Jump to content

Opinie: sprzęt - ostatnio dodane

Sign in to follow this  
Instrukcja dodawania Opinii: https://www.audiostereo.pl/opinie-instrukcja-dodawania/
  1. Fonica Bernard

    Kiedyś to było spełnienie moich marzeń, kupiony we wrześniu 1979 za całą pensję + wcześniejszą pracę wakacyjną. Prawdziwy hi-fi.

    Obroty regulować trzeba było przed odtworzeniem każdej płyty, neonówki paliły się jedna za drugą, ale cóż i tak był lepszy od Artura.

     

    4.jpg

     

    Wydobyłem go z odmętów przeszłości po latach, bo przecież miałem sporo winyli. Wyczyściłem, wypolerowałem pokrywę i o dziwo nie chodził gorzej niż ponad 30 lat wcześniej. To dopiero surpirise. Oczywiście był odpowiednio przechowywany. Nie jest to jakiś szczególny dowód na to, że PRL był wspaniały, teraz mam JVC QL-7 z 1977 i jest w każdym calu oryginalny i też działa bez zarzutu.

     

    Wkładkę kupiłem AT95E i zacząłem grać, ale brzęczenie od silnika już mi przeszkadzało. Trochę pomogło uziemienie i inne poprowadzenie kabli, ale ogólnie byłem zdegustowany. Sprzedałem za nieco ponad stówkę. Nie polecam dziś nikomu. To jest zabytek i niech stoi w muzeum. Vintage to nie jest na 300%.

  2. Unitra ZG30C114

    Skrzynki sa bardzo trwałe i mocne; spokojnie nadają sie do nagłośnienia pokoju 15 - 20 m2. Im mocniejszy wzmacniacz, tym lepiej je wysterowuje. Jest to konstrukcja zamknięta, wiec wydobywany zeń bas jest zdecydowany i punktowy, nierozmyty ani ciągnący się, co w pełni satysfakcjonuje moje uszy. Niewątpliwie wpływ na to ma doskonałe wytłumienie specjalną 4cm grubości pianką, która mimo swych 33 lat nadal jest niezmienna w swym kształcie. Wysokie tony są, w przypadku głośników GDWK bardzo czytelne, aż przy głośniejszym odsłuchu klujące po uszach; w przypadku GDWT są bardziej wyraziste, mniej sykliwe i ładnie uzupełniające średnicę. Scena rysowana przez kolumny precyzyjnie umiejscawia przed nami muzyków z instrumentami, które słychać doskonale. Miałem przyjemność porównać je z Monitor Audio Bx2. Ogólnie MA miały jeszcze więcej basu, grały cieplej, natomiast tonsilki biły je szczegółowością i bardziej wysuniętą górą. Dlatego postanowiłem zaoszczędzić 1400 zł i pozostałem przy ZG 30 C 114.

    Kolumny kupiłem 33 lata temu wraz z Merkurym Hi Fi (pamietny 1980 rok!!!). jeszcze pełniej zagrały z Technicsem SA-GX 130, ale dopiero Harman Kardon 6500 wydobył z nich cały urok i magie dźwieku. Jesli ktokolwiek z Państwa będzie chciał je nabyć za w chwili obecnej śmieszne pieniądze, a sprzedawca bedzie oferował produkt oryginalny, to zakup bedzie najlepszą z Państwa inwestycji w kultowe głosniki (co prawda z PRL-u), ale za to z ogromną duszą i potencjałem muzycznym. Nawet po kilkudziesięciu latach Tonsil jest nadal konkurencyjny do czasami przereklamowanych produktów zachodnioeuropejskich. Ogólnie: serdecznie polecam.

  3. Cardas Cardas Crosslink

    Szukałem interkonektu który złagodził by brzmienie oraz sybilanty

    metalowych wysokotonwców w moich Paradigmach. Testowałem najróżniejsze interkonekty o łagodnym profilu ale każdy który wprowadzał do muzyki trochę spokoju - mulił i sprawiał że dużo detali znikało z przekazu.

     

    W Cardasie zacząłem od droższych modeli (Cross) które były tym czego szukałem ale po przesłuchaniu tańszego Crosslinka zdecydowałem że za dużo niższą cenę otrzymuję 95% tego co prezentuje wyższy model. Różnice między oboma przewodami jak dla mnie słyszalne sa dopiero przy ultra dobrych nagraniach audiofilskich. Przy codziennym słuchaniu muzyki dla przyjemności są pomijalne.

     

    To co najbardziej podoba mi się w tym przewodzie to nie męczący

    sposób przekazu, bez utraty dynamiki i detali, szczegolnie widoczne jest

    to przy nagraniach rockowych i metalowych gdzie inne przewody powodowały zniknięcie "wykopu" i "zamulenie" w zamian za złagodzenie dźwięku i "uprzyjemnienie" go .

  4. Tonsil TON 200

    Więc tak Zestawy TON 200 to zestawy estradowe a nie domowe to po pierwsz i nie nadają się zabardzo do kontemplacyjnego słuchania muzyki.

     

    Po drugie przy odrobinie chęci można z nich zrobić naprawdę dobre zetawy.

     

    Trzeba przede wszystkim wymienić głośnik tubowy na jakiś z nowej serii najlepiej GDWT 9/100/PF lub GDWT 9/80/5F

    Trzeba wymienić kable wewnątrz kolumn na jakieś o rozsądnej grubości np. 1,5mm2 lub 2.5mm2.

