Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Może ich klientem docelowym są lottomilionerzy, wtedy od ceny ważniejszy jest stan i rzadkość eksponatu.

Tak, tak ! I ci co wygrali "wielką kumulację" w RMF FM :-))

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Zgadzam się całkowicie z powyższymi wypowiedziami na temat cen z inkryminowanych aukcji. To jest straszliwa bezczelność z ich strony, że ośmielają się wystawiać swój towar po takich cenach. To prawdziwy rozbój w biały dzień. Myślę, że powinniśmy do nich zadzwonić i, przedstawiając się z imienia i nazwiska, wyrazić swoje oburzenie i ponabijać się z nich osobiście. Numer telefonu dostępny na stronach aukcji.

 

GM

Edytowane przez G.Mark

Tak to rzeczywisty rozbój , jak można chcieć za te magnetofony aż tyle można by zapłacić góra 300-500zł po tyle są w normalnej cenie , komu przeszkadza że napisy są wytarte i ktoś wstawił nowe głowice i rozgrzebał tyle że musi zapłacić najwyższą cenę -czyli sprzedać.

Bo wartość grzebanego zawsze będzie niska a niegrzebanego wysoka taka prawda i dla tego na allegro nie kupuję.

Jeśli w Berline ktoś to kupuje to ok. Ale u Nas chyba nie ma dużo chętnych na ten towar. Tylko jak Nasi handlarze zaczną oglądać te ceny to dopiero się zacznie. No cóż działa sztuki drożeją.

 

Jakich kaset używacie do kalibracji swoich deckow i jakiego sprzętu?

Mogę też odstąpić oryginalnego Alpsa komuś z "naszych", jeśli naprawdę by jej potrzebował.

Witam

Ostatnio wymieniałem głowica ALPS w moim nakamichi BX-150E i wszystko by było ok lecz własnie w drugim Nakamichi cassette deck 2 mam bardzo dziwną awarię .Więc głowica rec/play w prawym kanale nie ma przejścia niewiem o się stało ponieważ nie był "grzebany" obok nóżki prawego kanału widać otwór jakby niedolany plastik lub żywica .Niechciałbym niszczyć swojej pracy w tym 150E i demontować głowicy .Wiec proszę badzo o odstapienie tej głowicy jeśli Kolega chce ją jeszcze odstąpić .

Pozdrawiam XTR71

 

Prośba do forumowiczów jeśli ktoś ma servisówkę do nakamichi Cassette Deck2 to POPROSZĘ o udostępnienie ponieważ mam bardzo dziwną awarię głowicy rec/play brak sygnału na nóżkach a omomierz nie pokazuje nic jakby była zerwane uzwojenie :( kalibracjaw firmie B&W w Anglii kosztuje 220 funtów jest bardzo drogo .

Pozdrawiam XTR71

Edytowane przez xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

...

Prośba do forumowiczów jeśli ktoś ma servisówkę do nakamichi Cassette Deck2 to POPROSZĘ o udostępnienie ...

 

 

http://www.hifiengine.com/hfe_downloads/index.php?nakamichi/nakamichi_cassette_deck_2_service.pdf

 

GM

Witam

Ostatnio wymieniałem głowica ALPS w moim nakamichi BX-150E i wszystko by było ok lecz własnie w drugim Nakamichi cassette deck 2 mam bardzo dziwną awarię .Więc głowica rec/play w prawym kanale nie ma przejścia niewiem o się stało ponieważ nie był "grzebany" obok nóżki prawego kanału widać otwór jakby niedolany plastik lub żywica .Niechciałbym niszczyć swojej pracy w tym 150E i demontować głowicy .Wiec proszę badzo o odstapienie tej głowicy jeśli Kolega chce ją jeszcze odstąpić .

Pozdrawiam XTR71

 

Prośba do forumowiczów jeśli ktoś ma servisówkę do nakamichi Cassette Deck2 to POPROSZĘ o udostępnienie ponieważ mam bardzo dziwną awarię głowicy rec/play brak sygnału na nóżkach a omomierz nie pokazuje nic jakby była zerwane uzwojenie :( kalibracjaw firmie B&W w Anglii kosztuje 220 funtów jest bardzo drogo .

