Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Części "luzem" zawsze były droższe niż gotowy produkt, ale dobre głowice zawsze były drogie - gdzieś kiedyś czytałem, że głowica była najdroższym elementem magnetofonu, a szczególnie dotyczyło to dobrych głowic, Sendust, amorficznych, itp. Pamiętam, że kiedyś poraziła mnie bardzo duża różnica ceny pomiędzy Techniksami RS-M235X i M245X - nie pamiętam już liczb, ale pamiętam, że różnica była bardzo duża. A magnetofony te praktycznie różniły się między sobą tylko paroma szczegółami:

M235X miał licznik mechaniczny, a M245X - elektroniczny

M235X miał fizycznie nieco mniejszy wyświetlacz, ale o dokładnie takim samym wyglądzie

mechanizmy były identyczne, wszystkie funkcje też, poza pamięcią licznika itp.

ale...

M235X miał głowicę MX z twardego permaloju, a

M245X miał głowicę AX - amorficzną

 

Ciekawe, który z tym elementów najbardziej przyczyniał się do różnicy w cenie?

A może cena była ustawiona "marketingowo" i nie miała nic wspólnego z faktycznymi kosztami produkcji?

tylko ile taka przyjemność by miała u nich kosztować; u mnie rząd kilkuset zł za sztukę nie wchodzi na razie w rachubę; kryzys się zbliża nieuchronnie :((

ew. wiadomość na pw

Witam

Jeśli Kolega ma troszkę więcej kaski to mogę podac linka do ebaya ma tam jeden sprzedajacy który ma bardzo dobra głowice firmy Teac

z czołem szklanym ( praktycznie niezniszczalna ) ale drogo ok 60 funtów plus przesyłka.

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

C.D.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam XTR71

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Fakt- nie są identyczne delikatnie mówiąc ;-) Oto zdj wnętrza 959 znalezione w sieci:

Jak 757 jest podobny, to go sobie niebawem kupię :P

 

Najbardziej zauważalne elementy to dodanie trochę miedzianych blach i obudowane trafo w 959. Oby dwa magnetofony korzystają z tej samej płyty głównej. Sekcja zasilania wydaje się bardzo zbliżona (o dziwo pobór 757 ma większy o 1W, możliwie że w 959 pod tą obudową jest inne trafo). Sekcje odtwarzania i nagrywania też są bardzo podobne - w 959 dodano kilka elementów (zwłaszcza w sekcji PB) i zastosowano więcej kondensatorów ceramicznych. Mechanicznie oba decki różnią się tylko dodatkowym capstanem w 959 jednak nierównomierność przesuwu 757 na jednym wałku (0,024%WRMS) nie wiele odbiega od 959 (0,022%WRMS) (jeszcze dla przypomnienia napiszę, że następne modele z dual capstan - 777 820S 900S itd. legitymowały się nierównomiernością 0,023%WRMS więc ten dodatkowy capstan cudów nie robi). NIe raz padały słowa, że 757 jest bardzo dobrym deckiem i wcale dużo nie odstaje brzmieniowo od 959 choć wiadomo różnice na korzyść tego drugiego są. Robiąc porównanie łeb w łeb nie sądzę jednak żeby to była przepaść.

 

Patrząc na obie płyty główne i dane techniczne z manuala nie zdziwiłbym się jeżeli procedury kalibracyjne obu decków są identyczne.

 

Pozdrawiam

Kamil

 

Zapomniałem o jednej rzeczy - głowice :) tutaj 959 jest dużo do przodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-21239-0-93369100-1354740517_thumb.jpg

post-21239-0-01962200-1354740547_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez LouD

Ja bym się tak nie spieszył z regulacją elektroniki w cT. Czy głowice są dobrze ustawione ? Czy potencjometry były "ruszane" . Zacznij od dobrej kasety, przeprowadź demagnetyzację toru przesuwu i sprawdź ustawienie głowicy.

