Skocz do zawartości
IGNORED

Preamp do Pro-Ject 6 PerspeX


Japiotr

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GratefullDe

(Konto usunięte)

Nie, to nie tak, że będzie najlepszy. Stanowi najlepszą relację cena - jakość. To dlaczego go nie polecać? To tak jak z pre phono, można kupić RCM lub Nudę, za połowę tej ceny i cieszyć się analogiem na tym samym poziomie.

Octagon, do P-J kupujesz Speed Boxa i masz rownomienosc/kolysanie obrotow prawie jak w odtwarzaczu CD, bo SpeedBox reguluje czestotliwosc na 50,00Hz. Nie uzywam SpeedBoxa i obroty sa bardzo stabilne. Gramofon startuje do predkosci roboczej w 2s.

Ramie P-J Evolution jest uzywane rowniez przez firme Linn. Pasuja wkladki MM i MC. Oczywiscie o duzych podatnosciach, bo ramie ma mala mase efektywna.

 

Nie zamierzam polemizowac z forumowa grupa wielbicieli AF. Dla Was AF bedzie najlepszy i slusznie.

 

Ale ja wlasnie te argumenty podalem jako plus pro jecta:) Sam mialem rpm 5.1 i speed boxa i z obrotami nigdy nic nie robilem. Przy ad fontesie od czasu do czasu musze uzyc tarczy i pokretla w stabilizatorze:) A ramie tak jak napisalem masz pod wkladki mm i mc, ad fontes do wyboru, albo mm albo mc.

 

Czy pod wzgledem (łatwości) obsługi, ustawień są to porównywalne urządzenia ?

 

Ad fontes jest bardzo prosty w ustawieniu, moim zdaniem porownywalne.

Pomijając design tych 2 modeli to należy zwrócić uwagę na konstrukcję i wykonanie.

Dlatego uważam tak a nie inaczej. Dobrze wiecie, że nie słucham 'oczami' - liczy się dźwięk.

 

Miałem 2 razy bliski kontakt z tym PJ i to wystarczy. Jak dla mnie jakość vs cena nie do przyjęcia.

 

Wkładka:

by grała muzyka powinna wisieć MCLO. Żadna MM.

Polecam AT OC9 II. Dużo taniej niż 2kzł a jakość bardzo dobra. Za Ortofona tak grającego należy położyć niestety 2x tyle.

 

Co do AF:

można się zapewne z Andrzejem porozumieć by wystrugał ramię w okolicach 15g m e i z powodzeniem zagra na nim 70-80% popularnych i dostępnych za normalne pieniądze wkładek MCLO.

AF ma również długie ramię - to też wyraźnie słychać.

Można wreszcie AF uzbroić w 12" Jelco na które da się założyć każdą wkładkę. I sztywną i miękką.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

  • Redaktorzy

Tematem wątku jest preamp do PerspeXa, a proponujecie koledze AF. Zaraz będziemy tutaj czytać o pięknym połączeniu kultowego AF, kultowej Nudy i kultowej wkładki Denon DL-102. Nudę miałem dość długo by wyrobić sobie własne zdanie i wiem jakie są jej zalety i wady. Nie mam nic przeciwko temu żeby ktoś sobie zarobił, ale mdli mnie trochę jak w prawie każdym wątku z oporem maniaka wciska się ludziom klocki z "przenajświętszej trójcy jedynej".

 

Ja przestanę pisać o preampi LAR LPS-1 by nie być posądzonym o układy z firmą pana Czyżewskiego. Mam ten preamp, testowałem go z 7-ma innymi na kilku gramofonach i kilku systemach i wiem co potrafi. Jednak za każdym razem nie będę ludziom wciskał go na siłę. Każdy ma prawo wyboru i swoją głową by podejmować decyzję.

 

Myślę, że bez forum Audiostereo ani AF ani Nuda nie miałyby dużej szansy na sprzedaż. Mimo, że to dobry sprzęt. Mając grono piewców i wychwalaczy sprzedaż utrzyma się. Używany sprzęt też łatwiej sprzedaż z tak dobrą opinią sprzętu. Taki P-J czy LAR nie otrzebuje marketingu forumowego. Bez tego daje radę. Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale naprawdę mdli mnie jak czytam po raz setny o tych klockach, wciskanych ludziom w prawie w każdym poście z pytaniem o dobór gramofonu czy pre.

 

Życzę owocnej sprzedaży gramofonów AF i pre Nuda. Szczerze.

