Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki przedwz., potencjometr do Gainclona


rogus

Rekomendowane odpowiedzi

Rwyj źródła jest przeważnie mniejsza. W każdym razie 0,5dB to nie różnica o której można mówić, że jeden PR gra głośniej, a drugi ciszej (tak wiem, audiofilu, że Ty słyszysz nawet rodzaj cyny).

 

 

Bartek1 no to super, powinieneś to opatentować, bo wszyscy producenci stosują logarytmiczne. A może to z Twoimi uszami coś nie tak?

Dziękuję wszystkim za wyjaśnienie licznych aspektów technicznych, a teraz może byśmy przeszli do konkretnych udanych modeli potencjometrów, które byłyby odpowiednie do Gainclona oraz dostępne w polskich sieciach dealerskich. Czy np. Bourns jest dostępny w Polsce i czy naprawdę jest tak dobry ? Zawsze i wszędzie czytałem, że Alps to takie cudeńko, a wy mi tutaj burzycie mity ? na jego temat :-) Czekam na konkretne modele udanych, stosowanych przez was z powodzeniem potencjometrów.

 

Pozdr.

Taki potencjometr wstawiłem Frankowi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nr katalogowy 6414510 krzywa D 20K .

Nie wiem czy jest lepszy gorszy od Bournsa czy Vishaya bo ich nie porównywałem,

ale jest przynajmniej dostępny.

Pewnie mało kto robił takie porównania.

U mnie jest Alps Black Beauty już nie produkowany i poderzewam większosc osób które tu

wypowiadają się nawet tego modelu nie widziały na oczy .

Podejrzewam że najlepsze i tak będą Peny & Giles i Panasonic ale tego u nas nie ma .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam !

>zorro, używałem ich, kiedy nie miałem dostępu do hermetycznych alpsów - wierz mi, kazdy "otwarty " jest gorszy od zamkniętego

>igod, tylko bez kpin - akurat ja nie chcę z Tobą polemizować bo jestem po Twojej stronie ( ale nie zawsze, oczywiście :-). A różnicę 0,5 dB słychać - wierz mi. Vide mój wątek o "uszkodzonym ramieniu" - tam była różnica 0.6 dB między kanałami i doskonale to słyszalem jako przesuniecie sceny w bok. Akurat ja więcej słucham niż siedzę w warsztacie. Ale nie niestem audiofilem bo słucham normalnej muzyki a nie jakiegoś zawodzenia:-))))

Pozdrawiam szanownego kolegę.

Taka nagonka ostatnio na Alpsa,to może ktoś oświeci co w tych potencjometrach takiego złego.

Strach mnie ogarnął,czy po powrocie do domu będzie jeszcze działał.

Jak na razie zdawało mi się ,że jest idealnie.

Cóż człowiek błądzi i wiecznie szuka.

Jak ktoś wie,niechaj oświeci.

:))

stożek

Tyle to ja wiem,tylko dostać te lepsze to jest duży kłopot.

Szukałem swego czasu Nobla na 30kilo i nic.

Na stronkach zachodnich jest sporo potencjometrów wysokiej klasy.

Niestety bazując na krajowym handlu co najwyżej stracisz dużo czasu i nerwów,no i automatycznie jesteśmy skazani na potencjometr naszej kultowej firmy Alps.

:((

W Elektorze takie coś se zrobili, oczywiście to nic nowego.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dwa obszerne wątki o potach w diyaudio.

Chociaż pewnie wszyscy to już czytali :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chodzi mi o następującą sprawę, w np. EP było kilka tekstów o kostkach z texasa etc.. Były nawet jakieś opisy "elektronicznych potencjometrów" na nich zrobionych ( jeden nawet siedział w integrze zbudowanej na LM-kach serii OVERTURE ). Tylko wszystkie te projekty używały kostek dwukanałowych. Czy znacie jakieś opisy dość prostych reg. na jednokanałowych wersjach tych kostek ( o ile takowe istnieją ), albo jeszcze inaczej:

na każdy kanał jedna kostka dwukanałowa ( któreś z nich mają możliwość ustawiania balansu ), ale sterowane ze wpólnej klawiatury ( coś chyba Veteran o tym wspominał ale nie zagłębiał się w ten temat ). Chodziło by mi o równoczesną reg. głośności w 4 klonach ( bi-amping ) z równoczesną możliwością regulacji balansu nikośredniotonowy/wysokotonowy ( ja muszę górę lekko podbić w swoich skrzynkach, a wobecnym wzmacniaczu nie mam jak tego zrobić ).