     

    Trzeba wymienić cewki i kondensatory (zastosować cewki z folii lub z grubszego drutu, kondensatory np. firmy Jenzen Audio wystarczą)

     

    Teraz co do wytłumienia to proponuję zastosować gąbkę na boczne ścianki zestawu (na boki) grubość ok. 1.5 spód wewnątrz obydowy również można wyłożyć gąpką o grubości ok 1mm. (oczywiście do okoła otworu)

     

    Ja zastosowałem głośniki basowe GDN 25/80 16om od SKERC ale oryginalne różnią się tylko polaierowaną membraną.

     

     

    Tak przygotowane zestawy dopiero można spróbować odsłuchać w warunkach domowych.

     

    Jakie efekty uzyskałem:

     

    1. Niższy i bardziej zdecydowany bas (przed wytłumieniem "klupanie" brak niskiego basu pasmo przenoszenia do około 60Hz

    po wytłumieniu odpowiednim dopiero zeszło niżej).

    2. Wysokie tony nabrały żywej barwy (przy czym tuba ma trochę charakter ostry i dynamiczny po zamntowaniu regulacji

    współbierznej głośniki daje się opanować) ale o niebo lepsze niż seriia.

    3. Poprawiła się dynamika i precyzja zestawu.

     

     

    Spędziłem dobrych parę lat na konstrukcjii i poprawianiu TON 200 poczynając od zwrotnic własnej konstrukcji a na fabrycznej "zmodyfikowanej kończąć". Jeśli kogoś interesuje ten temat to posiadam charakterystykę z komory bezehowej tego zestawu (zrobioną przez tonsila).

     

    A i jeszcze jedna uwaga.

     

    Moc zestawu 200 lub 400 wat to chwyt marketingowy. Oczywiście głośniki posiadają zawieszenie średniej miękości i nadają się do wzmacniacza dużej mocy rzędu 40-200 MAX wat ale nie więcej!!!!!

     

    Dlaczego TON 200:

     

    Otórz w zestawach TON200 została zastosowana tuba niskich częstotliwości.

    Uzyskacnie dużej rozpiętości mocy wzmacniaczy oraz dobrego rozłożenia pasma akustycznego w przestrzeni szczególnie dla niskich częstotliwości właśnie zawdzięczamy specjalnej tubie, to sprytne rozwiązanie połączenia otworu basreflexowego z tubą daje bardzo dobre przenoszenie niskich częstotliwości oraz ich wzmocnienia.

     

    Jednak mimo wszystko trzeba trochę nad tym zestawem popracować ale efekt niesamowity!!!!!

     

    Pozdrawiam

    MLP

  5. Gotham Audio Cable gac 2

    Dopiero od nie dawna, od kiedy jestem posiadaczem wzmacniacza HOLDEGRON AUDIO i słuchawek Shure e2c ,słyszę różnicę w interkonentach bardzo wyraźnie.

    Właśnie Gotham GAC-2 był pierwszym kablem, którym podłączyłem mój wzmacniacz słuchawkowy do mojego cd Technics slps-670d i może dlatego tak mi się teraz podoba. Porównywałem go bezpośrednio z Klotzem LaGrange GY107 i jest to całkiem inny dźwięk. Płytą, która służyła do porównań to Halka S.Moniuszki z roku 1998, nagranie Opery Narodowej.

    To co mi się w nim najbardziej podoba to oddalenie sceny. Dźwięk nie jest natarczywy i nie zlewa się. Klotz odbierał całkowicie zabawę z wyszukiwaniem instrumentów i odczuwaniem aury sceny. Właśnie klimat Gothama, spokój i cisza tak bardzo charakteryzują ten kabel. Ciesze się, że go mam, sprawia on wielką przyjemność słuchania muzyki klasycznej w taki sposób i tak jakbym sobie tego chciał. Mam nadzieję, że to dopiero początek mojej zabawy z kablami.

  6. Akkus X3

    Witam , posiadam obecnie kit wykonany o projekt akkusa X3 i nie ma co tu dużo ukrywać w tej cenie nie znalazłem nic lepszego a porównywałem z wieloma konstrukcjami , generalnie w większości podstawkowymi ale nie zwracając uwagi na niskie częstotliwości w kwocie do 3tyś. ( tyle mnie wyniósł koszt zbudowania owych kolumn ) i mowa tu o porównaniu głośniczków z rynku wtórnego . Z tego co zauważyłem nie są mocno wrażliwe na zmianę kabli zarówno głośnikowych jak i interkonektów ( mówię tu oczywiście o kwotach typowo budżetowych ) . Wedłóg mnie świetne kolumny do słuchania jezzu , rocka klasycznego ogólnie spokojnej muzyki , być może w innych gatunkach też nie było by najgorzej ale mój wzmacniacz raczej do współczesnego popu , ostrego rocka i metalu się nie nadaje (Copland CS8 ) . Uważam że wyróżniają się przede wszystkim bardzo subtelną i delikatną średnicą i świetnie współgrającą górą , wysokie nie kłują w uszy jak miało to w przypadku Paradigm studio 20. Srednica jest bardzo czytelna i przejrzysta , jeśli chodzi o bas to potrafi bardzo zaskoczyć , jest go po prostu tyle ile powinno być. Nie jest rozciągnięty czy zamulony , a raczej precyzyjny i sprężysty. Ogólnie im dłużej ich słucham tym bardziej dochodzę do wniosku że prędko ich nie zmienię ( no chyba że budżet zmieni się poważnie ).Jest to moja druga konstrukcja DIY i to na Usherach, pierwsza to Akkus V2 -ciut droższa z uwagi na zastosowanie droższego przetwornika wysokotonowego , generalnie znaczących różnic nie widać ani nie słychać może jakieś niewielki niuanse ale jak dla mnie trudne do uchwycenia , w sumie niewiele różnią się ceną u Akkusa ( V2 droższe) .

Sign in to follow this  


Opinie: sprzęt - typy sprzętu





×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.