Skocz do zawartości
IGNORED

Winyl brzmi inaczej od CD. Nie lepiej/gorzej. Wątek pojednawczy.


Bald

Rekomendowane odpowiedzi

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Panowie co Wy tak o tej barwie?? :-) Posłuchajcie dobrze nagranej czarnej płyty z wokalistyką to sami zrozumiecie co autor wpisu miał na myśli:-) Na ostatnim Audio Show Grzesiek Gierszewski puszczał w swoim pokoju nagrania z analogowego, taśmowego magnetofonu Akai. Wokale z niego były takie jak z czarnej płyty, albo nawet lepsze. Pełne głębi, koloru, subtelnego różnicowania. Mam pisać więcej?

Z mojego CD choć wybitny, takich nie mam.

z czystej ciekawości, jeśli wolno, Bald skąd takie dwa różne modele ? VPI - Thorens

Gramofon testowy, czy jak ?

 

Fakt, celna uwaga. Jestem w trakcie tworzenia toru analogowego. VPI jest pożyczony ale biorę go pod uwagę. Thorens można powiedzieć na przetrwanie.

 

Panowie co Wy tak o tej barwie?? :-) Posłuchajcie dobrze nagranej czarnej płyty z wokalistyką to sami zrozumiecie co autor wpisu miał na myśli:-) Na ostatnim Audio Show Grzesiek Gierszewski puszczał w swoim pokoju nagrania z analogowego, taśmowego magnetofonu Akai. Wokale z niego były takie jak z czarnej płyty, albo nawet lepsze. Pełne głębi, koloru, subtelnego różnicowania. Mam pisać więcej?

Z mojego CD choć wybitny, takich nie mam.

 

Chyba jednak nie do końca wybitny. Da się takie wokale uzyskać z cyfry. Choć winyl niewątpliwie ma duszę.

 

 

Podsumowując: jeśli porządnie spasowany tor to wszystko zagra dobrze: i winyl, i CD i FLAC. Z uwagą taką, winyl wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenie i cierpliwości. I niestety nie jest dla każdego, bo nie każdy wytrzyma codziennego obcowania z winylem, odkurzania, kalibracji wkladek, mycia płyt, przechowywania ich, kupowania koszulek itp

 

To jest clue całej dyskusji nad wyższością czegokolwiek nad czymkolwiek. Dobrze skonfigurowany tor. Pytanie ilu z nas go ma?

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Bardzo proszę.

 

Barwa wokalu bardziej aksamitna, więcej różnych mikroinformacji, typu ustawienie wokalisty w pokoju, to czy pokój jest zadymiony czy pełen świeżego powietrza. Ale największą uwagę przykuła gładkość, taka płynność, coś bardzo subiektywnego, czego nie słyszę podczas odsłuchu CD. Nie wiem jak to do końca nazwać. Ktoś z recenzentów użył kiedyś sformułowania miodopłynny, może ten pierwszy człon nie jest nazbyt fortunny, ale coś w ten deseń. To jest jedna z tych rzeczy, których mi generalnie brakuje, bo mam system oparty o CD.

Tak mnie jako laika jedna rzecz zastanawia. Tor dobrze dopasowany, źle dopasowany, dobry, zły. Przypuśćmy. Wybieramy np pięciu uznanych audiofili, stawiamy ich przed np trzema różnorodnymi torami aczkolwiek dobrze dobranymi. Jakie będą ich oceny poszczególnych torów? Każdy oceni tak samo czy wedle własnych upodobań odbiorczych. Jeżeli według własnych upodobań to co to jest tor idealny?

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Nie ma takowego. Oczywiście ewidentne błędy w zestawieniu typu dudnienie basu będą słyszalne. Ale porównując naprawdę dobre systemy; ich całościowy odbiór zależy od gustu słuchającego. Porównaj np topowy system Marka Levinsona z systemem Reimyo:-) Jakby grały inne utwory. A oba systemy na swój sposób wybitne.