No i przy okazji jest jeszcze kwestia przesłuchów między kanałami w dwukanałowych drabinkach zrobionych na scalakach, jaka jest różnica ( w dźwięku ) pomiędzy tymi opartymi o scalaki a tymi mechanicznymi ( w których w zasadzie mamy dwa niezależne "potencjometry" na jednej ośce )?

Pierwsze wersje mojego GC mialy zainstalowane potencjometry Alpsa RK18, ktore sa dostepne w ELFA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Graly calkiem dobrze i w porownaniu z Nobel, byly bardziej tube-like (detal nie pchal sie na pierwszy plan i ogolnie gladsze brzmienie). Musze przyznac ze poczatkowo nie bylem do konca pewien ktore sa lepsze.

[obrazekLUKASZ-182473_1.jpg]

post-3442-100002972 1170259650_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Peter Daniel

Napisałeś "początkowo", a więc alps w dalszym okresie użytkowania okazał się gorszy, czy dźwięk po prostu miał inny charakter, nie chcę tutaj demonizować wpływu potencjometru na dźwięk. Chcę zastosować taki, który nie będzie wprowadzał poważnych zakłóceń. Ten Alps wygląda całkiem nieźle a i cena ok 40 zł wydaje się atrakcyjna, chyba się na niego zdecyduję. Ten sam ma Frank i nie narzeka :-)

 

Pozdr. for all

>>Napisałeś "początkowo", a więc alps w dalszym okresie użytkowania okazał się gorszy, czy dźwięk po prostu miał inny charakter, nie chcę tutaj demonizować wpływu potencjometru na dźwięk. Chcę zastosować taki, który nie będzie wprowadzał poważnych zakłóceń. Ten Alps wygląda całkiem nieźle a i cena ok 40 zł wydaje się atrakcyjna, chyba się na niego zdecyduję. Ten sam ma Frank i nie narzeka :-)

Też używam takiego RK 18 z ELFY i myślę że jest OK, węglowa ścieżka i dobra w tej cenie mechanika, myślę że dobrze się sprawdzi w GC z budżetowymi komponentami.

 

Cena w ELFIE wzrosła w ciągu 3 lat o jakieś 30% - może ktoś znajdzie tańsze zródło, przy 30 szt 26,50 netto - więc warto zorganizować wspólny zakup.

Peter Daniel

Nic dodać nic ująć,dobrze ująłeś swe wrażenia dotyczące Nobla.Zgadzam się w całej rozciągłości.

Dzisiaj bawiłem się w odsłuchy z udziałem przedwzmacniaczy.Wykorzystałem Audiolaba mającego potencjometr Nobla(30 kilo).Efekt był wyśmienity,ale ,no właśnie słychać było podwyższoną analityczność i lepiej zaznaczoną scenę ,dzwięk wybitnie skontrolowany z bardzo dużym wycofaniem sceny wgłąb.

Niestety w tej konfiguracji GC traci dużo ze swego charakteru,zdecydowanie wolę brzmienie samego klona.

Coś jest w tym urządzeniu co powoduje ,że chce się go słuchać całymi godzinami.

Słuchałem również z klonem Passa i tu również było bardzo dobrze,wyrazne ocieplenie ,duży basior ,niestety mniejsza scena (to na minus).

Również w tym przypadku powrót na samego GC sprawił mi niebywałą radość.

Zaczynam wyznawać teorię ,że najlepiej Gainclone gra sam bez dodatkowych przedwzmacniaczy.

Oczywiście jeśli będę miał okazję wykorzystam wcześniej wymieniony przez Ciebie potencjometr.

