Skocz do zawartości
IGNORED

Obudowy wzmacnaczy-jak ?


Lok

Rekomendowane odpowiedzi

"...Ostateczny wygląd uzyskałem przecierając front szmatką rozcienczonym wodą akrylem . Finał jest taki że lakieru nie widać a aluminium nie koroduje i można je dotykać..."

 

> Zorro

 

Mógłbyś rozwinąć skrót myślowy "rozcieńczonym wodą akrylem". Co to było - jakiś lakier? I jaki? Mówisz, że na alu się sprawdziło, a ja chciałbym spróbować zabezpieczyć tym sposobem miedź, bo zostawiona bez ochrony brzydko śniedzieje "w paluchy".

Dzisiaj obmacalem obudowy metalowe od Indela

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Na poczatek moze byc, tanie, dosc solidne, zarzucilem dla nich wizje obudowy na zamowienie. Dokrecamy froncik od grawera, "nogi", niebieska dioda i mamy hi-end po polsku...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niestety, jeszcze nie kupilem. Podobala by mi sie T73, Gainclone LM3875, plytki i casting by Veteran (przy okazji dzieki i pozdrowienia!), zalaczam na szybko szkic prototypu zabudowy. Przy okazji - moze ktos mi wg rysunku cos doradzi w sprawie radiatora?

[obrazekLUKASZ-194217_1.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

> MariuszJ

 

Zamieniłbym miejscami przedział wzmacniacza i zasilacza. Odpada prowadzenie przewodów sygnałowych od złącz przez pół obudowy, w dodatku w pobliżu transformatora.

Radiatory - można użyć dwóch odcinków np A5724 i ustawić je żebrami w "mijankę".

 

Profile z Kęt np. na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Totem2> rzeczywiscie, dalem ciala, tak jak mowisz bedzie duzo lepiej. Tylna i przednia scianka sa (chyba) symetryczne, wiec po prostu zamienie je miejscami. Co do radiatora "na mijanke", to nawet nie bedzie takiej potrzeby - plytka Veterana ma ~35mm co daje >100mm zapasu na radiator.

 

Ja myslalem o radiatorze w postaci prostokatnego profilu zamknietego, powiedzmy 80x80mm z kratka wewnetrzna. Widzial ktos moze cos takiego? Jakby jakis audiofil utworzyl takiego Gainclona z takim radiatorem przed odsluchem... gwarantuje ***** :-)))

 

Dziura w podstawie wypada prawie idealnie pod centrum radiatora. Po prostu obudowa pod Gainclona ;-) Po poprawce Totema mozna uzyc nawet obudowy T72 (65mm wysokosci), a gniazda RCA i glosnikowe wypuscic pod plytkami (w dolnej a nie gornej czesci obudowy).

=>krisabc oto przepis na chromianowanie aluminium, skład:

-dwuchromian sodu Na2Cr2O7 : 220g/l

-kwas azotowy(1,42) HNO3 : 200g/l

lub

-Na2Cr2O7 : 150g/l

-HNO3 : 200g/l

-dwuchromian sodu mozna zapewne zastąpić dwuchromiaem potasu(tańszy)

czas zanurzenia : 30 - 120sek

temperatura : 20 - 30C

W zależności od czasu i temp. kąpieli otrzymujemy powłoki o różnej grubości i barwy, od bezbarwnych poprzez żółte, złociste, jasnozielone, zielone, khaki, oliwkowozielone do brunatnych. Zaleca się wytwarzanie wartw cieńszych - wykazujących większą odporność na ścieranie.

 

Opisywane na forum trawienie aluminium w wodorotlenku sodu(krecie) powinno odbywać się w temperaturze 60 - 70st.C, stężenie 5 - 10%

 

Dodam jeszcze dobry przepis na odtłuszczanie(końcowe):

-wodorotlenek sodu NaOH: 10g/l

-fosforan sodu Na3PO4: 50 - 60g/l

-szkło wodne: 35g/l

temperatura 60 - 70st.C

czas : 3 - 5min

 

W.w. składniki są łatwo dostępne, ich cena nie przekkracza kilku - kilkunastu zł za kg/l

Roztwory do chemicznego polerowania aluminium:

 

woda 200 ml,

azotan sodowy NaNO3 150 g,

azotyn sodowy NaNO2 150 g,

wodorotlenek sodowy NaOH 250 g.

Temperatura roztworu 90-100°C,

czas zanurzenia 3-5 minut.

 

Kwas fosforowy stężony H3PO4 75 ml,

kwas siarkowy o stężeniu 60-procentowym H2SO4 25 ml.

Temperatura roztworu 110C,

czas zanurzenia 0,5-2 minuty.

 

W o d a 20 ml,

kwas fosforowy stężony H3PO4 80 ml,

kwas azotowy o stężeniu 60-procentowym HNO3 5 ml.

Temperatura roztworu 75-85°C,

czas zanurzenia 10-15 minut.

 

Woda 15 ml,

kwas fosforowy stężony H3PO4 75 g,

kwas azotowy o stężeniu 60-procentowym HNO3 2,5 g,

kwas octowy lodowaty CH3COOH 8,5 g.

Temperatura roztworu około 100°C,

czas polerowania 2-6 minut.

 

Najlepsze wyniki uzyskuje się na metalu o drobnym ziarnie krystalicznym.

Składniki są tanie i dostępne.

Jakieś pytania?