  • Redaktorzy

Toru idealnego chyba nie ma. Wg mnie podziały są takie:

1- albo gra albo nie gra

2- gra z dobra barwą i przestrzenią

3- gra z dobrą barwą ale bez przestrzeni

4- gra przestrzennie ale bez barwy (technicznie i analitycznie)

5- gra beznadziejnie, bez barwy, bez przestrzeni, dźwięki wylewaja się z kolumn jak pomyje z wiadra.

Pewnie znalazłoby się tego więcej: z basem, bez basu, z rockowym pierdyknięciem, słodko, sucho, jazgotliwie itp.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dobrze słychać różnicę w barwie pomiędzy poszczególnymi nagraniami. Ta z L5 bardziej mi się podoba... chociaż Ibanez też nieżle daje... może ciut za dużo detalu i jaskrawości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

tomkly mówiąc wprost: jeśli cokolwiek Ci dudni to nie masz idealnego systemu. Ba, nie masz nawet dobrze skonfigurowanego. Bo system to także akustyka.

Upodobania muzyczne. Dużą rolę odgrywają upodobania muzyczne i wedle nich nasz tor jest dobry lub jeszcze niedopracowany. Nam się może podobać, ktoś inny powie że "no może być, ale ja bym....."

Sprzedawałem kolumny Magnat Vector 207, no gostek naciskał tylko i wyłącznie na bas, no puść płytę z mocnym basem. No miałem problem żeby mu dogodzić tymbardziej że na ramieniu wisiała wkładka AT440Mla. Pomocny okazał się tuner, Radio Kaszebe i Disco Polo. Pytam się gostka jakie ma teraz w domu kolumny, odpowiedział że Tonsile. I co tu zrobić. No ma spieprzony gust muzyczny na bum, bum, bum. Jemu to pasuje. wziął magnaty ode mnie zaznaczając że suba podłączy. Czego on słucha? Muzyki?

 

Może się mylę ale system to jak nastrojona gitara. Uderzamy w struny C dur i ma ładnie brzmieć. Wystarczy jedną strunę zmienić na inną, nie od kompletu i już mamy coś innego. Niby gra, zestrojone ale jedna struna w komplecie za bardzo pcha się do przodu z barwą.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

mówiąc wprost: jeśli cokolwiek Ci dudni to nie masz idealnego systemu. Ba, nie masz nawet dobrze skonfigurowanego. Bo system to także akustyka.

 

Oczywiście, przy czym nie miałem na myśli swojego systemu:-) Nie mam gramofonu, podejrzewam, że nie poradziłbym sobie z jego kalibracją.

 

Pomocny okazał się tuner, Radio Kaszebe i Disco Polo

 

A to Radio Kaszebe daje takie disco-polo? :-) To moja ulubiona wakacyjna stacja, niestety w Bielsku ich nie ma.

Oj, i to ile. Ma swoje godziny że poza regionalnymi przyśpiewkami tylko Disco polo leci. Zresztą, mój przebój nr1 to "mój dziadek kupił kłeza" ;)

W Bielsku?? Mam braciszka w Jasienicy i o ile czasami przejeżdżasz przez Brenna to ma tam bar przydrożny :)

tomkly mówiąc wprost: jeśli cokolwiek Ci dudni to nie masz idealnego systemu. Ba, nie masz nawet dobrze skonfigurowanego. Bo system to także akustyka.

 

To tak do końca nie jest. Wielu basistów używa słabych, albo wręcz kiepskich wzmacniaczy... i tak też ten bas słychać, powiedziałbym, że kartonowo i dudniąco. Wtedy, nawet najlepszy system za pierdylion, ustawiony w najlepszym akustycznie pokoju, nie poprawi basu, który oryginalnie żle brzmi. Ostatnio słuchałem super płytki Arta Blakeya ze Szwecji i właśnie tam Charles Fambrough tak brzmi - dudniąco i kartonowo, chociaż cała płytka jest nagrana całkiem nieżle i wydana przez przyzwoity label Evidence. Brzmienie zespołu i nagranie, to 90% sukcesu, resztę robi system... no, może 80% sukcesu.