Audiotetryk fakt - 737 i 939 to całkowicie inne urządzenia. Nie wiem jak to wygląda w przypadku 777 i 979. Tego drugiego nie mam fotki środka ale zapewne sytuacja podobna do 757/959. Nie zmienia to faktu że jednak seria 9 jest lepsza (choć gdzieś kiedyś Discomaniac napisał że CT-757 jest lepszy od CT-939)

 

Ja bym się tak nie spieszył z regulacją elektroniki w cT. Czy głowice są dobrze ustawione ? Czy potencjometry były "ruszane" . Zacznij od dobrej kasety, przeprowadź demagnetyzację toru przesuwu i sprawdź ustawienie głowicy.

 

Już mówię. Ruszane były PR od PB Level i Rec Level - to wiem na pewno bo to się nie zgadzało (aktualnie ustawiłem wszystko względem CT-S740S i wg mnie jest ok). Głowica jest nie ruszana tzn ma oryginalne plomby choć na sporej części kaset brakuje wysokich. Tor nie był demagnetyzowany.

 

A teraz sedno problemu. Prawdopodobnie kwestia biasu (?), gdyż nie mogę zapisać generowanej (z komputera) częstotliwości 10kHz na obu kanałach. Na prawym kanale wszystko jest ok. Po odpowiedniej ręcznej kalibracji dostępnej z płyty czołowej decka (calibration bias i level) sygnał podawany i zapisany na taśmie jest taki sam. Czyli ustawiam nagrywanie 0dB i przy odtwarzaniu mam 0dB. Natomiast na lewym kanale mam spadek ok -3dB do -4dB. Lewy kanał reaguje bardzo ospale na kalibracje z panela i reguluje się w małym zakresie. Z prawym wydaje się wszystko ok.

 

Wszystko to na taśmie żelazowej. Jak narazie nic nie ruszam tylko robię testy ale problem się powtarza.

Edytowane przez LouD

Jeśli oryginalna kaseta odtwarza dobrze to P B bym zostawił. Nagraj z generatora test na 400 Hz i 10KHz i spróbuj odtworzyć na innym magnetofonie. Zmień taśmę na chrom lub metal. Serwis manual do 979 powinien być w sieci. JAk coś to pisz, ja mam 979.

Edytowane przez maciej_otw

Audiotetryk fakt - 737 i 939 to całkowicie inne urządzenia. Nie wiem jak to wygląda w przypadku 777 i 979. Tego drugiego nie mam fotki środka ale zapewne sytuacja podobna do 757/959. Nie zmienia to faktu że jednak seria 9 jest lepsza (choć gdzieś kiedyś Discomaniac napisał że CT-757 jest lepszy od CT-939)

 

 

 

Już mówię. Ruszane były PR od PB Level i Rec Level - to wiem na pewno bo to się nie zgadzało (aktualnie ustawiłem wszystko względem CT-S740S i wg mnie jest ok). Głowica jest nie ruszana tzn ma oryginalne plomby choć na sporej części kaset brakuje wysokich. Tor nie był demagnetyzowany.

 

A teraz sedno problemu. Prawdopodobnie kwestia biasu (?), gdyż nie mogę zapisać generowanej (z komputera) częstotliwości 10kHz na obu kanałach. Na prawym kanale wszystko jest ok. Po odpowiedniej ręcznej kalibracji dostępnej z płyty czołowej decka (calibration bias i level) sygnał podawany i zapisany na taśmie jest taki sam. Czyli ustawiam nagrywanie 0dB i przy odtwarzaniu mam 0dB. Natomiast na lewym kanale mam spadek ok -3dB do -4dB. Lewy kanał reaguje bardzo ospale na kalibracje z panela i reguluje się w małym zakresie. Z prawym wydaje się wszystko ok.

 

Wszystko to na taśmie żelazowej. Jak narazie nic nie ruszam tylko robię testy ale problem się powtarza.

 

Witam

Ostatnio wymieniałem głowicę w moim Nakamichi Cassette Deck 2,i zdeżylem sie z podobnym problemem.

