Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


slawek.xm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Odczytałem.

No to nie rozumiem co sie u mnie dzieje, gdyz w naszej korespondencji PW ostatni odczyt moich wiadomosci przez Ciebie, to 30 listopad 2023 !!! W poniedzialek pisalem rowniez do "zbuj-a" i w tym przypadku wszystko ok, bo mam odczyt przez niego sprzed 3-ech godzin.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik forum pewnie czasem nie nadarza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadarza, nadarza nas "ciekawymi" efektami😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.03.2024 o 07:35, rafa napisał:

Panowie wariant bez WG. Teraz testowo z SB Satori na gorze

Wrocilem do SB Textreme. Czy mowilem juz jak bardzo uwielbiam ten teeter? 😉

 

Co do samego WG to nie spodobal mi sie z dwoch powodow. Podbarwia dzwiek tweetera - nie gra tak jak z oryginalnym faceplate.

Drugi powod to utwardza atak. Sluchanie w takiej wersji jest meczace na dluzsza mete i to nie zaleznie od strojenia.

Powrot do oryginalnego mocowania to natychmiastowa ulga - takze niezaleznie od strojenia.

 

Byc moze kluczem jest material z jakiego wykonane jest WG. Byc moze wykonane z np aluminium nie mialoby tych cech. Rockporty maja aluminiowe WG i graja lagodnie.

W kazdym razie u mnie zadnych zalet WG nie pokazal. Bez gra swietnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, rafa napisał:

Co do samego WG to nie spodobal mi sie z dwoch powodow. Podbarwia dzwiek tweetera - nie gra tak jak z oryginalnym faceplate.

No ale to robi właśnie WG, wcześniej pisałem o tym na forum cieszy że to zauważasz 👍

Rockporty mają WG dosyć łagodne, poza tym "kultowy" zachwalany przeze mnie filc robi dużo dobrej roboty łagodząc wychodzące interferencje z  WG na froncie obudowy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Można by to też jakoś tak zrobić co by mieć szerokie promieniowanie od samej góry poprzez średnicę zamiast WG, może się który DIY-er  odważy?

MirageOmni350grafront.thumb.png.25a2c6ddd026aa7df3d4171dfa9ff966.png

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbicia, odbicia i jeszcze raz odbicia, nie tłumic a wykorzystując je można uzyskiwać przestrzenność, głębię, przesuwać i powiększać panoramę sceny, otrzymać trójwymiarowość, wyostrzać dźwięk, łagodzić itd.

Dwie opcje, albo ładnie na papierku z bliska albo trójwymiarowo i przyjemnie na miejscu słuchacza.

np. moduły topowych modeli Wilson Audio ma opcje przesuwania i pochylania a tweeter jest chyba najbardziej oddalony, dopasowanie środowiska + pozycjonowanie + akustyka + przesuniecie tweeterow daje efekt zniknięcia kolumn i zapomina się o przetwornikach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ok.180 stronach jest mnóstwo treści (łącznie z umawianiem się na spotkania w pełnym alkoholu garażu)

załączam skrót z części wypowiedzi dotyczących interesującego mnie zagadnienia korekcji - sorry: wcięło mi przy kopiowaniu trochę polskich znaków:

 1.

W dniu 10.01.2022 o 21:49, xajas napisał:

Ok, no to nie zrozumiałem tego podzialu miedzy filtracja i korekcja, gdzie jest różnica.
Jakiego typu operacje przejmuje „aktywna zwrotnica“ a jakiego „aktywna korekcja“
Jak wyglada takie ustrojstwo z oddzielna sekcja aktywnych zwrotnic i oddzielnego procesora korekcji

System pasywny moze byc  oparty np na wzmacniaczach lampowych i zrodlach analogowych jak gramofon czy magnetofon oraz oczywiscie kolumny pasywne. Wpinanie w tor takiego systemu aktywnej korekcji pomieszczenia moim zdaniem jest bez sensu. Co innego jak gramy ze zrodel cyfrowych, gdzie uzycie korekcji aktywnej jest bardziej na miejscu, a przede wszystkim jest to po prostsze.

Dopiero na kolejnym miejscu postawilbym system ze zwrotnicami aktywnymi, ale tutaj rowniez moze to byc system analogowy i cyfrowy. Mimo to, nawet jesli uzywalbym calkowicie cyfrowego toru, to najpierw robie filtrakcje aktywna na podstawie konkretnych pomiarow odpowiedzi samych glosnikow i dopiero po filtracji moge zastosowac korekcje pomieszczenia.

