Skocz do zawartości
IGNORED

Klon Sansui AU-70 - Reduktor Szumu


Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, PiterSan napisał:

Czy mógłbyś proszę podzielić się tym rozwiązaniem? Na grupie fb był kilkukrotnie poruszany ten temat, ale rozwiązania na przekaźnikach (alternatywnie drugim włączniku) były uznawane przez adminów jako nieprawidłowe.

Nie wiem dlaczego nieprawidłowe, być może chodzi o jakieś stuki przy szybkim narastaniu napięcia anodowego. Alternatywa jest tranzystor MOS i układ miękkiego narastania napięcia. Ale, nie zawsze da się tak zrobić np. może to być trudne w sytuacji kiedy nie ma oddzielnego zasilacza. Poza tym taki układ jest trudny ze względu na wysokie napięcia. Ja zamierzam odcinać nie tyle napięcie anodowe co uzwojenie wtórne transformatora. I mam tu spore wątpliwości

3 minuty temu, tomek_j napisał:

Nie wiem dlaczego nieprawidłowe, być może chodzi o jakieś stuki przy szybkim narastaniu napięcia anodowego. Alternatywa jest tranzystor MOS i układ miękkiego narastania napięcia. Ale, nie zawsze da się tak zrobić np. może to być trudne w sytuacji kiedy nie ma oddzielnego zasilacza. Poza tym taki układ jest trudny ze względu na wysokie napięcia. Ja zamierzam odcinać nie tyle napięcie anodowe co uzwojenie wtórne transformatora. I mam tu spore wątpliwości

No właśnie czułem, ze zostanę źle zrozumiany, trochę moja wina. Nie chodzi o kwestię co zostało użyte, ale gdzie. Admin Jaglarz sugeruje użycie "układu opóźniającego" na gałęzi B2, ale zapewne ma na myśli własny układ, bo jak niby ma tam być przełącznik na 400V? Inny użytkownik wspominał o użyciu opóźnienia właśnie na gałęzi wtórnej trafa 155V, co rozumiem byłoby ok do użycia przekaźnika z opóźnieniem lub ręcznego włącznika, tu z kolei drugi admin, stwierdził, że takie rozwiązanie nie będzie prawidłowo działać. Zatem, jak najprościej i gdzie użyć tego załączania opóźnienia? Załóżmy, że odpowiada mi zwykły ręczny przełącznik, da się? Jeśli tak, to gdzie?

4 minuty temu, PiterSan napisał:

No właśnie czułem, ze zostanę źle zrozumiany, trochę moja wina. Nie chodzi o kwestię co zostało użyte, ale gdzie. Admin Jaglarz sugeruje użycie "układu opóźniającego" na gałęzi B2, ale zapewne ma na myśli własny układ, bo jak niby ma tam być przełącznik na 400V? Inny użytkownik wspominał o użyciu opóźnienia właśnie na gałęzi wtórnej trafa 155V, co rozumiem byłoby ok do użycia przekaźnika z opóźnieniem lub ręcznego włącznika, tu z kolei drugi admin, stwierdził, że takie rozwiązanie nie będzie prawidłowo działać. Zatem, jak najprościej i gdzie użyć tego załączania opóźnienia? Załóżmy, że odpowiada mi zwykły ręczny przełącznik, da się? Jeśli tak, to gdzie?

A ten admin napisał dlaczego nie będzie dobrze działać opóźnienie w obwodzie wtórnym? Poza tym dlaczego mamy wyłączać tylko w gałęzi B2 ? Trzeba chyba opóźniać podawanie napięć anodowych we wszystkich lampach. Najprościej jest opóźniać włączanie napięcia wtórnego zasilającego układy zasilacza anodowego. Trzeba pamiętać ze nie może to być pierwszy lepszy przekaźnik, tylko taki który może przełączać prąd przemienny o napięciu skutecznym 155V lub 300V (Sansuix). Chyba jedyna metoda to sprawdzić samemu.   

Aha i jeszcze jedno. Kiedy przez lampy nie płynie prąd (zimne lampy) to napięcie +400V pojawi się na wszystkich lampach bo nie ma spadku na rezystorach szeregowych. Ale może to nie przeszkadza. 