Mianowicie musi Kolega ustawić playback 0 dB odczytując kasetę kalibracyjną i pr-ka playback ustawić 0 dB

na wyświetlaczu.Nastepnie porównać napiecia wyjściowe odtwarzając kasete testową 0dB (250nWb) by było jak w manualu servisowym.

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

C.D.

Wpierw oczyścić należy głowice odtwarzającą i nagrywającą i rozmagnesować tory odczyt nagrywanie.

Nastepnie trzeba ustawić rec level prkami (wpierw ustawić pokrętło rec lev w pozycji 0) i kalibrować tonem sinusoidalnym 400 Hz do uzyskania 0 dB na wyświetlaczu.Kolega musi wybrac kasete odniesienia w moim wypadku była to TDK AD. Nastepnie należy podać na wejście sygnał 15kHz do kalibracji bias-u,polecam kalibrowac bias do poziomu -15 dB lub -20 dB w zależniości od wyswietlacza jak wcześniej pokrętło REC bias na 0 dB i do ustawiania pr-kami.Z mojego doświadczenia nie wychodzi za 1 i 2 razem lecz trzeba balansować miedzy dodawaniem rec-levelu a odejmowaniem rec-biasu.Polecam użyc końca taśmy strony A lub środka.Po zakończeniu kalibracji niech Kolega pomierzy napięcia z taśmy i ustawi dla obu kanałów takie same jak w servisówce lub jednakowe dla 2 kanałów.

 

Pozdrawiam XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Zobacz czy peerki są ustawione tak samo. Skąd wiesz, że były regulowane potencjometry.[...]

Elektronikiem nie jestem ale nawet jeśli p-r'ki nie są ustawione 'tak samo' to chyba automatycznie nie znaczy, że były 'grzebane'? Niech koledzy praktycy się wypowiedzą...

M.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Elektronikiem nie jestem ale nawet jeśli p-r'ki nie są ustawione 'tak samo' to chyba automatycznie nie znaczy, że były 'grzebane'? Niech koledzy praktycy się wypowiedzą...

M.

 

Ustawienie, jednakowe lub nie, elementów regulacyjnych o niczym nie świadczy. Pomijam drastycznie różne ich ustawienie przy właściwych poziomach napięć w układzie, bo to może wskazywać na występujące uszkodzenie w układzie.

Kalibracji toru odczytu i zapisu, w tej właśnie kolejności, nie dokonuje się przy pomocy wskazań miernika wysterowania magnetofonu. Dokonuje się tego przy pomocy miernika zewnętrznego, potrafiącego mierzyć z należytą dokładnością, napięcia o częstotliwościach akustycznych. Miernik podłącza się do, wskazanych przez instrukcję serwisową, punktów pomiarowych.

 

GM

do geelo07

 

tu masz link do głowicy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

do geelo07

 

tu masz link do głowicy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dzięki za info, ale wiem o niej; niestety pojawił się nowy problem - porównałem odtwarzanie wysokich tonów głowicy dual i zwykłego Alpsa (ozn. K231), którego mam w M9010 i Alps "zagina w pół" tą dual (wcześniej dokładnie skalibrowałem "10"); nie wiem, czy to złe ustawienie głowicy "w poziomie" (może należałoby podnieść ciut prawe "ucho" - to od strony odtwarzania) czy poprostu ten typ tak ma (poprostu kiepska głowica - na plastiku jest napis Canon i to może mówić wszystko); przyjrzę się dokładnie przez szkło powiększające, jak wygląda rozstawienie szczelin.

Z zapisem nie ma problemu - częstoltiwość 10kHz nagrywa z max. poziomem ok. -6/-5dB na taśmie Basfa LH-E1(sprawdziłem na na "alpsie").

