Skocz do zawartości
IGNORED

Tani nos dac AD1860 , PCM56 , PCM61 , AD1861 itd - projekt dla wszystkich


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Scott L.F. napisał:

Właśnie złożyłem zamówienie na swoja wersje DAC na PCM1701

Słuchałeś już PCM1701P ? One są niewybredne jeśli chodzi o zasilanie a ja oczywiście poszedłem na maksa - każda nóżka od zasilania dostała swój stabilizator i garść kondensatorów .🤪 Posłuchałem tej wersji wypasionej a potem podłączyłem egzemplarz do testów zrobiony tanio i szybko ( tylko na dwóch stabach +5 i-12V na obydwa PCM-y, bez rozdzielania zasilania na sekcję cyfrową i analogową , bez foliowców , ceramików i na dodatek na tanich elektrolitach  ) .  No i ta prostsza wersja zagrała bardziej żwawo i bezpośrednio . Może to kwestia uformowania kondów i potrzeba więcej czasu ale i tak słychać , że proste zasilanie się sprawdza dla PCM1701P . 

...there is no spoon...

Panowie , jeżeli chcecie oglądać projekty płytek ( nawet w 3D ) , coś projektować/przeprojektowywać , nauczyć się projektowania , zamawiać płytki , korzystać z promocji itd to polecam się zarejestrować na EasyEDA , darmowa wersja Standard .

Link do strony logowania :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A widoki są jak w Tatrach . 😉

image.thumb.png.41c5f60f52ad5200e3f8956dbdb3f927.png

Człowiek popatrzy i od razu wszystko jasne ...

image.thumb.png.95f87da4450c0f93af61467afa8afb5b.png

😬

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

2 godziny temu, Mariusz03 napisał:

@arturp a tak z ciekawości dlaczego wziołeś na tapetę pcm1701 a nie pcm1702 czy pcm1704 ?

Z PCM1702 walczę kilka lat . Kilka nos-ów na tym przetworniku gra u znajomych z forum a mój egzemplarz jest ciągle modyfikowany . Teraz chcę go zrobić z filtrami SM5842 i PMD100 , mam już płytki tylko czekają w kolejce bo są ciągle nowe tematy . PCM1704 mnie kusił ale jest dziwnie drogi i wolałem zainwestować w PCM63 i  PMD100 aby słuchać HDCD . Płytkę nos-a na PCM63 też zrobiłem bo cyfra ( odbiornik i rejestr przesuwny ) jest identyczna jak do PCM1702 . A PCM1701P po prostu lubię bo brzmi żywo i neutralnie . 

Jeśli chcesz projekt w Gerberze nos-a na 1702 to mogę tu wrzucić , w zasadzie to jest rozbudowany projekt Pavouka . 

...there is no spoon...

48 minut temu, arturp napisał:

Słuchałeś już PCM1701P ?

No nie jeszcze

Co prawda płytki mam ( i to 5 szt- jeśli ktoś chętny oddam 4 po kosztach wysyłki) ale jakoś nieeleganckie wydaje mi sie zostawienie3/4 płytki nieobsadzone 😉 i wlutowanie się z sygnale gdzieś od spodu

Tez nie bardzo chciałem zamawiać staby specjalnie tylko do tego projektu bo wysyłka z Mouser tania nie jest ...

Potem musiałem zrobić sobie ponad  3 mies przerwy od DIY i tak się to skończyło .....

Wiec postanowiłem to zrobić po swojemu 🙂

Próbowałeś zmieniać trochę napięcia zasilania ? U Ciebie jest +5/-12 , Kenwoodzie +5/-11

Ma to jakiś wpływ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
9 minut temu, Scott L.F. napisał:

U Ciebie jest +5/-12 , Kenwoodzie +5/-11

Ma to jakiś wpływ?