 

2

Nie traktuj tego jako krytyki -> mysle ze nigdy stosowales takiego systemu/rozwiazania i nie bardzo rozumiesz jak to sie odbywa. Zarowno „filtracja“ jak i „korekcja“ to jeden i ten sam typ obrobki sygnalu, albo w domenie amplitudowej, albo czasowej, i taki procesor nie rozpoznaje czy dana obrobka jest wynikiem filtracji czy korekcji. I nie ma tez najpierw filtracja a dopiero potem korekcja, to wszystko jeden i ten sam krok/operacja

3

Heh. Codziennie używam takiego oprogramowania do systemow aktywnych, oraz korekcji akustyki i tak jak piszesz, filtracja i korekcja w domenie cyfrowej to w zasadzie ten sam algorytm. Ja celowo oddzielilem system pasywny, od systemu aktywnego analogowego i aktywnego cyfrowego.

Dla mnie to są trzy, zupełnie rożne byty.

4

Tylko, że jak masz wstępnie zestrojone zwrotnicami głośniki, (czy to aktywnie, czy pasywnie) to Twój system dsp nie musi korygować "śmieci" które produkują puszczone na żywioł głośniki oraz nierówności charakterystyki wynikającej z nakładania się zakresów pracy różnych głośników, do tego dochodzą jeszcze interferencje i harmoniczne, które wtedy powstają.

Edytowane 10 Stycznia 2022 przez jamelo

5

Heh, no to jak to sie dzieje ze to osobne systemy pracujace „sekwencyjnie“ i w jednym aplikujesz filtracje a w drugim korekcje. Czym roznia sie te algorytmy i jak to jest rozwiazane.

6

Czyli jeszcze raz.
Rozumiem ta roznice miedzy system pasywny, aktywny analogowy i aktywny cyfrowy.

Jedyna z twoich dotychczasowych opisow pasowna kombinacja to aktywna analogowa filtracja plus aktywna cyfrowa korekcja.
Ok, mozliwe, ale ja osobiscie nie widze glebokiego sensu takiego rozwiazania -> gdzie jest zaleta mieszania tych dwoch systemow? I jak wyglada taki kombinowany system (schemat blokowy / elementy)

BTW. Nie rozumiem, dlaczego piszesz, ze aktywna korekcja przy zrodlach analogowych nie ma sensu.

Czy myslisz, ze jakosc tych analogowych zrodel jest tak dupiata, ze nawet korekcja nie pomoze

7

Takim przypadkiem moze byc system, ktory sklada sie z dipoli Linkwitza, ktore posiadaja aktywna analogowa filtracje i w docelowym pomieszczeniu uzycie cyfrowej korekcji moze dac nam korzysci.

Oczywiscie mozna by bylo zbudowac taki system w oparciu o wylacznie tor cyfrowy, lecz to sie wiaze z rozbudowa przetwornikow, oraz niejako przyklejenia glosnikow do danego systemu.

8

 

Nie kapuje. Taka „skrzynka“ z zewnetrzna analogowa filtracja wyglada tak samo jak skrzynka z cyfrowa filtracja (patrz Speaker Management Systemy a’la Behringer, dbx itd) i moze byc tak samo dowolnie umieszczona, albo moze byc zabudowana bezposrednio w aktywny zestaw glosnikowy (patrz Kee Three vs. Gaithain).

To samo dotyczy procesorow DSP.
Malo tego, takze kolejnosc tych ustrojstw wcale nie jest wymuszona. Moge najpierw przepuscic sygnal stereo przez korygujacy procesor cyfrowy, ktory pozniej zasila aktywne zestawy glosnikowe filtrowane analogowo.
Wiec nadal nie rozumiem tej argumentacji i zaleznosci opartych o „rozmieszczenie“ tych systemow i koniecznosci rozbudowy przetwornikow (co tam ma byc rozbudowane) i przyklejenia glosnikow do systemu.
Jesli uzyje analogowego Speaker Management Systemu, tez musze przykleic glosniki do danego systemu

9

Czyli…
W dalszym ciagu nie wykluczam sensu uzycia cyfrowej korekcji sygnalu pochodzacego z analogowych zrodel.