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez geelo07

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Rec Level i PB Level mam już ustawione poprawnie. Aktualnie problem jest tylko jeden. Nagrywam generowany sygnał 10kHz na taśmę żelazową Sony EF. Kaseta skalibrowana za pomocą pokręteł na panelu od bias i level. Na wejściu mam równy syngał 10kHz (foto1) a na taśmie mam znaczny spadek w lewym kanale względem prawego (foto2). Na kasecie chromowej TDK CDing2 jest jeszcze ciekawiej. Zapis leci na łeb a przecież na chromówce powinno być lepiej zapisywane to 10kHz (foto3). O co więc chodzi? Już nawet nie mówie o spadkach ale czemu zawsze w lewym kanale jest on sporo większy?

 

Jeżeli nagrywam muzykę wszystko jest ok. Zapis/Odczyt ma takie same wartości meter level co do 1dB i moje ucho nie wychwytuje zbytnio różnic w sygnale podawanym i zapisanym (kiedy przełączam monitor). Nie ma jakiś zaników wysokich tonów. Wszystko wydaje się ok ale jakoś niepokoi mnie ten sygnał 10kHz. Co o tym myślicie?

 

P.S. Przepraszam za jakość zdjęć ale były robione na szybko.

 

Pozdrawiam

Kamil

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-21239-0-95843800-1354797315_thumb.jpg

post-21239-0-09687900-1354797325_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez LouD
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Rec Level i PB Level mam już ustawione poprawnie. Aktualnie problem jest tylko jeden. Nagrywam generowany sygnał 10kHz na taśmę żelazową Sony EF. Kaseta skalibrowana za pomocą pokręteł na panelu od bias i level. Na wejściu mam równy syngał 10kHz (foto1) a na taśmie mam znaczny spadek w lewym kanale względem prawego (foto2). Na kasecie chromowej TDK CDing2 jest jeszcze ciekawiej. Zapis leci na łeb a przecież na chromówce powinno być lepiej zapisywane to 10kHz (foto3). O co więc chodzi? Już nawet nie mówie o spadkach ale czemu zawsze w lewym kanale jest on sporo większy?

 

Jeżeli nagrywam muzykę wszystko jest ok. Zapis/Odczyt ma takie same wartości meter level co do 1dB i moje ucho nie wychwytuje zbytnio różnic w sygnale podawanym i zapisanym (kiedy przełączam monitor). Nie ma jakiś zaników wysokich tonów. Wszystko wydaje się ok ale jakoś niepokoi mnie ten sygnał 10kHz. Co o tym myślicie?

 

P.S. Przepraszam za jakość zdjęć ale były robione na szybko.

 

Pozdrawiam

Kamil

 

O ile dobrze pamiętam, to PB EQ jest ustawiane według równomiernego odczytu dwóch sygnałów, z których jeden to właśnie 10kHz.

 

GM

Co o tym myślicie?

najlepiej sprawdzić na drugim magnetofonie, jeżeli takowy posiadasz - odtwórz na nim sygnał 10 kHz nagrany ta tym, który szwankuje z zapisem L; jeżeli będzie tak samo, to znaczy ,że coś z zapisem nie tak (wada głowicy, niewłaściwy pp, może sygnał ginie gdzieś po drodze - coś go "przycina"), jeżeli zaś będzie dobrze, to znaczy że z odczytem coś nie tak; nagraj ten sam sygnał na drugim magnetofonie i odtwórz na tym - jeżeli będzie ok, tym samym potwierdzisz się to, że odczyt jest poprawny, to przyczyny należy szukać w torze zapisu.

Edytowane przez geelo07

(może należałoby podnieść ciut prawe "ucho" - to od strony odtwarzania)

 

Może oczywiście tak być, jednak wcale nie jest powiedziane, że musi. Canon był bowiem dostawcą głowic dla Technicsa, począwszy od SJH-104 w RS-B705 i 905, poprzez późniejszą serię RS-B i RS-BX. Jak kupowało się nową oryginalną głowicę, to na plastikowej czapce też widniał napis Canon. Nie można więc generalizować, że wszystko od Canona było nieudane.