 

Miałem 2 razy bliski kontakt z tym PJ i to wystarczy. Jak dla mnie jakość vs cena nie do przyjęcia.

Powiem tak. Niewielu ludzi stać na nową Alfę Romeo z salonu. Wielu ludzi wybierze starego Mercedesa beczkę. I tanio i dobrze. A Alfa Romeo jak wiadomo zła, nie jeździ i często psuje się ;)

 

można się zapewne z Andrzejem porozumieć by wystrugał ramię w okolicach 15g m e i z powodzeniem zagra na nim 70-80% popularnych i dostępnych za normalne pieniądze wkładek MCLO.

Uważam, że dobrych ramion gramofonowych nie struga się. Niewiele jest firma na świecie, które potrafią zbudować poprawnie działające ramię. Nie wychwalam ramienia P-J 9CC Evolution, bo to całkiem proste ramię bez kompensacji dynamicznej, ale to ramię stosuje Linn w swoich gramofonach, a to raczej nobilituje. I ramienia karbonowego w kształcie stożka (o zmiennym przekroju poprzecznym) raczej nie da się wystrugać domowym czy warsztatowym sposobem. Dzięki temu kształtowi redukuje się pasożytniczy wpływ fali stojącej, która z kolei występuje w typowych prostych rurkowych ramionach, to których powinno się wkładać gąbkę itp. materiały.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Wybór pre ograniczyłem do 4 modeli i pozostaje tylko odsłuch i decyzja.

Natomiast jeśli chodzi o gramofon to pomimo że wstepnie byłem zdecydowany na PerspXa to nadal jestem otwarty na inne rozwiązania. Zdaję sobie sprawę że każde z rozwiazań ( P-J vs AF) ma swoje plusy i minusy. Wiadomo najlepiej byłoby wybrać jakiś złoty środek. Czy w takim razie w podobnych pieniądzach można kupić coś bardziej uniwersalnego z obsługą różnego rodzaju wkładek MC i MM w dodatku będzie łatwe w ustawieniu i obsłudze ?

Kup tego PerspXa do niego Goldringa 2500 ifiPhono + bufor lampowy ifiTube i będziesz szczęśliwy.

P-J w obsłudze banalny świetne ramie co wiecej trzeba 20 kilogramowej plinty ,eeee , ewentualnie możesz zmienic sobie okablowanie na cardasa i to wszystko.

Wkładki MC ok, ale to koszty znacznie przekraczające wartość całego tego systemu który wymieniłem ,napewno MC za 2000-3000 nie zagra lepiej od tej MM-ki,

>Kangie

Nadal uważam, że ten PJ ma duże ograniczenia i że w tej kwocie można znacznie lepiej.

Ale rozumiem, że komuś moze on się podobać. I choćbyśmy nie wiadomo co pisali to sobie go kupi i koniec.

Będzie wtedy żył świadomie z tymi ograniczeniami, o których nie tylko ja pisałem.

Apropos 'alfy': być może, że można kupić używanego AF. Tego nie wiem.

 

Najprostszym upgradem gramofonu jest wymiana ramienia. PJ na to nie pozwala.

Konstrukcja Andrzeja na to pozwala. Jak może zagrać wkładka MM/MC na długim Jelco czy SME nie muszę pisać.

 

>Amores999

To zerknij sobie Waść na lpgear (chociażby). Poszperaj za wkładkami G2500/1042 czy Ortofon 2MBlack.

Poszperaj za igłami do nich ... i teraz porównaj z kosztem ATOC9 czy prostego Benza Golda ... o jakich kosztach mówimy?

Bo to, że jakość dźwięku jest nieporównywalna to ja wiem ... na korzyść MC oczywiście.

 

Pre:

do pewnej kwoty pre phono są jakie są. Cudów z nich nie będzie.

Od pewnego pułapu ceny rosną w postępie geometrycznym bo rosną znacznie koszty - zasilacz.

Tego nie mozna w żaden sposób przeskoczyć. Sprawdzałem kilkadzisiąt razy na różne sposoby. Wystarczy porównać 'wnętrzności' czym i jak jest nakarmiony układ korekcyjny.

Było o tym trochę jakiś czas temu w wątku o preampie gramofonowym. Była tam dyskusja o możliwościach, setupach etc.

 

A kolega/koledzy sami i tak zdecydują biletami NBP jakiej jakości dźwięk u nich zagości ... ;-)

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

  • Redaktorzy

>Kangie

Nadal uważam, że ten PJ ma duże ograniczenia i że w tej kwocie można znacznie lepiej.