Natomiast jest dla mnie watpliwe, jaki to ma sens swiadomie koncypowac system tak, ze filtracja jest analogowa a korekcja cyfrowa.
Podany przyklad z Linkwitzami nie jest pasowny, bo to nie jest swiadomy wybor takiej koncepcj -> nie masz wyboru
Melo, ja w peni rozumiem twoj wywod na temat „wielbicieli“ techniki analogowej tudziez lampkowej i w pelni respektuje ich „purystyczne“, ortodoksyjne nastawienie. I sam zawsze pisze „dozwolone jest, co sie lubi“, Ale czego ja nie rozumiem i jestem czesto bardzo upierdliwy, jesli ktos probuje wytlumaczyc i usprawiedliwic to nastawienie technicznymi aspektami, ktore moim zdaniem sa bezpodstawne. Wtedy probuje zglebic te aspekty.
Jesli ktos mowi „ja wole lampe od tranzystora“ to ja mowie OK
Jesli ktos mowi „subwoofery nie nadaja sie do stereo“ to ja sie budze i pytam „dlaczego?“
Rozumiesz ta roznice?

10

Patrzysz pod katem rozwiazan absolutnych i tutaj wlasciwie sie zgadzamy.

Wracajac do systemu aktywnego, analogowego Linkwitza, to jesli ktos juz go ma i jest z niego zadowolony, a chcialby jedynie wprowadzic drobna korekcje pomieszczenia, to moze to zrobic bardzo prosto, szczegolnie jesli zrodlem dzwieku bedzie komputer. Nie trzeba od razu przechodzic w ekstremum. Podobny przyklad moze dotyczyc aktywnych  analogowych monitorow studyjnych, ktore w domowych czy wiekszych studiach czesto poprawia sie korekcja. Oczywiscie teraz coraz wiecej jest monitorow DSP, bo technologia jest coraz lepsza i tansza, ale pokazuje Ci przyklady, ktorych hybrydowe, a nie absolutne podejscie bedzie dawalo niezle korzysci.

Na tej same zasadzie ktos grajacy z kompa, moze poprawic swoje pasywne glosniki, bo kazdy z nas wie, ze nie ma takiej akustyki i takich glosnikow, ktorych nie daloby sie choc troche poprawic za pomoca korekcji.

Tam, gdzie nie widze zadnej korekcji, to wlasnie systemy  w 100% analogowe, gdzie zrodlem jest tor analogowy, a do tego wzmocnienie operuje na lampach. Oczywiscie da sie tam rowniez zastosowac korekcje przed wejsciem do wzmocnienia, ale ja bym tego nie zrobil.

 

11

"Czasami aby zrobic jeszcze jeden, dalszy krok do przodu, warto popatrzec poza krawedz wlasnego talerza i opuscic konwencjonale sciezki, powielajace utarte rozwiazania."

 

To dlaczego tego nie robisz i idziesz po najmniejszej linii oporu, wybierając najprostsze i tylko najtańsze rozwiązania, czyli byle co, byle jak, byle przepuścić to przez tanie DSP i nagle mamy ósmy cud świata… :-). Tematy do których można i warto się przyłożyć jak akustyka, jakość obudów, jakość driverów, dobór brzmieniowy driverów itd, masz w dupie, bo każde gówno można przepuścić przez DSP za 30$ i jakoś to zagra. No pewnie, że można i że jakoś to zagra, ale akurat ja wiem jak i mam swoje zadanie na ten temat. Wiem, że jest wiele różnych opcji, ale dla ciebie jest tylko ta jedna. Zacznij stosować się do swoich porad. 

  

W dniu 10.01.2022 o 20:31, .:Gerard:. napisał:

Jezeli źle to rozumiem to proszę mnie poprawić,
Najlepiej stroić OB w pomieszczeniu niż poza, podłoga sufit ściany są ważne, umieszczenie przetworników, odległości, pochylenia to kształtowanie charakterystyki, resztę korekcji to zwrotnica

 

W dniu 10.01.2022 o 21:35, meloV8 napisał:

a raczej wyznaje "stara szkole", czy tam książkowe podejście do pomiarów i projektowania. Czyli najpierw wykonuje takie pomiary, aby zebrać możliwie najwięcej informacji na temat odpowiedzi samych glosnikow i na tej podstawie projektuje zwrotnice. Dopiero tak zaprojektowany system poddalbym korekcji aktywnej, ale jak ktos robi wylacznie sam dla siebie, dla wlasnego pomieszczenia, to moze robic co tam uwaza za sluszne.

W przypadku dipoli i pomiary sa podchwytliwe i mozna sie wladowac na mine. Dlatego rozumiem, ze wiekszosc konstruktorow woli isc na skroty i mierzyc pasmo juz w pomieszczeniu i na ich podstawie filtrowac i korygowac system.