Pozdrawiam XTR71

To podaj swój adres na PW. Wyślę Tobie i maniusiowi przy jednej okazji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

GM

Witam

Serdecznie dziękuję za odniśnik do HIFIENGINE

A w sprawie tego pionieera z wytartą głowicą może Kolega wrzucić foto ?

Pozdrawiam XTR71

 

Witam ponownie

Czy któryś z Kolegów używał kiedykolwiek kaset Ampex 472 ??

XTR71

post-27174-0-48077500-1351363789_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Dolby C poprawia zapis wysokich częstotliwości. Stąd pewnie sukces

Mam odmienne zdanie.

Nagraj sobie coś z dolby C i bez . Dolby podbija dynamikę góry ale wycina mikrodynamikę .

Mam CT-979 Pioneera i na nim nagrywam właśnie bez dolby i możliwie głośno żeby zwiększyć odstęp sygnału od szumu.

Nagrywam z NAIMa CDX i on służy mi do porównania.

Kopie wychodzą takie że już kilku znajomych najpierw nie mogło uwierzyć że to kaseta a dwóch kupiło magnetofony :)

Witam!!!

 

Wrzuciłem zdjęcia tego KENWOOD o którym pisałem nadal jest nie naprawiony Wczoraj znalazłem na wystawce sprzętu AGD RTV Telefunkena HC865T, dość ładnym wstanie brak nóżek oraz pokrętła.Nie ma ktoś na zbyciu takiego pokrętła?Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-19370-0-71199900-1351428834_thumb.jpg

post-19370-0-06199000-1351429039_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To że dolby obniża jakość nagrania to jedno a to że ma dwa układy odpowiedzialne za lepsze nagrywanie wysokich częstotliwości to drugie. Odniosłem się do drugiego.

Czy ktoś mógłby podać definicję wspomnianej powyżej "mikrodynamiki"?

Sygnały o niskim natężeniu w tle , dalszych planach .

Najprościej to nagraj sobie taśmę w dolby , podłącz słuchawki i w czasie odtwarzania włączaj i wyłączaj dolby.

Wraz z dolby zmniejszają się szumy ale i wycinane są te sygnały .

 

a to że ma dwa układy odpowiedzialne za lepsze nagrywanie wysokich częstotliwości to drugie. Odniosłem się do drugiego.

Jakież to te układy ?

Z tego co ja wiem to dolby podbija górę pasma przy nagrywaniu żeby móc wyciąć szumy wraz z częścią góry ( efekt uboczny ) przy odtwarzaniu.

Czy można gdzieś jeszcze kupić prostokątne diody LED 7,5X2,5mm ??? Ja nigdzie nie znalazłem takich. Typowe mają 5X2mm.

Kasjel ja jutro zobacze w jednym miejscu w Rzeszowie, bo jakieś rok temu widziałem w takim małym sklepie elektronicznym.

Sygnały o niskim natężeniu w tle , dalszych planach .

Najprościej to nagraj sobie taśmę w dolby , podłącz słuchawki i w czasie odtwarzania włączaj i wyłączaj dolby.

Wraz z dolby zmniejszają się szumy ale i wycinane są te sygnały .

 

 

Czy mógłbyś podać jakiś konkretny przykład utworu, w którym po zastosowaniu dolby czegoś nie słychać.

jeżeli magnetofon jest poprawnie wyregulowany, to przy odsłuchu nagrania zapisywanego z Dolby nie powinno być żadnej różnicy między takim zapisem a nagraniem bez rs (pomijam oczywiście szumy); najłatwiej to sprawdzić w trójgłowicowcach, włączając i wyłączając rs podczas zapisu i odsłuchując nagranie przez monitor - ma sie porównanie "przed" i "po"; ewentualne przekłamania ("pompowanie" , itp) prędzej mogą pojawić się w trybie C, pewnie z tego względu, że pracuje ciut inaczej niż B; innych systemów rs nie używałem, więc nie mam zdania w temacie

Najprościej to nagraj sobie taśmę w dolby , podłącz słuchawki i w czasie odtwarzania włączaj i wyłączaj dolby.