Można też spróbować z termistorem o dużej oporności gdy jest zimny i malejącej gdy temperatura rośnie. Po chwili przekaźnik włączający docelowy rezystor.

Albo jednak próba na lampie prostowniczej.

46 minut temu, tomek_j napisał:

A ten admin napisał dlaczego nie będzie dobrze działać opóźnienie w obwodzie wtórnym? Poza tym dlaczego mamy wyłączać tylko w gałęzi B2 ? Trzeba chyba opóźniać podawanie napięć anodowych we wszystkich lampach. Najprościej jest opóźniać włączanie napięcia wtórnego zasilającego układy zasilacza anodowego. Trzeba pamiętać ze nie może to być pierwszy lepszy przekaźnik, tylko taki który może przełączać prąd przemienny o napięciu skutecznym 155V lub 300V (Sansuix). Chyba jedyna metoda to sprawdzić samemu.   

Aha i jeszcze jedno. Kiedy przez lampy nie płynie prąd (zimne lampy) to napięcie +400V pojawi się na wszystkich lampach bo nie ma spadku na rezystorach szeregowych. Ale może to nie przeszkadza. 

 

Jest na grupie wszystko udostępnione od schematu po PCB. Opóźnione jest B2, B3 oraz B4. 

Jak podamy od razu napięcie na anodę oraz siatkę lampy 6P14P-EW dość mocno obrywają. Na samym początku jest podawane częściowe napięcie.

Tomek nie " ten admin" tylko Mariusz 🙂 Piszesz jakbym Wam coś zrobił 😉

 

Godzinę temu, PiterSan napisał:

No właśnie czułem, ze zostanę źle zrozumiany, trochę moja wina. Nie chodzi o kwestię co zostało użyte, ale gdzie. Admin Jaglarz sugeruje użycie "układu opóźniającego" na gałęzi B2, ale zapewne ma na myśli własny układ, bo jak niby ma tam być przełącznik na 400V? Inny użytkownik wspominał o użyciu opóźnienia właśnie na gałęzi wtórnej trafa 155V, co rozumiem byłoby ok do użycia przekaźnika z opóźnieniem lub ręcznego włącznika, tu z kolei drugi admin, stwierdził, że takie rozwiązanie nie będzie prawidłowo działać. Zatem, jak najprościej i gdzie użyć tego załączania opóźnienia? Załóżmy, że odpowiada mi zwykły ręczny przełącznik, da się? Jeśli tak, to gdzie?

Wprowadzasz ludzi w błąd. Zobacz na schemat. Nie tylko B2 opóźniam 🙂

Edytowane przez MariuszElektronik
11 godzin temu, Wooke napisał:

Pytanie do was.....   Nikt za Bardzo o tym jakoś nie wspomina a wiem, że to ważna kwestia .... 

Jakie Kolumny Pasują  ......

Do tego Wzmacniacza .... ???????

Szukaj głośników, których Efektywność jest powyżej 90, najlepiej bliżej 100 [dB]. Im wyższa Efektywność tym lepiej. Lampa ma małą moc (tu ok 20W) więc nie można wpinać wymagających min. 60 - 80 W mocy kolumn, czyli o Efektywności 88 dB, gdyż zagra "anemicznie". 

Poza tym głośniki powinny być o jak najszerszym zakresie częstotliwości. Jeżeli zależy na dobrym basie to im niżej schodzą głośniki na dole. Np. grają od 20 - 24 Hz ale przy spadku max -3 dB, a nie - 6 dB. Gdy częstotliwość dołu zaczyna się od 37 Hz przy - 6 to oznacza, że mają spadek - 3 dB już przy ok. 42-45 Hz, a więc praktycznie mają bardzo zawężony zakres. 

Cytat z podanego przez @slawek.xm wyżej linku nr 1: 

"Charakterystyka przetwarzania wygląda znakomicie. W ścieżce +/-3 dB mieści się szerokie pasmo 38 Hz - 20 kHz, (....) Kształt w zakresie niskich częstotliwości zapowiada dobrą odpowiedź impulsową, jak też wyznacza niską częstotliwość graniczną (-6 dB przy 34 Hz)."

Co usłyszysz na basie przy spadku do - 6 dB? 