Szalenie jestem ciekaw efektu.

Frank

Dzięki za kalkulacje :-), to i tak w miarę przystępna cena. Jeżeli chodzi o klony Proaców to obudowy czekają już na głośniki, a na te niestety jeszcze nie mam środków, najszybciej zamówię głośniki w przyszłym miesiącu, najprawdopodobniej razem z forumowiczem rhs, który też już ukończył budowę swoich skrzynek. Również jestem ciekaw jak zagrają z Gainclonem, mam nadzieję, że im podoła, jeżeli nie to będę zmuszony do dalszego poszukiwania wzmacniacza. Przede mną jeszcze długa droga :-)

 

Pozdr.

 

Peter Daniel

Dzięki, z Twojego wpisu wnioskuję, że moje preferencje przemawiają za aplsem, gdyż w dźwięku przede wszystkim cenię muzykalność i relaks, jednak nie pozbawiony przestrzeni i szczegółu. Ale i tak nie mogę być pewny, jak Gainclone czy z alpsem, czy z innym potencjometrem zgra się z resztą zestawu. Cóż, w razie kłopotów zostanie jeszcze manewrowanie kablami :-). Zamawiam Alpsa.

 

Pozdr.

Ludzie nie robcie jaj....

Roznice w brzmieniu potencjometrow...!!!No chiba ze ktos da malutki potek np.1 k Ohm i wladuje do niego 10VAC!to sie bedzie grzal i powsana szumy termiczne zmienna rezystancji masy oporowej....

To nie jest w.cz!Gdzie wszystko ma wplyw!

Do audio wybieramy potek z dana krzywa wzmocnienia i zeby cholernik nietrzeszczal i mial dobra wspolbieznosc!

I zecz jasna by jego wartosc byla wlasciwa w stosunku do ukladu....

Solidnosc,powtarzalnosc ,dobry kontakt,stale warunki pracy wzgledem zmiennego otoczenia,szczelnosc z wiadomych powodow....

Ja lubie podgladac pomiarowke.

Tam Alpsow niema!

Sa tylko Elma,Siemens,Bourns,Vishay,Amphenol,zadko Spectrol...... i jeszcze kilka egzotycznych firm.[jako osprzet]

Oprocz parametrow stalych wazne sa gabaryty elementow przelaczajacych czy tez regulujacych.

Im wiekrze gabaryty tym wiekrza podatnosc na zbieranie smieci.

Warto jest sobie ogladnac jakiegos Rhode Schwartza czy Tektronixa.. mozna sie duzo dowiedziec.

Czy probowal ktos z Was "potencjometru" na AD0804 i przekaznikach? Mam na mysli uklad regulacji od Alepha P1.0. Czy warto sie w to bawic? Uklad wyglada na dosc prosty i moze to byc calkiem dobre rozwiazanie rowniez do GC.

Może ktoś bardziej doświadczony bardziej niż ja zaproponuje jakiegoś dobrego i odpowiedniego preampa aktywnego do GC. Może ktoś testował GC na różnych preampach aktywnych.

Pozdrawiam.

Nawiązując do tematu tego wątku, czy ktoś mógłby się ze mną podzielić jakimś prostym schematem (najlepiej od razu z rysunkiem płytki) dobrze brzmiącego preampa do Gainclone'a? Ale nie pasywki? Chcę się pobawić w zrobienie Gaiclone'a dla własnej frajdy (a znajomemu w prezencie), ale końcówka mocy będzie dla niego zdecydowanie nieatrakcyjna. Z wątku o Gainclone wyczytałem, że Veteran zaprojektował płytkę z miejscem na op-ampa, ale chyba jakoś ten pomysł upadł. Prawdopodobnie dla zapalonych DYI-owców tutaj, aplikacja jakiegoś op-ampa jest czymś zupełnie trywialnym i oczywistym... no ale dla mnie nie. Ja tylko pamiętam jeszcze jak się trzyma lutownicę... bawiłem się w elektronikę praktyczną jakieś dwadzieścia lat temu, ale potem całkiem to zarzuciłem... ;-)))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.