>>Jakieś pytania?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moja wizja obudowy do Gain Clona

[obrazekLUKASZ-194637_1.jpg] [obrazekLUKASZ-194637_2.jpg] [obrazekLUKASZ-194637_3.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-568-100002320 1170260646_thumb.jpg

post-568-100002321 1170260644_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mi się faktura kulowania bardziej podoba od szczotkowania

[obrazekLUKASZ-194638_1.jpg] [obrazekLUKASZ-194638_2.jpg] [obrazekLUKASZ-194638_3.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-568-100002317 1170260651_thumb.jpg

post-568-100002318 1170260649_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I od spodu

[obrazekLUKASZ-194640_1.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Obudowy gotowe - metalowe bez otworów na przedniej i tylnej ścianie kosztują od 260 do 400zł - miał je w ofercie TME.

Mniej więcej za tyle można taką stalową obudowę zamówić - z otworami i kratą wentylacyjną - np. tutaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bartek,

 

Fajnie ta obudowa wyszla. Jesli cos bym zmienil, to moze gniazdo IEC zintegrowane z bezpiecznikiem i 2 dodatkowe sruby na bokach aby usztywnic miedziany plaskownik.

>Bardzo podobny efekt uzyskałem piaskując (specjalny bardzo drobny korund).<

 

Piaskowanie i potem anodowanie mimo wszystko zostawia pewien polysk. Te guziki sa kompletnie matowe, tak ze wydaje mi sie ze byly czyms dodatkowo potraktowane.

>Peter Daniel

sam próbuje uzyskać taki efekt właśnie przez wytrawianie, docelowo na radiatorze - piaskowanie czy kulowanie nie ma tu zastosowania ze względu na kształt,

ten przycisk jest chyba potraktowany lakierem proszkowym.

Nie znam Indelu. Wiem po ile stały obudowy w TME - bez otworów.

 

A ok. 400zł. kosztuje wykonanie obudowy komputerowej do szafy - rack - kompletnem ze wszystkimi otworami więc pewnie prosta skrzynka będzie prawdopodobnie o połowę tańsza.

 

Nie jest to drogo jesli wziąc pod uwagę że powyżej napisano o cenach rzędy 100$ za zamówienie przyciętych aluminiowych kształtowników o niewielkim rozmiarze.

 

pozdr.

Peter

Dzięki,cieszę się że ci sie podoba.Tych zintegrowanych gniazd nie za bardzo lubię.Płaskownik miedziany (waży 2kg) jest z boku na jednej śrubie po kazdej stronie (słupki nie sa na całą długość) i od spodu na czterech,wystarczy w zupełności , nie jest na całą wyskość obudowy.Jeszcze jedna dodatkowa śroba po boku zaburzyła by symetrię i rówenomierność śrub na bocznych ściankach.

[obrazekLUKASZ-194668_1.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rzeczywiscie nie zauwazylem tej sruby na boku, myslalem ze jest od slupka, i dodatkowa sruba u gory burzyla by symetrie, to fact. Calosc przypomina troche konstrukcje wzmacniaczy Cello. Tez uzywali tyle srub. ;-)

Dużo srób?

Poprostu solidna robota i warta dużej kasy.

Podobna filozofia działania do mojej [wtedy gdy bawię śie w duraluminium].

Mam taki zaznajomiony zakład narzędzxi chirurgicznych..oni mi robia powierzchnię właśnie kolkami szklanymi w wielkich bębnach..rewelacja!Ale fakt drogo wychodzi.

Bartku >bardzo ładna i solidna obudowa!

>Dużo srób?<

 

Uzywajac grubszego plaskownika na boakach, mozna uniknac dodatkowych slupkow i wszystkich srub na bokach. I oczywiscie wszystko jest jeszcze solidniejsze ;-)

Jeżeli boki miały by przekrój nawet 15mm. to pokrywa wierzchnia musiała by miec grubość n ie mniej jak 8mm.Inaczej by sie odkrztałcała!Owszem cienką można naciągnąc sprytnie wpuszczanymi śróbami [na plusowe otworowanie] ale jest to zabawa.Pozatym jeżeli trafiak jest bolszy to spód/cienki musi mieć dodatkowy wspornik oprócz elementów zewnętrznych /ramy.

To oczywiscie wymagalo by dodatkowego frezu na tylnej krawedzi bocznego plaskownika, jesli tyl ma by wpuszczany i niewidoczny z boku. Poza tym miedziana czesc nadaje wystarczajaca sztywnosc spodowi, tak ze 2 krotkie ceowniki, laczace spod-tyl w okolicy gniazda IEC, bylyby wystarczajace.

 

To wszystko nie znaczy ze Bartek moglby to zrobic inaczej, po prostu inna koncepcja majaca na celu mniej utilitarny wyglad. ;-)

>Jeżeli boki miały by przekrój nawet 15mm. to pokrywa wierzchnia musiała by miec grubość n ie mniej jak 8mm.Inaczej by sie odkrztałcała<

 

Nie widze problemu aby boki mialy takie same otwory mocujace na 15mm plaszczyznie, tak jak to jest zrobione w terazniejszym projekcie Bartka. Jesli boki sa przekroju slupkow, jest to przeciez osiagalne?

Chciałem tylko powiedzieć,że te obudowy jakie tutaj widziałem są "kozak". Naprawde jestem pełen podziwu i składam najszczęrsze kondolencje.

Pozdrawiam (mam nadzieje, że uda mi sie wykonać kiedyś kolumny żebym mógł wam sie pochawalić i miały taki wygląd jak te obudowy).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.