Tego nie sprawdzałem . PCM58 można zasilać niższymi/wyższymi napięciami ale zmiana +/- 10% chyba nie wpłynie na brzmienie . Gdyby można było podnieść/obniżyć z +/-5V na +/- 12V ( tak jak w AD1860 czy AD1864 ) to zmiany słychać ale wcale nie musi być lepiej . Na przykład AD1864 po takich operacjach zagrał za ostro a AD1860 miał problemy w komunikacji z logiką i zwyczajnie nie widział sygnałów wejściowych na poziomie TTL . Cyfrowe szumy , trzaski albo cisza . Na dodatek AD1860 po zmianie napięć zasilania padały jak muchy . Co ciekawe, bliźniacze PCM61 grały bez zająknięcia z wyższymi/niższymi nap. zasilania . 

...there is no spoon...

3 godziny temu, arturp napisał:

Słuchałeś już PCM1701P ? One są niewybredne jeśli chodzi o zasilanie a ja oczywiście poszedłem na maksa - każda nóżka od zasilania dostała swój stabilizator i garść kondensatorów .🤪 Posłuchałem tej wersji wypasionej a potem podłączyłem egzemplarz do testów zrobiony tanio i szybko ( tylko na dwóch stabach +5 i-12V na obydwa PCM-y, bez rozdzielania zasilania na sekcję cyfrową i analogową , bez foliowców , ceramików i na dodatek na tanich elektrolitach  ) .  No i ta prostsza wersja zagrała bardziej żwawo i bezpośrednio . Może to kwestia uformowania kondów i potrzeba więcej czasu ale i tak słychać , że proste zasilanie się sprawdza dla PCM1701P . 

Jak dla mnie ceramiki zabierają muzykę ,sztuczność , sterylność w brzmieniu zostaje.

3 godziny temu, arturp napisał:

Jeśli chcesz projekt w Gerberze nos-a na 1702 to mogę tu wrzucić , w zasadzie to jest rozbudowany projekt Pavouka . 

Poproszę,  mam dwie kostki pcm1702 więc chętnie spróbuję. 

Mam jeszcze pytanie dotyczące analogiu lampowego, widziałem białą płytkę z możliwością reguacji napiecia katody dla lampek niestandardowych 6.3V. Czy już ją masz opanowaną w wersji końcowej czy jeszcze faza testów?

Godzinę temu, arturp napisał:

COG też ? 

Wydaje mi się że też miałem okazję powymieniać kilka takich w tda na foliowe smd. I była poprawa brzmienia. Jednak problemem jest nieraz wielkość, ceramiki bez problemu kupisz 10uf itd. a foliowe to duży problem. Jednak tam gdzie są mniejsze wartości warto wstawić foliowe smd.

Edytowane przez Mariusz03
1 godzinę temu, Mariusz03 napisał:

widziałem białą płytkę z możliwością reguacji napiecia katody dla lampek niestandardowych 6.3V.

Zapewne chodzi ci o regulację napięcia żarzenia . Wersja nieco zmieniona , różnice są kosmetyczne . Błędów raczej nie ma ale nie testowałem . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

3 godziny temu, tedi02 napisał:

Jak dla mnie ceramiki zabierają muzykę ,sztuczność , sterylność w brzmieniu zostaje.

Hmmm. To zależy, kiedyś była to reguła i zgodziłbym się. Teraz wiem, że przestrzegając pewnych zasad np z ze stosowaniem ceramików na dużo wyższe napięcie niż w układzie to tak nie do końca jest. Jakość ich znacznie się poprawiła to nie to co kiedyś. Widze, że opinia ciągnie się za nimi dalej...

To prawda jakość ceramików poprawiła się i bardzo dobrze,  jednak z mojego doświadczenia wynika że jak masz wokół ceramika czysto czyli głównie rezystory są thin film to słychać jest różnicę na plus po wstawieniu foliowego lub polyester smd.

Jednak nie zawsze,  głównie warto dawać dobre kondy i rezystory wokół krzemów, zarówno regulatorów,  przekaznikow a tym bardziej kości DACa. Oczywiście wymieniając tylko jeden ceramik na foliowy nie usłyszymy różnicy,  jednak jak najpierw postaramy się wymienić  dobre rezystory a na końcu podmienimy ceramiką to będzie to słychać od razu. Tu kłania się stara i prawdziwa zasada, tor gra tak jak najsłabsze jej ogniwo.