Głowica Canon M&X (cokolwiek by to miało znaczyć) w magnetofonie Dual C824.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Rec Level i PB Level mam już ustawione poprawnie. Aktualnie problem jest tylko jeden. Nagrywam generowany sygnał 10kHz na taśmę żelazową Sony EF. Kaseta skalibrowana za pomocą pokręteł na panelu od bias i level. Na wejściu mam równy syngał 10kHz (foto1) a na taśmie mam znaczny spadek w lewym kanale względem prawego (foto2). Na kasecie chromowej TDK CDing2 jest jeszcze ciekawiej. Zapis leci na łeb a przecież na chromówce powinno być lepiej zapisywane to 10kHz (foto3). O co więc chodzi? Już nawet nie mówie o spadkach ale czemu zawsze w lewym kanale jest on sporo większy?

 

Jeżeli nagrywam muzykę wszystko jest ok. Zapis/Odczyt ma takie same wartości meter level co do 1dB i moje ucho nie wychwytuje zbytnio różnic w sygnale podawanym i zapisanym (kiedy przełączam monitor). Nie ma jakiś zaników wysokich tonów. Wszystko wydaje się ok ale jakoś niepokoi mnie ten sygnał 10kHz. Co o tym myślicie?

 

P.S. Przepraszam za jakość zdjęć ale były robione na szybko.

 

Pozdrawiam

Kamil

 

Jeśli zapisujesz muzykę z dość szerokim spektrum, to wskaźniki wysterowania są "napędzane" częstotliwościami poniżej 1 kHz, więc wskaźniki pokazują oba kanały równo. Pasmo w okolicach 10 kHz mieści się wtedy grubo poniżej -10 dB i też jest zapisywane w miarę liniowo - dlatego nie słyszysz spadku wysokich tonów.

 

Jeśli dobrze wnioskuję ze zdjęcia, poziom nagrywania sygnału 10 kHz ustawiłeś na +3 dB (w pozycji source). Nic dziwnego, że przy takim poziomie nastąpiło nasycenie taśmy, gwałtowny wzrost zakłóceń i spory spadek poziomu. Niewielka różnica poziomów między kanałami mogła zostać uwypuklona przez włączony system Dolby.

 

Przede wszystkim sprawdź nagrywanie tych 10 kHz na poziomie -20 i -10 dB, oczywiście bez żadnej redukcji szumów.

Pierwsza sprawa to stan toru przesuwu taśmy, czyli rolek a przede wszystkim głowicy. I tu bardzo ważna jest regulacja wysokości głowicy (jeśli taka jest). Tak aby taśma nie napierała z dużą siłą na którąkolwiek prowadnicę przy głowicy. Następnie należy określić, czy naciąg taśmy jest prawidłowy, bo to on zapewnia idealne prowadzenie taśmy w dobrze ustawionym całym torze przesuwu. Dopiero wtedy można zacząć regulację elektryczną. Nawet jeśli nie posiada się taśm kalibracyjnych, aparatury pomiarowej i umiejętności z zakresu elektroniki. A jedynie magnetofony, które posiadają ustawienia fabryczne. Są w bdb. stanie, i są z sobą w miarę kompatybilne. W zasadzie powinno się zacząć od regulacji prądu podkładu. I potem dopiero "Rec,level", Rec.EQ". A jeśli trzeba, to na samym początku należy ustawić poziomy "VU.Meter". Idealnie było by, gdyby wszystko można było zrobić fachowo, według serwisówki i z pomocą taśm kalibracyjnych. Ale jak to mawiał ongiś Korwin...."Magnetofon to nie wahadłowiec". I to co najważniejsze, czyli dobrą jakość dźwięku i kompatybilność z innymi deckami można osiągnąć sposobami amatorskimi. Zajmuje to dziesięć razy więcej czasu, ale za to jaka satysfakcja ! :-)

Jeśli zapisujesz muzykę z dość szerokim spektrum, to wskaźniki wysterowania są "napędzane" częstotliwościami poniżej 1 kHz, więc wskaźniki pokazują oba kanały równo. Pasmo w okolicach 10 kHz mieści się wtedy grubo poniżej -10 dB i też jest zapisywane w miarę liniowo - dlatego nie słyszysz spadku wysokich tonów.