Parker's Mood

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

W Jasienicy? Toż prawie krajan:-)

Ja uwielbiam Radio Kaszebe jak jestem na wakacjach u przyjaciół w Mieroszynie, to jest pomiędzy Puckiem a Jastrzębią Górą. Naprawdę fajne regionalne radio, chętnie słuchane przez wszystkich.

I w czym problem. Dyć to XXI wiek. Teraz akurat Disco Polo ha ha ha

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

To tak do końca nie jest. Wielu basistów używa słabych, albo wręcz kiepskich wzmacniaczy... i tak też ten bas słychać, powiedziałbym, że kartonowo i dudniąco. Wtedy, nawet najlepszy system za pierdylion, ustawiony w najlepszym akustycznie pokoju, nie poprawi basu, który oryginalnie żle brzmi.

 

Na pewno tak jest. Przy czym ja pisząc o dudnieniach i rezonansie na basie miałem na myśli wpływ samej konstrukcji mechanicznej gramofonu. O ile w przypadku CD wydaje mi się, że używając dobrych absorberów da się zminimalizować interferencje z głośnym dźwiękiem, tak w przypadku gramofonu wydaje mi się to o wiele trudniejsze. Być może jestem w błędzie, ale z tego co słyszałem oceniałem że te brumienia, itp są wynikiem przenoszenia się wibracji z powietrza na płytę. Nawet w bardzo drogich gramofonach. Widać prawa akustyki czy mechaniki oszukać jest bardzo trudno.

I w czym problem. Dyć to XXI wiek. Teraz akurat Disco Polo ha ha ha

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Masakra. Ten co śpiewa fałszuje. Nie wspomnę o stylu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bald, zgadza się. To jest radio regionalne, nie zawsze super wykonawcy tam są prezentowani. Ot i tacy jarmarkowi wykonawcy mają tam swój czas.

MarkN a jak Twoje plany odnośnie toru analogowego ? Przemyślenia, poszukiwania zakończone ?

 

Tak, przemyślenia zakończone i wypróbowane w realu. Skłaniam się do opcji z monosami CJ Premier 140, preampu Premier LS16, B&W 802 Matrix III lub ProAców, ale jeszcze nie wiem których... i VPI Classic 3 plus nowy set Transparent Reference MM2. Tak to widzę i słyszę, jednak jak długo potrwa realizacja planu, tego nikt nie wie, nawet Ja. Być może do niego w ogóle nie dojdzie... pożyjemy, zobaczymy. Zamiast gramofonu VPI Classic 3, całkiem pięknie gra w tym setupie również i CD player - Meridian 508.24.

Parker's Mood

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Skłaniam się do opcji z monosami CJ Premier 140

 

Nie znam tych monobloków, ale styl grania CJ bardzo mi odpowiada. Mam w tej chwili u siebie pożyczoną końcówkę ET250S:

http://www.conradjohnson.com/It_just_sounds_right/a_et250_met150.html

Fenomenalny dźwięk za bardzo niewielkie pieniądze. Jest do wzięcia w Bielsku, dystrybutorowi został ostatni egzemplarz, choć już dawno nie produkowana.

W wątku "zasadniczym" ("Dlaczego vinyl brzmi lepiej...") mam bana - pewnie od cir'a - ale cir jest tylko siekierką w rękach kota galicyjskiego lub Sylwestra Stallone. Jeśli mam bana wskutek działań uciążliwego kota, to strach pomyśleć co będzie w marcu, jak koty zaczną marcować :) Forum nawet czytać się wówczas nie da, nie mówiąc o pisaniu na nim. Jak poczytałem bieżący watek, to doszedłem do wniosku, że marcowanie zaczęło się już teraz, w końcu pogoda jest mocno wiosenna. No nic to, cała nadzieja w specjaliście od kultury łowickiej - może coś wyjaśni metodą PRL-owskich pogadanek telewizyjnych, bo jak się zdaje, tylko to do niego trafiało. Miłej "dyskusji", szczególnie z zakneblowanymi :)

conrad-johnson... It just sounds right.

