Skocz do zawartości
IGNORED

Zagadki muzyczne.


wojciech iwaszczukiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym,ze Footprints najpierw było na Adam's Apple.

 

 

Tak, było.

 

Następny piękny walczyk.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A to? Też chyba walczyk, tak? Idzie na trzy?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

W uwerturze do opery La cosa rara.

 

A w czasie jakiego wydarzenia historycznego i politycznego w XIX wieku walc zrobił zawrotną karierę i w ten sposób przeszedł do historii?

Mówi się, że 'timing is everything' - i to nie tylko w muzyce, ale praktycznie wszędzie. Davis widział dużo odnośników i analogii do muzycznego timingu u bokserów. Dodałbym, że u sprinterów, kolarzy, maratończyków... również da się to zauważyć i odnieść do muzyki - dobry time to podstawa. A w jazzowej grze zespołowej? Tam timing jest szczególnie ważny, tak? Dlaczego?

Parker's Mood

Timing to wyczucie rytmu.W każdej muzyce jest istotny ale w jazzie gdzie rytm odgrywa kluczową rolę jest najważniejszy.

 

Timing w muzyce to również umiejętność posługiwania się czasem a przez to budowania napięcia.

Timing to wyczucie rytmu.W każdej muzyce jest istotny ale w jazzie gdzie rytm odgrywa kluczową rolę jest najważniejszy.

 

Timing w muzyce to również umiejętność posługiwania się czasem a przez to budowania napięcia.

 

Timing, to chyba w ogóle zespół wielu cech muzyka, który określa jego indywidualność - badzo ważny element skupiający w sobie praktycznie wszystko - wyczucie i poczucie rytmu, wydobycie dżwięku w odpowiednim czasie - zgodne, czy też pasujące z resztą zespołu. Rytm rozumiany w kontekście swingu jest grą opozycji - każdy w zespole ma indywidualne poczucie czasu i każdy odczywa ten czas różnie - solista musi grać tak, aby być w zgodzie z pozostałymi i kształtować time w proporcjach zgodnych nie tylko z własnym feelingiem, ale i z feelem pozostałych.

W sumie ciężko dyskutować o timingu - niesamowicie indywidualny element i jednocześnie mający wielki wpływ na całokształt brzmienia zespołu.

 

Jaką ułomność w kontekście techniki gry na fortepianie posiadał Keith Jarrett i jak tę ułomność pokonał?

Parker's Mood

Chodzi o jego krótkie palce u dłoni - musiano opracować specjalny program nauczania i technikę gry, która umożliwiła mu swobodne poruszanie się po klawiaturze. Na przykład Bill Evans posiadał wielkie dłonie, jak łopaty - potrafił ogarnąć akordy, których nikt nie był w stanie zagrać. Podobnie Frank Zappa - jego palce mogły objąć prawie pół gryfu. Długie palce w kontekście gry na fortepianie lub gitarze, basie, to wielka zaleta.

Parker's Mood

Podoba mi się anegdota o Jarrecie.Ornette Coleman podchodzi do Keitha i mówi" powinieneś być czarny"."Wiem i pracuję nad tym" odpowiedział Keith.

 

Bardzo długie palce miał Glenn Guold.

 

Na jakich instrumentach nagrywał Jarrett?

To prawda.Nawet jak miał tę fryzurkę afro to myślałem,że jest mulatem.

 

W tym pytaniu o instrumentarium nie chodzi mi o nazwy firm.

Jak już jesteśmy przy Jarrettowaniu, to może jeszcze jedna zagadka: na czym polega jarrettowska idea i koncepcja free w graniu ze słynnym trio z DeJohnettem i Peacockiem?

Parker's Mood

Na jakich instrumentach nagrywał Jarrett?

 

Początkowo się nie wyświeltiło, sorry nie widziałem. Na jakich? Na wielu - na sopranie, na percussion, na gitarze, na banjo, na perkusji...

Parker's Mood

Jeszcze do poprzedniego pytania.Wielu uważa trio Jarretta za zespół free.Bo nie jest to tylko pianista plus sekcja.Cała trójka to pełnoprawni muzycy.Ale to było już u Evansa.Keith poszedł dalej.Trio gra standardy ale często każdy z muzyków improwizuje niezależnie od siebie rozbijając strukturę tych znanych melodii na atomy i składając je na nowo.

 

Bergamaska włoski taniec ludowy.Wykorzystany przez angielskiego postimpresjonistę J.Irelanda.

Co to jest bergamaska i skąd ta nazwa w utworze pewnego impresjonisty?

 

Włoski taniec. Na drugą część pytania nie znam odpowiedzi.

 

Wielu uważa trio Jarretta za zespół free.Bo nie jest to tylko pianista plus sekcja.Cała trójka to pełnoprawni muzycy.Ale to było już u Evansa.Keith poszedł dalej.Trio gra standardy ale często każdy z muzyków improwizuje niezależnie od siebie rozbijając strukturę tych znanych melodii na atomy i składając je na nowo.

 

Koncepcja wolności u trio Jarretta wiąże się z ideą 'nie posiadania muzyki'. Gdyby grali własne kompozycje, musieliby je przećwiczyć i wymagałyby one prób. Podczas prób musieliby przedyskutować co, jak i gdzie zagrać - zrobić swojego rodzaju aranż. W momencie gdy grają wszystkim znane standardy, żadne porozumienie nie jest konieczne - po prostu siadają za swoimi instrumentami i grają - porozumiewają sią na gorąco, przy pomocy języka muzyki, bez słów.

 

Edyt Ortograf

 

Z czym lub z kim w muzyce kojarzy Wam się pustelnik?

Parker's Mood

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.