoją w miejscu, więc jeśli co kilka sezonów nie odświeża się własnego katalogu i/lub nie wypuszcza nowości, to nie dość, że konsumenci o marce zapominają, jak i konkurencja może zostawić ją w tyle. Nie dziwi zatem fakt, że i B&W postanowiło pokazać coś nowego wprowadzając na rynek „poprawione” 7-ki, czyli pełnowymiarowy model Px7 S2, który dzięki uprzejmości Sieci Salonów Top HiFi & Video Design trafił do naszej redakcji na testy.

BW_Px7S2-0001.thumb.jpg.b94dd3c8dd98afe7b3ea99b0b7d552ba.jpg BW_Px7S2-0002.thumb.jpg.428243c40ebec87228765d979f3c6c05.jpg

BW_Px7S2-0003.thumb.jpg.3c73fc21c779fe42833c9362d9d3f600.jpg BW_Px7S2-0004.thumb.jpg.957ac645c32cddea5bdd41cc4e83193e.jpg

BW_Px7S2-0005.thumb.jpg.666455a0728630b6e58e047382e4ca0d.jpg BW_Px7S2-0006.thumb.jpg.9e242c95d9d7d2736739cd449dc43e5e.jpg

BW_Px7S2-0007.thumb.jpg.2f77cba3a6e291553ba39dc14ef699ae.jpg BW_Px7S2-0008.thumb.jpg.1009fd597cac7201b73b0ba58f250d77.jpg

BW_Px7S2-0009.thumb.jpg.da901738e89bf2f6d85a79a8061f8b23.jpg BW_Px7S2-0010.thumb.jpg.dd2ed4e2bb5cdd9225039ad474a749f3.jpg

BW_Px7S2-0011.thumb.jpg.faede135bc1f1695363dc05ed938a128.jpg BW_Px7S2-0012.thumb.jpg.075e86b8bb7e802fd56fbad5057d72a5.jpg

BW_Px7S2-0013.thumb.jpg.53319c30d40604d5a02193707c99d3f3.jpg BW_Px7S2-0014.thumb.jpg.40c74f343fbe78ad76f02d07ab707fcb.jpg

Choć może na zdjęciach tego nie widać najnowsza inkarnacja 7-ek od swojego poprzednika jest lżejsza i smuklejsza. Całe szczęście kuracja odchudzająca nie wpłynęła na „objętość” ich muszli, które przy odrobinie dobrej woli można nazwać wokółusznymi. I tu od razu uwaga natury użytkowej. Otóż prosto z pudełka Bowersy wydają się nieco siermiężne i oporne na nasze starania. Całe szczęście już po kilku kwadransach obszyte ekologiczną skórą piankowe pady z efektem pamięci zaczynają się układać, by po godzinie z okładem niejako z automatu awansować do ergonomicznej ekstraklasy. Otulają bowiem małżowiny w sposób absolutnie perfekcyjny, świetnie izolują od otoczenia a jednocześnie nie powodują efektu „gotowania” uszu nawet podczas długotrwałych odsłuchów. Jeśli chodzi o szatę wzorniczą, to do wyboru jest niebieskie, szare i widoczne na powyższych fotografiach czarne umaszczenie, więc każdy powinien wybrać coś dla siebie. Również stronę wewnętrzną pasa nagłownego wykończono sztuczną skórą i miękką pianka, więc nic nie uciska i nie uwiera. Na obwodzie lewej muszli umieszczono pojedynczy przycisk szybkiego dostępu, natomiast na prawej ulokowano główne centrum zarządzania z włącznikiem głównym/aktywatorem parowania, dwuprzyciskową regulacją głośności, multifunkcyjnym przełącznikiem i gniazdem USB-C. Sercem a raczej sercami tytułowych słuchawek są 40 mm przetworniki dynamiczne a dzięki wbudowanym akumulatorom 7-ki potrafią grać z aktywnym systemem ANC przez 30 godzin. Warto również wspomnieć, że nawet 15 minutowe ładowanie zapewnia do 7 godzin bezprzewodowej pracy. Oczywiście w razie potrzeby ze słuchawek można korzystać także przewodowo – po zastosowaniu dołączonego do zestawu kabla audio z wtykiem USB C. I jeszcze jedna miła niespodzianka. Otóż o ile wraz z pierwszą generacją Px-ów otrzymywaliśmy jedynie miękkie, pikowane etui chroniące li tylko przed ewentualnymi zadrapaniami, to tym razem ekipa Bowersa postanowiła zapewnić ochronę swoim nausznikom w zdecydowanie bardziej niesprzyjających warunkach i zadbała o zasuwany na suwak elegancki i twardy case, któremu już większość trudów podróży nie powinna być straszna.