Wraz z dolby zmniejszają się szumy ale i wycinane są te sygnały .

 

^zeby bylo najprosciej , zapętl sobie sekwencje samego hihatu z długim, delikatnym pogłosem - tak jak bylo to robione w tescie na T-H - jezeli podczas zapisu/odczytu pstrykając on/off dolby C slyszysz ze dolby obcina ogonek poglosu przed jego koncem -to deck jest

a) badziewny

b) rozkalibrowany

c) nakarmiony tasmą ktora nie daje rady zapisac tego co chcesz na odpowiednim poziomie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

to jest ta smutna roznica pomiedzy forum amerykanskim, niemieckim i ..polskim.

gdy 95 na 100 "fachowców" zarzyna decki "po niemcu" to nic dziwnego ze im "nie działa".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez v12

jeżeli magnetofon jest poprawnie wyregulowany, to przy odsłuchu nagrania zapisywanego z Dolby nie powinno być żadnej różnicy między takim zapisem a nagraniem bez rs (pomijam oczywiście szumy); najłatwiej to sprawdzić w trójgłowicowcach, włączając i wyłączając rs podczas zapisu i odsłuchując nagranie przez monitor - ma sie porównanie "przed" i "po"; ewentualne przekłamania ("pompowanie" , itp) prędzej mogą pojawić się w trybie C, pewnie z tego względu, że pracuje ciut inaczej niż B; innych systemów rs nie używałem, więc nie mam zdania w temacie

Uchwyciłeś to najtrafniej - " pompowanie " które w dolby B jest mniejsze.

I nie jest to zjawisko identyczne z tym co wychodzi ze źródła.

Decków miałem przez ostatnie dwa lata kilkanaście ( sentyment ) wybierając jak najdroższe ( w jak najlepszym stanie ) i wysokie modele.

Miałem też nowego Technicsa RS BX646 z tym samym efektem.

Obecny CT-979 jest trzecim " idealnym " i ten jest faktycznie jak nówka a który lubi się z TDK MAXG czy MA oraz Maxell MX-S .

I na kasetach tego typu jakość jest jak na magnetofon fantastyczna i powtórzę to - w stosunku do odtwarzacza NAIM CDX który jest bardzo wysokiej klasy źródłem.

Nie chcę wbijać kija w mrowisko , ale spora grupa osób mające magnetofony ma je w systemach niskiej klasy . Stad częsty zachwyt nad " analogowością " magnetofonu w stosunku do " cyfrowości płyty "

Sam się tak właśnie zachwycałem w 1995r mając wspomnianego Technicsa 646 , jakieś Mildtony, wzmak Yamaha serii 4xx i jako źródło CD Fonica gdzie każdy znajomy który tego słuchał wolał rozmiękczony " analogowy " dźwięk z kasety niż z CD

Ja mam magnetofony z różnymi systemami redukcji szumów, takimi jak Dolby B/C, High Com i DBX. Ale mój ostateczny wybór, to nie używanie jakiegokolwiek z tych systemów. Wszystko jest kwestią indywidualnych upodobań. Jeśli komuś przeszkadza delikatny szum z taśmy, to proszę bardzo.....niech wybiera, bo jest z czego. Tak czy inaczej faktem jest, że nagrana taśma jest najbardziej kompatybilna z innymi magnetofonami, gdy jest nagrana bez użycia jakiegokolwiek systemu redukcji szumów. Są magnetofony które generują szumy własne na niskim poziomie i takich należy używać, jeśli ktoś naprawdę nie znosi szumu. Poza tym wiele też zależy od jakości taśmy. Gdyby tak było, że użycie np. Dolby nie powinno w ogóle wpływać negatywnie na dźwięk, to oznaczało by to, że wynaleziono idealny system redukcji szumów. A przecież tak nie jest. Dlatego producenci starali się polepszać, to co zostało wynalezione wcześniej. I do ideału nigdy nie doszli, aż do zaprzestania produkcji magnetofonów.

Gdyby tak było, że użycie np. Dolby nie powinno w ogóle wpływać negatywnie na dźwięk, to oznaczało by to, że wynaleziono idealny system redukcji szumów.