Oczywiście to moja opinia wynikająca z doswiadczenia a nie pomiarów bo tu nic się nie zmienia pomiar nawet nie drgnie. Wiec to nie jest podpowiedź dla wyznawców pomiarów.

10 godzin temu, arturp napisał:

regulację napięcia żarzenia

Tak myślałem o czymś innym a pisałem...

Tylko czy ten Gerber dotyczy pcm1702 ? Bo wydaje mi się że SRPP (biala)

2 minuty temu, Mariusz03 napisał:

głównie warto dawać dobre kondy i rezystory wokół krzemów, zarówno regulatorów

Z regulatorami należy uważać bo te zazwyczaj pojemności które producent podaje do zastosowania wokół mają być takie jakie mają być i wstawianie tam foliowki która zazwyczaj jest większa plus długie wyprowadzenia to proszenie się o oscylacje. Tu można tylko pogorszyć a nie poprawić foliakiem. 

Wiem że jest tu dużo zwolenników wpływu kondensatorow na brzmienie no i wszystko ok. Ale nie wszędzie starajcie się dobierać je na słuch. Jeśli układy są projektowane na "styk" to mogą pojawić się problemy. Czytałem tu kiedyś stwierdzenie (nie w tym wątku ale na tym forum) że kondesator we wzmacniaczu odpowiedzialny za kompensację fazy powinien być dobrany na granicy wzbudzenia co jest kompletną bzdurą, wiadomo nie przekompensowuje się wzmacniaczy bo po co komu slew rate . Za to z drugiej strony opowiem pewną historię mojego kumpla który kiedyś zbudował sobie klona jakiegoś topowego wzmaka oczywiście z przed trochu lat. Zrobił klona praktycznie jeden do jeden nawet jeżeli chodzi o prowadzenie ścieżek bo robił to na podstawie tamtej pcb i bardzo szybko sobie go uszkodził właśnie przez wzbudzenie mimo że zastosował dokładnie taka samą wartość kompensacji co w oryginale a tam pewnie była ona na styk. A czemu tak? A bo użył nowocześniejszych tranzystorów z większym ft i tyle wystarczyło. Nie ważne że chcemy wzmacniać 0-20Khz oscylacje same się pojawią jeżeli wzmocnienie nie zdąży spaść poniżej 1 a faza zdąży się odwrócić o dodatkowe 180 stopni w pętli ujemnego sprzężenia zwrotnego a wystarczy żeby odwróciła się o jakieś 135 stopni a już mamy do czynienia z odpowiedzią oscylacyjną co czyni wzmacniacz bezużytecznym. I scalakow na bank też nie projektują idioci, czasem warto ich posłuchać. 

32 minuty temu, waco napisał:

Z regulatorami należy uważać bo te zazwyczaj pojemności które producent podaje do zastosowania wokół mają być takie jakie mają być i wstawianie tam foliowki która zazwyczaj jest większa plus długie wyprowadzenia to proszenie się o oscylacje. Tu można tylko pogorszyć a nie poprawić foliakiem. 

Z drugiej strony producenci stabilizatorów zalecają stosowanie kondensatorów o wartościach 100-470nF na wejściach i wyjściach stabów , szczególnie jeśli są daleko od zasilacza . Ja stosuję MKT o rastrze do 5mm ale na wyjściach stabilizatorów powodują wyostrzenie dźwięku . Na szczęście ceramiki stosowane przy samych nóżkach/wyprowadzeniach scalaków ( X7R czy nawet COG ) tłumią to wyostrzenie . Jeden z użytkowników naszego forum ( którego opinię cenię bo udowodnił , że potrafi robić rzeczy na najwyższym poziomie ) zasugerował mi stosowanie relatywnie dużych pojemności ceramików ( 10uF ) przy nogach zasilania scalaków w celu pozbycia się zapiaszczenia i ziarnistości wyższej średnicy/niższej góry . Kupiłem ostatnio 10 sztuk X7R Murata ale jeszcze nie testowałem . 