 

  

W dniu 13.01.2022 o 21:35, slawek.xm napisał:
W dniu 13.01.2022 o 18:35, J.Jerry napisał:

Chciałbym spytać o jeszcze jedną rzecz. Czy w przypadku małych pomieszczeń i małych odległości nadal trzeba stosować wielkie niskotonowce? Jak bym chciał sobie zrobić dwudrożne odgrody jako głośniki do komputera odsłuchiwane do metra odległości, pasmo 50 Hz, -6dB, wąska deska. Czy wystarczy jeden głośnik 18cm lub mniejszy?

Na przykład taki głośnk 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takie mniejsze można by dać dwa i wysokotonowy w środek.

Rozwiń  

lepiej może zrób małe monitory w obudowie zamkniętej

to bardziej rozsądny i bezpieczny wybór

 


 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piramidon

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Interesowałem się głębiej OB, przetestowałem kilka modeli i mam już zdanie wyronione.

Podzielisz się swoją opinią? Proszę. 

Bardzo mi imponuje Twoje obycie w audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, piramidon napisał:

Podzielisz się swoją opinią? Proszę. 

Bardzo mi imponuje Twoje obycie w audio.

Dziękuje, zacząłem podchodzić z większym szacunkiem do producentów i produktów, każdy z nich ma inną wizje "dźwięku" na prezentacje muzyki, to jest tak szeroki temat ze ciężko w poście opisać, niedługo Hi-End w Monachium, pomijając warunki akustyczne które są dla każdych takie same złe, wystarczy przejść się po jednym z wielu skrzydeł budynku po pokojach aby usłyszeć jakie są duże różnice, a każdy z nich się zna i stroił "prawidłowo". Każdy z nas ma inną wrażliwość, słuch, oczekiwania.
Tak czy inaczej dla każdego systemu trzeba stworzyć warunki , nie zawsze się da albo błądzimy i nie wiemy gdzie, czasami przesuniecie elementu w pomieszczeniu (ZG, mebla czy panel akustyczny) potrafi zmienić kompletnie prezentacje.
np. Słuchałem OB w trzech różnych warunkach akustycznych, elektronika miała wpływ ale podobna charakterystyka została utrzymana natomiast  oddech, swoboda wybrzmień, 3D, głębia, wielkość źródeł pozornych, tło, szerokość panoramy, spokój prezentacji, dociążenia średnicy, basu itd. to wielkość pomieszczenia i ustawienie miały największy wpływ.

Słuchałem OB z (wzmacniacz) kontrolą pasywną i aktywną, u mnie OB nie zagrały tak jak lubię, mam dużo pułapek basowych i za bardzo wyciszyły bas, średnica była za krzykliwa, cały przekaz wypchało na przód prawie na twarz

Ja lubię gdy prezentacja wygląda m/w tak jak na obrazku, jak dźwięki są 3D i rozrzucone w głębi, nie lubię dzięków płaskich i prezentacji prawie na linii, żeby ZG zniknęły i uzyskać dobry dźwięk przestrzenny 3D potrzeba dużo pracy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stety niestety, każde działanie ma wpływ na inne rzeczy, nie mogę teraz tego przykładu znaleźć ale np. zwiększanie dynamiki przybliża i spłaszcza źródła pozorne, może zwęzić panoramę sceny.

Jak pisałem temat jest bardzo obszerny, np. można dyskutować o obszerności basu, próbować zastosować więcej przetworników jak było u Sylwka i podzielić te sekcje albo próbować z DSP ale mogą wtedy pojawić się wady, nie chce zaczynać i się wtrącać bo zaraz będzie ze krytykuje, mógłbym żyć z OB ale nie w tym pomieszczeniu które mam i musiałby  mieć więcej przetworników na bas, dwie 15-tki w tym jeden sub-bas drugi srednio-nisko tonowy i dla mnie jest za mało.

Czyiś preferencji nie będę podważał, mój znajomy ma OB, mógłbym całą litanie wymienić co mi nie pasuje ale ważne ze jemu pasuje, inny przykład, mój bas mi pasuje a kumpel mówi ze dla niego trochę za dużo, przecież się nie pogniewam ;-), ważne żeby dyskutować z dystansem i "lepiej" to nie dla każdego to samo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.04.2024 o 21:35, .:Gerard:. napisał:

mógłbym całą litanie wymienić co mi nie pasuje

To poproszę o tę litanię!

Będę wiedział, na co zwrócić uwagę podczas odsłuchów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.