O ile dopiero co recenzowane dokanałówki Bang & Olufsen Beoplay EX wyjęte prosto z pudełka grały dość zachowawczo i trzymały słuchacza na dystans, to tytułowe Bowersy łapią za ucho już od pierwszych taktów. Możliwe, iż jest to efekt kilkudziesieciogodzinnego przebiegu nabitego przez poprzedniego użytkownika (podobno miały wrócić z którejś z rodzimych redakcji), niemniej jednak już od pierwszych taktów nic nie wskazywało na ich niewygrzanie. Brzmienie było gęste, soczyste i dojrzałe – ze świetnie zdefiniowaną podstawą basowa, blisko podaną i intensywną średnicą, oraz jedwabisto gładką, acz daleką od asekuracyjnego wycofania górą. Poza tym skala generowanej przez nie sceny wyraźnie wskazywała, że śmiało można je wystawiać w szranki ze zdecydowanie poważniejszą konkurencją w stylu podobnie wycenionych Audeze LCD-1. O ile jednak chwalące się swoim studyjnym rodowodem Audeze stawiały na liniowość i iście porażającą rozdzielczość, to niewykazujące takowych aspiracji Bowersy poszły w kierunku uplastycznienia i dociążenia przekazu, co w efekcie zaowocowało fenomenalną muzykalnością i iście holograficzną – organiczną obecnością muzyków i wokalistów w naszym bezpośrednim otoczeniu. Warto bowiem podkreślić fakt, iż intensyfikacja i uatrakcyjnienie doznań nausznych w wykonaniu brytyjskich słuchawek bynajmniej nie ograniczała się do wtłaczania reprodukowanego przez nie materiału w naszą przestrzeń międzyuszną, lecz dotyczyła kreowania sceny wokół słuchacza. Przykładowo na „Cantate Domino - La Cappella Sistina e la musica dei Papi” Sistine Chapel Choir pogłos, czas wygaszania dźwięków pod sakralnym sklepieniem były nie tyle długie, co w pełni naturalne – bez sztucznego przeciągania i samplerowej antyseptyczności. Proszę tylko zwrócić uwagę, że scena na tych nagraniach budowana jest nie dość, że z dala od słuchacza, co sięga hen w głąb kaplicy, przez co nawet w słuchawkach odnosimy wrażenie zasiadania w dalszych rzędach a tym samym zyskujemy zdolność obserwacji owej sceny z właściwej perspektywy – w typowo kolumnowy sposób.
Z kolei na „Blade Runner 2049” autorstwa Hansa Zimmera i Benjamina Wallfischa bas ma iście fizyczną definicję. Jest wszechpotężny, absolutny i na swój sposób apokaliptyczny, lecz to właśnie na nim budowana jest cała narracja. A Px7S2 są w stanie świetnie ów zamysł oddać. Potrafią bowiem jednocześnie utrzymywać stały poziom iście infradźwiękowych pomruków a jednocześnie tuż ponad nimi kreować misterne struktury wyższych elektronicznych dźwięków i to zarówno precyzyjnie  zdefiniowanych, jak i jedynie impresjonistycznie zaznaczających swój oniryczny byt. Wydają się zatem świetną propozycją dla wszystkich miłośników słuchawkowych seansów kinowych, gdzie efekty specjalne mają wgniatać w fotel a jednocześnie zapewniać spokojny sen reszcie domowników, gdyż tak jak wspominałem na wstępie izolację akustyczną 7-ki mają na bardzo wysokim poziomie.

To, że Bowers&Wilkins Px7 S2 są świetne nie podlega żadnej dyskusji, jak również fakt, iż stanowią wyraźny progres w stosunku do swoich protoplastów. Są bowiem wygodniejsze, skuteczniej tłumią dźwięki otoczenia a przy tym są lżejsze, co wbrew pozorom, szczególnie przy dłuższych odsłuchach wcale nie jest bez znaczenia. Jeśli zatem rozglądacie się za bezprzewodowymi słuchawkami, które oferują gęste i muzykalne brzmienie a przy tym nie mają nawet najmniejszych problemów z właściwą reprodukcją efektów przestrzennych audiofilskich realizacji i hollywoodzkich superprodukcji, to właśnie na najnowszą inkarnację 7-ek powinniście zwrócić uwagę.