Zwróćcie uwagę , że w datasheetach różnych stabów producenci informują , że sugerowane przez nich wartości kondensatorów ( pojemność , ESR itd ) dotyczy kondensatora w stanie pracy w układzie , czyli często gorącego . A biorąc pod uwagę niestabilność temperaturową należy często stosować minimalne pojemności dwukrotnie wyższe - czyli nie 100nF tylko 200nF . W przypadku tantalowych to reguła . 

...there is no spoon...

50 minut temu, waco napisał:

Z regulatorami należy uważać bo te zazwyczaj pojemności które producent podaje do zastosowania wokół mają być takie jakie mają być i wstawianie tam foliowki która zazwyczaj jest większa plus długie wyprowadzenia to proszenie się o oscylacje. Tu można tylko pogorszyć a nie poprawić foliakiem. 

Jeśli bym miał użyć ceramika po stabilizatorze ,wolę bez . Musiałbym gdzieś poszperać,świetnie mi się spisywały bodajże akrylowe SMD Panasonica . Chyba nawet w tym wątku było ,to co idealnie wychodzi w pomiarach ,słabo brzmi , zresztą główny inżynier MBL , tak stwierdził.

4 minuty temu, arturp napisał:

ceramików ( 10uF ) przy nogach zasilania scalaków w celu pozbycia się zapiaszczenia i ziarnistości wyższej średnicy/niższej góry . Kupiłem ostatnio 10 sztuk X7R Murata ale jeszcze nie testowałem . 

Zwróćcie uwagę , że w datasheetach różnych stabów producenci informują , że sugerowane przez nich wartości kondensatorów ( pojemność , ESR itd ) dotyczy kondensatora w stanie pracy w układzie , czyli często gorącego . A biorąc pod uwagę niestabilność temperaturową należy często stosować minimalne pojemności dwukrotnie wyższe - czyli nie 100nF tylko 200nF . W przypadku tantalowych to reguła . 

Właśnie tą ziarnistość i zapiaszczenie według mnie słychać z ceramików.A  czemu trzeba zwiększac pojemność tantali?

13 minut temu, tedi02 napisał:

Jeśli bym miał użyć ceramika po stabilizatorze ,wolę bez

Z "bez" ostrożnie. Jeżeli aż taka różnica jest w twoim układzie po zmianie kondensatora to przyjrzyj się PSRR.

Widzę że Ty Arturze lubisz budować i przykładasz również szczególną uwagę do elementów  przed jak i za stabilizatorami. Proponuję Ci spróbować wrzucić w przyszłości w jakiś układ te precyzyjnie staby SMD z pinem który mierzy wyjście bezpośrednio przy samym zasilanym układzie. Ja osobiście nie słyszę takich różnic ale z technicznego punktu widzenia chyba się lepiej nie da ? 

Artur mam też do Ciebie pytanie. Piszę w tym wątku bo to wątek o dacu ale również o analogach do daca. A między innymi chyba tu wspomniałeś o robionym przez siebie lampowym mu followerz3 z wtornikiem na mosfecie. Ja osobiście takie układy robiłem lata temu dziś nic mnie nie ciągnie do lamp. Czy widzisz sens w stosowaniu takiej topologii? Ja uznałem że nie ma to sensu. Oczywiście są zwolennicy lamp i podbarwionego przez nie dźwięku kiedyś też mi się to podobało ale taki układ jest pozbawiony wszelkich podbarwien czyli znika cała magia lamp. 

Godzinę temu, waco napisał:

Z "bez" ostrożnie. Jeżeli aż taka różnica jest w twoim układzie po zmianie kondensatora to przyjrzyj się PSRR.

Generalnie ,u mnie wszystko słychać ,2cm drucika w zasilaniu ...KAZDY ELEMENT JEST WAZNY.