 

Nowe wzornictwo CJa jest przeze mnie nie do zaakceptowania. Sprzęt Conrada Johnsona, który wymieniłem w poście, jest znakomicie brzmiącym zestawem i dostępny, niestety już tylko na rynku rzeczy używanych. Premier 16LS, jak tylko się pojawia na Audiogon, to znika jak bańka mydlana, a dodam, że pojawia się bardzo rzadko, tak samo jak i preamp ss ML No.32. Znam wymieniony sprzęt CJa z przeszłości i wiem jak gra z Meridianem 508.24, B&W 802 Matrix III i Transparentem Ultra. Mogę powiedzieć, że obecnie, za naprawdę niewielkie pieniądze, otrzymujemy kawał solidnego, pełnego i pięknego brzmienia. Pomimo, że doceniam swój system, to jednak setup CJa, na którego się napalam (Premier 140, Premier 16LS, Meridian 508.24 / VPI Classic 3, Transparent Reference MM2, B&W 802 Matrix III) - jest według mnie lepiej i przyjemniej brzmiącym systemem... i dodatkowo o wiele tańszym. Same zalety najlepszych konstrukcji lampowych... It just sounds right.

Parker's Mood

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

mam bana - pewnie od cir'a

 

Przyznaj się co nabroiłeś? :-)

 

Same zalety najlepszych konstrukcji lampowych... It just sounds right.

 

Oj, zdecydowanie tak. Jedna z najlepszych amerykańskich firm jak dla mnie. Aż żal, że tak mało popularna w PL. Dostępność bardzo ograniczona.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Niewielkie pieniądze? ;-)

 

Tak, relatywnie tani. Tak na poziomie połowy ceny np Audio Research Ref. 150, albo jeszcze niżej. Razem z preampem ET3 powinien wyjść w granicach 30 tys. zł, solo, trochę powyżej 20 tys. Jak na ten poziom grania to wybitna relacja jakości do ceny. Za 20 tys. zł to można dostać np Brystona 4SST2. Porównywać go z CJ nawet nie wypada. Oczywiście mówimy o sprzęcie fabrycznie nowym, nie używce.

Czyli jesteś zwolennikiem tezy - im drożej tym lepsze brzmienie?

Sorry, ale mam inne zdanie.

Powyżej pewnego pułapu cenowego poprawa jakości jest nieadekwatna do włożonej kasy.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Powyżej pewnego pułapu cenowego poprawa jakości jest nieadekwatna do włożonej kasy.

Zgadza się ale jeszcze nie na pułapie 20 - 30 tysięcy. Tu są wyraźne zmiany.

Ja tracę słuch przy cenach powyżej 80k za klocek :)

Wniosek dla mnie jest taki, że słuch jest wprost proporcjonalny do konta bankowego :)

Pieprzyć te nowe wynalazki CJa... na Audiogon, monosy Premier 140 w bardzo dobrym stanie, są do wyjęcia za $4,300.

 

Czyli jesteś zwolennikiem tezy - im drożej tym lepsze brzmienie?

Sorry, ale mam inne zdanie.

Powyżej pewnego pułapu cenowego poprawa jakości jest nieadekwatna do włożonej kasy.

 

Pózniej już liczą się tylko niuanse i za te subtelne różnice właśnie się płaci tak dużą kasę... Na tym to polega. Zabawa w audio hi-end, to droga zabawa... tak samo jak i rajdy samochodowe i rajdowe bryki. Sorry.

Parker's Mood

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.