Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy wzmacniacz słuchawkowy DIY


Matthew

Rekomendowane odpowiedzi

no prawda prawda, ja niestety msuze patrzec na wymiary (mam gotowa obudowe) i temu tak ;) ale rozumiem ten zapas;) trzeba pamietac o tym stosujac np niektore rosyjskie lampy!

Trafo o parametrach 6,3V/3A i 6,3V/5V pewnie nie będzie się różniło wielkością. To zaledwie 12VA różnicy. Z tego co wiem wielkości rdzeni są znormalizowane i wielkość trafa przypuszczalnie będzie taka sama :))) Grubszy drut i jazda !!!!

no mozliwe wlasnie... o to musze juz pytac producenta ;) moze zrobi mi nietypowy wymiar, wysokie i waskie... ;]

 

>dino

ps. skad ta pierwsza oferta z trafami? toroidy, telto... ?

Co do mocy trafa to rzeczywiście 0,5A to sporo. Prąd anodowy E88CC 30mA (2x15mA), a 6N15S 160mA (2x80mA). Co daje 190mA. Dodając lekką górke 250-300mA styknie. Wtedy anodowe ma 75W.

Czyli zamawiać jednak

 

Sec

 

230V - 0,3A

7V - 4 A

 

Pls o finalną decyzje bo chce zlecić prototyp a jak sie Wam spodoba to zamówimy dla wszystkich.

Jescze pytanko o ekran elektrostatyczny - robić czy nie i ew gdzie go podpiąć bo nie bardzo chce podpinać 3 żyłowego kabla (wole klase B)

 

Trafa sa z małej firmy obok WRO. Używam od roku w pre do VSPS 4x15V i jestem zadowolony.

Co do drugiej firmy to czekam. Odebrałem z niej wczoraj trafo do GC i tak sobie mi sie podoba ale zobaczymy jak zagra.

pkrecz

testowales moze jakie napiecie starczy z trafa aby na stabilizacji zarzenia mialo sie te 6.3v?

bo niewiem czy te 7v z trafa to i nie tak malo jest, zalecaja raczej minimum 8v ... o0

7V da po wyprostowaniu i filtracji ok 9,89V.

Jeżeli damy stabilizator to musi trzymać 6,3V - mamy ponad 3 V zapasu.

 

A jescze pytanko od wykonawcy - wartości napiec sa na "biegu jałowym" czy pod obciążeniem ? - tyczy sie głównie anodowego bo zarzenie stabilizujemy.

>dino

 

No w sumie te 0,3A anodowego wystarczy. Co do prototypu to po co go robić ? Szkoda chyba kasy. Myślę, że wystarczy dobrze wyspecyfikować co się chce i powinno być dobrze. Jak już wspominałem korzystam w www.toroidy.pl i nigdy się nie zawiodłem.

 

>p.f.p....

 

Co do stabilizacji to trzeba zajrzeć do noty katalogowej co i jak, ale myślę, że 8VDC przed stabilizacji to minimum :)))

 

Zrobiłem jeszcze parę sztuk PCB pod PRE i PSU dokładnie takie same jak z pierwszej edycji. Jak ktoś ma ochotę to zapraszam do wątku "Różne kostki .."

-> Dzikoosek

 

Trzeba używać stabilizatorów LDO, np LM1084 itd., mają drop out voltage rzędu 0,5V, ale trzeb uważać z kondensatorem na wyjściu stabilizatora (warto rzucić okiem do datasheet'a).

>dino

nie ma tak prosto, tak to i ja przelicze ale wiadomo, sa spadki... :D

 

>musi byc conajmniej 9V

no wlasnie tak myslalem, ze potrzeba wiecej, na audiotonie zaleca sie minimum 8,5V... wiec teraz trzeba przedyskutowac jak z zamowieniem trafa....