Godzinę temu, waco napisał:

Z "bez" ostrożnie. Jeżeli aż taka różnica jest w twoim układzie po zmianie kondensatora to przyjrzyj się PSRR.

Najlepiej mi się sprawdzają styroflexy  .

1 godzinę temu, waco napisał:

Czytałem tu kiedyś stwierdzenie (nie w tym wątku ale na tym forum) że kondesator we wzmacniaczu odpowiedzialny za kompensację fazy powinien być dobrany na granicy wzbudzenia co jest kompletną bzdurą, wiadomo nie przekompensowuje się wzmacniaczy bo po co komu slew rate .

Nie wiem czy przypadkiem nie masz na myśli mojej uwagi na temat w wątku kol. Bogdana. To nie tak, bo kompensacje fazy z Bodziem robiliśmy pikofaradową pojemnością biorąc za źródło sygnału prostokąt, i robiąc dobór tak żeby obraz przejścia z pionu w poziom prostokąta był bez śladu przerzutu i z lekkim zaokrągleniem na oscyloskopie. 

Edytowane przez Krzych 2

Nie wiem Krzychu nie pamiętam dokładnie. A co to miało na celu ? Jeżeli na wejściu był klasyczny układ różnicowy albo jakiś inny kwadrowtórnik (załóżmy że różnicowy) to pewnie kompensacja była w kolejnym stopniu odwracającym fazę to co odpowiada za ładowanie tej pojemności właśnie wzmacniacz różnicowy, można równie dobrze było zwiększyc jego prąd o 0,5 ma jeżeli ten przebieg nie był zadowalający.

38 minut temu, tedi02 napisał:

Generalnie ,u mnie wszystko słychać ,2cm drucika w zasilaniu ...KAZDY ELEMENT JEST WAZNY.

Sprawdź PSRR. Jeżeli układ jest nie wrażliwy na niedoskonałości zasilania to tym bardziej nie jest wrażliwy na użyte w nim elementy ale jeżeli współczynnik jest kiepski to pewnie jest tak jak piszesz.

Już dawno sprawdzałem ,różne zasilacze , jest ok 😊 nie tędy droga ,, gdyby tak było jak piszesz ,nie byłoby żadnej różnicy jaki element wstawisz .

1 godzinę temu, waco napisał:

Proponuję Ci spróbować wrzucić w przyszłości w jakiś układ te precyzyjnie staby SMD z pinem który mierzy wyjście bezpośrednio przy samym zasilanym układzie.

Teraz dla ,, cyfry" stosuję LP5907 i LP2985A .

1 godzinę temu, waco napisał:

mu followerz3 z wtornikiem na mosfecie.

1 godzinę temu, waco napisał:

Czy widzisz sens w stosowaniu takiej topologii?

W zasadzie ma same zalety w porównaniu do innych układów z lampami . Ale jedna rzecz, bardzo istotna dla purystów , może się nie podobać - brzmienie to połączenie charakteru lamp i tranzystorów . Natomiast co do sensu stosowania lamp jako wzmacniaczy sygnału po konwersji pasywnej to jest jeden zasadniczy problem - w większości przypadków układy lampowe nie brzmią wyraźnie lepiej od tranzystorowych chociaż niemal zawsze mają bardziej nasycone barwy . Ale raz na kilka lat eksperymentowania trafi ci się taki układ lampowy , który zagra lepiej niż wszystko co słyszałeś do tej pory . Nie chcę zapeszać ale właśnie mi się taki trafił , przez przypadek , po prostu kolejny eksperyment ,, w ciemno" na ,, śmieciowych" lampach , których już nikt nie używa . Jeszcze nie wierzę w to co usłyszałem ale staram się podchodzić obiektywnie i poczekam aż się wygrzeje/ułoży . Natomiast opampy/wzmacniacze na elementach dyskretnych ( które sam budowałem korzystając z projektów dostępnych w sieci ) nie dały mi tego efektu co lampy choć np kontrola basu jest zwykle lepsza . Więc po roku składania i testowania różnych ,, krzemowych " zostało mi kilka niezłych ale wróciłem do teoretycznie najgorszego rozwiązania - pasywna konwersja na rezystorach i lampowy wzmacniacz . Nie upieram się na jakieś rozwiązania i nie dorabiam filozofii , po prostu tak wyszło po setkach eksperymentów ( ćwierć wieku to robię ) i pewnie to jeszcze długo potrwa bo zawsze się znajdzie coś ciekawego do sprawdzenia . 