A przecież wyraźnie napisali:

"Charakterystyka przetwarzania wygląda znakomicie. (....)" 

Śmiechu warte! 

 

Edytowane przez LJ3
10 minut temu, MariuszElektronik napisał:

Wprowadzasz ludzi w błąd. Zobacz na schemat. Nie tylko B2 opóźniam 🙂

Nie wprowadzam, widocznie nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem, gdzie pokazałeś jakoś w listopadzie na fb, gdzie należy zastosować układ opóźniający na zasilaczu RSa, zaznaczyłeś to zielonym krzyżykiem, między B2, a klockiem 10W, nie napisałem natomiast co opóźniasz na swoim zasilaczu. 

10 minut temu, PiterSan napisał:

Nie wprowadzam, widocznie nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem, gdzie pokazałeś jakoś w listopadzie na fb, gdzie należy zastosować układ opóźniający na zasilaczu RSa, zaznaczyłeś to zielonym krzyżykiem, między B2, a klockiem 10W, nie napisałem natomiast co opóźniasz na swoim zasilaczu. 

To kolejny raz zostałeś, źle zrozumiały 🙂 Właśnie tam trzeba zastosować.

 

Piotrze wpinasz styki przekaźnika tam gdzie "zielony krzyżyk" a cewkę sterujesz napięciem 6 lub 12V. I możesz w pełni bezpiecznie opóźniać anodowe 🙂

Edytowane przez MariuszElektronik
2 minuty temu, MariuszElektronik napisał:

To kolejny raz zostałeś, źle zrozumiały 🙂 Właśnie tam trzeba zastosować.

I tak od początku napisałem, więc proszę czytaj na przyszłość 3x jak na coś odpowiadasz, albo pełna koncentracja. Bo tak btw "ten admin" kolegi tomek_j to też nie o Ciebie chodziło, chyba nie zauważyłeś. 😉 

2 minuty temu, PiterSan napisał:

I tak od początku napisałem, więc proszę czytaj na przyszłość 3x jak na coś odpowiadasz, albo pełna koncentracja. Bo tak btw "ten admin" kolegi tomek_j to też nie o Ciebie chodziło, chyba nie zauważyłeś. 😉 

Jeden czy drugi oboje staramy się pomagać. Z doskoku odpowiadałem 😛 😉

11 godzin temu, Wooke napisał:

Pytanie do was.....   Nikt za Bardzo o tym jakoś nie wspomina a wiem, że to ważna kwestia .... 

Jakie Kolumny Pasują  ......

Do tego Wzmacniacza .... ???????

Generalnie do tego wzmacniacza pasują każde zestawy 8 Ohm o sprawności przynajmniej 90 dB. Aby dobrać precyzyjniej, to po pierwsze musisz określić swoje preferencje brzmieniowe. Jak lubisz miękkie wysokie tony, to trzeba szukać wśród zestawów z kopułką tekstylną, jak bardziej szkliste, wyraziste, to wybór powinien iść w kierunku metalowych wysokotonowców. Jak bas ma być szybki, zwarty, bez przesadnej potęgi, to obudowy zamknięte, gdy lubisz basem przyłożyć, to bardziej konstrukcje z bass refleks. Do tego dochodzi jeszcze rozmiar i wyposażenie pomieszczenia, sposób słuchania, estetyka i przed wszystkim możliwości budżetowe. Sam musisz wybrać zestawy. Nie ma lekko.

@MariuszElektronik

w poradniku brakuje B+ do GDN, Płytka przedwzmacniacza "C2 10uF/25V elektrolityczny" powinno byc 100

Edytowane przez januszowe
13 minut temu, MariuszElektronik napisał:

Jeden czy drugi oboje staramy się pomagać. 

W to nie wątpię. A wracając na krótko do tematu zanim znikniesz lutować Dream Ampy. Wiemy, już że "Jak podamy od razu napięcie na anodę oraz siatkę lampy 6P14P-EW dość mocno obrywają." Ale czy załączanie wtórnego 155V z opóźnieniem czyli na rozgrzane lampy poprawia choć trochę sytuację wzg. standardowego uruchomienia wzmaka czyli na zimne lampy? Jeśli daje to jakikolwiek benefit, czy można to tak zastosować na zasilaczu RSa, czyli zwyczajnie osobny włącznik na wtórne 155V zachowując resztę połączeń jak w konfiguracjach z instrukcji? Czy to mimo wszystko nie ma sensu?