 

Jeśli dobrze wnioskuję ze zdjęcia, poziom nagrywania sygnału 10 kHz ustawiłeś na +3 dB (w pozycji source). Nic dziwnego, że przy takim poziomie nastąpiło nasycenie taśmy, gwałtowny wzrost zakłóceń i spory spadek poziomu. Niewielka różnica poziomów między kanałami mogła zostać uwypuklona przez włączony system Dolby.

 

Przede wszystkim sprawdź nagrywanie tych 10 kHz na poziomie -20 i -10 dB, oczywiście bez żadnej redukcji szumów.

 

Poziom ustawiłem wg "zera dolby". Ale miałeś racje. Już to wcześniej sprawdziłem. Faktycznie taśma się przesycała. Na mniejszych wartościach sygnału zapisywanego problem nie występuje więc uważam, że wszystko jest w porządku. Chromówka nie wiele lepiej się zachowuje ale 1dB więcej można wycisnąć dla 10kHz bez spadku wartości sygnału.

 

Pierwsza sprawa to stan toru przesuwu taśmy, czyli rolek a przede wszystkim głowicy. I tu bardzo ważna jest regulacja wysokości głowicy (jeśli taka jest). Tak aby taśma nie napierała z dużą siłą na którąkolwiek prowadnicę przy głowicy. Następnie należy określić, czy naciąg taśmy jest prawidłowy, bo to on zapewnia idealne prowadzenie taśmy w dobrze ustawionym całym torze przesuwu. Dopiero wtedy można zacząć regulację elektryczną. Nawet jeśli nie posiada się taśm kalibracyjnych, aparatury pomiarowej i umiejętności z zakresu elektroniki. A jedynie magnetofony, które posiadają ustawienia fabryczne. Są w bdb. stanie, i są z sobą w miarę kompatybilne. W zasadzie powinno się zacząć od regulacji prądu podkładu. I potem dopiero "Rec,level", Rec.EQ". A jeśli trzeba, to na samym początku należy ustawić poziomy "VU.Meter". Idealnie było by, gdyby wszystko można było zrobić fachowo, według serwisówki i z pomocą taśm kalibracyjnych. Ale jak to mawiał ongiś Korwin...."Magnetofon to nie wahadłowiec". I to co najważniejsze, czyli dobrą jakość dźwięku i kompatybilność z innymi deckami można osiągnąć sposobami amatorskimi. Zajmuje to dziesięć razy więcej czasu, ale za to jaka satysfakcja ! :-)

 

Kasjel masz rację. Podstawa to w miarę kompatybilny i niegrzebany deck. A najlepiej jakby ktoś mając taki sam magnetofon na fabrycznych nastawach, nagrał taką kasetę testową i można by było sobie wg niej skalibrować. :) Ja myślałem, że coś jest nie tak z tym biasem ale na szczęście się myliłem. Trochę niewiedzy się u mnie wkradło. :). A PB level ustawiłem tak żeby oba moje magnetofony pokazywały "0" w tym samym miejscu podczas odtwarzania tej samej kasety. Metodą prób i błędów, przerzucając ok. 50 kaset, nagrywania na jednym odtwarzania na drugim i odwrotnie jakoś się udało, choć decki nie są za bardzo kompatybilne. Pomimo, że producent ten sam.

 

Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam

Kamil

Jak będziesz sobie ustawiał "Pb,level" i "Rec,level" taką metodą amatorską, to najlepiej używaj szumu do kalibracji. Może to być nawet szum z radia. Wtedy dobrze jest też mieć włącznik "Mono" w wzmaku. Takie ustawienia są wtedy zgodne z poziomami wysterowania gdy nagrywasz normalną muzykę.