...there is no spoon...

No właśnie jedyna rzecz, co do której chciałbym się "czepić" w tym analogu lampowym Srpp to bas. Nawet przez chwilę zacząłem walczyć z akustyką + kombinacje z DSP, bo pojawiał się taki jakby mod. Ale podłączając innego DACa tej "akustyki" już nie ma. Kombinacje z rezystorami katodowymi, konwersji i przede wszystkim jeszcze gdzieś indziej (w źródle) , zburzyły tę teorię o adaptacji akustycznej. Dolna średnica jest fajnie podgrzana, barwna i to podbarwienie wchodzi też trochę na bas. Generalnie to takie trochę wybrzydzanie dla wybrzydzania , bo ta organiczność grania AD1865-K z lampami 6n23p/E88cc jest wyjątkowa i wybitna.

5 minut temu, Wito76 napisał:

właśnie jedyna rzecz, co do której chciałbym się "czepić" w tym analogu lampowym Srpp to bas. N

Za mało niskich częstotliwości?

Za mało niskich częstotliwości?
Nie, nie w tym rzecz. W pewnym zakresie jakby mniej kontrolowany, zaokrąglony, bułowaty lekko.
2 godziny temu, waco napisał:

to pewnie kompensacja była w kolejnym stopniu

Owszem w kaskodzie i to dotyczy Bodziowej wersji wzmaka Klapczyńskiej.

2 godziny temu, arturp napisał:

Nie chcę zapeszać ale właśnie mi się taki trafił , przez przypadek , po prostu kolejny eksperyment ,, w ciemno" na ,, śmieciowych" lampach , których już nikt nie używa . Jeszcze nie wierzę w to co usłyszałem ale staram się podchodzić obiektywnie i poczekam aż się wygrzeje/ułoży .

Co to za lampki  możesz podpowiedzieć, czyżby pcl82 ?

Godzinę temu, Mariusz03 napisał:

czyżby pcl82

Tak , na początek ( do uruchomienia i testów ) kupiłem lampy EI bo były tanie i nieużywane , pewnie trzeba będzie zainwestować w Telefunkeny albo Brimary i lepsze kondy na wyjściach bo aluminiowe Mundorfy to nie ta liga . Teraz trochę posłuchałem i porównałem z kilkoma innymi dac-ami i analogami . Gra to fajnie , bas ma ciekawy - duży ale dobrze kontrolowany i zróżnicowany , świetna przestrzeń , jeszcze lepsza artykulacja , realistyczne barwy , jest lampowe ocieplenie średnicy ale bez mulenia . W sumie bardzo dobry preamp/analog nawet w wersji testowej . Zamówiłem płytki ,,docelowe" , zobaczymy . Ma trudną konkurencję - porządnie zrobiony hybrydowy mu-follower na 7AU7 General Electric lub RCA Clear Top ( wymieniam ) , które mają więcej lat niż ja . No i hybrydowy na RCA już poległ natomiast GE się dzielnie broni . 

...there is no spoon...

PS

Przy okazji posłuchałem mojego AD1955 czekającego na zbawienie . Gdyby mi się tylko udało pozbyć tej zapiaszczonej i metalicznej wyższej średnicy to byłby świetny dac . Hektary przestrzeni , piękna niższa średnica ( pełny dźwięk fortepianu jak z dobrego R2R , gitary gorące , stopa perkusji kopie , męskie wokale bardzo przekonujące  ) , detalicznie , wyraźnie , kulturalnie , dynamicznie ... a jak się pojawia żeński wokal to jakby wokalistka miała żyletkę w krtani . 

...there is no spoon...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.