 

ja propoponuje jako wtorne:

240V 0,2A

9V 3A

 

mozna pomyslec o jeszcze jednym uzwojeniu, dla zasilenia ukladu opuzniajacego zalaczenia napiecia anodowego, jakies 12V malej mocy, a nie trzeba by wtedy tego trafa do plytki kupowac, bo mysle ze kazdy z plytki PSU pkrecza korzysta... ;)

>buble_corp

 

Napewno masz racje, nie próbowałem na tych stabilizatorach, które wymieniłeś. Używam LM350 i LM338. Dla nich 7,4V AC było mało aby utrzymać 6,3V DC.

Dawno temu bawiłem sie w obliczenia więc może ktoś doda coś do tego ale...

 

 

Co do napięcia wtórnego nie wiem czy nie przesadzacie.

7 V da ok 9.8 V po wyprostowaniu.

Różnicy mamy 3,5 V.

 

Drop out voltage wynosi dla LT1084

 

- 150 st C - 5A - 1,8V

- 55 st C (bezpieczne) - 3 A (planowane) - 1,2V

 

Należy uwzględnić grzanie się kostki zwiazane z moca oddawaną

PD=(Vin-Vout)*Iout czyli dla 7 V z trafa (3,5V róznicy) i 3 A to 10.5W.

Dla 9V róznica bedzie 6,4V*3A -19,2 W czyli 9W więcej do odprowadzenia

 

Dlatego wydaje mi się, że ZAMAWIAJAC trafo z uwzglednieniem obciążenia

a nie na "biegu jałowym" 7V wystarczy.

Tą sama metode proponowałbym do anodowego tzn 240V z uwzglednieniem obciążenia

Po przepatrzeniu podobnych konstrukcji (niemalze identycznych, kwestia wartosci kilku rezystorow i stosowanych lamp) sprobowalem dac zamaist konda 1uF, 2,2uF. Celem moim było jakoś zwiększyć masę dźwieków, jest ekstra, ale chciałem mocniej odczuć dolne uderzenia ;))

 

zmiana wartości konda wyjściowego z 10uF na 16,8uF prawie nic nie dało (może też zle kondy stosowałem, potestuję to jeszcze raz z innymi kondami)... temu szukałem dalej....

 

Noi wkońcu ta zmiana tego konda na 2.2uF wewnatrz samej konstrukcji przyniosła oczekiwane efekty (oczywiście ten sam model konda, tylko wieksza pojemność, a dokładnie Bennic XP), polecam wszystkim tę zmiane, chyba, że komuś słuchawki naprawde graja bardzo ciemno... ;))

tak, zapomnialem dopisac, sadzilem ze wokol tylko tej konstrukcji moze obecnie toczyc sie rozmowa ;))

 

dodam ze na 280V tez ladnie smiga jakby ktos sie stresowal ze nie ma takiego trafa ;]

kurde brak edycji...

 

mozna powiedziec, ze ten kondensator odpowiada za jasnosc/ciemnosc w brzmieniu wzmacniacza... im mniejsza pojemnosc tym jasniej gra i wiecej gory niz dolu... idac pojemnoscia w druga strone (ku gorze) wzrasta bas, ciemnieje brzmienie, spada dynamika, wzmacniacz gra spokojniej tez jakby... ;))

 

fajna zabawa :D

 

przydaly by sie testy zmian drastycznych pojemnosci zasilacza oraz tych wyjsciowych kondow... ktos sie bawil?

do mnie jak dojdzie plytka psu to z zasilaczem zalatwie sprawe, mam troche pojemnosci na magazynie... ;]

mam obecnie 10uF Jantzen Audio + Ero MKP1813 6,8uF bo tylko to miałem...

znaczy się zaraz dolutuje jednego z wolnych Benniców bo zabawie... narazie znów testuję 1uF i niewiem już sam jak jest lepiej, potrzebuje 1,5uF myślę, że będzie najlepszy... ;)

 

ale niewiem czy nie najlepsze rezultaty mialem przy samym 10uF jantzenie na wyjsciu bo teraz dzwiek jest taki poskladany wlasnie... cos jakby nie bylo dobrane do konca, musze chyba zainwestowac w SCR albo cos lepsiejszego ;]

 

bo warto warto dla tak dobrej konstrukcji ;))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.