6 minut temu, januszowe napisał:

@MariuszElektronik

w poradniku brakuje B+ do GDN, Płytka przedwzmacniacza "C2 10uF/25V elektrolityczny" powinno byc 100

Podeślij mi proszę na PW co masz na myśli lub zadzwoń do mnie. Bo wydaje mi się, żę wszystko jest 🙂

 

7 minut temu, PiterSan napisał:

W to nie wątpię. A wracając na krótko do tematu zanim znikniesz lutować Dream Ampy. Wiemy, już że "Jak podamy od razu napięcie na anodę oraz siatkę lampy 6P14P-EW dość mocno obrywają." Ale czy załączanie wtórnego 155V z opóźnieniem czyli na rozgrzane lampy poprawia choć trochę sytuację wzg. standardowego uruchomienia wzmaka czyli na zimne lampy? Jeśli daje to jakikolwiek benefit, czy można to tak zastosować na zasilaczu RSa, czyli zwyczajnie osobny włącznik na wtórne 155V zachowując resztę połączeń jak w konfiguracjach z instrukcji? Czy to mimo wszystko nie ma sensu?

Przy opóźnieniu na AC występuje nazwijmy to stan nieustalony, który powoduje zapiszczenie wzmacniacza na czas krótszy niż 1 sekundę. W oryginale taki zabieg też występuje, wyprzedzając dziwne domysły...

22 minuty temu, Maciek72 napisał:

Generalnie do tego wzmacniacza pasują każde zestawy 8 Ohm o sprawności przynajmniej 90 dB. Aby dobrać precyzyjniej, to po pierwsze musisz określić swoje preferencje brzmieniowe. Jak lubisz miękkie wysokie tony, to trzeba szukać wśród zestawów z kopułką tekstylną, jak bardziej szkliste, wyraziste, to wybór powinien iść w kierunku metalowych wysokotonowców. Jak bas ma być szybki, zwarty, bez przesadnej potęgi, to obudowy zamknięte, gdy lubisz basem przyłożyć, to bardziej konstrukcje z bass refleks. Do tego dochodzi jeszcze rozmiar i wyposażenie pomieszczenia, sposób słuchania, estetyka i przed wszystkim możliwości budżetowe. Sam musisz wybrać zestawy. Nie ma lekko.

Ogólnie przy doborze kolumn należy wspomnieć, że jeden z najważniejszych parametrów, gdy zależy na dobrym brzmieniu basu, o których nie wspomniano, jest wielkość pomieszczenia (kubatura) i związana z nią wielkość kolumn (ich kubatura w litrach), czyli kolumny należy dobierać też pod powierzchnię pomieszczenia. 

Ogólnie najlepiej sprawują się kolumny min. 3-drożne. Przy 2-drożnych okaże się, że niezbędny jest dodatkowy zakup, w postaci subwoofera. Ale w/g mnie to tylko wyjście awaryjne.  

Edytowane przez LJ3
19 minut temu, PiterSan napisał:

W to nie wątpię. A wracając na krótko do tematu zanim znikniesz lutować Dream Ampy. Wiemy, już że "Jak podamy od razu napięcie na anodę oraz siatkę lampy 6P14P-EW dość mocno obrywają." Ale czy załączanie wtórnego 155V z opóźnieniem czyli na rozgrzane lampy poprawia choć trochę sytuację wzg. standardowego uruchomienia wzmaka czyli na zimne lampy? Jeśli daje to jakikolwiek benefit, czy można to tak zastosować na zasilaczu RSa, czyli zwyczajnie osobny włącznik na wtórne 155V zachowując resztę połączeń jak w konfiguracjach z instrukcji? Czy to mimo wszystko nie ma sensu?

Piotrze 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

plik DreamAMP.pdf na płytce jest 100uf pdf 10uf

dużo osób nie łączy B+ na płytce wzmacniacza z gdn twojego zasilacza 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dodał bym tu ta informacje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Screen Shot 03-22-23 at 01.01 PM.PNG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez januszowe

Jeżeli chodzi o górny zakres kolumn to prócz tekstylnej, np na jedwabiu, polecam głośnik berylowy. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest góra dzielona na kopułkę i głośnik elektrostatyczny. Wówczas pasmo może być wyciągnięte powyżej 45 kHz. 

