Skocz do zawartości
IGNORED

Arcade - automat do gier


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie odmiany Street Fighter, Mortal Kombat, Body Blows, Metal Sług... I wiele innych. Te to tak bardziej popularne 

W tamtych czasach to nawet PC mimo osiągów nie miał. Szans z amiga 

Edytowane przez raiwan
50 minut temu, raiwan napisał:

W tamtych czasach to nawet PC mimo osiągów nie miał. Szans z amiga 

PC zaistniał na rynku gier dopiero gdy pojawiły się akceleratory graficzne, pamiętam S3 Virge.

52 minuty temu, raiwan napisał:

Wszystkie odmiany Street Fighter, Mortal Kombat, Body Blows, Metal Sług... I wiele innych. Te to tak bardziej popularne 

Żadna z tych gier na Amidze nie była lepsza niż arcade.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

5 hours ago, raiwan said:

Wszystkie odmiany Street Fighter, Mortal Kombat, Body Blows, Metal Sług... I wiele innych. Te to tak bardziej popularne 

W tamtych czasach to nawet PC mimo osiągów nie miał. Szans z amiga 

Z całym dla ciebie szacunkiem. Obejrzyj na YT porónania tych tytułów (są takie, gdize koleś dosłownie porónuje co do klatki animacji, ale zobacz tylko gdzie jest screen obob screena i będize jasne).

Ja też mam sentyment do amigi, bo (powtażam się) to była rewolucja i nawet Polaków był stać.

Prawda jest tak, że każda platforma ma swoje właściwości, np megadrive miała silny procesor jak na konsole i to się odbijało w klatkach i dynamice (pod tym względem był lepszy od amigi).

Body blows chyba nie było wogóle na nic innego niż amigę, natomiast metal slug na amigę nie było tylko na neo-geo i chyba tylko na to. Neo geo to taki system arcade do domu (kosztował parę razy tyle co inne konsole). Takie same gry były w domu jak i w salonie gier. (metal slug to spokojnie jedna najleszych plaformówek strzelanek wszechczasów)

UWAGA: nowe gry na amigę i c64 powstają nawet teraz, gdzie chłopaki potrafią zrobić np porta alladyna z PC.... a mówimy co było wtedy.

 

4 hours ago, szymon1977 said:
5 hours ago, raiwan said:

W tamtych czasach to nawet PC mimo osiągów nie miał. Szans z amiga 

PC zaistniał na rynku gier dopiero gdy pojawiły się akceleratory graficzne, pamiętam S3 Virge.

Sytuacja jest taka: amiga do 1990 nie tyle wygrywała co deptałą pc..... ale potem firma miała kłopoty, rządzili markatingowcy, a nie inżynierowie i platforma się nie rozwijała.... poprostu zdechła.

Przed 1990 to pc miał ega, a amiga miała grafikę co jako tako wygląda do dizsiaj - ja gram z delikatnym shaderem. Muzyka też nie mogła się równać (no chyba, że ktoś do pc podłaczyć profesjonalny prze np roalnda przez general midi).

Potem coś koło 91-92 i cga nagle gry pc wyglądały barziej bogato niż amigą, ALE gorzej, bo byy na monitorze a nie telewiroże, a telewizor ukrywał niską rożdzielczość i interpolował kolory.

Akceleratory 3d zaorały wszystko.... byłó po amidze, a mieli już od dawna. Szkoda.

6 godzin temu, raiwan napisał:

A czym się różniły dokładnie? 

Dokładnie to nie wiem, ale ogólnie gry na Amidze miały:

- gorszą grafikę,

- mniejszą płynność,

- zubożoną treść,

- czekanie na wgranie i żonglerkę dyskietek.

-----

1 godzinę temu, baron_bartek napisał:

Akceleratory 3d zaorały wszystko.... byłó po amidze, a mieli już od dawna. Szkoda.

Ale Amiga wraz z rozbudową straciłaby swoje plug&play.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 hour ago, szymon1977 said:

Ale Amiga wraz z rozbudową straciłaby swoje plug&play.

Nie bardzo rozumiem.

W PC wszystko przelatywało prze bardzo silny procesor i w czasach 386 dopiero uzyskał przewagę nad amigą (sama amiga to nie ma nawet 286)... 386 swoją drogą to ponoć najbardziej rewolucyjny procesor w historii i jak wyszedł to kosztował (dla ludu) parę tysięcy dolarów, czyli na dzisiejsze powiedzmy że kilkanaście/kilkadziesiąc tysięcy zyli :P ... w tym samym czasie za amigą commodere chciało kilkaset dolców i dlatego jest to komputer legendarny.

Amiga miałą taką architekture, że operowała na wielu dodatkowych procesach obok procesora (rejestry do 2d itd itd. Długo by gadać/czytać - to jest nieważne). Co jest ważne, to to, że akcelerator graficzny w amidzę to poprostu byłby dodatkowy procesor zaszyty wewnątrz i tyle i jak na tamte czasy to by pozamiatało.

(nawet Heńki coś tam kombinowały by to wdrożyć i się udało, w glomie na max detalach z zwielokrotnić ilość klatek, a to tylko amatorski projekt) 

Programiści się musieli nauczyć takie rozwiązania wykorzystywać a kod nie był przenoszalny na inne platformy.

Oto dlaczego wszystkie nowe konsole przeszły na architekturę PC - tak jak pisałem wcześniej.

Playstation2 miało rozwiązania jako tako podobne do amigi (6 takich równoległych potoków) i dlatego było tak dobre w swojej cenie, i dlatego nowe konsole nie mają szans konkurować z PC, sprzedają poniżej kosztów i nadrabiają cenami gier i mikropłatnościami.

--------

Amiga/arcade/pc?? W tamtych czasach nic nie miało szans z arcade, pierwszą platformą co konkurowałą z arcade (poza neo-geo które samo było arcade) to sega Satun - prawie tak podobnie bogate zasoby, podobna ilość klatek, A DUŻO większa rozdzielczość. Konsola stworzona do nawalenek 2d i latanych do góry shooterów.

22 minutes ago, szymon1977 said:

Obsługa Amigi ograniczała się do wsadzenia dyskietki.

No... w podstawowej wersji tak (dysk to mało kto miał), ale właśnie tego nie rozumiem. Jakby w środku był dodatkowy chip akceleratora, to co by sie zmieniło? Wkładasz dyskietkę i to jest ta sama amiga, tylko oblicza 3d setki razy szybciej.

(programiści nie puszczają obliczeń przez procesor, tylko akcelerator - userzy tego nawet nie widzą, pozatym, że wszystko chodzi szybciej)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.