Skocz do zawartości
IGNORED

Do milosnikow klasyki w SACD!!!! :-;


jacekm

Rekomendowane odpowiedzi

Pod koniec wrzesnia w Japoni(jak na razie?) ukaze sie 50 plyt w tym formacie i to jakich plyt!!!!! (za sa-cd.net):

Classical Collection / Argerich Chopin, Brahms, Prokofiev, Ravel, Liszt

Bach, Johann Sebastian / Violin Concertos: Szeryng(Vn), Marriner / Asmf

Bartok / Duke Bluebeard's Castle: Kertesz / Lso, Ludwig, Berry

Bartok / Music For Strings Percussion & Celesta: Marriner +shostakovich: Ogdon

Bartok / Concerto For Orchestra, Dance Suite: Solti / Lso

Beethoven / Violin Concerto: Szeryng(Vn), Haitink / Concertgebouw.o

Beethoven / Piano Sonata.28, 29, 30, 31, 32: Pollini

Beethoven / Piano Sonata.8, 14, 21, 23: Kempff

Beethoven / Schubert / Sym.6 / .5: Bohm / Vpo

Brahms / Piano Concerto.1: Brendel(P), Schmidt-isserstedt / Concertgebouw.o

Bruckner / Sym.9: Mehta / Vpo

Chopin / Piano Sonata.2, 3, Etc: Argerich

Dvorak / Cello Concerto: Rostropovich(Vc), Karajan / Bpo +tchaikovsky

Dvorak / Slavonic Dances: Kubelik / Bavarian.rso

Faure / Requiem, Orch.works: Ansermet / Sro

Grieg / Schumann / Piano Concerto: Lupu(P), Previn / Lso

Holst / The Planets: Ozawa / Bso

Mahler / Sym.5: Karajan / Bpo

Mendelssohn / Lieder Ohne Worte, Etc: Barenboim

Mozart / Clarinet Concerto, Flute Concerto.1, Etc: Prinz(Cl)tripp(Fl)bohm / Vpo

Mozart / Piano Concerto.20, 21: Gulda(P)abbado / Vpo

Mozart / Requiem: Bohm / Vpo, Mathis, Hamari, Ochman, Ridderbusch, Etc

Mozart / Sym.35, 36, 38, 39, 40, 41: Bohm / Bpo

Orff / Carmina Burana: Jochum / Deutschen Oper.o, Janowitz, Stolze, F-dieskau

Schubert / Sym.3, 8: C.kleiber / Vpo

Schubert / Die Schone Mullerin: Wunderlich(T), Giesen(P)

Schubert / Piano Quintet: Brendel(P), Cleveland.sq, Demark(Cb)

Schubert / Schumann / Arpeggione Sonata / 5 Stucke: Rostropovich(Vc)britten(P) +debussy

Smetana / Ma Vlast: Kubelik / Bso

Strauss, Richard / Metamorphosen, 4 Letzte Lieder, Etc: Karajan / Bpo, Janowitz

Stravinsky / L'histoire Du Soldat: Markevitch / Solists, Cocteau, Fertey, Ustinov

Stravinsky / Le Sacre Du Printemps: Ozawa / Bso

Stravinsky / Firebird: C.davis / Concertgebouw.o

Tchaikovsky / Sym.6: Haitink / Concertgebouw.o

Tchaikovsky / Sym.5: Haitink / Concertgebouw.o

Tchaikovsky / 1812, Romeo & Juliet: C.davis / Bso

Tchaikovsky / Piano Concerto.1: Argerich(P), Kondrashin / Bavarian.rso

Tchaikovsky / Sym.5: Mravinsky / Leningrad.po

Tchaikovsky / Sym.4: Mravinsky / Leningrad.po

Tchaikovsky / Rachmaninov / Piano Concerto.1 / 2: S.richter(P)karajan / Vso, Wislocki / Warsaw.po

Vivaldi / Four Seasons: Ayo(Vn), I Musici

Wagner / Die Walkure(Act.3): Solti / Vpo

Wagner / Die Walkure(Act.1): Knappertsbusch /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące później...

Ja też bardzo interesuję się i klasyką i formatem SACD. Podobnie jak ty uważam, że DVD-Audio nie przyjmie się. Masowa publiczność, która kupuje kino domowe, to nie są ludzie kultury muzycznej. Zresztą nie każdy odtwarzacz DVD może odtwarzać DVD-Audio. Więc nie bardzo wierzę w ofensywę płyt wydawanych w tym formacie, która miałaby nastąpić po upowszechnieniu się zestawów KD. Tym bardziej, że w międzyczasie SACD wyłazi z niszy, zresztą za sprawą ludzi którzy do konsumpcji muzyki potrzebują dobrego brzmienia.

Nie piszesz nic o sobie. Nie wiem jakiego sprzętu uzywasz. Ja stoje przed problemem zaopatrzenia się w coś do grania CD-ków i zarazem SACD, bo z kasą rzadko. Z początku zapaliłem sie do Samsunga HD745, lansowanego przez Darkula, ale trochę mi na razie przeszło, bo wciąż nie mogę napotkac tego sprzętu, zeby posłuchać a sa też i chłodne o nim opinie. A co ty byś poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slucham przewaznie klasyki i jazzu ! Choc z przyjemnoscia posluchal bym Rush na SACD - zwlaszcza Moving Pictures! ! .

