Skocz do zawartości
IGNORED

krzywy obraz w projektorze do kina domowego Sony vpl-hw 65


Tomek bydgoszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Błąd instalacji owocuje zniekształceniem trapezowym albo brakiem wypoziomowania rzutowanego obrazu - wszelkie obłe linie (wspomniane wcześniej wielokrotnie banany na jednej krawędzi lub poduszka z pierwszego posta) to ewidentne wady optyki. ;)

 

No chyba, że instalator ma w kinie domowym nieeuklidesową przestrzeń, i mu się proste zaginają po drodze od obiektywu do ekranu. :)

O tym właśnie pisałem. ..że komuś rogi uciekają albo boczne pionowe linie siatki uciekają skosem w bok (trapez) ... u mnie poduszka też jest ale tak jak w poprzednim hw55... 5-7mm...
  • 2 tygodnie później...

Przymierzam się do zakupu hw55 lub hw65. Obecnie mam 55st60, obraz wspaniały, ale mały i jeszcze raz mały.

@yodas pytanie do Ciebie ponieważ znasz dobrze te dwa modele, który ma lepszą jakość obrazu? interesuje mnie w szczególności ostrość i płynność.

Przymierzam się do zakupu hw55 lub hw65. Obecnie mam 55st60, obraz wspaniały, ale mały i jeszcze raz mały.

@yodas pytanie do Ciebie ponieważ znasz dobrze te dwa modele, który ma lepszą jakość obrazu? interesuje mnie w szczególności ostrość i płynność.

...hw55 i hw65 to prawie identyczne maszyny... hw65 ma jednak delikatną przewagę nad hw55, a mianowicie funkcję "wygładzenia gradacji" chodzi o płynne przejścia tonalne...Maciek K. w swoim teście hw65 wszystko opisał...

...to co zauważyłem zaraz po przesiadce z 55 na 65 to lepszy kontrast...ale jak mniemam jest to wynik tego ,że 65 ma nowiutką lampę , a 55 miała przebieg 900h na lampie...

....w płynności nie zauważyłem różnic chociaż 65 ma więcej opcji "motionflow"...ale ja i tak używam "płynne niskie"...

...ostrość także porównywalna...ale Reality Creation w hw65 ma większą regulację...to jest funkcja odpowiedzialna za mega ostrość w sony...w tescie Maćka wszystko jest...przeczytaj testy 55 i 65 na HDTV...

... ja nie miałem zamiaru sprzedawać HW55 ale trafił się klient za dobre pieniądze więc wymieniłem na 65...ot taki kaprys... :) ;)

...ale Ty skoro zaczynasz to szukałbym 65...ta funkcja gradacji robi robote w ciemnych scenach...chyba ,że trafi Ci się hw55 w dobrych pieniądzach...

 

..i jeszcze jedno hw65 ma jeszcze bardziej rozwinięty system regulacji przysłony IRIS...mianowicie można regulować stopień jej otwarcia nawet w trybach automatycznych:... Auto Limited i Auto Full...

..i jeszcze jedno hw65 ma jeszcze bardziej rozwinięty system regulacji przysłony IRIS...mianowicie można regulować stopień jej otwarcia nawet w trybach automatycznych:... Auto Limited i Auto Full...

Z praktyki mogę powiedzieć, iż Auto Limited trochę nazwałbym to "przydymia obraz" w ciemnych scenach. Po wielu testach ostatecznie zdecydowałem się na ustawienie Manual z przysłoną 90%. Możesz zatem nie przejmować się brakiem szczegółowej regulacji w trybach Limited i Full, gdybyś decydował się na HW55ES.

Trzeba też zwrócić uwagę na minimalnie wyższą jasność HW65ES - różnica 100 lumenów. Oczywiście w trybie Reference lub skalibrowanym User, taka jasność nie jest używana. Jeśli chodzi o fabryczne dane dotyczące kontrastu to są takie same, jednak jeśli Yodas widzi różnicę to pewnie wynika to z przebiegu lampy. Jest jeszcze jedna kwestia. Jest szansa, że uda Ci się wyrwać używany HW55ES, zakupiony przed końcem 2014 roku. Te egzemplarze opisane są jako oryginalne Made in Japan i zostały wyprodukowane w zakładzie w Japonii. Mimo, że kupiłem HW55ES dopiero w grudniu 2015 to udało mi się kupić "oryginalnego" Japończyka. Leżał sobie w gablocie w sklepie firmowym Sony w Gdańsku. Gdy do sprzedaży wszedł HW65ES to zmieniono wystawowy egzemplarz a HW55ES znalazł szczęśliwego nabywcę.

Z praktyki mogę powiedzieć, iż Auto Limited trochę nazwałbym to "przydymia obraz" w ciemnych scenach. Po wielu testach ostatecznie zdecydowałem się na ustawienie Manual z przysłoną 90%. Możesz zatem nie przejmować się brakiem szczegółowej regulacji w trybach Limited i Full, gdybyś decydował się na HW55ES.

.

 

...ale gdy przysłona pracuje w trybie full lub limited to kontrast wzrasta prawie 10-ciokrotnie w ciemnych scenach, a to jest bardzo duzo...Ty widze kompletnie zrezygnowałes z tego dobrodziejstwa, wiec spokojnie mógłbyś wtedy zakupić hw40...

...ustawiłeś na stałe delikatnie przymknięta przysłone, czyli zmniejszyłeś jasność proja...

...ale kazdy ma swoje preferencje...