Tu mowa o rozbudowanych do 4, 5-drożnych głośnikach. Tego typu dobrze grające, nowe to koszt już ponad 100 000 zł. 

4 minuty temu, januszowe napisał:

plik DreamAMP.pdf na płytce jest 100uf pdf 10uf

dużo osób nie łączy B+ na płytce wzmacniacza z gdn twojego zasilacza 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dodał bym tu ta informacje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Screen Shot 03-22-23 at 01.01 PM.PNG

Nie ma połączenia bo mają środkowy odczep w transformatorze 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, MariuszElektronik napisał:

 

Jest na grupie wszystko udostępnione od schematu po PCB. Opóźnione jest B2, B3 oraz B4. 

Jak podamy od razu napięcie na anodę oraz siatkę lampy 6P14P-EW dość mocno obrywają. Na samym początku jest podawane częściowe napięcie.

Tomek nie " ten admin" tylko Mariusz 🙂 Piszesz jakbym Wam coś zrobił 😉

 

 

Nic nam (mnie) nie zrobiłeś. Po prostu nie znam Waszej grupy i  również nie znam adminów. Ale chętnie zobaczę co proponujecie. W moim przypadku muszę opóźniać napięcie przemienne w układzie zasilacza anodowego. Patent na 2 kroki, a w zasadzie 3 kroki (wyłączane (delay) , przez rezystor szeregowy (delay) , pełne)   nie jest problemem, bo można włączać również w ten obwód rezystor.  Układ zasilacza anodowego jest inny niż w układzie RS, bo nie ma powielacza, tylko napięcie z trafa ma ok 300V , potem mostek Greatza i kondensator. 

Jeżeli nie szuka się "mebla" lecz bardzo dobrze grających kolumn, należy skupić się na starszych, używanych konstrukcjach. Ceny do zapłacenia za bardzo dobry dźwięk to dosłownie "grosze", w stosunku do tego co otrzymujemy w zamian. 

 

3 godziny temu, PiterSan napisał:

Czy mógłbyś proszę podzielić się tym rozwiązaniem? Na grupie fb był kilkukrotnie poruszany ten temat, ale rozwiązania na przekaźnikach (alternatywnie drugim włączniku) były uznawane przez adminów jako nieprawidłowe.

Ja wrzuciłem kiedyś cały swój układ na grupie na FB. Ja zrobiłem tak, że załączam przez przekaźnik uzwojenie 155V - i tym samym cały zasilacz anodowy. Softstart żarzenia (niby niepotrzebny przy tych mocach) zrobiłem też na przekaźnikach - najpierw puszczam mniejszy prąd żarzenia przez dodatkowy opornik, później przekaźnik zwiera te opornik i idzie już normalne żarzenie - a po kolejnym czasie załączają się napięcia anodowe.

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, LJ3 napisał:

Co usłyszysz na basie przy spadku do - 6 dB? 

A przecież wyraźnie napisali:

"Charakterystyka przetwarzania wygląda znakomicie. (....)" 

Śmiechu warte! 

po to podaje się -6 db by określić do którego punktu będzie w miarę liniowa charakterystyka w warunkach współdziałania kolumn z akustyką pokoju

wzmocnienie basów które daje pokój jest określane jako room gain

poza tym , nie jest tak bardzo istotne jakie jest spl kolumny tylko jak wygląda jej impedancja

dla trafa głośnikowego , które transformuje impedancję kolumn na obciążenie lampy mocy najistotniejsza jest jak najmniejsza zmienność impedancji kolumn bez spadków do np 3 om

nie ma też znaczenia czy impedancja będzie 4 omowa czy 8 omowa , ważne by spadki nie były większe niż 20% impedancji nominalnej

 

1 godzinę temu, LJ3 napisał:

