Jump to content
IGNORED

Formatowanie baterii w kom.


kinker

Recommended Posts

Witam !!

 

Mam takie glupie pytanko. A raczej kilka pytan.

1. Jak naljepiej sformatowac baterie w telefonie?? Czy telefon powinien byc wylaczony i jak dlugo ja ladowac ??

2. Jak sie ma rodzaj baterii zamiennej do rodzaju oryginalnej ?? Zalozmy ze mam w telefonie Li-Ion a zamienie na polimerowa ?? Bedzie to mialo sens czy raczej nie ??

 

Pozdrawiam !!

Link to comment
Share on other sites

1. Nowy akumulatorek rozładować w telefonie, aż tel. się wyłączy.

2. Pierwsze ładowanie wykonać przy wyłączonym telefonie, powinno trwać ok 24 godz. (bez przerywania procesu ładowania)

3. Normalnie używać telefonu aż do "całkowitego" rozładowania akumulatora tzn. aż się sam tel. wyłączy.

4. Ładowanie, jeśli to możliwe (ale nie tak konieczne jak za pierwszym razem) może być przeprowadzone na wyłączonym telefonie, powinno trwać kilkanaście godz.

5. Patrz punkt 3

6. Patrz punkt 4

 

Co lubią wszystkie akumulatorki nawet te nowoczesne, to być rozładowanie aż do "całkowitego" rozładowania czyli w tym przypadku, wyłączenia się telefonu.

Jeśli tylko okoliczności (i chęci)na to pozwalają, powinno to się robić jak najczęściej

Odpłacą się wtedy długą i z możliwie największą pojemnością na jakie je stać, pracą.

 

Polimerki są nowocześniejsze niż lijonki, ale naprawdę nie ma najmniejszego sensu wymieniać tych drugich, chyba, że ku radości sprzedawców.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba tylko dodać, że takie traktowanie akumulatorków, jeśli chodzi o rozladowanie póki nie wyłączy się tel. było niezbędnym warunkiem użytkowania akum. niklowo kadmowych (dzisiaj już nie spotykanych w telefonach) i koniecznym dla długiej i możliwie z największą pojemnością akum. niklowo wodorkowych, o tyle dla tych najnowocześniejszych jest tylko zjawiskiem bardzo lubianym a co jakiś czas nawet pożądanym.

Link to comment
Share on other sites

Jakie to sa te baterie polimerowe? Po czym je poznać?

 

Formowanie baterii polega na tym że trzeba ją rozładować az do wyłaczenia telefonu a następnie naładować przez czas dłuższy niż standardowo podaje instrukcja. Praktycznie ok. 8-12 godzin. I te czynność trzeba powtórzyć kilka razy, kiedy telefon jest nowy. Potem mozna już ładować w zależności od potrzeb albo jak się nam przypomni.

 

Aaaa - to sielone z żółtym, to alegoria... ;)

Link to comment
Share on other sites

Baterie ( a raczej akumulatorki) litowo polimerowe oznaczone są ...... napisem li-polymer lub li-poly, formować ich nie trzeba a wg mojego kolegi który z tego żyje - NIE WOLNO! Zostawienie ich na ładowarce na noc może doprowadzić do przegrzania i skrócenia żywotności. Podobnie z litowo-jonowymi - jedne i drugie są nieciepłolubne

Link to comment
Share on other sites

Miałem bardzo wiele telefonów z różnymi rodzajami baterii. Moja konkluzja jest następująca: Kiedy formowałem baterię z czasem dłuższym ( czasem dwukrotnie , a nawet trzykrotnie) niż wskazywała instrukcja, bateria nie formowała sie prawidłowo ( zbyt niskie napięcie po naładowaniu. Natomiast kiedy trzymałem się instrukcji ( odpowiedni czas ładowania oraz procedury rozładowania), bateria miała wyższe napięcie , a czas użytkowania jej był dłuższy.

Panowie , uwierzmy konstruktorom i instrukcjom ;)

Link to comment
Share on other sites

Sęk w tym, że w różnych instrukcjach podawane są różne czasy takiego ładowania formującego, czas ten zawiera się średnio w przdziale 12-24 godz.

Jedno jest pewne, użytkowanie czegokolwiek z godnie z instrukcją przynosi same korzyści.

 

PS. Jeśli zawiodą już wszystkie inne sposoby, należy wziąć instrukcję (i jednak) przeczytać :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wielkie dzieki !! A jeszcze taka sprawa, czy wylaczenie telefonu wystarczy, czy mimo tego ze sie juz wylaczy to wlaczyc go po kilku minutach i znowu wyczerpac baterie az sie juz nie wlaczy ?? Czy wystarczy, ze po prostu sam sie juz wylaczy. A drugie i trzecie ladowanie przy wlaczonym czy nie ?? Jeszcze raz wielkie dzieki !!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.