Skocz do zawartości
IGNORED

lx2002, arcam5+, pioneer dv535

lisik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem nowy na tym forum, na wstepie pozdrawiam wszystkich bywalcow ;) wazelina hehe

Jestem początkującym "audiofilem" i mam pytanie w jakim kierunku powinna pójść rozbudowa mojego sprzetu...

Wzmak arcam alpha 5+, glosniki JBL lx2002 podstawkowe, cd odtwarzam na dvd pioneera dv-535, kable glosnikowe to jakies tam druty od dosc dobrej miniwiezy technicsa :/

Najpierw chcialbym spytac o kable glosnikowe, jakie by tutaj pasowaly- oczywiscie cena odpowiednia do pozostalych elementow, nie chodzi mi o najwyzsze van den hul, ktore tutaj pewnie by sie nie sprawdzily. Potrzebuje w sumie okolo 3m kabla- po 1,5 na strone- moge na to wydac okolo 400pln.

Drugie pytanie- zakladajac ze mialbym juz jakies dobre kable i chcialbym polepszyc jakosc dzwieku to zmiana jakiego elementu przyniesie mi najbardziej odczuwalna poprawe? Chodzi mi o to ktora czesc zestawu jest najslabszym ogniwem? ///zdaje sobie sprawe ze nie mam zadnego muzycznego wymiatacza i ze wielu z Was by nawet wiadomosci w nim nie wysluchalo///// Zakladajac budzet 2000pln, lepiej zmienic cd, wzmak czy kolumny?

Myslalem o wzmaku rotel ra-02, hk-670, i uzywanym coplandzie csa8.....

Jesli chodzi o kolumny to myslalem o jakims najtanszym modelu podstawek audiovector...

Nie znam sie zbytnio na sprzecie i nie mam specjalnego odsłuchowego dorobku....

Przepraszam jesli urazilem kogos brakiem fachowosci :P

Pozdro!

PS- muzyka na jakiej mi zalezy- nie trawie trąbek :) męczą mnie. Uwielbiam perkusje, gitare akustyczna i fortepian..... :) - moze ktos mi przy okazji cos poleci // wiem wiem, nie to forum :P

https://www.audiostereo.pl/topic/12160-lx2002-arcam5-pioneer-dv535/

Skoro nie masz żadnych sensownych kabli to rzeczywiście dobrze byłoby zaopatrzyć się w coś sensownego na początek. Z tańszych rzeczy możesz sprawdzić głośnikowego Resona, albo Audioquesta - ale co do tego drugiego unikaj modeli o duzym przekroju - twój wzmak może mieć z nimi problemy. A co z interkonektem?

Co do wymiany wzmacniacza - z wymienionych przez Ciebie to jedynie CSA8 jest wyraźnie lepszy, pozostałe w zależności od połączenia trochę lepiej lub gorzej. Arcamy z tamtej serii potrafią grać bardzo dobrze np z kolumnami Dali 350/450. Na początek rozejrzałbym się za dobrym źródłem CD. Z Arcamem dobrze pracują CD Musicala Fidelity, ok powinno być też np. z Rega Planet. Ale uwaga! - sprawdź czy nie masz czasem wbudowanego przedwzmacniacza gramofonowego (nie pamiętam czy piątka już miała, chyba powinien tam być) - stopnie gramofonowe nawet w tanich Arcamach były zaskakująco dobre toteż może warto pomyśleć o jakimś gramofonie. U mnie z arcamem gramofon z tanią wkładką ortofona, zakasował CD 17II Marantza, co prawda na następnym wzmacniaczu już tak nie było, ale to już zupełnie inna historia. Powodzenia!

Jesli chodzi o kable to faktycznie jakis Audioquest TaraLabs z tanszych modeli, doradzilbym jeszcze CableTalka ale dawno go nie iwdzialem w ofertach wiec nie wiem jka to wyglada cenowo (kiedys byl calkiem fajny model talk3 potem 3.1). A jesli chodzi o upgreade Twojego systemu to zdecydowanie zrodlo. Akurat mam DVD Pioneera ale sluzy mi do ogladania filmow na TV ale kiedys z ciekawosci go podpialem. Tragedia. Rozgladnij sie za jakms uzywanym zrodelkiem NADa Musicala Arcama z wielkich swiata elektroniki polecalbym marantza 63/67se lub KISignature.. mozne je kupic w niezlych cenach.. ostatnio mignal mi na allegro MF Elektra 61 za smiesna kwote chyba 350.. Powodzenia w polowaniach.

P.

PS faktycznie zeby wymienic wzmacniacz na cos wyraznie lepszego a nie tylko innego musialbys wydac troche kasy.. takie CSA8 to chyba dopiero ten poziom.. no moze Densen Beat100..

P.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

• Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM

• Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

Ostatnio dodane opinie o albumach

• Najnowsze wpisy na blogu

• Dodaj nową pozycję...

wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.