Skocz do zawartości
IGNORED

jakie tweetery do Tannoy PBM 8 II


fadeover

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fadeover > Kazik

(Konto usunięte)

Sorry za długie czekanie. Uciekł mi gdzieś wątek.

No więc jest tak. Moja stacja pracuje na plikach mp2, o strumieniu 256 kb/s.

To- jak na dynamikę i jakość radiową jest ok.

Natomiast nijak to się ma do audiofilskiej jakościi, przyznam, że jeśli ktoś ma wrażliwe uszy,

nie jest w stanie strawić żadnej w Polsce stacji radiowej.

W tej chwili prawie wszystkie stacje digitalizują sygnał, kompresują go do

niewyobrażalnie płaskiego placka i wysyłają klientowi czyli nam.

Innym problemem jest przepustowość kanałów wysyłkowych . Często jest ona dużo niższa niż

180kb/s -a to już tragedia.

Gość fadeover >Kazik

(Konto usunięte)

To ,że korzystamy z plików mp2 wynika z posiadanego przez nas systemu dystrybucji

sygnałów. Jeśli chodzi o samą obróbkę sygnałów, to w procesie produkcji uznajemy zasadę,

że produkujemy wszystko na zasadzie 1 to 1 czyli bez specjalnych kompresji i equaliz.

Oczywiście w samym procesie produkcji stosuje się podstawową obróbkę - kompresja itd.

oraz zależnie od potrzeb stosuje się efektowe procesory sygnałowe (głównie w autoreklamach -w żargonie zajawkach).

Na samym końcu - czyli na wyjściu toru mcz. pracuje tzw. procesor antenowy.Z grubsza w nim pasmo dzielone jest na kilka wstęg i w obrębie każdej wstęgi następuje kompresja ,

filtrowanie, fazowanie, poziomowanie...... wszystko po to aby w naszych tunerach

otrzymać piękny , zrównoważony , krystaliczny dźwięk : )

Ostatnie zdanie jest oczywiście dowcipem - gdyby ktoś się nie zorientował.

.........................

Ale nie ma wyjścia - nie istnieje - jak dotąd algorytm analogowego przesyłania sygnału

który posiadałby wysoką jakość oraz zadowalał PAR - pozorna sprzeczność -

ale tak właśnie jest , PAR-owi zależy przede wszystkim na 2-ch parametrach: mocy wyjściowej nadajnika, i dewiacji. Reszta - np. jak kompresujesz sygnał, jakie masz zniekształcenijest tylko w gestii nadawcy .

Wybaczcie odświeżenie tematu, ale nie miałem dostępu do swojego kompa jakiś czas. Fadeover: może podzieliłbyś się wiedzą jak to wygląda w radiu, bo chyba w jakimś pracujesz? Co jakiś czas ten temat się pojawia - jakość dźwięku w radiu, mp3, przerobienie dźwięku na potrzeby "samochodziarzy" etc. Ja chętnie bym się dowiedział jak to od tamtej strony wygląda

  • Redaktorzy

Faktycznie, przeklety jakis IP. Trudno. A co do tych Tannoyow, to Vifa rzadko kiedy ma jasny czy ostry charakter. Musi tak zwrotnica zestrojona, czy co tam jeszcze. A poradzisz sobie ze zmiana parametrow calego zestawu po wymianie tweeterow? To obliczyc trzeba, charakterystyki glosnikow powinny sie dopasowac, inaczej wyjdzie jak samorobka z Allegro. Ostatnio wiedzialem gostek sprzedawal pare Tonsili, z ktorych w jednym wymienil i gore, i dol na innej firmy. Nawet mniej wiecej pasowaly do dziur...

Sprawdzałem z innymi wzmacniaczami i brzmi tak samo jasno czyli fakt :tak jest chyba zestrojona zwrotnica ale nie mam zasadniczo granicznych wyobrażeń co do efektu końcowego

ponieważ kolumienki pracują jako monitory w studio produkującym na potrzeby radiowe,

chcialbym jedynie ocieplić dźwięk, po 10 godzinach pracy trochę bolą uszy.

W takim razie pozostaje zażądać od pracodawcy dodatku za uciązliwe warunki pracy. Może koledzy interesujący się DIY coś Ci poradzą. Inne wyjście to szukać kolumn które by "zmuliły" soprany i małe Tannoye zawsze były w tym dobre (M1, M2). Tylko mówimy o budżetowych kolumienkach do studia produkującego na potrzeby radia. A kolumny dla profesjonalistów to zawsze osobny temat. Może jakieś klasyczne monitory BBC? Np Harbeth tylko to już kosztuje parę kilo złotych.

 

Pzdr.

Ta budżetówka jak Mówisz wcale nie jest taka zła. Sa to niekłamani liderzy w studiach produkcyjnych w Ameryce ( mają pozycję nawet przed Y NS-10 oraz tannoy PBM 6 ).

Oczywiście mówimy tu o odsłuchach bliskich.

Niewątpliwie maja jedną zaletę - nie kłamią - co znaczy w żargonie: podają rzeczywiste stosunki poziomów, i jak na stosunek jakości do ceny są OK.

a co do Harbeth-ów to pracowałem na 20-kach, 30 kach i 40 kach,

i rzeczywiście nieźle brzmią lecz na mój gust wszystkie trzy modele trochę przekłamują,

a 30 ka jest jak na monitory bliskiego odsłuchu zbyt monumentalna - trochę męczy.

Tak - Spendor SR5 - powiem tyle że chcialbym je mieć, i to jak!!!!!!!!!!!!!!!

Żeby opisać co robią z dźwiękiem potrzeba na to wiele oj wiele czasu.

 

Dziękuję za profesjonalistę .. zbytnia łaskawosć z twojej strony - po prostu lubię

jak My wszyscy w tej grupie, dobry dźwięk :-))

  • 36 lat później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.