Dziękuje za wskazówkę. Do ustawiania RecLevel używałem właśnie szumu i wyszło dobrze bo sygnał odtwarzany ma takie same wartości jak zapisywany. Deck pięknie nagrywa i odtwarza.

 

Muszę sobie jeszcze kupić jakieś porządne kasety do nagrywania, bo te co mam to w większości TDK i Sony po 2 - 3zł sztuka. :)

 

Pozdrawiam

Kamil

Często można kupić stare ale dobre kasety z lat 80-tych i początku 90-tych. Są używane, ale co z tego jeśli pochodzą z archiwów radiowych. Czyli były tylko raz nagrane i schowane oraz przechowywane w dobrych warunkach. Jeśli pojawia się oferta na Allegro, na której można kupić dziesięć takich samych kaset z nie opisanymi wkładkami i w bdb stanie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że pochodzą właśnie z archiwum radiowego. My tutaj mieliśmy kiedyś niezłą ucztę, gdy pewien Allegrowicz sprzedawał piękne chromówki Basf,a po 5zł. Ich stan jest perfekcyjny, mimo upływu lat i tego że były raz nagrane. Oczywiście zaraz pojawiły się opinie, że taśmy firmy Basf są nie odporne na upływ czasu i szybko się starzeją. Ja jednak mam w swojej taśmotece kasety Basfa które sam kupiłem w 87/88r i które były nagrywane po trzy razy i odtwarzane setki razy. No i wciąż nadają się do użytku.

My tutaj mieliśmy kiedyś niezłą ucztę, gdy pewien Allegrowicz sprzedawał piękne chromówki Basf,a po 5zł. Ich stan jest perfekcyjny, mimo upływu lat i tego że były raz nagrane.

Też kupiłem te kasety i już przy pierwszej sztuce trafiłem na pogiętą taśmę co mnie do końca utwierdziło w przekonaniu, że kupno używanej kasety to loteria.

Oczywiście zaraz pojawiły się opinie, że taśmy firmy Basf są nie odporne na upływ czasu i szybko się starzeją.

Pogięty fragment znajdował się w 1/3 długości taśmy a nie chciałem jej kleić więc ją skróciłem. Wycięty fragment z ciekawości rozciągnąłem w palcach i ku mojemu zdziwieniu na moich oczach warstwa magnetyczna rozleciała się w pył a w dłoniach został mi przeźroczysty podkład. Nie wiem czy może to świadczyć o trwałości taśmy czy też nie (Basfa czy też innych firm) ale do tej pory gdy rozciągałem taśmę z innych kaset warstwa magnetyczna nie oddzielała się od podłoża i pozostawała fizycznie na rozciągniętej taśmie.

M.

Mnie te tasmy też niemiłosiernie brudzą tor odczytu :-(. W sumie to mam je tylko dla posiadania chyba bo nie używam, po dwóch trzech odsłuchach musze czyścic głowicę bo zaczyna sygnał słabnąć. Taki urok starych Basfów, choc może Kasjelowe zachowały sie lepiej.

Pzdr

Mam zdecydowanie kiepskie doświadczenia ze starymi BASFami, z lat 70-tych i początku 80-tych. Taśmy LH szybko się ścierają, brudzą głowice i tracą wysokie tony, w taśmach LH Super lepik warstwy magnetycznej wyjątkowo łatwo ulega hydrolizie i robi się z niej lepka maź, zalepiająca głowice i powodująca silne piszczenie, słyszalne zarówno mechanicznie jak i w głośnikach, a z taśm Chromdioxid lakier magnetyczny łatwo odpadał całymi płatami, pozostawiając przezroczyste podłoże, np. po lekkim mechanicznym zagięciu czy zagnieceniu taśmy. I nie dotyczy to pojedynczych egzemplarzy. Stare taśmy japońskie znacznie lepiej się przechowują - choć np. w starej Fuji FL puścił (wysechł) klej na taśmach klejących, mocujących rozbiegówkę.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.