 

^pierwsza polowa posta jest bez zarzutu. tylko przyklasnąć.

 

ale od cytowanego fragmentu nie moge sie zgodzić.

dolby to pewien uklad, ktorego prawidlowe dzialanie dramatycznie zalezy od kilku zmiennych zewnetrznych.

 

w sprawnym magnetofonie , do ktorego wlozymy tasme do ktorej byl kalibrowany - dolby jest rozwiazaniem idealnym aka transparentnym.

 

jesli te warunki nie beda spelnione ten sam dolby okaze sie zabojczy.

tak samo tylny docisk uzywany przez red bull racing w F1 nie bedzie dzialal zamontowany na... reliant robin - bedzie on wywracał sie równie serdecznie jak to robi bez niego ;)

 

czy specyfikacja dolby B i C zmienila sie w najdrobniejszym stopniu w przeciagu 5-10-15 lat od momentu wprowadzenia na rynek? nie.

dlaczego? sugerujesz ze dlatego, ze inzynierowie nakamichi czy sony naciskali na standard , ktory jest wadliwy?

 

 

90% magnetofonów, w ktorych montowane byly uklady B i C

nie spelniała (i nadal nie spełnia) ich wymagan (zwlaszcza C) i dlatego compander S wprowadzono juz na innych zasadach. goscie z db labs mieli dosyc glupot o "pompowaniu" i calej reszty niestworzonych historii - pozwolenie na montaz eski dostawały tylko te modele, ktore w testach laboratoryjnych udowodniły, ze sie nadaja.

 

inna sprawa ,ze w kilka osobiscie watpie - jak np niskie sonówki typu tc-ke 400S i jemu podobne, ale nie mialem nigdy parcia na testowanie wszystkich deckow, wiec tylko domyslam sie, ze to moze nie działać.

 

.

Edytowane przez v12

ja znam takich dziesiątki i nie rozumiem skad u nich parcie na zapis na tasmie ;)

 

(dopiero ostatnia generacja tasm chromowych faktycznie odsyla dolby na emeryture)

Edytowane przez v12

Czy ma ktoś pomysł jak w CT-93 przywrócić sprawne działanie przewijania taśmy? Po długim staniu ma z tym problemy.Odtwarza ok ale przewija słabo i to w obie strony.

Dolby S można spotkać w tanich dwu kieszeniowych modelach Sony. One przeszły te rygorystyczne testy ? Nie sugeruję, że inżynierowie naciskali na standard który jest wadliwy. Po to tworzyli kolejne wersje Dolby i inne systemy redukcji szumów, aby osiągnąć cel, czyli jak największą redukcję szumów z jak najmniejszym wpływem na pogorszenie brzmienia magnetofonu. Tak myślę....

.

Edytowane przez Kasjel

w sprawnym magnetofonie , do ktorego wlozymy tasme do ktorej byl kalibrowany - dolby jest rozwiazaniem idealnym aka transparentnym.

Nie ma rozwiązań idealnych. Dolby to układ który przetwarza sygnał i jest dodatkowym elementem ingerującym w brzmienie.

Już samo jego wstawienie wymusza choćby zastosowania dwóch dodatkowych kondensatorów w torze a jest to jeden z najbardziej psujących brzmienie elementów . Przy odtwarzaniu ten sygnał znowu biegnie przez ten układ.

Dlatego chociażby Technics 965 brzmi tak kiepsko. Tam znowu DBX jest dopinany poprzez przełączanie sygnałów pomiędzy układami dolby i dbx.

Czyli kolejne elementy w torze.

 

A skąd parcie ?

U mnie z sentymentu .

Za dzieciaka chciałem mieć dobry magnetofon a w latach 80tych to tylko mogłem powzdychać do nich w katalogach Quelle :)

Czasem puszczę sobie muzykę z tamtych lat , popatrzę na wskaźniki a czasem nawet załączę ( jest poza torem ) korektor z analizatorem widma .

Taki powrót do tamtych lat...

I sam nagrywam metalki jak najgłośniej i nie potrzebuję dolby ani HX Pro . A lekki szum w tle mi nie przeszkadza ;)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.