...ja osobiscie nie wyobrażam sobie ogladania bez auto iris...tym bardziej że pracuje to bezszelestnie...

 

... auto limited to nic innego jak na stałe zmniejszona jasność proja (delikatnie przymknięta przysłona) ale przymyka się jeszcze bardziej w ciemnych scenach...

...auto full - przysłona po prostu jest otwarta na całego aby w ciemnych scenach się przymknąć podobnie jak auto limited...i diametralnie polepszyć czerń i kontrast...

 

... natomiast Ty @grisza na stałe delikatnie "przydymiłeś obraz" (chociaż mniej niż auto limited)... ;)

 

Wracając do kontrastu to w testach Macieja K. HW65 chwalił się wyższym kontrastem niż HW55....ale tam była identyczna sytuacja jak u mnie czyli lampa HW55 z przebiegiem około 800h , a HW65 nówka wyjęty z pudełka. ... i to najwyraźniej zrobiło różnice...zresztą wystarczy przełączyć tryb lampy z "low" na "high" aby zaobserwować zwiększony kontrast...

... auto limited to nic innego jak na stałe zmniejszona jasność proja (delikatnie przymknięta przysłona) ale przymyka się jeszcze bardziej w ciemnych scenach...

Zgoda z jednym ale... Zwróć uwagę na auto limited w jasnych scenach. Tu też widać lekkie "przydymienie" obrazu, gdyż jak sam zauważyłeś przysłona jest lekko przymknięta. Włącz auto limited w jasnej scenie i przełącz na auto full. Obraz przy auto full w jasnych scenach nabiera wigoru. Z tego względu zdecydowanie lepszym rozwiązaniem moim zdaniem jest wybór Auto Full lub Manuala z osobistymi ustawieniami.

...ale gdy przysłona pracuje w trybie full lub limited to kontrast wzrasta prawie 10-ciokrotnie w ciemnych scenach, a to jest bardzo duzo...Ty widze kompletnie zrezygnowałes z tego dobrodziejstwa, wiec spokojnie mógłbyś wtedy zakupić hw40...

Wyciągnąłeś zbyt daleko idące wnioski a może to ja nie do końca prawidłowo wyjaśniłem mój pogląd. Z dwóch wariantów auto limited i manual, zdecydowanie wybrałbym manuala. Nie oznacza to, że ustawiłem przysłonę w manualu i tak oglądam. Może inaczej. Gdyby HW55ES miał do wyboru limited i manual to bym wybrał manual z lekko przymkniętą przesłoną. Uważam, że auto limited nie powinien być używany ze względów o których napisałem powyżej. Trochę odbiegliśmy w naszej dyskusji od tematu wątku. Powracając do tematu wątku to napiszę, że mój HW55ES nie ma nawet milimetra odchyłki od poziomu i pionu na całej szerokości i wysokości ekranu. Może to właśnie zaleta oryginalnego japońskiego rodowodu.

Zgoda z jednym ale... Zwróć uwagę na auto limited w jasnych scenach. Tu też widać lekkie "przydymienie" obrazu, gdyż jak sam zauważyłeś przysłona jest lekko przymknięta. Włącz auto limited w jasnej scenie i przełącz na auto full. Obraz przy auto full w jasnych scenach nabiera wigoru.

 

..."nabiera wigoru" ...no właśnie...i przy wieczornym seansie gdy film jest większości "ciemny" i nagle zastaje Nas jasna scena przy trybie Auto Full dostajemy ostro po gałach i dla mnie nie jest to przyjemne....natomiast Auto Limited ratuje od tego typu doznań... dlatego ja zarządzam IRIS w zależności od nastroju mego oka...i używam auto full lub limited... ;) :)

 

...a w HW65 (dodatkowo) możemy jeszcze w każdym z tych trybów ustawić maksymalne otwieranie przysłony w skali od 1 do 100 i zrobić to płynnie...jest to super patent bo jezeli Ktoś dobrał ekran z wysokim gainem (bo np.często ogląda w dzień, lub lubi 3D) to ma możliwość regulacji jasności proja nie używając suwaka "Brightness", bo jak wiadomo przy regulacji w minus tracimy szczegóły w cieniach i czerniach, natomiast w plus robi nam się szara czerń...więc regulacja przysłoną ratuje Nas od tego bo mamy zachowany odpowiedni kontrast i nie tracimy szczegółów w ciemnych scenach...bo sterujemy przepływem strumienia światła lampy , a nie ustawieniami fizycznymi obrazu, których często nie dotykamy po wykonaniu profesjonalnej kalibracji... piszę to na podstawie moich obserwacji i jakiegoś doświadczenia organoleptycznego....

...ale oczywiście nie musisz się ze mną zgadzać... :) ;)

a w HW65 (dodatkowo) możemy jeszcze w każdym z tych trybów ustawić maksymalne otwieranie przysłony w skali od 1 do 100 i zrobić to płynnie...

Faktycznie w HW55ES brakuje płynnej regulacji w trybach Auto Full i Auto Limited. Może gdybym miał doświadczenia z płynną regulacją AF i AL zmieniłbym zdanie na ten temat i chętnie korzystał z tego dobrodziejstwa.

dlatego ja zarządzam IRIS w zależności od nastroju mego oka...i używam auto full lub limited... ;) :)

Ja natomiast dobieram przesłonę w zależności od nastroju dnia...i oglądanego materiału... i używam Auto Full lub Manuala...;) :)
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.