Moj sprzet to : Sony XA333ES , Marantz PM 16 , Cabasse Skiff .

Niestety dobrej klasy odtwarzacz SACD troche kosztuje . Slyszalem bardzo pozytywne opinie o Sony SCD -XB790 , cena okolo 350 euro . A propos w/w listy 50 SACD , jest ona troche inna , do kupienia od 22 . 12 . 2004 na amazonie japonskim. Lista :http://www.sa-cd.net/alltitles/336

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie ta lista wygląda jacekm!

 

Własnie wciągnąłem czajkowskiego piano concerto No. 1 i na deser symfonic fantazja... na nowej kanapie z odchylanym oparciem... miooodziooo :-)

 

 

Polecam!

[obrazekLUKASZ-220576_1.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ponad rok temu były na forum wieści, że Rush ma się ukazać na SACD i co? Inna rzecz że Moving Pictures i Power Windows brzmią raczej cienko na cd pomimo remasteringu by Bob Ludwig i nie jestem pewien czy SACD wykrzesze wiele więcej z tego materiału. Chociaż ponowny remaster "Gaucho" Steely Dan przez Ludwiga to doskonała robota, ale tu poprawiał po kim innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szkoda , ze szefowie Universalu zrezygnowali ( jak na razie ???) z planow wydania Rush na SACD . Co do jakosci technicznej Moving Pictures to nie jest ona taka zla!! Np w porownaniu do Presto ( dzwiek plaski praktycznie bez basu ) lub Vapor Trailes ( horror!) . Mam DVD Rush - Rush Chronicles , wersja audio jest w 2 wersjach Dolby digital i PCM 48 khz / 24 bity , roznica pomiedzy tymi dwoma sciezkami jest duza na korzyszc PCM , szkoda ze nie pokuszono sie o transfer 96khz/24bity ( nie marze o 192khz/24bity ) , daje to pojecie jakby to moglo brzmiec w SACD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie podniecać się tak SACD. Po pierwsze wiele płyt SACD jest faktycznie remasterowanych ze źródeł cyfrowych na DSD co nie skutkuje rewelacyjnym dźwiękiem (parę SACD już zwróciłem w media bo były beznadziejnie nagrane). Po drugie niestety ale SACD playery za 4000-5000 zł to marne źródła i wszystkie teoretyczne zalety formaru biorą w łeb na skutek 1. tanich napędów 2. kiepskich zasilaczy 3. jittera jak cholera. Jeśli kogoś stać na Accuphase'a DP-77, Krell SACD Standard albo conajmniej Sony SCD-1 to wtedy warto w to wejść. W przeciwnym wypadku lepiej słuchać na dobrym CD i nie przepłacać za płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

americano -> Moje doswiadczenia z SACD sa absolotnie rozne od tego co opisujesz:

- jest wiele doskonale brzmiacych SACD, ktorych zrodlem byly nagrania PCM (to masz chyba na mysli piszac o cyfrowych zrodlach) szczegolnie gdy byly one nagrane lepiej niz 16/44.1

- w cenie 4000-5000zl czy powiedzmy $1000 sa dobrze brzmiace odtwarzacze SACD

- duzo plyt SACD jest w cenie zwyklych plyt CD i nie trzeba za nie przeplacac

 

Dla ludzi, ktorzy cenia sobie dobry dzwiek, SACD jest kolejnym krokiem w ewolucji cyfrowej reprodukcji dzwieku. Jesli ktos tego nie potrafi zauwazyc i docenic, stawia sie w pozycji, ktora przyjely dinozaury. Meczaca jest obecna na Forum krytyka SACD nie poparta glebokim doswiadczeniem z tym formatem.

Sluchajcie, a znajdziecie.

Parsec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozmawiajmy może o zarobkach bo czym innym jest budżetowe hifi w USA a czym innym w Niemczech. W Polsce rozmawiamy najczęściej o zupełnym low-endzie hi-fi który na zachodzie nie stanowi punktu odniesienia. SACD z natury samej technologii wymaga lepszych komponentów w zasilaniu, lepszego zegara taktującego itd. i nie jest pomyślany jako rozwiązanie low-endowe. Denon już się wycofał z produkcji tych urządzeń w budżetówce. Jakość nagrań SACD wynika po części z tego że część nagrań które wychodzą w tym formacie to reklama wytwórni i najlepszych nagrań dzięki czemu na samo nagrywanie i obróbkę mają więcej czasu oraz środków. Podobny efekt jest dostępny na porządnie zrobionym cd - jak w najlepszych BlueNote, Alphie, Label Bleu itd.

W niemieckich sklepach hi-fi systemy SACD dobiera się głównie na rzeczywiście mocnych wzmacniaczach i odpowiednich kolumnach bo dopiero wtedy widać co robi większa dynamika oraz możliwości wysterowania pasma. Słuchanie tego na dychawicznym i nienajlepiej zbudowanym sprzęcie nie daje możliwości zaobserwowania tych korzyści. Na tańszym słyszymy po prostu dobry mastering który zniknie w powodzi tandety jeżeli wogóle SACD stanie się masowy.

A słabe nagrania SACD istnieją i nie ich wcale tak mało - szczególnie gdy wydawnictwo traktuje je bardziej marketingowo niż merytorycznie. Przykładem część wydań DG oraz ostatni Lutosławski z BeArTonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.