Np. grają od 20 - 24 Hz ale przy spadku max -3 dB, a nie - 6 dB. Gdy częstotliwość dołu zaczyna się od 37 Hz przy - 6 to oznacza, że mają spadek - 3 dB już przy ok. 42-45 Hz, a więc praktycznie mają bardzo zawężony zakres

aby zagrać z odpowiednią dynamiką zakres poniżej 40hz potrzeba jest sporo mocy

dlatego twoje rozważania w kontekście 20W lampy są z gruntu do bani

obraz.thumb.png.07e0b2c87777a94de95b49a18506fd2b.png

można symulować room gain w zależności od odległości kolumn od ścian i podłogi jak na foto

Edytowane przez slawek.xm
Gość

(Konto usunięte)
Teraz, LJ3 napisał:

Nie kupuje tego marketingu. 

Cytat:

"aby zagrać z odpowiednią dynamiką zakres poniżej 40hz potrzeba jest sporo mocy"

Czy ja napisałem cos odwrotnego? 

Czyli niby z tego bełkotu ma wynikać, że te kolumny, do których podałeś linki, są do 20W lampy? 

A jaką one mają EFEKTYWNOŚĆ? 

Wniosek?

Niskie częstotliwości są aż tak wycięte, bo by powodowały zwarcie wyjścia wzmacniacza? 

sorry , ale nie mamy o czym dyskutować, proponuję dokształcić się potem przeprowadzić doświadczenia na własnym systemie

pozdrawiam i wszystkiego najlepszego życzę

32 minuty temu, voltamper napisał:

Czy ktoś przypomni o czym się tu właściwie toczy rozmowa? 

O tym jak gra i dlaczego tak, a nie inaczej SansuiX AU70. 

Dyskutanci nigdy nie słuchali, nie porównywali, nie składali z nim systemów z różnymi źródłami, głośnikami, czy kablami ale, jak widać, mają sporo do napisania.

Ważne, że nigdy w temacie. 

Edytowane przez LJ3
1 godzinę temu, LJ3 napisał:

Jak widać są "fachury" którzy, gdy dostają bardzo proste pytanie, tym trudniej uzyskać odpowiedź.

Bo ciężko poważnie dyskutować nad przewagą metalizowanych kondensatorów papierowych w oleju z AU70 nad kondensatorami współczesnymi. Gdyby tamte były takie dobre to nie wycofanoby ich masowej produkcji już na początku lat 80-tych na rzecz chociażby MKP. Nawet firma Sansui przestała ich używać. Brzmienie determinuje przede wszystkim schemat układu.

16 minut temu, LJ3 napisał:

O tym jak gra i dlaczego tak, a nie inaczej SansuiX AU70. 

Bo może nie ma preampu, sztywniejszy zasilacz bez powielacza, wsadzenie 6F1P zostawiając punkt pracy dla 6AN8 i inne transformatory?

 Dlatego bawi mnie, że kolejny temat schodzi na kable i kondensatory, kiedy są inne oczywiste odstępstwa od oryginału. 😉

16 minut temu, LJ3 napisał:

Dyskutanci nigdy nie słuchali, jak widać, mają sporo do napisania ale nigdy w temacie. 

Chyba jako jedyny tu na forum miałem 3 różne transformatory głośnikowe w ręku na raz i jako jedyny zrobiłem im podstawowe pomiary porówawcze po których Igor się zorientował, że chyba nawiją jakieś inne trafo (UTM7070). Mierzyłem też dokładnie oryginalne Sansui AU-70. Dlatego proszę nie nazywac mnie "fachurem".
 



 

Edytowane przez madras

Coraz bardziej podejrzewam, że są minimalne różnice, niezauważalne lub ich nie ma w dźwięku, przy zamianie transformatorów z IGS na te naj- najlepsze. 

Gdyby było inaczej już by się ktoś tym pochwalił. Napisał cokolwiek. Nic w temacie. Nie ma o czym pisać? 

Zmiany będą tylko przy zmianie lamp lub rozbudowie konstrukcji o pre. 

To jest do sprawdzenia. Wystarczy podpiąć dobre pre zewnętrzne. 

 

 

6 minut temu, LJ3 napisał:

Gdyby było inaczej już by się ktoś tym pochwalił. Napisał cokolwiek. Nic w temacie. Nie ma o czym pisać? 