Ale rozumiem, że komuś moze on się podobać. I choćbyśmy nie wiadomo co pisali to sobie go kupi i koniec.

Będzie wtedy żył świadomie z tymi ograniczeniami, o których nie tylko ja pisałem.

Ahaja, masz prawo mieć takie zdanie. Jednak nie jest ono wyrocznią, bo wchodzimy w sferę finansową, która jest bardzo "śliska". Poza tym odnoszę wrażenie, że jesteś zrażony do nowych gramofonów, tych tanich i tych droższych, zatem dyskusja wiadomo jak się potoczy. Mam PerspeXa od prawie roku i wiele okazji by się nim pobawić. To nie jest jedyny gramofon z którym w ostatnich kliku latach obcowałem. Miałem kontakt z wieloma gramofonami u siebie w domu, u kolegów oraz na imprezie Audiofil. O salonach audio i testowaniu tam kilku nowych gramofonów nie wspomnę.

 

Swojego czasu miałem w swoim 6 PerspeX podwieszone pożyczone wkładki MC LO: Ortofon Cadenza Black i przez kilka godzin Ortofon A90 - wkładki, które doskonale pasują do ramienia 9CC Evolution. Myślę, że zdajesz sobie sprawę o jakich wkładkach teraz piszę. Jak grało, to wiem ja i dwóch kolegów, którzy u mnie byli w domu. O wielu rzeczach nie piszę na forum, bo i po co. Graliśmy wtedy z pre: LAR LPS-1, IPhono oraz wysokiej klasy pre lampowe niemieckiego producenta (nazwy nie pamiętam, ale to był sporych gabarytów klocek). Zagrało że głowa mała, a jak podpięliśmy trafo zewnętrzne, to... Nie będę pisał, bo co to zmieni. Trzeba samemu posłuchać i potem brać się za rzetelną ocenę sprzętu.

 

Myślę, że warto zakończyć tę dyskusję, która niczego tak naprawdę nie wnosi i chyba nie pomaga założycielowi wątku.

 

 

Ahaja ,a słuchaleś może Sumiko Blackbird?

Ja słuchałem na jednym z wrocławskich spotkań Audiofil przez 2-3 godziny. Wkładka była podpięta do gramofonu, który jest bohaterem tego wątku - P-J 6 PerspeX. Zagrało przyzwoicie, ale można lepiej.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

>Amores999

Nie słuchałem. Kilku innych Sumiko tak.

Ta to MCHO - mają swoje prawa co do wzmocnienia i obciążenia.

Przy jej cenie zdecydowanie wolałbym lepszą MM.

 

>Kangie

Ano. ;-)

Pax.

A teraz ... Temple of the Dog

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

  • Redaktorzy

IPhono miał dużo możliwości ustawień parametrów elektrycznych. LAR ma tylko wybór impedancji i wzmocnienie (Gain). IPhono ma zwykłe wtyczkowe zasilanie, LAR ma osobną skrzyneczkę z zasilaniem. Wg mnie oba preampy wypadły dobrze, jednak sonicznie wybieram LARa.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Ale jezeli wpiąć do iphono bufor lampowy itube to zmienia postac rzeczy i zasilanie nie ma aż takiego znaczenia ,kostruktor amr-a czyli też iphono mówił to Krzysztofowi Owczarkowi z "Moje Audio" na ostatnich targach w Monachium ,a rozmowa wynikneła właśnie z pytania czy bedzie konkretniejszy zasilacz do iphono ,pan powiedział "a po co ten jest bardzo dobry" i nie zaleca innych natomiast powiedział że obowiązkowo należy wpiąć bufor lampowy i zapomnieć o zasilaniu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...

No to znowu jestem na początku drogi. Widziałem jak wygląda używany PersperX i to jak wygląda akryl prze delikatnym obchodzeniu po rocznym użytkowaniu ostudził mój zapał zakupu całkowicie. Coraz bardzie przekonuję się do AF. Moje pytanie z jakim ramieniem i jaką wkładką ? Pre najprawdopodobniej będę wybierał z tych trzech: LAR, NUDA, iPhono

  • Redaktorzy

E tam, moj ma juz rok i rysek nie widac. Jak dbasz, tak masz.

A AdFontes zagra grubo. W koncu ciezki jest, ma fest wystrugane ramie i latwo odsprzedasz w razie W ;-)

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.