Marcin Olszewski

Dystrybucja: Sieć Salonów Top HiFi & Video Design
Cena: 1 999 PLN

Dane techniczne
Konstrukcja: zamknięte, wokółuszne, bezprzewodowe
Zastosowane przetworniki: 40mm dynamiczne
Komunikacja: Bluetooth 5.2; USB-C
Obsługiwane kodeki Bluetooth: aptX™ Adaptive, aptX™ HD,aptX™, AAC, SBC
Obsługiwane profile Bluetooth: A2DP, AVRCP, HFP, HSP, BLE, GATT
Zniekształcenia THD: <0.1% (1 kHz/10 mW)
Mikrofony: 4 dedykowane ANC, 2 do prowadzenia rozmów
Impedancja wejściowa: 33 Ω
Czas pracy na baterii: 30 h z ANC
Czas ładowania: 2h
Waga: 307 g




User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Guest
This is now closed for further comments

  • Nowy, flagowy gramofon Rega Naia

    Nowy, flagowy gramofon Rega Naia Tym razem zaprezentowali oni nowy flagowy gramofon, Rega Naia, który nazywają ostatecznym. Powstał on dzięki latom żmudnych badań i testów, które były konieczne do stworzenia słynnego gramofonu Naiad. Model Naia wykorzystuje wszystko to, co było najlepsze i przenosi to do gotowej wersji produkcyjnej. Przełomowe funkcje, materiały, technologie. Wszystko opracowane przez Regę w ciągu ostatnich lat, by osiągnąć nowy poziom w jakości przy odtwarzaniu płyt

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    News | Tests | Others 2

    Yamaha MusicCast R-N800A

    Śmiało możemy uznać, że co jak co, ale wyraźny podział segmentu konsumenckiego na stricte stereofoniczne, purystyczne urządzenia pozbawione jakichkolwiek „wodotrysków” i ich naszpikowaną elektronicznymi nowinkami wielokanałową konkurencję śmiało możemy uznać za niebyły. Oczywiście tu i ówdzie jeszcze da się upolować jakieś niedobitki, jednak coraz częściej widok stereofonicznego amplitunera / wzmacniacza pozbawionego wejść cyfrowych (w tym również HDMI) i niewspierającego łączności bezprzewodowe

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Wzmacniacze

    Bowers&Wilkins 603 S3

    Tym razem wstępniak do niniejszej recenzji zacznę dość nietypowo, gdyż od cytatu z „Psów” Pasikowskiego. Pamiętacie scenę z weryfikacji Franca Maurera i nader trafne podsumowanie „Czasy się zmieniają, ale pan zawsze jest w komisjach”? Zakładam, że tak, więc z pewnością zrozumiecie mój punkt widzenia dotyczący naszych dzisiejszych bohaterek. Chodzi bowiem o to, że z biegiem lat zauważamy pewne prawidłowości i elementy, bez których otaczająca rzeczywistość byłaby może nie tyle lepsza, czy gorsza,

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Denon PerL Pro

    Choć dla większości szkolnej dziatwy i tej części studenckiego grona, którą czeka kampania wrześniowa wakacje właśnie dobiegły końca, to nie da się ukryć, iż jednostki niepodlegające już/jeszcze obowiązkowi edukacyjnemu śmiało mogą korzystać z dobrodziejstw letniego lenistwa i sprzyjających okoliczności rodzimej, bądź też zamorskiej przyrody. Abstrahując jednak od tego co kto musi i jakie ma plany ekipa Denona przygotowała nie lada gratkę dla miłośników stricte spersonalizowanych doznań nausznyc

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Musical Fidelity BBC LS3/5a | TEST

    WERSJA KOLUMN BBC LS3/5a zaproponowana przez Musical Fidelity jest doskonała. Jej dźwięk nie jest podbarwiony na niskiej średnicy, a jednak skala jest porywająca. Także i scena dźwiękowa ma precyzyjnie lokowane źródła dźwięku. Kiedy trzeba w stereofonii przed nami, a kiedy indziej wokół nas i za nami. Kolumny znikają z pomieszczenia i nie jest to banalna „klisza”, a fakt. Choć maleńkie, potrafią oddać potęgę nagrania, przede wszystkim dzięki wyższym harmonicznym. Bas jest lekki, ale wcale t

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Recenzje
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.