Nie każdy ma ochotę kupic 3 komplety i przekladać kable podczas odsluchow. Ale ja mogę - jak ktoś mi podeśle próbkę nowych UTM7077, ktore podobno mają oryginalny uklad sekcji i w efekcie impedancję pierwotną, to chętnie porównam do traf Pietro i Trafan.

Edytowane przez madras
35 minut temu, madras napisał:

Bo ciężko poważnie dyskutować nad przewagą metalizowanych kondensatorów papierowych w oleju z AU70 nad kondensatorami współczesnymi. Gdyby tamte były takie dobre to nie wycofanoby ich masowej produkcji już na początku lat 80-tych na rzecz chociażby MKP. Nawet firma Sansui przestała ich używać. Brzmienie determinuje przede wszystkim schemat układu.

Bo może nie ma preampu, sztywniejszy zasilacz bez powielacza, wsadzenie 6F1P zostawiając punkt pracy dla 6AN8 i inne transformatory?

 Dlatego bawi mnie, że kolejny temat schodzi na kable i kondensatory, kiedy są inne oczywiste odstępstwa od oryginału. 😉

Chyba jako jedyny tu na forum miałem 3 rózne transformatory głośnikowe w ręku na raz i jako jedyny zrobiłem im podstawowe pomiary porówawcze po których Igor się zorientował, że chyba nawiją jakieś inne trafo (UTM7070). Dlatego proszę nie nazywac mnie "fachurem".
 

Każdy kto nigdy nie miał w systemie dobrze grającego źródła, wzmacniacza, czy głośników bagatelizuje, a często wyśmiewa temat kabli. To już norma. 

Co do kondensatorów to sprawa oczywista, że technologie wykonania idą do przodu i z tym nie ma co dyskutować. Robią lepsze?, droższe ale czy na pewno lepiej grające? Zwracam uwagę, że wzmacniacz AU-70 pochodzi z połowy lat 60-tych więc wiadomo, że w środku jest co innego niż teraz dostępne części, jeżeli w ogóle gdziekolwiek zachował się jeszcze jakiś w oryginale, nie grzebany. W to wątpię. 

Co do lamp napisze tylko, że produkty z tamtych lat (zwane NOS) to "mercedesy" dźwiękowe w porównaniu do produkcji obecnych. Czy nie jest podobnie z innymi elementami? 

Należy rozumieć, że wszystko co rzeźbicie to tylko "KLONY" tamtego Sansui AU-70. Niezależnie od wykonania. Co nie umniejsza wagi, z czego złożone. 

Temat jak i dlaczego gra tak, a nie inaczej SansuiX AU70, jest jak najbardziej do dyskusji, gdyż zanosi się, że ten bardzo prosty i w miarę tani wzmacniacz lampowy opanuje rynek. Tym bardziej, że dostępny gotowy do użycia i "od ręki". 

Walory dźwiękowe systemu na nim zbudowanego zależą nie tylko od wzmacniacza. Dlatego bez eksperymentów, z tym związanych, nie obejdzie się. 

Nawet najlepiej grający wzmacniacz zagra nijak, w źle złożonym, dobranym systemie. 

 

  

Edytowane przez LJ3
19 minut temu, LJ3 napisał:

Co do lamp napisze tylko, że produkty z tamtych lat (zwane NOS) to "mercedesy" dźwiękowe w porównaniu do produkcji obecnych. Czy nie jest podobnie z innymi elementami? 

Lampy są próżniowe, a kondensatory to inna sprawa - 60-letnie sztuki (nawet NOS) nie nadają sie do niczego. Miałem przyjemność uczestniczyć w pomiarach oryginalnego - nieremontowanego Sansui AU-70 na kondensatorach "mercedesach", to jego pasmo wyglądało tak:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Mierzone na 1W oddawanym do obciążenia na 17mA prądu podkładu na lampę.
 

19 minut temu, LJ3 napisał:

Należy rozumieć, że wszystko co rzeźbicie to tylko "KLONY" tamtego Sansui AU-70. Niezależnie od wykonania. Co nie umniejsza wagi, z czego złożone. 

A te "KLONY" mierza się praktycznie płasko - co kiedyś pokazałem na kopii swojegło własnego projektu na forum jakoś w maju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez madras
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.